Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A więc wygląda że 3 i 4 cylinder jest walnięty. jeśli możesz wrzuć fotki elektrod.

Bardzo bym chciał, ale nie mogę ich wkleić. Niestety będę potrzebował instrukcji. Niestety dałem ciała, nie napisałem, że wczoraj w czwórniku od strony pokrywy zrobiłem gęste sitko (światło nie przechodzi, powietrze przechodzi ładnie). Świece obecnie zamontowane mają około 4 tygodni (zakładałem nowe razem z wszystkimi cewkami, bo mi jedna strzeliła i kupiłem komplet). Jakieś 2 tyg. temu jak je wykręciłem to były całe czarne, ale miałem zatknięte to podciśnienie między trójnikiem a wentylem odmy.

Czytałem, że ktoś wspominał o zalewaniu naftą, jeśli uda mi się kupić ten specyfik w Anglii to będę zalewał.

---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:41 ----------

A i co do tej mazi, o której pisałem wcześniej to jest na wszystkich 4 tłokach. Widać przez otwory od świec.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z fotkami faktycznie chyba jest mały problem. Nie wiem jak można wkleić poza podaniem linku na zewnętrzny serwer. Na razie administratorzy dopracowują wszystko na nowym forum.

W każdym bądź razie z odmą nie masz co za wiele kombinować. To sitko przy dużych przedmuchach może troszkę dać, ale na dłuższą metę trzeba uważać aby się nie zapchało. Zasada działania tej odmy jest taka, że ma utrzymywać podciśnienie w silniku, więc wszystkie wężyki muszą być sprawne i podłączone.

Jedyną modyfikacją jaka myślę ma sens jest jednoczesne: 1-odłączenie czwórnika od rury idącej do przepustnicy z filtra. Tą rurę oczywiście zaślepić a na czwórnik założyć rurkę i wyprowadzić ją do jakiegoś pojemniczka który będzie zbierał olej. 2-odłączenie tego cienkiego wężyka od czwórnika i zaślepienie od strony czwórnika (zaworu odpowietrzającego) i trójnika (inżektora).

Ta modyfikacja to po prostu wywalenie ekologii i pozwolenie aby silnik odpowietrzał się w powietrze :D Minusem może być dymek poprzez tę rurkę wprowadzoną do pojemniczka ale zobaczysz ile oleju wydmucha do tej butelki.

Co do nafty jeśli chcesz spróbować to musisz zalewać go przynajmniej przez tydzień. Jeśli masz mocno zapieczone pierścienie to nafta będzie przelatywać jak przez sitko, tak że trzeba wlewać niewielkie dawki dość często. Możesz użyć takiego specyfiku:

http://xado.pl/%D1%81hemia-samochod%C3%B3w/%20Preparaty-do-silnika/dla-uk%C5%82adu-olejowego/antikoks

tylko ze anglii tego pewnie nie dostaniesz.

Opublikowano

No, ja to stosowałem i mam zamiar jeszcze raz teraz to zastosować przed wymianą oleju. Ciężko mi powiedzieć coś na temat skuteczności ale to co zostaje z oleju na tłokach i pierścieniach na pewno lepiej rozpuszcza niż nafta. Dodatkowo aby nafta cokolwiek mogła pomóc trzeba nią moczyć tłoki przynajmniej przez tydzień.

Opublikowano
Z fotkami faktycznie chyba jest mały problem. Nie wiem jak można wkleić poza podaniem linku na zewnętrzny serwer. Na razie administratorzy dopracowują wszystko na nowym forum.

W każdym bądź razie z odmą nie masz co za wiele kombinować. To sitko przy dużych przedmuchach może troszkę dać, ale na dłuższą metę trzeba uważać aby się nie zapchało. Zasada działania tej odmy jest taka, że ma utrzymywać podciśnienie w silniku, więc wszystkie wężyki muszą być sprawne i podłączone.

Jedyną modyfikacją jaka myślę ma sens jest jednoczesne: 1-odłączenie czwórnika od rury idącej do przepustnicy z filtra. Tą rurę oczywiście zaślepić a na czwórnik założyć rurkę i wyprowadzić ją do jakiegoś pojemniczka który będzie zbierał olej. 2-odłączenie tego cienkiego wężyka od czwórnika i zaślepienie od strony czwórnika (zaworu odpowietrzającego) i trójnika (inżektora).

Ta modyfikacja to po prostu wywalenie ekologii i pozwolenie aby silnik odpowietrzał się w powietrze :D Minusem może być dymek poprzez tę rurkę wprowadzoną do pojemniczka ale zobaczysz ile oleju wydmucha do tej butelki.

Co do nafty jeśli chcesz spróbować to musisz zalewać go przynajmniej przez tydzień. Jeśli masz mocno zapieczone pierścienie to nafta będzie przelatywać jak przez sitko, tak że trzeba wlewać niewielkie dawki dość często. Możesz użyć takiego specyfiku:

http://xado.pl/сhemia-samochodów/ Preparaty-do-silnika/dla-układu-olejowego/antikoks

tylko ze anglii tego pewnie nie dostaniesz.

Widzę że masz przestudiowany układ podciśnienia w tym silniku :good: A więc można zaślepić ten trójnik od strony czwórnika?? Bo widzę że jest zaolejony:thumbdown:

Bo jak robiłem modyfikację żeby olej nie szedł w dolot tylko w dodatkowy wąż z filtrem i sitkiem to mi auto na obrotach falowało mocno :thumbdown:

Opublikowano
Widzę że masz przestudiowany układ podciśnienia w tym silniku :good: A więc można zaślepić ten trójnik od strony czwórnika?? Bo widzę że jest zaolejony:thumbdown:

Bo jak robiłem modyfikację żeby olej nie szedł w dolot tylko w dodatkowy wąż z filtrem i sitkiem to mi auto na obrotach falowało mocno :thumbdown:

Wandej, no nie do końca tak sobie można zaślepiać tylko dlatego że coś jest zaolejone :cool1: Ten trójnik to inżektor. Jest w nim podciśnienie które jest podłączone do zaworu odpowietrzającego czyli "czwórnika" :wink: i utrzymuje podciśnienie w całym silniku. Z założenia aby nie brał oleju :kox:Sam pomysł tego inżektora połączonego z układem podciśnienia układu wspomagania hamulców jest moim zdaniem przekombinowany ale jakoś działa. W układzie tym zawsze będą opary oleju więc jeśli masz tam coś zaolejone to znaczy że jest nieszczelne. Ale jak robiłeś tą modyfikację z dodatkową rurą i filtrem więc musisz to podciśnienie idące do czwórnika zaślepić bo inaczej ciągnie "lewe" powietrze poprzez ten filterek i czwórnik. I wtedy może falować.

Opublikowano

Mieliśmy dziś ładną pogodę więc postanowiłem zrobić kilka fotek w lepszej rozdzielczości. Na zdjęciach jest nieprzestawiona data. Są to jak widać tłoki z pierścieniami silnika ALT. Każdy kto wie jaką rolę mają poszczególne pierścienie tłokowe wie również jak powinny wyglądać w przekroju. Tymczasem tutaj wszystkie mają kształt taki sam :evil: Mechanicznego zużycia nie widać w najmniejszym stopniu, nigdzie żadnych luzów, panewki wyglądają jakby były nowe, myślę że w większości przypadków wysokie zużycie oleju jest spowodowane że pierścienie wyglądają tak jak tu widać:cool1:

img0119gr.th.jpg

img0117cyu.th.jpg

img0116qz.th.jpg

img0115do.th.jpg

img0114as.th.jpg

img0111ls.th.jpg

img0110mb.th.jpg

img0109g.th.jpg

img0108wb.th.jpg

img0107b.th.jpg

img0106ue.th.jpg

img0120ti.th.jpg

Opublikowano
Koledzy potrzebny mi jest schemat paska rozrządu. Rozbieram silnik.

Ale jaki schemat?? Pasek napędza na górze koło od wałków i jest na nim pompa wody, napinacz i tłumik drgań z taką małą rolka i to wszystko:wink4: No i wał oczywiście na dole :good:

Opublikowano

w lepszej jakości niestety nie mam:

<a  href=http://img838.imageshack.us/img838/944/a0566273d6566b16.th.jpg' alt='a0566273d6566b16.th.jpg'> 411275648970.th.jpg[/img]

Opublikowano
Dziękuję bardzo. Oto chodziło. Trzymajcie kciuki, żeby ten remont pomógl.

Trzymamy :thumbup1: Jakbyś mógł cyknij parę fotek z wnętrza silnika, szczególnie tłoków, pierścieni i gładzi cylindrów.

I jeśli będziesz zakładał nowe pierścienie nie zapomnij dobrze wyczyścić rowków w tłokach. Możesz też pomierzyć luzy na zamkach pierścieni starych i nowych. To może dużo wnieść do tematu. Jak będziesz zrzucał pompę z wałkami nie zapomnij zaznaczyć położenia łańcuszka bo później ciężko może być to ustawić.

Opublikowano
Koledzy potrzebny mi jest schemat paska rozrządu. Rozbieram silnik.

Kolego Mechanik u którego serwisuje swoje Audi ostatnio bawił się w A6 z tym silnikiem i niestety efekty są mało zadowalające. Wymienił pierścienie, uszczelniacze, przerobił odmę i silnik dalej bierze olej, wydaje mi się że to jest bardziej związane z charakterystyką tego silnika i tym że lubi wysokie obroty a to zwiększa zużycie oleju.

Powodzenia w działaniu i oby tobie pomogło.

Opublikowano
Koledzy potrzebny mi jest schemat paska rozrządu. Rozbieram silnik.

Kolego Mechanik u którego serwisuje swoje Audi ostatnio bawił się w A6 z tym silnikiem i niestety efekty są mało zadowalające. Wymienił pierścienie, uszczelniacze, przerobił odmę i silnik dalej bierze olej, wydaje mi się że to jest bardziej związane z charakterystyką tego silnika i tym że lubi wysokie obroty a to zwiększa zużycie oleju.

Powodzenia w działaniu i oby tobie pomogło.

Pierd.olisz :decayed: to dlaczego jeden bierze a drugi o tym samym przebiegu prawie nie?? Mój w sumie teraz bierze jakieś śladowe ilości a baty dostaje konkretne :cool1:Kolega darkle chyba trafił z diagnozą z tym zapiekaniem się pierścieni olejowych od tego shitu jakim jest olej 0w30 :thumbdown:

Opublikowano

Pożyjemy zobaczymy, serwis zalewał te silniki właśnie oleje 0W-30.

Opublikowano

Serwis,isntrukcja,norma to sformułowania które w tym wątku kariery nie robią,wuja.

Baldwins,zapisz jakie pierścienie będziesz zakładał(jakiej firmy),i życzę pomyślnej pracy.

Opublikowano
Serwis,isntrukcja,norma to sformułowania które w tym wątku kariery nie robią,wuja.

Baldwins,zapisz jakie pierścienie będziesz zakładał(jakiej firmy),i życzę pomyślnej pracy.

a ciekawe czy w ASN sa takie same :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...