Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto wyciąć katalizator w A4 B5 1.8?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam takie pytanie zanim wytne kata.

czy jego usunięcie nie ma wpływu na pozniejsze robienie logów w celu oceny poprawy sytuacji ? WIADOMO ŻE CHECK będzie się palił.. to mi nie przeszkadza, ale czy pozniej nie przeszkodzi to w dokladnej weryfikacji czy problem został rozwiązany

Opublikowano
Dnia 18.05.2016 o 07:05, TomOskroba napisał:

odświeżam temat !

problem ubogiej mieszanki spalinowo-powietrznej doprowadził mnie do katalizatora

(sprawdzone juz inne podzespoły)

Panowie jaki jest koszt wycięcia kata i wstawienie do niego zwykłej rurki, zadne strumienice zadne inne kombinacje, zwykła rurka czy co przez to rozumiem (downpipe).

słyszałem że ludzie tutaj dawali zxa takie zabegi po 400 zł a niektórym nie dobijało do 200 zł...

w 2.0 ALT nie jest to jakas chyba trudna robota.. ; )

proszę o podpowiedzi

problem ubogiej mieszanki rozwiązało wycięcie kata?

Opublikowano

nie wiem bo sonda była uszkodzona a potem sprzedałem auto

Opublikowano

Rozsypał mi się katalizator. Wymieniać na nowy nie chcę, bo za drogo, a wycinać zupełnie też nie, żeby nie było problemów z przeglądami. Na allegro sprzedawane są takie zamienniki:

http://allegro.pl/audi-a4-vw-passat-b5-1-8-20v-tlumik-katalizator-i6086679751.html

Nie wiem czy to jest to tylko pusta w środku atrapa, czy jest tam jakaś siatka.. Ktoś korzystał może i wie czy warto spróbować?

Opublikowano

Lepiej wstawić katalizator uniwersalny bosala czy walkera za 200-300 zł bez cudowania z jakimiś atrapami, nie jest to może jakość oryginału, ale działa i nie kosztuje majątku. Dla mnie żeby wyciąć katalizator to trzeba być samolubnym kretynem, jeżdżą później takie śmietniki w mieście i wszyscy wdychamy te nieoczyszczone spaliny, w korkach czasem dosłownie nie da się oddychać.

Opublikowano

Przeczytałem cały temat i nadal nie wiem czy b6  1.8t bex  jak wybije kata to wspawadz  rurkę czy zostawić pustą puche ? 

Opublikowano

A co ma ta rurka niby robić?

Ja mam już kilka lat pusty kat i jest ok

Opublikowano

zgadza się, downpipe daje nawet lepszy efekt brzmienia auta. ciut na sportowo./

ja poprzednio wstawiłem strumienicę dedykowaną. co prawda wyciszała ale na zimnym i tak dźwięk walenia młotem o blachę był :o

Opublikowano

Witam. Przeczytałem cały temat. Ale dalej nie wiem co zrobić przy benzynie.  Mam B6 benzynę 2.0. Dość długo pali mi się kontrolka  (z jakies 3 miechy) i sprawdzałem jest błąd katalizatora. Czy najlepszym wyjściem dla benzyniaka jest wyprucie środka , wspawanie rury przelotowej i emulator?? Czy cos innego proponujecie? Dodam że auto dosc dużo oleju bierze i gdy jezdze kopci na biało. Czy po usunięciu katalizatoranie będzie jeszcze gorzej kopcil?

Opublikowano

Szukam info na temat jakiej średnicy wspawać rurkę w AVFie, i nie znalazłem żadnych pewnych informacji. Coś tylko o 55mm oraz o 60mm. 

Ma ktoś dokładne wymiary rury jaką należy wspawać ? 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Założyłem zamiast katalizatora w BEX quattro downpipe. Wszystko super, szybciej turbina sie załącza, wiecej mocy. Problem w tym ze wydech teraz rezonuje, słychac od 2tys obrotów na zewnątrz dźwięk metaliczny ala polonez a w środku lekkie takie brzęczenie z okolicy przed fotelem pasażera. Coś idzie z tym zrobić? Czy jezeli jest DP to tak już bedzie? Zmienic downpipe np na "tłumik ala katalizator" lub sportowy kat z metalowym wkładem?

Edytowane przez Wicia1988

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...