Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Passat 2.0 BMP Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie tak jak w temacie, chciałbym aby fachowcy się wypowiedzieli n.t. tego silnika. Na co zwracać uwagę przy zakupie i jakie bolączki najczęściej go trapią. Znajomy znalazł bardzo fajnego paska z tym silnikiem i chce go kupić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Dodam tylko, że jest to rocznik 2007, modelowy 2008.

Pozdrawiam.

Opublikowano

to samo co Audi z silnikeim BLB

Opublikowano

jak trafisz na dobry silnik to i pochodzi ja mam BLB tak wszyscy na niego narzekaja pewnie ci co nigdy go nie mieli i jezdze juz 2 lata i jest wszystko ok

Opublikowano

jak trafisz na dobry silnik to i pochodzi ja mam BLB tak wszyscy na niego narzekaja pewnie ci co nigdy go nie mieli i jezdze juz 2 lata i jest wszystko ok

A jaki masz kolego przebieg? bo od tego to tez zalezy :naughty:

Opublikowano

OK. Dzięki za odpowiedzi. Jeśli to jest to samo co BLB to raczej poszukam innego... Dobrze, że o to Was tutaj zapytałem :)

Opublikowano

Ja mam od roku BLB 2.0 przerobiłem tylko ten felerny "imbus" i pompę olejowa (AZ Servis Gdańsk POLECAM) i nic więcej zamyka mi 220km/h na razie odpukać nie narzekam :hi:

Opublikowano

Ja mam od roku BLB 2.0 przerobiłem tylko ten felerny "imbus" i pompę olejowa (AZ Servis Gdańsk POLECAM) i nic więcej zamyka mi 220km/h na razie odpukać nie narzekam :hi:

No właśnie kolego,jak byś nie przerobił to byś już mniał probem :tongue4:

A tak na marginesie ile cię kosztowała przeróbka?

Opublikowano

to samo co Audi z silnikeim BLB

Jak nie masz pojecia, to sie nie wypowiadaj.

BMP ma juz naped na kola zebate. Poza tym jest ulozony poprzecznie w Passacie.

Ogolnie nie ma idealnych 2.0TDI w Passatach i A4.

Opublikowano

No właśnie kolego,jak byś nie przerobił to byś już mniał probem :tongue4:

A tak na marginesie ile cię kosztowała przeróbka?

2tyś koszt przerobienia ale naprawdę warto, imbus był już nie za dobry łańcuszek tez wyciągnięty pewnie jakieś parę tyś/km i remont silnika

Opublikowano

Naprawdę nie rozumiem dlaczego BMP porównujecie do BLB? BMP jest przecież 8 zaworowy w przeciwieństwie do 16 zaworowego BLB. Mój znajomy ma Passata z 2006 r z właśnie z silnikiem BMP i normalnie jeździ - nie martwi się żadnym "imbusikiem", a przejechał już sam ponad 100tys. km. Na liczniku też ma grubo ponad 200tys. km. Wszystkie wymiany książkowo i na razie nic z poważnych awarii.

Opublikowano

Naprawdę nie rozumiem dlaczego BMP porównujecie do BLB? BMP jest przecież 8 zaworowy w przeciwieństwie do 16 zaworowego BLB. Mój znajomy ma Passata z 2006 r z właśnie z silnikiem BMP i normalnie jeździ - nie martwi się żadnym "imbusikiem", a przejechał już sam ponad 100tys. km. Na liczniku też ma grubo ponad 200tys. km. Wszystkie wymiany książkowo i na razie nic z poważnych awarii.

Kolego wiadomo że o silniki 2,0TDI trzeba dobrze dbać.

Jak zadbasz tak długo pojeżdzisz :evil:

A ta cała gadka o zajechanych zębatkach i zbierakach oleju które padają przy przebiegach 130 tyś.km-150 tyś.km to przyczyna zajerzdzanych w Niemczech samochodów.

Ja sam mam teraz przejechane 155 tyś.km i w 10 miesięcy zrobiłem prawie 15 tyś.km i byłem raz u mechanika bo musiałem tarcze wymienić,no i teraz też pojade bo coś z układem wydechowym się stało. A tak narazie jest git.

Na początku też bałem się tego silnika,a póżniej mówie jak ma się sypnąć to i tak się sypnie :gwizdanie: takie życie :evil:

Opublikowano

Tak bo jak już z Niemca to igła :polew: ludzie myślą ze na autostradzie to oni 130 jeżdżą :polew:

o 2.0 TDI po prostu trzeba dbać (nie zawsze jak w książce servis czasem bardziej) :wallbash:

Opublikowano

Tak bo jak już z Niemca to igła :polew: ludzie myślą ze na autostradzie to oni 130 jeżdżą :polew:

o 2.0 TDI po prostu trzeba dbać (nie zawsze jak w książce servis czasem bardziej) :wallbash:

Dokladnie tak jak mowisz :good:

Opublikowano

O to jednak tego paska można brać, tylko dokładnie posprawdzać?? Jeśli tak, to jedziemy go dokładnie przeglądać. Znajomy będzie zadowolony, bo po tym co mu ostatnio nagadałem o BLB to minka mu zrzedła... :gwizdanie:

Opublikowano

2.0 TDi BMP bardziej podobny jest do BRE niż BLB, ponieważ nie ma już problemu z łańcuszkiem, kołem z wycierającymi się zębami itp., jednak nadal pozostaje problem z zabierakiem. Dosłownie 2 tygodnie temu był u nas dostarczony na lawecie identyczny Pasek z 2006r. 2.0 TDi BMP - wyrobione gniazdo zabieraka i brak ciśnienia oleju. Przebieg: 186.000km. :thumbdown:

IMO: Jeśli kolega ma na oku ładną sztukę z sensownym przebiegiem to niech bierze i od razu przerabia napęd, wówczas nie powinno być już poważniejszych wpadek z silnikiem. Może oczywiście nic nie robić i jeździć i być może przejeździ tak 2 lata i więcej - NIE MA REGUŁY. W gruncie rzeczy 2.0 TDI to nie są złe silniki, najlepiej za w czasu poprawić fabrykę i można hulać z czystym sumieniem :cool1:

Opublikowano

...........W gruncie rzeczy 2.0 TDI to nie są złe silniki, najlepiej za w czasu poprawić fabrykę i można hulać z czystym sumieniem :cool1: .............

Pewnie ze 2.0 TDI to nie sa zle silnki,ja narazie na swoj nie narzekam.Oprucz tego ze posypal mi sie tlumik i troszke glosniej pracuje,a po za tym jest OK :good:

Opublikowano

koledzy ja mam przebieg 156 tys i tez jest wszystko ok jak padnie mi zabierak to w tedy go bede robil a tak to smigam trzeba wiedziec ze silnik to mozemy sami uszkodzic bo jak zapali sie nam kontrolka o braku cisnienia to trzeba sie zatrzymac od razu to sie nic nie stanie a tak po zatym ile kosztuje taka naprawa i ile ona trwa

Opublikowano

Czytając to forum zastanawiam się w jaki sposób auta prawie 6-cio letnie mają 130-160 tyś km na licznikach.

Może przyczyną tych padających zabieraków i innych elementów jest brak poszanowania dla diesli u poprzednich właścicieli. Kto kupuje TDI aby jeździć do 20 tyś km rocznie ? Dlaczego wady tych silników występują przy przebiegach 150-180 tyś km ? Dlatego że do tej wartości najczęściej cofają liczniki.

Podsumowując jak kumplowi podoba się ten Pasek i macie pewność co do jego przeszłości - to brać, to naprawdę fajne i oszczędne silniki. Do każdego używanego samochodu musisz coś włożyć na start bo rzadko ktoś sprzedaje samochód "bezawaryjny".

Prawda jest taka, że jak zaczniesz czytać fora to nic nie kupisz :)

Opublikowano

Piero chyba muszę zacząć pobierać tantiemy :P

A pozostali Panowie - po raz n-ty napiszę: nie zna się jeden z drugim to nie otwiera dzioba i nie pisze bzdur!!! :bicz: :bicz: :bicz:

BMP to silnik konstrukcyjnie bardzo podobny do BPW. Jedyna różnica (ważna!!!!) to rodzaj czujnika położenia wału korbowego.

W krótkich słowach:

- głowica 8V identyczna jak 1,9 TDI PD,

- pompki Bosch,

- DPF a co za tym idzie wałek rozrządu z dodatkowym garbikiem na dotrysk,

- wałki wyrównoważające od roku modelowego 2007 na kołach zębatych.

Jak widać z opisu to mamy tu do czynienia z motorem potencjalnie dobrym, po usunięciu paru wad. Jeśli już padł i się zatarł to w jego miejsce pasuje P&P motor BMM z Golfa V i pochodnych (bez wałków).

Jeśli nadal żyje to wywalić wałki stosując graty od BMM i usunąć DPF. Mamy wówczas 1.9 TDI PD powiększony do 2.0 z czujnikiem wału w uszczelniaczu. W sumie to najlepszy 2.0 TDI w Passacie B6.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...