Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie czujnika jakości powietrza klimatronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W takim razie zasilanie daj do bezpiecznikow ( gdzies zmostkoj) czyli ten PIN 1 z czujnika ,

Opublikowano

A ja chyba w niedzielę się za to zabiorę, dzisiaj przypadkiem odkryłem, że mam ten czujnik zamontowany, ale nie podłączony :grin:

Wystarczy tylko kupić te 3 przewody i podłączyć i będzie banglać? Climatronic z B7 i grzane stołki mam z przodu jak coś :P

Opublikowano

kurczę, już prawie rok zasuwam z tym czujnikiem i dalej nie wiem czy on działa??? albo tu spaliny z diesli są tak czyste, że spełniają najnowsze normy, albo dalej coś mi nie gra... czy podczas przełączenia na obieg wewnętrzny, jest to jakoś sygnalizowane na klimatroniku?? miga dioda czy cóś? czy trzeba się wsłuchać w silniczki jak zamykają obieg? błędów brak w klimatroniku ( oprócz 00710 i 00604 potencjometrów, co będzie naprawione jak tylko regenerator przyjdzie :wink: )

---------- Post dopisany 22-11-2012 at 01:51 ---------- Poprzedni post napisany 23-10-2012 at 01:07 ----------

To jeszcze raz się zapytam...

Czy w momencie dużego stężenie śmierdziuchów jest jakaś sygnalizacja na klimatroniku? :sly:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Opublikowano

Powinna palic sie kontrolka :wink:

Opublikowano
Powinna zapalic sie kontrolka :wink:

Czyli cały czas jeździć z wyłączoną kontrolką?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Opublikowano

Jezdzij z właczona .

Opublikowano

No to jeżdżę z włączoną, tylko jak można zaobserwować, że czujnik wykrył stężenie zanieczyszczeń i aktywował system?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Opublikowano

Czujnik daje znać klimatronikowi a on zamyka jedną klapę .

Opublikowano

I czy wtedy jest jakaś sygnalizacja?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Opublikowano

nie ma zadnej sygnalizacji jedynie slyszysz przelaczenie sie klap i zwiekszona wydajnosc wentylatora, to jedyny objaw, po za tym nie czujesz spalin

Opublikowano

Jak to u was działa w praktyce. Łapie tylko spaliny czy jeszcze jakieś inne syfy też się zdarza?

Opublikowano

Ja mam podobnie z tym czujnikiem tzn. jeżdże po miescie, kilka razy trafialem na smierdziela z wydobywajaca sie sadza z wydechu i nic sie nie przelaczalo :whistling:

Czy np jakby ktos dmuchnał dymem z papierosa przy czujniku to odpali sie automatyczny obieg zamkniety :eusathink:

Wszystko podlaczone zgodnie ze schematem przez domina79 i zadnych bledow, klimatronik po nastawieniu klap przyuczony do vinu :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Porównałem elektronikę sterownika climatronic z i bez obsługi czujnika jakości... na moje oko nie ma różnic, płytki są takie same, komponenty elektroniczne też... podejrzewam, że mają wgraną tylko inną wersję softu. Jeśli więc ktoś dysponuje odpowiednim programatorem i "wsadem" pamięci mógłby w łatwy sposób dodać u siebie takową funkcję. Jedynie przycisk OFF mógłby irytować purystów ;)

PS. Jak sprawdzić na postoju czy czujnik działa? Trzeba nasmrodzić w pobliżu "traktorem" czy może wystarczy dym ze świeżo zgaszonej świeczki? ;P

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Fragment instrukcji sprawdzania czujnika jakości powietrza z Elsy:

Czujnik jakości powietrza -G238- zareaguje również przy kontakcie z dymem papierosowym lub gazem zapalniczki (gaz jest cięższy od powietrza, dlatego należy wymontować i obrócić czujnik jakości powietrza -G238-). – Odczytać wskazanie w polu wskazań „4“. Wartość wymagana: t „10“ (występuje polecenie „automatycznego trybu zamkniętego obiegu powietrza“, polecenie jest wykonywane, układ klimatyzacji przełącza się na tryb zamkniętego obiegu powietrza) – Odczekać chwilę (ok. 1 minutę, w zależności od ilości gazu sprawdzającego na czujniku jakości powietrza -G238-). – Odczytać wskazanie w polu wskazań „4“. Wartość wymagana: t „00“ (brak polecenia „trybu zamkniętego obiegu powietrza“, układ klimatyzacji w trybie świeżego powietrza) albo t „60“ (tryb obiegu częściowo zamkniętego)
Opublikowano

Dzięki :)

Pole wskazań to rozumiem kanał/grupa pomiarowa w sterowniku?

Opublikowano

Myślę że tak w Elsie opisy odnoszą się do ori testera.

Opublikowano

witam panw po podpięciu mam ten błąd czujnik używka padniety pewnie?

instalacja wedle opisu ... +12v brałem bezpośredio z aku i błąd powraca ...

Sunday,18,January,2015,16:08:00:62939
VCDS Version: Release 12.12.0

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
Control Module Part Number: 8E0 820 043 BR
Component and/or Version: A4 Klimaautomat 3233
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 72EB3C433E5AFA8E927-5000
1 Fault Found:

01592 - Air Quality Sensor (G238)
29-00 - Short to Ground

miałby ktoś ochote sprawdzić jak wysle ?

Opublikowano

witam panw po podpięciu mam ten błąd czujnik używka padniety pewnie?

instalacja wedle opisu ... +12v brałem bezpośredio z aku i błąd powraca ...

Sunday,18,January,2015,16:08:00:62939

VCDS Version: Release 12.12.0

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl

Control Module Part Number: 8E0 820 043 BR

Component and/or Version: A4 Klimaautomat 3233

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

VCID: 72EB3C433E5AFA8E927-5000

1 Fault Found:

01592 - Air Quality Sensor (G238)

29-00 - Short to Ground

miałby ktoś ochote sprawdzić jak wysle ?

Odłącz czujnik, skasuj obecny błąd i zobacz czy powróci lub czy nie pojawi się inny.

Te +12V wzięte bezpośrednio z aku to tak na stałe czy w ramach testu?

Opublikowano (edytowane)

+12 v na testy bezpośrednio z aku na stałe jest z F5 z klimatronika to jest stały +12V dziś sprawdze jak mówisz ale instalacja raczej OK albo czujnik albo klimatronic innej obcji nie ma :) (bynajmniej tak mysle)

Edytowane przez witek1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...