TooMeeK87 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Mam wszystko tak jak kolega wyżej(przy lekkiej nodze) Mobil 10W40 spełnia normę do tego silnika(sprawdzałem ale ręku uciąć nie dam) więc czemu nie... :gwizdanie: Koszt filtra to ok 40-50 zł za Mana zapłaciłem 52 zł przy wymianie. Co do rodzaju to mówisz jakie auto i jaka firma Cie interesuje i tyle.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 12:56_________________________________________________Zastanawiam się nad zmianą na 10W60 tylko mam lekkie obawy. W sumie jak to jest czy olej znacznie obniża kulturę pracy silnika... półsyntetyk syntetykowi nie równy do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie??
itor Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Mam wszystko tak jak kolega wyżej(przy lekkiej nodze) Mobil 10W40 spełnia normę do tego silnika(sprawdzałem ale ręku uciąć nie dam) więc czemu nie... :gwizdanie: Koszt filtra to ok 40-50 zł za Mana zapłaciłem 52 zł przy wymianie. Co do rodzaju to mówisz jakie auto i jaka firma Cie interesuje i tyle.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 12:56_________________________________________________Zastanawiam się nad zmianą na 10W60 tylko mam lekkie obawy. W sumie jak to jest czy olej znacznie obniża kulturę pracy silnika... półsyntetyk syntetykowi nie równy do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie?? Valvoline 10w60 to olej z kategorii III+ na bazie syntetycznej, pozostale 10w60 to syntetyk 100%syntetyki
Wandej Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Mam wszystko tak jak kolega wyżej(przy lekkiej nodze) Mobil 10W40 spełnia normę do tego silnika(sprawdzałem ale ręku uciąć nie dam) więc czemu nie... :gwizdanie: Koszt filtra to ok 40-50 zł za Mana zapłaciłem 52 zł przy wymianie. Co do rodzaju to mówisz jakie auto i jaka firma Cie interesuje i tyle.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 12:56_________________________________________________Zastanawiam się nad zmianą na 10W60 tylko mam lekkie obawy. W sumie jak to jest czy olej znacznie obniża kulturę pracy silnika... półsyntetyk syntetykowi nie równy do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie?? ile?? :blink:ja ze knechta(mahle) dałem 17zł
michass Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Te filtry nie są drogie (mann).Napewno nie żadne 50pln.Tak to ja płaciłem za wkład do filtra w passacie,co reż było żałosne.[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 16:01_________________________________________________ Panowie ja tez mam jakiś kiepski filtr(nie wiem co mechanior wkręcił) bo przed trasą np40 km nalewam oleju do górnej kreski miarki po trasie sprawdzam a na bagnecie ledwie co dolną kreskę łapie...... Panowie ile ten filtr knechta kosztuje????Czy są jego jakies rózne odmiany???[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 11:11_________________________________________________Panowie ja używam oleju MOBIL 10W40 co sadzicie o tym oleju???? Nadaję sie do naszych ALT-ków?? Dodam że obecnie na nim mam zużycie 0,6 L na 1000km A po jakim czasie sprawdzasz?Przed sprawdzeniem odkręć korek,albo unieś bagnet.A filtr sprawdzisz robiąc np. kilka zdjęć aparatem fot. .Praktykowałem sam jak chciałem zamówić na telefon,podając numer dla pewności .Jak jest jakiś trefniś to won go z padaczki.
dj_bobo Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie?? 60-tka o większe spalanie. Większa lepkość oleju na gorąco, to większe opory wewnętrzne silnika (tarcia), zatem silnik będzie spalał więcej paliwa niż na 50-tce i 40-tce. Dlatego ekologia wymusiła oleje niskooporowe typu 5W-30.
ziomal_21 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Koledzy ja dziś zamówiłem ten filtr knehta i zapłaciłem 22 zł i nie wiem czy to nie jakas podróba skoro sa droższe??? Powiedziałem sprzedawcy ze chce knehta a on zapytał jakie auto, jaki model itp i mi dobrał. Będzie śmigał????Jak myślicie???[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 17:53_________________________________________________I czy kneht do A4 B6 2.0 ALT może być tylko jeden???czy występują jakies rózne modele???
TooMeeK87 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 No trochę pojechałem... to dawno było do tego ta 60 kusi spadkiem spalania ale jak to rozumieć ?? Spodziewać się zmian w tym kontekście po wymianie?? 60-tka o większe spalanie. Większa lepkość oleju na gorąco, to większe opory wewnętrzne silnika (tarcia), zatem silnik będzie spalał więcej paliwa niż na 50-tce i 40-tce. Dlatego ekologia wymusiła oleje niskooporowe typu 5W-30. O to mi chodziło. Dzięki za rozjaśnienie. A u Pana Itora jak spalanie paliwa i oleju uległo zmianie na 10W60??
itor Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 spalanie oleju spadlo o polowe, spalanie gazu nie wiem nie mierze jakos specjalnie, nie zauwazylem jakiegos specjalnego wzrostu poza obecnymi mrozami
Wandej Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Koledzy ja dziś zamówiłem ten filtr knehta i zapłaciłem 22 zł i nie wiem czy to nie jakas podróba skoro sa droższe??? Powiedziałem sprzedawcy ze chce knehta a on zapytał jakie auto, jaki model itp i mi dobrał. Będzie śmigał????Jak myślicie???[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 17:53_________________________________________________I czy kneht do A4 B6 2.0 ALT może być tylko jeden???czy występują jakies rózne modele??? tylko OC264
Horas91 Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Dobra, aż poszedłem do samochodu po książkę żeby zobaczyć jaki olej lał wcześniej właściciel. A więc tak samochód z czerwca 2002 roku I. ~12 000 - Czerwiec 2003 olej: 5W - 50 II. ~21 000 - Czerwiec 2004 olej: 5W - 50 III. ~33 000 - Czerwiec 2005 olej: 5W - 50 IV. ~42 000 - Lipiec 2006 olej: 0W - 40 V. ~52 000 - Sierpień 2007 olej: 0W - 40 VI. ~60 000 - Sierpień 2007 olej: 0W - 40 VII. ~70 000 - Sierpień 2009 olej: 0W - 40 VIII. ~85 000 - Sierpień 2010 olej: 5W - 30 <-- To był ostatni przegląd wykonany przeze mnie Od tamtej pory leje 5W - 30 ale zastanawiam się czy jest szansa wrócić na 0W-40 albo jeszcze lepiej 5W-50? Coś tam oleju zjadał zawsze bo na każdej fakturze dopisany jest 1 litr oleju dodatkowo. Pozdrawiam
darkle Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Cenne informacje. A więc od nowości zalewany był 5W-50? To był serwis w Polsce czy w Niemczech? Na 0W-40 czy 5W-50 możesz wrócić bez żadnych problemów.
fahur Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Jeżdżę od października na 5W-50 i wydaje mi się, że jest lepiej - jak na razie dolałem 1l. Zdam relację po roku - będzie to najbardziej miarodajne.
darkle Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Jeżdżę od października na 5W-50 i wydaje mi się, że jest lepiej - jak na razie dolałem 1l. Zdam relację po roku - będzie to najbardziej miarodajne. To jeszcze rok musimy czekać? A ile na razie km zrobiłeś?
dj_bobo Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 U mnie na 5W-50 jakby zużycie oleju spadło. Zatrzymało się w połowie bagnetu i nie schodzi niżej. Nie dolewałem nic przez 5kkm. Cuda jakieś
fahur Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 To jeszcze rok musimy czekać? A ile na razie km zrobiłeś? Do października, więc jeszcze 7 mscy Na razie zrobiłem z 6.000km.
darkle Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 U mnie na 5W-50 jakby zużycie oleju spadło. Zatrzymało się w połowie bagnetu i nie schodzi niżej. Nie dolewałem nic przez 5kkm. Cuda jakieś Po tym jak ostatnio pisałeś że nie ma różnicy do 5W-40 mój entuzjazm do 5W-50 trochę osłabł. No ale teraz już są 2 osoby u których wymiana pomogła. Muszę jeszcze jak się troszkę cieplej zrobi wleźć do kanału bo zauważyłem mały wyciek oleju, prawdopodobnie z pod oringu pod chłodniczką oleju a żeby to wymienić z tego co widzę trzeba spuszczać płyn chłodzący i chyba jeszcze zrzucać kolektor ssący.
ed3ride Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 ja leje 10w40 przy przebiegu 250kkm, bierze ok 0.6l na 1000km, chyba zmiana oleju przy takim przebiegu nie bedzie wskazana? jak to wyglada?
darkle Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Szczerze mówiąc jeśli bierze 0,6 10W-40 to każdy inny też będzie brał. Przy temp. 100* 0W-40, 5W-40 i 10W-40 mają zbliżoną lepkość kinematyczną 14-14,5 cSt. Jeśli ten parametr ma wpływ na zużycie oleju to możesz też spróbować 5W-50. Ma 17,5 cSt przy 100* i zbliżoną do 10W-40 lepkość przy 40* ok 104 cSt. A to że 10W-40 to półsyntetyk to się nie przejmuj. Zmiana na 5W-40 nie ma sensu ale na 5W-50
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się