miedzikos Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Wandej, jeździsz na nim ? jakas poprawa?
Wandej Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Wandej, jeździsz na nim ? jakas poprawa? Jezdze na nim cały czas Raz kurfa zalałem 0w30 i zaczął brać bardziej i już mu tak zostało 2l zjada na 10tys km a wcześniej w 1l się mieścił
losix Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 a ktos stosowal ten olej ? VALVOLINE VR1 RACING 5W50 i http://allegro.pl/modyfikator-plus-jedyny-oryginal-sprawdzu-importer-i2067401223.html stosowal ktos kiedys ? i pytanie jaki najlepszy filtr oleju bo widomo jest tego w h...j Wandej po zmianie oleju na motula ile mniej wciaga Ci ?
Wandej Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 a ktos stosowal ten olej ? VALVOLINE VR1 RACING 5W50 i http://allegro.pl/modyfikator-plus-jedyny-oryginal-sprawdzu-importer-i2067401223.html stosowal ktos kiedys ? i pytanie jaki najlepszy filtr oleju bo widomo jest tego w h...j Wandej po zmianie oleju na motula ile mniej wciaga Ci ? caly czas jeżdze na motulu ten 0w30 to też motul x-lite
itor Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 pytanko jaki najlepiej lac olej do ALT na ktorym niby najmniej bierze oleju ? syntetyk 10w50 10w60 czy polsyntetyk ? i mam zamiar wlac przy zmianie oleju modyfikator plus :gwizdanie: zobaczymy czy cos to pomoze ja polecam 10W60 Shella lub Valvoline
Wandej Opublikowano 28 Stycznia 2012 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Filtr Mann A co Ci filt zmienia?? Ciśnienie chyba jest ok
michass Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Odkąd mam manna to ani razu nie oszukiwało mnie OIL MIN.Tzn bywało wcześniej tak że stan był,a kontrolka się zapalała,najczęściej jadąc po jakimś długim łuku na autostradzie.Wk*rwiająca sprawa,a głupi filtr ją rozwiązał. Po drugie to na tym filterku gorący olej bardzo szybko schodzi do miski i po 5-10 minutach mamy na bagnecie stan bliski prawdziwemu.Co bardzo ułatwia życie podrużując ALTem w dalekie trasy,gdzie konieczne są dolewki po drodze.Poprostu mam pewność że nie przeleję.Miałem inne filtry i nie było tak różowo.Dla mnie to wystarczające powody żeby właśnie ten.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 10:17_________________________________________________A bagnetu też mi nie zasysa,żebym wyciągnąć nie mógł,jak u kolegów.
darkle Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 To prawda, filtr najlepiej KNECHT - MANN. U mnie też na tym filtrze olej można sprawdzać po 5min i taki sam stan na bagnecie mam po nast 15 minutach i godzinie, a wcześniej na jakimś filtronie olej spływał powolutku tak że co 15 minut przybywała mu kreska przez praktycznie 2 godziny. Nie wiem od czego to zależy ale fakt że tak jest. Ktoś tu w ześniej pisał że dobry jest też filtr Bosch no i pewnie ori z ASO. A co do oleju jeśli silnik nie brałby nic oleju najlepszy olej to 0W-40. Później 5W-40. Oleje 5W-30 są zalecane ze względów ekologicznych tylko i powodują same szkody w silniku. A 0W-30 to już zabójstwo dla tego silnika co chyba może potwierdzić Wandej. Zastanowić się można jeszcze nad 5W-50 ze względu na większą lepkość kinematyczną co pozwoli może zmniejszyć nieco zużycie oleju.
wrx Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Witam jeśli ktoś wymieniał własnoręcznie olej i filtr oleju w silniku Alt to chyba wie że filtr jest wkręcany od spodu , w takim razie jak może olej spływać z filtra do miski jak otwór filtra jest w górze ( chyba że ewentualnie samochód stoi do góry kołami hehe), z głowicy i z innych zakamarków zgadza się ale ze środka filtra.
darkle Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Witam jeśli ktoś wymieniał własnoręcznie olej i filtr oleju w silniku Alt to chyba wie że filtr jest wkręcany od spodu , w takim razie jak może olej spływać z filtra do miski jak otwór filtra jest w górze ( chyba że ewentualnie samochód stoi do góry kołami hehe), z głowicy i z innych zakamarków zgadza się ale ze środka filtra. W zdecydowanej większości przypadków filtr wkręa się od dołu. A odnośnie dlaczego na oryginalnych filtrach olej spływa do silnika normalnie a na podróbach spływa godzinami nie wnikałem za bardzo dlaczego tak jest, ale tak po prostu jest Nie chodzi o to że nie spływa z filtra, bo nie ma spływać ale spływa bezproblemowo właśnie z tych zakamarków głowicy
Wandej Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 A ja tym razem sprawdze Valvoline VR1 5w50 :gwizdanie:
darkle Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Ciekawa lektura: http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=90253 Zaznaczam że w silniku ALT który rozebrałem mam takie same objawy jak w linku, pierścienie zalepione nagarem a pierścień olejowy całkowicie zatkany
itor Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Ciekawa lektura: http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=90253 Zaznaczam że w silniku ALT który rozebrałem mam takie same objawy jak w linku, pierścienie zalepione nagarem a pierścień olejowy całkowicie zatkany szkoda ze nie ma zadnego szuwaksu ktory by to rozpuscil, rozebranie silnika to kosztowna rzecz...
Wandej Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Ciekawa lektura: http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=90253 Zaznaczam że w silniku ALT który rozebrałem mam takie same objawy jak w linku, pierścienie zalepione nagarem a pierścień olejowy całkowicie zatkany No ale przeciez zmieniali ludzie pierscienie i d*pa z tego wychodziła Brał dalej Więc o co biega??
Bozet Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 HMMM ciekawe to jest a nawet bardzo ciekawe Attis3 znalaz skuteczny pomysł na zrobienie tej wady silnika:) tylko poprosze tak dokłądnie opisac jak to zrobic z ta odma bo ja z mechaniki nie jetsem dobry a poprawił bym to w aucie. Jakieś koszta sie ponosi przerabiając to??Zrobi soe ciepło to przerobie z koleszka mechanikiem:D:D:D
darkle Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 No ale przeciez zmieniali ludzie pierscienie i pupa z tego wychodziła :cool1 Pisaliśmy już o tym nieraz. W wielu przypadkach wymiana pierścieni pomogła a tu gdzie nie pomogła prawdopodobnie mechanik nie przyłożył się do wymiany. Nie wystarczy tylko wymienić pierścieni bo trzeba dokładnie wyczyścić rowki tłoka. Do tego w silniku w którym olej wymieniany jest co 35 tys gładzie cylindrów też mogą mieć drobne zarysowania i przytarcia i tu wymiana samych pierścieni dużo może nie pomóc. Ale osobiście podejrzewam że w przypadkach jak wymiana pierścieni nie pomogła to po prostu ktoś źle to zrobił, nie oczyścił rowków tłoka albo uszkodził nowe pierścienie podczas montażu na tłok o co nie jest trudno ponieważ pierścienie w nowych silnikach są bardzo delikatne i montaż wymaga specjalnych przyrządów. Wiadomo że wymianę oleju co 30tys stosuje wiele firm obecnie i najczęściej wiąże się to z braniem oleju. Z tym że jedne silniki są mniej inne bardziej odporne na katowanie starym olejem. Na pewno silnik ALT tego nie wytrzymuje chociażby ze względu na wysoką temp pracy silnika ( zasada działania jego termostatu). Silnik opla Z18XE o jakim pisze gość z tego mojego linku to silnik identyczny z silnikiem X18XE jaki miałem w vectrze b. Z i X to tylko norma czystości spalin I tutaj moja vectra przebieg 300 tys km, pracująca całe życie na mobilu 10w40 spalała 0,2 l oleju na 10tys (dziesięć tysięcy) km. Ten sam silnik, bez prawdopodobnie żadnych zmian wewnątrz silnika został przeznaczony do pracy na oleju 5w30 i serwis longlife i.... 2litry na 1000 km A więc ja tylko tutaj widzę przyczynę brania oleju. Silnik ALT jest ok ale nie wytrzymuje pracy 30-35tys bez wymiany oleju. Ale piszę o tym wszystkim głównie po to abyśmy wspólnie wymyślili jakiego właśnie szuwaksu można by użyć do rozpuszczenia zwęglonego oleju z pierścieni bez rozbierania silnika. Ja próbowałem już we wrześniu ten antykoks który znalazłem w necie. Ale może ktoś ma pomysł na jakiś inny lepszy środek który jest w stanie szybko rozpuścić nagar ze spalonego oleju. A co do przeróbek odmy to moim zdaniem nie mają sensu ponieważ jest to tylko łagodzenie skutków przedmuchów na tłokach. Zresztą z marnym efektem.
dj_bobo Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Wiadomo że wymianę oleju co 30tys stosuje wiele firm obecnie i najczęściej wiąże się to z braniem oleju. Z tym że jedne silniki są mniej inne bardziej odporne na katowanie starym olejem. Na pewno silnik ALT tego nie wytrzymuje chociażby ze względu na wysoką temp pracy silnika ( zasada działania jego termostatu). Dlatego ja przeszedłem na 5W-50 Mobila. Liczba 50 powoduje to, że silnik jest lepiej chroniony, bo syntetyczna 50-tka jest bardziej odporna cieplnie niż 40-tka. 60-tka to już chyba za dużo, ale nie wykluczam jej w przyszłości.
michass Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Do darkle:szuwaks-już wcześniej pisałem,o środku do czyszczenia grillów i piekarników w restauracjach z firmy HG.Mieszkam w holandii,a tu chemia jest zajebiaszcza(wszystko do mycia i prania jest 2 razy mocniejsze jak u nas).Widziałem jak żarło spalenizne w pizzeri i byłem pod wrażeniem.Warto by jeszcze zobaczyć czy jakiś ług typu krecik do kibla działa na nagar.Wjeb*ć stary tłok do miski i polać.Na dobrą sprawę można lać wszystko,tylko potem olej wymienić. Witam jeśli ktoś wymieniał własnoręcznie olej i filtr oleju w silniku Alt to chyba wie że filtr jest wkręcany od spodu , w takim razie jak może olej spływać z filtra do miski jak otwór filtra jest w górze ( chyba że ewentualnie samochód stoi do góry kołami hehe), z głowicy i z innych zakamarków zgadza się ale ze środka filtra. W filtrze mieści się ze 200ml oleju.W silniku 4.2 litra.Pompa podaje olej do góry,a gdy gaśnie silnik pozoztaje już tylko grawitacja żeby spaść na dół.Chyba że po drodze jest hujowoprzepuszczalny filtr.Mniej więcej jak butelka wódki z dozownikiem,a bez. Dla przykładu,kolega przediórawił miskę od spodu w golfie,i od razu pojechał ponad 100 km.Dojechał do domu,a olej wyleciał dopiero pod domem,jak zgasił silnik.Pompa zrobiła robotę.To ona kieruje olejem,a jak już nie chodzi to olej wszystkimi dziórami wali w dół,a największee opory ma działka idąca przez filtr.Koniec.
ziomal_21 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Panowie ja tez mam jakiś kiepski filtr(nie wiem co mechanior wkręcił) bo przed trasą np40 km nalewam oleju do górnej kreski miarki po trasie sprawdzam a na bagnecie ledwie co dolną kreskę łapie...... Panowie ile ten filtr knechta kosztuje????Czy są jego jakies rózne odmiany???[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 11:11_________________________________________________Panowie ja używam oleju MOBIL 10W40 co sadzicie o tym oleju???? Nadaję sie do naszych ALT-ków?? Dodam że obecnie na nim mam zużycie 0,6 L na 1000km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się