Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja aż tak dużo nie jeżdżę jak Wy:) około 2000tys km i nie zauważyłem ubytku:) zobaczymy dalej... ale potwierdzam to co pisał michass ze przeróbka nie zaszkodziła w żaden sposób, a wręcz pomogła:) wcześniej okolo 2000km i 0.5l trzeba było dolać bo bylo min na bagnecie

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na przeróbke narazie niema pogody powinno byc > 0 st. + słoneczko :P

Opublikowano

Tigy,pier..ol zabawy z z czwórnikiem,bo i tak skończy się na odmie.Oszczędzisz czas i nerwy.Pamiętam twój stary wątek o oleju,wszyscy kombinowali jak koń pod góre.Różne oleje itp. a efekty mizerne.Już byłem bliski (zbierałem info i materiały) budowania oilcatch tanka tylko z odpływem oleju do michy,jak się zwąchałem z Attis3,który zrobił coś prostrzego.Działało więc oszczędziło mi to sporo roboty.Ale jak chcecie inaczej to mam coś co może pomóc w przerobieniu czwórnika,od strony klawiatury.

Potrzebny jest tłumnik płomieniowy fiatoskiej produkcji(kilka stron wcześniej na zdjęciu z zapalniczką)

I własnie jego w oryginalnej postaci trzebaby wpierdo..lić w rurkę czwórnika od strony klawiatóry.I zabezpieczyć,żeby nie wleciał pod pokrywę.

Miałoby to na celu skraplanie oleju(olej skroplony mooooże spłynie,jego pary napewno nie).

Osobiście sądzę ,że panuje tam zbyt duże ciśnienie i olej i tak zostanie wciągnięty w dolot.Pozatym wnętrze czwórnika kieruje olej -> do dolotu a nie do odmy,co ułatwia jego wciąganie przy gazowaniu.

Trza by rozciąć czwórnik na szwie,zostawić część z mębraną,a resztę wykonać od podstaw tak żeby wykierować olej do odmy.Propomowałbym powiększyć średnicę nowego czwórnika (taki zbiorniczek) żeby wyjście do dolotu było wysoko,a spływ do odmy nisko.

Do tego wszystkiego działanie mębrany musi być dopracowane.

Powodzenia,pewnie łatwiej pójdzie z odmą+.

Opublikowano

Hey :) Dzięki michass - taki mam plan, zbieram części i mam pomysł - rozbebeszę czwórnik - w klawaitury puszczę opary dołem ale rozwierce tak aby szły do przodu a nie w bok w kanał dolotowy. do tego dodam drugą puchę z przegródkami jak w wydechu - górną szparą puszczę opary w kierunku wylotu - z górą opary z odmy - także tak aby wpadały do drugiej komory - tam będzie się skraplać na ściance i spływać skosem do klawiatury. Na dniach się zabiorę do tego.w sumie to będzie duża płaska pucha - zobaczymy :)

Opublikowano

Nie chce cię pocieszać ale zanim się zabierzesz do dzieła,to otwórz korek od oleju na zapalonym silniku.Jeszcze jakby ci kto przygazował to już najlepiej byś zobaczył jakie ciśnienie idzie z pod klawiatury.Chcę ci uświadomić że ciężko będzie cofnąć olej.Poprostu taka konstrukcja.A twoja pucha nie powinna być płaska tylko raczej w ksztaucie odwróconej do góry dnem buteleczki.Na dole byłby spust do zgromadzonego oleju i wejście z klawiatury,a u góry wyjście do dolotu i cienki wąż od podciśnienia.Oczywiście nikłe szanse zmieścić to w miejscu czwórnika,więc proponowałbym przenieść całą imprezę w inne miejsce przy pomocy węży.Tylko olej musi gdzieś odpływać.I tu kłania się grucha odmy,w którą by trza węża wbić.Miejsce dobre bo nisko,a wkoło niej pod kolektorem to i pucha by weszła.Pamiętaj,że im większa pucha,tym zmniejszasz w niej ciśnienie i olej ma szanse polecieć w dól.Rurą leci np.jest pchany do góry.W tym zbiorniczku powinno być coś do skraplania oleju.Np kilka sitek położonych naprzenian,tylko nie zbyt drobnych na wypadek powstawania smalcu.I tylko nie wkładaj zmywaka do garów,szczególnie zimą.Miałem kiedyś jeszcze opcje podłączenia odpływu oleju do rurki od bagnetu,ale grucha jest prostrza.

Może ci się z tych gupot coś przyda.Życzę dobrej zabawy.A te patenty ze zbiorniczkami na olej są w seryjnych citroenach lub peugeotach dostawczakach montowane.I mają fajne patenty do skraplania oleju.

Cześć.[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 18:12_________________________________________________http://moto.allegro.pl/rura-odma-citroen-xantia-2-1-td-okazja-i1448267841.html[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 18:17_________________________________________________O coś w podobie[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 18:19_________________________________________________A to nie wiem jakie duże,ale można by spróbować zaadoptować :

http://moto.allegro.pl/odma-citroen-c3-c4-206-207-1-6-hdi-i1460037489.html

Opublikowano

Tak jak pisał michass musicie pamiętać o ciśnieniu jakie panuje pod pokrywą wraz ze zrostem obrotów a także o podciśnieniu jakie wytwarza dolot i rurka podciśnienia w trójniku. Przerabianie trójnika to nie jest prosta sprawa... :naughty: Powiem tak - próby były ale niestety nie przynosiły pożądanych efektów a 5 trójników poszło się jeb. :thumbdown: Przerobienie odmy to nic trudnego a moim zdaniem się opłaca. Pozdrawiam!!

Opublikowano

Czy problem wyrzucania oleju w dolot dotyczy również silników 2.0 TFSI ? Konsumuje mi silnik sporo oleju (litr na 1000). Okazuje się, że sporo jest jego w dolocie.

Mechanik od razu mówi: turbo do wymiany bo puszcza olej. A ja się zastanawiam czy nie istnieje jakaś inna przyczyna poza turbo.

Zawsze warto się zorientować bo wiadomo koszty spore, a wymienić to zawsze zdążę.

Póki co nic mi nie dymi, moc jest taka jaka być powinna. Więc do wymiany się nie palę. Ale zużycie oleju spore i to mnie martwi.

Opublikowano

Kolego klmn tutaj jest kólko różańcowe właścicieli ALT,do tego to wolnossaki.Problem oleju może ale nie musi być podobny.Możesz puścic odme do atmosfery,na próbe(1000km)i się przekonasz.

Opublikowano

Link nie działa. Wklej zdjęcia tutaj żeby wszyscy mogli zobaczyć.

A wąż z dolnego króćca gdzie dałeś??

Jeśli możesz to narysuj w paint-cie jakiś schemat, będzie łatwiej.

Pozdrowionka!!

PS. Dekiel nie wejdzie nie?? :gwizdanie: :przebiegly:

Opublikowano

Kupiłem nowy czwórnik - obciąłem dolot z klawiatury - zaślepiłem czwórnik - połączyłem standardowo z odmą i przewodem podciśnieniowym od strony serwa. Z obciętej końcówki z czwórnika zrobiłem wyjście z klawiatury - wkłądając i zaklejając kolanko z instalacji gazowej - kolanko wychodzi w prawo i schodzi w kierunku odmy. Przewód od odmy rozciąłem najniżej jak się dało bez wyciągania - wstawiłem trójnik także z instalacji gazowej - podłączyłem systemem przewodów z kolankami do odmy. wszystko pasuje ale pokrywę musze teraz unieść ok 0,5 cm do gry na srubkach, a że są krótkie - dzisiaj będę przedłużał. Ogólnie od wczoraj wszytskie płyny na idealnym poziomie, zobaczymy. Powiem tak - ok 10 000 km temu oddałem auto do czyszczenia - silnik, kapitalka czyszczenia - teraz jak zdemontowaem wszystko zalane olejem jak lody karmelem ... :/ poczyściłem i poskładałem. Co prawda jest przewód w dół od kanału dolotowego ale tamtędy chyba mało co ścieka.

Opublikowano

Na małych obrotach będzie OK w trasie i przy butowaniu dalej będzie brał tyle samo.Wolałbym się mylić.Sugerowałbym coś do skraplania oleju zaaplikować,jak same rurki nie pomgą.

Opublikowano

Tigy,pier..ol zabawy z z czwórnikiem,bo i tak skończy się na odmie.Oszczędzisz czas i nerwy.Pamiętam twój stary wątek o oleju,wszyscy kombinowali jak koń pod góre.Różne oleje itp. a efekty mizerne.Już byłem bliski (zbierałem info i materiały) budowania oilcatch tanka tylko z odpływem oleju do michy,jak się zwąchałem z Attis3,który zrobił coś prostrzego.Działało więc oszczędziło mi to sporo roboty.Ale jak chcecie inaczej to mam coś co może pomóc w przerobieniu czwórnika,od strony klawiatury.

Potrzebny jest tłumnik płomieniowy fiatoskiej produkcji(kilka stron wcześniej na zdjęciu z zapalniczką)

I własnie jego w oryginalnej postaci trzebaby wpierdo..lić w rurkę czwórnika od strony klawiatóry.I zabezpieczyć,żeby nie wleciał pod pokrywę.

Miałoby to na celu skraplanie oleju(olej skroplony mooooże spłynie,jego pary napewno nie).

Osobiście sądzę ,że panuje tam zbyt duże ciśnienie i olej i tak zostanie wciągnięty w dolot.Pozatym wnętrze czwórnika kieruje olej -> do dolotu a nie do odmy,co ułatwia jego wciąganie przy gazowaniu.

Trza by rozciąć czwórnik na szwie,zostawić część z mębraną,a resztę wykonać od podstaw tak żeby wykierować olej do odmy.Propomowałbym powiększyć średnicę nowego czwórnika (taki zbiorniczek) żeby wyjście do dolotu było wysoko,a spływ do odmy nisko.

Do tego wszystkiego działanie mębrany musi być dopracowane.

Powodzenia,pewnie łatwiej pójdzie z odmą+.

Jak zabez

jak zabezpieczyles w rurze ten tlumik?? :cool1:

Opublikowano

Ja w swoim mam tłumik płomieni w wersji przerobionej(zdjęcia niżej) wepchnięty głęboko w odmę+(do samej gruchy) na 30 cm drucie miedzianym,który zachaczyłem na złączeniu odmy+.

A jeśliby chodziło o wsadzenie go w czwórnik-od strony klawiatury to wystarczy wywiercić małe otworki na końcu rurki od czwórnika np.2mm,włożyć tłumik i w otworki wsacić na wcisk ze dwa druciki 2mm docięte na wymiar.Ladnie opiłować i siedzi.Sam miałem to robić,jeszcze przed przeróbką,ale kwestia robienia się smalcu nie idzie w parze mrozami,a ja dojeżdżając do pracy tylko kilka kilometrów mam sporo szmalcu pod korkiem.Attis3 podawał już przykład kolegi z wycacurzoną uszczelencją pod pokrywą zaworów.Słowem na lato git,ale efekty tłumika w tym miejscu raczej małe-ciśnienie zasysanego powietrza zbyt duże.Tak mi sie wydaje.

Opublikowano

Ja w swoim mam tłumik płomieni w wersji przerobionej(zdjęcia niżej) wepchnięty głęboko w odmę+(do samej gruchy) na 30 cm drucie miedzianym,który zachaczyłem na złączeniu odmy+.

A jeśliby chodziło o wsadzenie go w czwórnik-od strony klawiatury to wystarczy wywiercić małe otworki na końcu rurki od czwórnika np.2mm,włożyć tłumik i w otworki wsacić na wcisk ze dwa druciki 2mm docięte na wymiar.Ladnie opiłować i siedzi.Sam miałem to robić,jeszcze przed przeróbką,ale kwestia robienia się smalcu nie idzie w parze mrozami,a ja dojeżdżając do pracy tylko kilka kilometrów mam sporo szmalcu pod korkiem.Attis3 podawał już przykład kolegi z wycacurzoną uszczelencją pod pokrywą zaworów.Słowem na lato git,ale efekty tłumika w tym miejscu raczej małe-ciśnienie zasysanego powietrza zbyt duże.Tak mi sie wydaje.

ja bede zaslepial dolot i z czwornika od pokrywy zaworow waz poprowadze na bok... Na koncu filtr stozkowy odmy no i gdzies w tym przewodzie ten tlumik plomieni chce umiescic :gwizdanie: Filtr umieszcze jak najwyzej zeby oleju tam nie wywalalo... jeden kolega tak przerobil i tez mu nie bierze :cool1: Chociaz moj to i tak sladowe ilosci bierze :wink4: 1l na 15tys km :decayed:

Opublikowano

Ja bym nic nie robił.

ale troche oleju jest na rurze do dolotu wiec dla dobra przepustnicy, reszty dolotu i kata przerobie ta odme :wink4:

Opublikowano

O katalizator nie masz się co martwić napewno -1l/15tysi,bo go śmiało przepala.Wyjątkiem by było robienie samych krótkich tras po kilka kilometrów(tzw miasto),bo wtedy katalizator nie zdąży się rozżarzyć i z czasem zacznie go zatykać(czuć po mocy).Jako ciekawostkę,dla właścicieli junkersów też się to odnosi,+ klękające lambdy.Jak to mówią,warto czasem pierd..ąć w pedał na prostej :>

Opublikowano

O katalizator nie masz się co martwić napewno -1l/15tysi,bo go śmiało przepala.Wyjątkiem by było robienie samych krótkich tras po kilka kilometrów(tzw miasto),bo wtedy katalizator nie zdąży się rozżarzyć i z czasem zacznie go zatykać(czuć po mocy).Jako ciekawostkę,dla właścicieli junkersów też się to odnosi,+ klękające lambdy.Jak to mówią,warto czasem pierd..ąć w pedał na prostej :>

no przynajmniej raz w tygodniu 200km/h zamykam dla zdrowotnosci :przebiegly:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...