Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze.

Filtr polecam Mann'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki panowie....a czy przed wymianą oleju polecacie przeczyścić silnik jakimś preparatem...dobre opinie ma niemiecki preparat 'motorclean liqui moly' tylko że w necie nie mogę znaleźć żadnego sklepu z tym środkiem...w ogóle warto coś takiego robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze.

Filtr polecam Mann'a.

Ja również podobne odczucia mam:good: Tylko ja mam filtr knechta:wink:

Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: uris dlaczego masz świece trójelektrodowe?? Takie powinny być?? Ja mam denso iridium power i po jednej elektrodzie mają:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos mi kiedys takie swiece wkrecil i tego juz sie trzymam :D silnik pracuje normalnie a przelatalem juz ponad 100tys z czasem sprawdze czy swieca na 2gim cylindze wyglada lepiej a moze gorzej.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze.

Filtr polecam Mann'a.

Ja również podobne odczucia mam:good: Tylko ja mam filtr knechta:wink:

Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: uris dlaczego masz świece trójelektrodowe?? Takie powinny być?? Ja mam denso iridium power i po jednej elektrodzie mają:whistling:

Ciśnienie wzorowe:good:

Oryginalne świece są trzyelektrodowe: Są to NGK BKUR5ET-10 ze znaczkiem VW OOOO. 10 na końcu oznaczenia oznacza niestandardowy odstęp elektrod 10mm.

I takie też miałem założone w niemczech. Z racji tego że założyłem LPG więc założyłem świece NGK BKUR5ET czyli V-line 29 które od ori różnią się tylko standardowym 8mm odstępem elektrod. A do LPG zaleca się zmniejszenie odstępu. Dodatkowo mam nadzieję że zminimalizuje to ryzyko padnięcia cewek. Zrobiłem na nich na razie 25tys i świece i cewki ok.

Ilość elektrod tak naprawdę nie ma większego znaczenia, Dlatego jeśli masz jedno elektrodowe denso iridium i są one wg katalogu denso to też jest ok. Iskra i tak przeskakuje tylko pomiędzy 2 elektrodami niezależnie od tego ile ich jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze.

Filtr polecam Mann'a.

Ja również podobne odczucia mam:good: Tylko ja mam filtr knechta:wink:

Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: uris dlaczego masz świece trójelektrodowe?? Takie powinny być?? Ja mam denso iridium power i po jednej elektrodzie mają:whistling:

Ciśnienie wzorowe:good:

Oryginalne świece są trzyelektrodowe: Są to NGK BKUR5ET-10 ze znaczkiem VW OOOO. 10 na końcu oznaczenia oznacza niestandardowy odstęp elektrod 10mm.

I takie też miałem założone w niemczech. Z racji tego że założyłem LPG więc założyłem świece NGK BKUR5ET czyli V-line 29 które od ori różnią się tylko standardowym 8mm odstępem elektrod. A do LPG zaleca się zmniejszenie odstępu. Dodatkowo mam nadzieję że zminimalizuje to ryzyko padnięcia cewek. Zrobiłem na nich na razie 25tys i świece i cewki ok.

Ilość elektrod tak naprawdę nie ma większego znaczenia, Dlatego jeśli masz jedno elektrodowe denso iridium i są one wg katalogu denso to też jest ok. Iskra i tak przeskakuje tylko pomiędzy 2 elektrodami niezależnie od tego ile ich jest.

No według katalogu dobierałem:good: Świece czyściutkie tylko kurfa na gwincie olej:kwasny: A uszczelke z pół roku temu wymieniałem:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś nie poszło przy zakładaniu:wink: W zeszłym roku też ją musiałem zdjąć, a że nie kupiłem nowej uszczelki więc zaryzykowałem założyć starą, dobrze wszystko wyczyściłem i nic nie cieknie. Miałem i tak kupić nową ale jak jest dobrze to po co tracić czas i kasę:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed:

ELSA mówi o 10.0 na cylinder:

ALT.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed:

ELSA mówi o 10.0 na cylinder:

http://s9.postimage.org/77ul4yj1r/ALT.png

to co mój ponad normę ma?:co: Miernik nówka funkiel 400zł kosztował ale producenta nie znam:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mój ponad normę ma?:co: Miernik nówka funkiel 400zł kosztował ale producenta nie znam:whistling:

Dojrzał i się autostjuningował :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mój ponad normę ma?:co: Miernik nówka funkiel 400zł kosztował ale producenta nie znam:whistling:

Dojrzał i się autostjuningował :wink:

O właśnie na hamownie wypadałoby się wybrać:naughty: Podejrzewam że te 131KM to minimum wyjdzie:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak:decayed: Wandej masz wszystko ok. To 10 to stopień sprężania:naughty: A ciśnienie 12,5atm jest jak najbardziej w porządku. Nie wiem dokładnie ile powinno być w przypadku ALT ale 10 byłoby raczej mało. Chyba minimalne to 8. Ważne też że kompresja jest równa pomiędzy cylindrami.

fahur a czy w Elsie mógłbyś znaleźć luzy w zamkach pierścieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fahur a czy w Elsie mógłbyś znaleźć luzy w zamkach pierścieni?

Pronto - więcej chyba wymiarów w tłoku nie ma :wink:

001.jpg 002.jpg 003.jpg 004.jpg 005.jpg

I jeszcze trochę ciekawych info:

001.jpg 002.jpgALT_valves.jpg

ALT_bore.png

ALT_crankshaft.png

Pomiar kompresji:

001.jpg002.jpg 003.jpg

Wygląda na to Wandej, że się mieścisz w normie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj w moim wyciągałem świece. Na wszystkich widać że następuje spalanie oleju, ale najgorzej jest na 4 cylindrze (tym od strony ściany grodziowej) bo na tłoku widać że jest mokro :( także gwint tej świecy jest zaolejony. Na pozostałych trzech cylindrach jest sucho. Ktos to sprawdzał u siebie? Sprawdziłem spalanie oleju i u mnie jest na poziomie 1l/1000 km na ten czas, czyli tragedyja :))).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fahur:thumbup1: Te dane należałoby gdzieś podwiesić.

już myślałem że luzy na pierścieniach ALT powinny być inne niż wszędzie. Bo rozbierałem ALTa z przebiegiem 240tys który brał właśnie 1l/1000 i luzy były 0,4 0,4 i 0,5 a więc idealny nominał jak nówki. Olej brał z powodu rys na IV cylindrze spowodowanych prawdopodobnie przez rozpadniętą świecę i przez zasyfienie pierścieni nagarem. Dodatkowo miał drobne ryski na na cylindrach pewnie dzięki zastosowaniu castrola 5W-30 i wymiany oleju co 30tys.

Objawy były dokładnie takie jak u lukassteryd

Moim zdaniem ALT to dobry silnik ale należy o niego dbać. O ile ktoś wcześniej o niego oczywiście dbał bo to nie silnik dla tych co wymieniają świece co 100tys km i olej co 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu wymienialem olej w swoim altku, przebieg 270 tys. Wczesniej bral standard mniej niz 1l/1000km. Olej to mobil 10w40 i filtr mann. Autko szykowalem na trase do Niemiec w bagazniku banka oleju oczywiscie, jednak zdziwilem sie jak bez dolewki zrobilem 3000km z tego 2000km po autostradzie a 1000 w mieszanym. Ciekawe co sie stalo, ze nagle wyzdrowial, zobaczymy co dalej ale to chyba jakas duza anomalia byla ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kupie sobie anglika z 2004 roku :))) bo ponoć auta z tych lat nie biorą już tyle oleju :) podmienie silnik,a resztę się sprzeda i koło zera się wyjdzie.

bzdura:facepalm: Kolega tutaj jeden ma B7 z ALT i też bierze olej:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...