Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, rozmieszczenie, opis i nastawy podstawowe w Audi A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki błąd. Gdzie znajduje się ten potencjometr?

inbound2745815706861806531.jpg

Opublikowano

Ale błąd dziwny.. silniczek nie był wymieniany? Te potencjometry mają maksymalne wartości od 0 do 255 z tego co pamiętam, później się zapętlają i idą od nowa z wartościami. One fizycznie nie mogą przekroczyć tych wartości bo nie są w stanie innych wskazać. Trzeba by wyciągnąć ten, z którym jest problem, wyciągnąć silniczek i sam potencjometr pod wtyczkę podpiąć. Potem w.blokach pomiarowych sprawdzić wartości wychylenia, czy płynnie przechodzą. Ja wszystkie swoje silniczki tak sprawdzałem i potencjometry bezbłędnie wskazywały położenie, to klimatronik robiąc swój test wywalał błędy z nikąd wzięte.

Opublikowano
14 minut temu, Langista napisał:

Ale błąd dziwny.. silniczek nie był wymieniany? Te potencjometry mają maksymalne wartości od 0 do 255 z tego co pamiętam, później się zapętlają i idą od nowa z wartościami. One fizycznie nie mogą przekroczyć tych wartości bo nie są w stanie innych wskazać. Trzeba by wyciągnąć ten, z którym jest problem, wyciągnąć silniczek i sam potencjometr pod wtyczkę podpiąć. Potem w.blokach pomiarowych sprawdzić wartości wychylenia, czy płynnie przechodzą. Ja wszystkie swoje silniczki tak sprawdzałem i potencjometry bezbłędnie wskazywały położenie, to klimatronik robiąc swój test wywalał błędy z nikąd wzięte.

To ten silniczek co znajduje się nad nagrzewnicą?

Opublikowano

Tak, to ten nieszczęsny, który znajduje się w najtrudniej dostępnym miejscu po stronie kierowcy.

Opublikowano
52 minuty temu, Langista napisał:

Tak, to ten nieszczęsny, który znajduje się w najtrudniej dostępnym miejscu po stronie kierowcy.

Cięgno kiedyś mi spadło z niego. Myślałem że to jakiś drugi bo na schematach pokazuje, że to ten za skrzynką bezpieczników v158. Chyba że źle patrzę albo nie ten schemat

229574cbce7e2b4297889c479d567e22.jpg

Opublikowano

To nie z B6/7. Po lewej stronie masz tylko jeden silniczek od sterowania temperaturą V158. V70 i V107 są po drugiej stronie.

Opublikowano (edytowane)

Witam, panowie sypie mi takimi błędami

20220514-173805.jpg

 

Oprócz nie działającej Klimy są problemy z funkcjami klimatronika. Nie działa funkcja nawiewu na nogi. Drugim problemem jest dobiegający dźwięk silniczka klapki tak jak by się chciała przesuwać ale coś ją blokuje tylko ze dźwięk dochodzi z okolic środkowych kratech lub coś bliżej schowka. Dziwnie bo nie raz jest tak że klapka pyka sobie gdy nawet kluczyka w stacyjce nie ma. W trybie off na klimatroniku też. 

 

Ten V70 to chyba odpowiada za nawiew na nogi. Ale nie wiem co z tym drugim. Wkleiłem błędy jakie się pokazują, klimą będzie sprawdzana dopiero bo nic nie było robione a jest 9-10% czynnika wiec nie ma szans na wystartowanie.

 

A4 B7 2007r

 

EDIT:

wklejam filmik jeszcze dodatkowo:

 

Edytowane przez 1szewczi90
dodanie filmiku
Opublikowano

Siema. Problem był na forum ale chyba nie taki jak mój. Chodzi o nawiewy. Skrajna strona pasażera chłodzi, środkowa od pasażera też chłodzi, środkowa kratka od kierowcy daje już letnie powietrze, a skrajna od kierowcy gorące. Na szybę nawiew działa tak samo z jednej strony zimne, z drugiej gorące, tak samo nawiew na nogi. Był zepsuty potencjometr od strony kierowcy więc wymieniłem, test wykonany i pokazuje wszędzie 0 czyli jest ok. Silniczek chodzi, a z nawiewów od strony kierowcy leci dalej ogień. Czynnik w układzie jest, sprężarka włącza się. Miał ktoś taki problem?

IMG_20220518_181217.jpg

Opublikowano

Jedyne co mi do głowy przychodzi to źle założony potencjometr.

Opublikowano
3 godziny temu, marcin1520 napisał:

Silniczek chodzi, a z nawiewów od strony kierowcy leci dalej ogień. Czynnik w układzie jest, sprężarka włącza się. Miał ktoś taki problem?

Wyczep silniczek i ręcznie rusz cięgnem od klapki,zobacz czy w skrajnych pozycjach klapy leci powietrze o różnych temperaturach.

Opublikowano
15 godzin temu, pila24 napisał:

Wyczep silniczek i ręcznie rusz cięgnem od klapki,zobacz czy w skrajnych pozycjach klapy leci powietrze o różnych temperaturach.

Jeśli nie to klapa urwana?

Opublikowano

Ale masz błąd adaptacji przecież, jak chcesz żeby to dobrze działało? Masz źle założony potencjometr.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.12.2010 o 10:38, olo-sline28 napisał:

Wchodzimy w 08 klima ---> 04 - Basic Settings
Potwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001 i klikamy [Go]
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.
Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Mam problem z ktorym nie moge sobie poradzić. VCDS nie widzi błędów, adaptacja jak wyzej przechodzi legancko, bez błędów.

Problem polega na tym ze bardzo często po stronie pasażera z nawiewów z deski leci gorące powietrze zamiast zimnego. Jesli nie klapy to co i jak to sprawdzic?

czujniki temp wydaja sie podawac wyniki prawidlowo

Edytowane przez mravel
Opublikowano

Zrób logi blok 001 009 i 010 podczas jazdy może coś z tego wyniknie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Panowie,  bo ja juz nie wiem jak zrobic cała adaptacje klap

wchodze w 04 blok 001 czekam, az zejda do zera i tyle starczy czy musze jeszcze wejsc w adaptacje, kanal 00 [test] >save ???

Opublikowano
17 minut temu, wybaczmi napisał:

Panowie,  bo ja juz nie wiem jak zrobic cała adaptacje klap

wchodze w 04 blok 001 czekam, az zejda do zera i tyle starczy czy musze jeszcze wejsc w adaptacje, kanal 00 [test] >save ???

Możesz pierw zrobić reset wartości wyuczonych poprzez kanał 00 w adaptacji,a następnie nastawy podstawowe i czekasz aż wartości zejdą do zera .

Opublikowano

dzieki spróbuje jutro tak zrobić

Opublikowano

Dzisiaj znow walczylem z silniczkami, wymienilem potencjometry w trzech sztukach. Błędów zadnych brak, ale zauważyłem że klapy które są nad wentylatorem przy włączonej klimie są otwarte, przycisk obiegu zamknietego nie reaguje w zadnej pozycji (czy jest wlaczony czy wylaczony klapy nadal są otwarte), chyba ze dam sam nadmuch wtedy się zamykają. Ktoś ma pomysl jak to rozwiązać ?

Opublikowano

przełączając nadmuchy itp. musisz zobaczyć w blokach pomiarowych czy wartości zadane pokrywają się z rzeczywistymi, oraz czy wszelkie cięgna do silników są podłączone jak trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...