Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

ok dzięki za podpowiedz z tym 0 w 40 zostane przy tym co mam, a z tą zmianą na 0w 40 to chciałem spróbować ze względu na poranny klekot. przedtem oczywiście był castrol ile brał to niewiem nie spisywałem kilometrów ale często dolewałem po ok 100 ml, czy ściągana była głowica to niewiem nie widziałem tej akcji, a koszt to 450zł wymiana napinacza łańcucha i uszczelniaczy

A to nie przypadkiem od tego wariatora zależy?? Drogi te shit jest:kwasny: U mnie przy starcie klekocze i juz tak 40k jeżdze i jest ok:wink: Lej 5w40 albo Valvolina 5w50 i zapomnisz o dolewaniu oleju :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No ale ten 5w50 to taki olej do sportowych aut :P trochę nie przesadzacie?:) gdzieś wyczytałem że może więcej spalać benzyny :)

Piszę o ewentualnych minusach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację większość olejów 5W50 to oleje "sportowe" a to dlatego że mocno obciążony silnik potrzebuje oleju o wyższej lepkości przy temperaturze w jakiej pracuje. Taki olej daje wytrzymalszy film olejowy i jest "gęstszy" tam gdzie olej np. 5W40 już jest bardzo rzadki. Może dlatego ALT mniej go spali , ale moim zdaniem wtedy świadczy to o zużyciu pierścieni bądź uszczelniaczy w jakimś tam stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację większość olejów 5W50 to oleje "sportowe" a to dlatego że mocno obciążony silnik potrzebuje oleju o wyższej lepkości przy temperaturze w jakiej pracuje. Taki olej daje wytrzymalszy film olejowy i jest "gęstszy" tam gdzie olej np. 5W40 już jest bardzo rzadki. Może dlatego ALT mniej go spali , ale moim zdaniem wtedy świadczy to o zużyciu pierścieni bądź uszczelniaczy w jakimś tam stopniu.

No tak ale ten nas pacjent przecież ma podwyższoną temperature płynu chłodniczego dzięki temu super termostatowi no i temperature oleju też z tego co darkle pisał więc chyba to dobry wybór :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sorry ale alt to ma niewiele ze sportem wspólnego :) chyba że chodzi wam o dodatkowe ćwiczenia poranne w dolewaniu oleju (ściereczka plus butelka oleju):)

teraz z ciekawości sobie przeglądałem forum mazdy 6 i tam mają podobne jak my dylematy :P ale w mazdach leja 5w30 :P max 40 , 50 to już jest do naprawdę sportowych aut albo jak ktoś mocno ciśnie w gaz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sorry ale alt to ma niewiele ze sportem wspólnego :) chyba że chodzi wam o dodatkowe ćwiczenia poranne w dolewaniu oleju (ściereczka plus butelka oleju):)

teraz z ciekawości sobie przeglądałem forum mazdy 6 i tam mają podobne jak my dylematy :P ale w mazdach leja 5w30 :P max 40 , 50 to już jest do naprawdę sportowych aut albo jak ktoś mocno ciśnie w gaz ...

Kolega z pracy ma ALT którego zalewa od początku mobilem 5w50 i nie bierze to auto NIC oleju:kox: Ma już ponad 200k nakręcone ale to jakiś odosobniony przypadek:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zakratkowanym polu to 0,5l. Jedna kreska to ~50ml.

Jak kupowałem A4 z ALT-kiem myślałem też nad mazdą 6 ale dałem sobie spokój bo przeraziła mnie korozja na rocznikach ok. 2004. Jakby do tego jeszcze się okazało że bierze olej:kox:

ALT zazwyczaj nie biorą oleju z powodu jakichś błędów konstrukcyjnych czy materiałowych. Problem w tym że gdzieś bardzo przegrzewają olej przez co pomimo konstrukcji pierścieni pod oleje 5W30 nie wytrzymywały serwisowania w trybie LL. Po prostu szybciej zużywają-przegrzewają olej który zamienia się w smołę. To prowadzi do zapiekania pierścieni powoduje często rysowanie gładzi cylindrów. A jak są ryski na tulejach to wymiana pierścieni nic nie daje.

A więc jak silnik nie bierze makabrycznie oleju po zalanie 5W-50 przynajmniej nie będzie pogłębiało problemu. Jak nie bierze idealnym wg mnie olejem byłby 5W-40 ew 0W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, za bardzo nie wiem co robić już mam zalany olej 10w40 motula półsyntetyk wcześniej przed zalaniem płukanka liqui mobli przejadę 300 km i kontrolka, darke i Wandej pisali że najlepszy olej to 5w50 syntetyk. Czy jak przejdę z półsyntetyka na syntetyk nic się nie stanie? Nawet jestem skłonny zrobić ten remont, ale obawiam się tego że wywalę kupę kasy i będzie to co u innych że robili remont i nie pomaga;/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sorry ale alt to ma niewiele ze sportem wspólnego :) chyba że chodzi wam o dodatkowe ćwiczenia poranne w dolewaniu oleju (ściereczka plus butelka oleju):)

teraz z ciekawości sobie przeglądałem forum mazdy 6 i tam mają podobne jak my dylematy :P ale w mazdach leja 5w30 :P max 40 , 50 to już jest do naprawdę sportowych aut albo jak ktoś mocno ciśnie w gaz ...

Kolega z pracy ma ALT którego zalewa od początku mobilem 5w50 i nie bierze to auto NIC oleju:kox: Ma już ponad 200k nakręcone ale to jakiś odosobniony przypadek:decayed:

Ten samochód kolegi widocznie był składany jak ten turek co pierd*lił silniki był akurat na urlopie:)) Za niego 3tygodnie składał ALTy polak-sezonowiec i wyszło parę "udanych" strucli:)) I dopiero po licznych reklamacjach dotyczących "żekomego brania oleju",w kadrach ałdi sprawdzono przypadkiem CV turka.I okazuje się że Mustafa,po przyjezdzie do Rzeszy podawał się za mechanika sam.-szpeca pierwszego stopnia+biegła znajomość grzechotki,a po tłumaczeniu świadectwa szkolnego i papirusa czeladniczego wyszło że jest pomocnikiem pasterza.A pracy w zawodzie nie mógł znależć bo akurat wtedy ktoś wynalazł psy pasterskie.I tak bidulek wyjechał do Niemczech.A po dłuższym dochodzeniu okazało się że "żekome branie oleju" miało banalny powód.Nasz przyjaciel Mustafa przed zakręceniem świec,sypał piachem "na szczęście" do cylindrów,jak nakazywała tradycja w jego plemieniu.

---------- Post dopisany at 11:17 ---------- Poprzedni post napisany at 11:13 ----------

I teraz każdemu inaczej bierze oleju,zależy jak mu się sypło;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u Was z kopceniem?Ja dokładnie jeszcze nie wiem ile mi bierze ale coś około 0,5-0,8 l na 1000 km. I powiedzmy sobie szczerze jak ktoś twierdzi że mu nie kopci to sam się łudzi :) Mój potrafi zakopcić jak jest rozgrzany i chwile chodzi na wolnych, jak mu wtedy depne to zakopci lekko. I co jeszcze sam zapach spalin dużo mówi tak jakby czuć w nich olej, sądze tak bo brat ma a6 1.8T i pachną inaczej- u mnie pachną normalnie jak jest zimny silnik. Pewnie wielu osobom też kat. pada u mnie jest "check" błąd bodajże 16804 i chyba zamontuje jakiegoś downpipe'a zamiast kata. Planuje jeszcze zrobić pomiar kompresji i spadek ciśnienia na cylindrach (ponoć dokładnie określa co jest zużyte). W ostateczności kupie drugi silnik ale z 2004 r. i wzwyż. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u Was z kopceniem?Ja dokładnie jeszcze nie wiem ile mi bierze ale coś około 0,5-0,8 l na 1000 km. I powiedzmy sobie szczerze jak ktoś twierdzi że mu nie kopci to sam się łudzi :) Mój potrafi zakopcić jak jest rozgrzany i chwile chodzi na wolnych, jak mu wtedy depne to zakopci lekko. I co jeszcze sam zapach spalin dużo mówi tak jakby czuć w nich olej, sądze tak bo brat ma a6 1.8T i pachną inaczej- u mnie pachną normalnie jak jest zimny silnik. Pewnie wielu osobom też kat. pada u mnie jest "check" błąd bodajże 16804 i chyba zamontuje jakiegoś downpipe'a zamiast kata. Planuje jeszcze zrobić pomiar kompresji i spadek ciśnienia na cylindrach (ponoć dokładnie określa co jest zużyte). W ostateczności kupie drugi silnik ale z 2004 r. i wzwyż. Co Wy na to?

Dolewaj olej i nie kombinuj ,naprawdę szkoda kasy na inny silnik jeżeli tylko dolewasz oliwy i nie masz innych problemów to nie szukaj sobie nowych problemów .

Dolewanie jest trochę uciążliwe ale powtarzam to po raz enty ja wole dolewać olej i jeździć bez awaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No uris właśnie że mam problem :) wnerwia mnie ten "check engine" i niesprawny kat. pogarsza osiągi altk-a. Mam tylko jeden dylemat , czy czasami po usunięciu kata nie zacznie mocniej kopcić? A z tą wymiana silnika to już żartowałem bo tak to ładnie śmiga i tanio na brc 24 sequent :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

check engine to ty masz od LPG i skąd wiesz że masz niesprawnego Kata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej w ALT nie ma co się zastanawiać od czego kat pada;)) Ja łudziłem się że jak wymienię to będzie spokuj,a już drugi dogorywa.Jeśli łyka to kat padnie,a na półsyntetyku jeszcze szybciej.

Co do zapachu spalin to prawda,je*ie jak z frytkownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos kata, to właśnie szukam jakiegoś tjunera w okolicach Wawy, co by tę sondę drugą programowo wywalił, ale większość albo nie robi takich rzeczy, albo nie w spisie takiego silnika (!!). Jeden powiedział, że zrobi na życzenie, ale za 1500pln :facepalm:

Jedyna realna opcja na dziś, to EL-TEC, gdzie człowiek zaproponował wybicie kata (ok. 300pln dostaje się za wkład), w środek rura, a do sondy rurka w kształcie L. Praca na 2-3h, koszt od 200 do 400 pln, więc po sprzedaży wkładu może wyjść na 0 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...