marcin1520 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Mam taki błąd. Gdzie znajduje się ten potencjometr?
Langista Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Ale błąd dziwny.. silniczek nie był wymieniany? Te potencjometry mają maksymalne wartości od 0 do 255 z tego co pamiętam, później się zapętlają i idą od nowa z wartościami. One fizycznie nie mogą przekroczyć tych wartości bo nie są w stanie innych wskazać. Trzeba by wyciągnąć ten, z którym jest problem, wyciągnąć silniczek i sam potencjometr pod wtyczkę podpiąć. Potem w.blokach pomiarowych sprawdzić wartości wychylenia, czy płynnie przechodzą. Ja wszystkie swoje silniczki tak sprawdzałem i potencjometry bezbłędnie wskazywały położenie, to klimatronik robiąc swój test wywalał błędy z nikąd wzięte.
marcin1520 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 14 minut temu, Langista napisał: Ale błąd dziwny.. silniczek nie był wymieniany? Te potencjometry mają maksymalne wartości od 0 do 255 z tego co pamiętam, później się zapętlają i idą od nowa z wartościami. One fizycznie nie mogą przekroczyć tych wartości bo nie są w stanie innych wskazać. Trzeba by wyciągnąć ten, z którym jest problem, wyciągnąć silniczek i sam potencjometr pod wtyczkę podpiąć. Potem w.blokach pomiarowych sprawdzić wartości wychylenia, czy płynnie przechodzą. Ja wszystkie swoje silniczki tak sprawdzałem i potencjometry bezbłędnie wskazywały położenie, to klimatronik robiąc swój test wywalał błędy z nikąd wzięte. To ten silniczek co znajduje się nad nagrzewnicą?
Langista Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Tak, to ten nieszczęsny, który znajduje się w najtrudniej dostępnym miejscu po stronie kierowcy.
marcin1520 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 52 minuty temu, Langista napisał: Tak, to ten nieszczęsny, który znajduje się w najtrudniej dostępnym miejscu po stronie kierowcy. Cięgno kiedyś mi spadło z niego. Myślałem że to jakiś drugi bo na schematach pokazuje, że to ten za skrzynką bezpieczników v158. Chyba że źle patrzę albo nie ten schemat
Langista Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 To nie z B6/7. Po lewej stronie masz tylko jeden silniczek od sterowania temperaturą V158. V70 i V107 są po drugiej stronie.
1szewczi90 Opublikowano 15 Maja 2022 Opublikowano 15 Maja 2022 (edytowane) Witam, panowie sypie mi takimi błędami Oprócz nie działającej Klimy są problemy z funkcjami klimatronika. Nie działa funkcja nawiewu na nogi. Drugim problemem jest dobiegający dźwięk silniczka klapki tak jak by się chciała przesuwać ale coś ją blokuje tylko ze dźwięk dochodzi z okolic środkowych kratech lub coś bliżej schowka. Dziwnie bo nie raz jest tak że klapka pyka sobie gdy nawet kluczyka w stacyjce nie ma. W trybie off na klimatroniku też. Ten V70 to chyba odpowiada za nawiew na nogi. Ale nie wiem co z tym drugim. Wkleiłem błędy jakie się pokazują, klimą będzie sprawdzana dopiero bo nic nie było robione a jest 9-10% czynnika wiec nie ma szans na wystartowanie. A4 B7 2007r EDIT: wklejam filmik jeszcze dodatkowo: Edytowane 15 Maja 2022 przez 1szewczi90 dodanie filmiku
marcin1520 Opublikowano 20 Maja 2022 Opublikowano 20 Maja 2022 Siema. Problem był na forum ale chyba nie taki jak mój. Chodzi o nawiewy. Skrajna strona pasażera chłodzi, środkowa od pasażera też chłodzi, środkowa kratka od kierowcy daje już letnie powietrze, a skrajna od kierowcy gorące. Na szybę nawiew działa tak samo z jednej strony zimne, z drugiej gorące, tak samo nawiew na nogi. Był zepsuty potencjometr od strony kierowcy więc wymieniłem, test wykonany i pokazuje wszędzie 0 czyli jest ok. Silniczek chodzi, a z nawiewów od strony kierowcy leci dalej ogień. Czynnik w układzie jest, sprężarka włącza się. Miał ktoś taki problem?
Langista Opublikowano 20 Maja 2022 Opublikowano 20 Maja 2022 Jedyne co mi do głowy przychodzi to źle założony potencjometr.
pila24 Opublikowano 20 Maja 2022 Opublikowano 20 Maja 2022 3 godziny temu, marcin1520 napisał: Silniczek chodzi, a z nawiewów od strony kierowcy leci dalej ogień. Czynnik w układzie jest, sprężarka włącza się. Miał ktoś taki problem? Wyczep silniczek i ręcznie rusz cięgnem od klapki,zobacz czy w skrajnych pozycjach klapy leci powietrze o różnych temperaturach.
marcin1520 Opublikowano 21 Maja 2022 Opublikowano 21 Maja 2022 15 godzin temu, pila24 napisał: Wyczep silniczek i ręcznie rusz cięgnem od klapki,zobacz czy w skrajnych pozycjach klapy leci powietrze o różnych temperaturach. Jeśli nie to klapa urwana?
Langista Opublikowano 21 Maja 2022 Opublikowano 21 Maja 2022 Ale masz błąd adaptacji przecież, jak chcesz żeby to dobrze działało? Masz źle założony potencjometr.
mravel Opublikowano 26 Maja 2022 Opublikowano 26 Maja 2022 (edytowane) W dniu 27.12.2010 o 10:38, olo-sline28 napisał: Wchodzimy w 08 klima ---> 04 - Basic Settings Potwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001 i klikamy [Go] Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz. Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych. Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0). Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się. Mam problem z ktorym nie moge sobie poradzić. VCDS nie widzi błędów, adaptacja jak wyzej przechodzi legancko, bez błędów. Problem polega na tym ze bardzo często po stronie pasażera z nawiewów z deski leci gorące powietrze zamiast zimnego. Jesli nie klapy to co i jak to sprawdzic? czujniki temp wydaja sie podawac wyniki prawidlowo Edytowane 26 Maja 2022 przez mravel
MaTeo85 Opublikowano 26 Maja 2022 Opublikowano 26 Maja 2022 Zrób logi blok 001 009 i 010 podczas jazdy może coś z tego wyniknie. 1
wybaczmi Opublikowano 21 Czerwca 2022 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Panowie, bo ja juz nie wiem jak zrobic cała adaptacje klap wchodze w 04 blok 001 czekam, az zejda do zera i tyle starczy czy musze jeszcze wejsc w adaptacje, kanal 00 [test] >save ???
pila24 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Opublikowano 21 Czerwca 2022 17 minut temu, wybaczmi napisał: Panowie, bo ja juz nie wiem jak zrobic cała adaptacje klap wchodze w 04 blok 001 czekam, az zejda do zera i tyle starczy czy musze jeszcze wejsc w adaptacje, kanal 00 [test] >save ??? Możesz pierw zrobić reset wartości wyuczonych poprzez kanał 00 w adaptacji,a następnie nastawy podstawowe i czekasz aż wartości zejdą do zera .
wybaczmi Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Dzisiaj znow walczylem z silniczkami, wymienilem potencjometry w trzech sztukach. Błędów zadnych brak, ale zauważyłem że klapy które są nad wentylatorem przy włączonej klimie są otwarte, przycisk obiegu zamknietego nie reaguje w zadnej pozycji (czy jest wlaczony czy wylaczony klapy nadal są otwarte), chyba ze dam sam nadmuch wtedy się zamykają. Ktoś ma pomysl jak to rozwiązać ?
MaTeo85 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 przełączając nadmuchy itp. musisz zobaczyć w blokach pomiarowych czy wartości zadane pokrywają się z rzeczywistymi, oraz czy wszelkie cięgna do silników są podłączone jak trzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się