pitersonn Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam, dzisiaj byłem na wymianie oleju u znajomego w moim audi 2.0 TDI DPF 140KM BPW z 2007 roku. Z silnika zleciało ok 5 l oleju. Na bagnecie było ponad max, a przy ostatniej wymianie pamiętam wlałem ok 4l do połowy stanu. Co może być przyczyną wzrostu stanu przy przebiegu 15 000 km. Olej jaki leję to motul specific.
Dev Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Kolego na forum jest mase informacji na ten temat wystarczy poszukac, tak jak pisał Kolega powyzej, jest to zasługa DPF-u (do wypier....a)
pitersonn Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Opublikowano 26 Listopada 2010 W jakim warsztacie można odłączyć DPF i ile to kosztuje? Jestem z Podkarpacia.
kris_lpgcars Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Ja bym się dołożył z małym info w czasie częstych regeneracji masz sprawna większa dawkę paliwa żeby zwiekszyc temp regeneracji a co Za tym idzie cześć paliwa przedostaje się do oleju i tu jest twoja odpowiedz dpf najprawdopodobniej robi co do niego należy a do ciebie należy częste sprawdzanie oleju a jak się zmienia to klient ląduje w aso . Według mnie dpf to kolejne eko zabawka jedni to wyrzucają a inni uzytkuja są po prostu zdania podzielone. Krótko podsumowując według mnie wszystko w porządku tylko olej częściej sprawdzaj. Powodzenia
Musashi Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Krótko podsumowując według mnie wszystko w porządku tylko olej częściej sprawdzaj. niby co w porządku, że silnik zamiast smarowany olejem pracuje na mieszance z olejem napędowym
mcm Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Krótko podsumowując według mnie wszystko w porządku tylko olej częściej sprawdzaj. uważasz, że "rozmnażający" się olej jest w porządku [br]Dopisany: 27 Listopad 2010, 10:34_________________________________________________kolego pitersonn albo DPFa wypalić albo wywalić
Dev Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 W jakim warsztacie można odłączyć DPF i ile to kosztuje? Jestem z Podkarpacia. z tym problemem bedziesz musiał sie udac do zaufanego tunera na forum jest troche info kto to robi i gdzie ekstrakcja DPF-u + virusik, wówczas zobaczysz co potrafi Twoje autko :evil:
pitersonn Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 Dziękuje wszystkim za poświęcony czas. Podjadę do tunera w okolicy i zobaczymy co da się z tym zrobić i za jakie pieniądze. W najbliższym czasie napiszę co i jak. Pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Napisz ile autko ma najechane , jeżeli ok 200 kkm lub więcej to ja obstawiam na 100 % wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy. W BPW są mocowane jednopunktowo i w czasie pracy " kiwają się" wyrabiając gniazda w głowicy. U siebie przy 112 kkm robiłem uszczelkę pod głowicą i gniazda były w takim stanie , że mech stwierdził że jak dotrzymają do 200 kkm bez przepuszczania paliwa do oleju to będzie super Z tym dolewaniem paliwa do oleju przez sprawny układ DPF-a to bardziej mit niż rzeczwistość
yesfan Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Gdyby to był mit to oleju przybywałoby w B5 i w B6 z silnikami na pompowtryskach.
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Gdyby to był mit to oleju przybywałoby w B5 i w B6 z silnikami na pompowtryskach. A co , w niektórych nie przybywa ? Poza tym napisałem że mit ten dotyczy sprawnego układu oczysczania spalin, przeczytaj co napisałem tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=167569.15 Głowice silników AJM,AWX,AVF i BPW są takie same, siły działające na pompowtryskiwacz przez dźwignie wałka rozrządu są wprost proporcjonalne do dawki i ciśnienia wtryskiwanego paliwa, co w nowszych , bardziej wysilonych kostrukcjach jak BPW przekłada się na siłe z jaką pompka odziływuje na gniazdo , czyli skraca czas do wystąpienia awarii. Poza tym wtrysk wstępny, zasadniczy i ewentualnie dotrysk w celu regeneracji DPF-a powoduje trzykrotne ich odziaływania w ciągu jednego cyklu pracy cylindra. Nie bez znaczenia jest też styl jazdy, but w podłodze = szybsze zużycie.
griga-st Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Od siebie dodam,ze temat byl calkiem niedawno poruszany na forum. U mnie problem ten sam na krutkich odcinkach(BPW)-ok5 do 15 km. Na trasie do Polski i z powrotem(ok.3kkm)nie przybylo nic. Z tego co slysze na forum, to mozliwosci sa dwie:PD albo PDF.Narazie nie chce mi sie rozbierac pompek.W przypadku tego feleru wydaje mi sie watpliwe uzywanie oleju o specyfikacj 507.00 ze wzgledu na skrucone czasookresy miedzy wymianami(chyba nikt nie jezdzi na tej rzedziznie ) Co o tym myslicie ?
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Zalewam Mobil1 ESP Formula 507.00, zmieniam co 15 kkm, od wymiany do wymiany ubywa ok 0,3l i nie widziałem jeszcze na blacie kontrolki nakazującej jazdę regeneracyjną, przebieg 119 kkm , u mnie od 69 kkm
pitersonn Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Napisz ile autko ma najechane , jeżeli ok 200 kkm lub więcej to ja obstawiam na 100 % wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy. W BPW są mocowane jednopunktowo i w czasie pracy " kiwają się" wyrabiając gniazda w głowicy. U siebie przy 112 kkm robiłem uszczelkę pod głowicą i gniazda były w takim stanie , że mech stwierdził że jak dotrzymają do 200 kkm bez przepuszczania paliwa do oleju to będzie super Z tym dolewaniem paliwa do oleju przez sprawny układ DPF-a to bardziej mit niż rzeczwistość Mam najechane 182 tyś km. Odcinki jakie pokonuję jednorazowo to ok 40km. Pytałem u tunera w okolicy o ten problem, mówił że DPF lub PD. Cena za wywalenie DPF to 700 zł tj. wywalenie filtra + przeróbka mapy.
mcm Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Mam najechane 182 tyś km. Odcinki jakie pokonuję jednorazowo to ok 40km. Pytałem u tunera w okolicy o ten problem, mówił że DPF lub PD. Cena za wywalenie DPF to 700 zł tj. wywalenie filtra + przeróbka mapy. robić
Proof Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Bardzo tanio Ci liczą.Swoją drogą na podkarpaciu nie ma niestety dobrego tunera i radziłbym udać się do sprawdzonych zakładów ale w innym rejonie Polski..
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 dpf .zamulasz auto lub filtr cząstek faktycznie siedzi.jak sie nie jezdzi szybko i dynamicznie to filtr sobie nie radzi z wypalaniem syfu ,daje cyna do komputera żeby ten zwiększył dawke paliwa aby syf w filtrze wypalic,do komory spalania dociera większa dawka ,ale jeżeli dalej sie jedzie oszczędnie i nie wstawia autu kity, to -to nie spalone paliwo scieka i miesza się z olejem ,rozrzedza go i mocno zmniejsza żywotnośc auta,W niemczech tego problemu nie mają bo dużo jeżdżą autobanami i syf sie wypala.Najlepiej wyciąc fizycznie i programowo dpf-a. i jezdzic jak najzwyklejszym tdi ,nic się nie zmieni on ma tylko zmniejszyc emisje co2.Ten problem ma nagminnie volvo i w polsce sprzedają z dpf i bez niego,ten układ jest jeszcze niedostatecznie dopracowany,jeżdże man z dpf i też siada (nowe wyjężdża z fabryki i po 100 -200 kilometrach siada.)Życze Ci żeby to była jakaś drobna usterka -jedz do serwisu i sprawdz.POZDRAWIAM -BUKO-
Texi89 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Mam najechane 182 tyś km. Odcinki jakie pokonuję jednorazowo to ok 40km. Pytałem u tunera w okolicy o ten problem, mówił że DPF lub PD. Cena za wywalenie DPF to 700 zł tj. wywalenie filtra + przeróbka mapy. u jakiego tunera pytałeś ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się