Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, rozmieszczenie, opis i nastawy podstawowe w Audi A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam podobny problem, poniewaz jak wlaczam climatronic i ustawiam na LO to leci tylko cieple powietrze i zmienic sposobu ustawienia nawiewu tez nie moge. Ma ktos rozwiazanie na taki problem lub mial podobnie??

Pozdrawiam i gory dzieki:)

Podlacz VCDSa i sprawdź błędy. Zrób nastawy podstawowe. Jak nie pomoże to do wymiany lub czyszczenia silniczek z potencjometrem

Opublikowano

moje pytanie do ludzi którzy to rozbierali ( w sęsie wykręcali te siłowniczki ) może nie trzeba wykręcać by popsikać odpowiednim preparatem? Może wystarczy gdzieś mały otworek?

Opublikowano
moje pytanie do ludzi którzy to rozbierali ( w sęsie wykręcali te siłowniczki ) może nie trzeba wykręcać by popsikać odpowiednim preparatem? Może wystarczy gdzieś mały otworek?

Nie ma szans, jak zobaczysz gdzie sa silniczki i jak to wszystko jest zbudowane to sam ocenisz ;)

Opublikowano

Chciałem się upewnić:)

a czy nastawy podstawowe wystarczy zrobić czy adaptacje też trzeba?

Opublikowano (edytowane)

czy opis z pierwszego postu dotyczy b5 czy b6?

już widzę, to do b6. czy w b5 silniczek v71 jest w tym samym miejscu co w b6?

Edytowane przez Mateusz00
Opublikowano (edytowane)

:hi:

u mnie wywaliło dwa błędy na silniczku V71 jeden poniżej a drugiego nie zapisałem, na pozostałych silniczkach brak błędów

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
chcę dopytać czy ten silniczek V71 jest odpowiedzialny za temperaturę jaka leci z kratek(doczytałem, że jest on od obiegu zamkniętego ale czy może mieć coś wspólnego z temperaturą) bo jak daję na HI to leci takie letnie powietrze, czasem leci ciepłe ale nigdy nie grzeje jak powinno, innych błędów na silniczkach nie ma. W zeszłym roku odpowietrzałem cały układ.

w niedzielę robiliśmy adaptację i na parę godzin to pomogło bo leciało gorące ale znów wszystko wróciło do stanu sprzed

Edytowane przez Miszka82
Opublikowano (edytowane)

Może komuś się przyda:-)

Silniczki sterowania klapami klimatronic przeznaczone do:

Audi A4 B6 (2001-2004r.)

Audi A4 B7 (2004-2008r.)

Seat Exeo

8E1820511 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury LEWY - czerwony (V158)

8E1820511A - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury PRAWY - fioletowy (V159)

8E1820511B - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony (V107)

8E1820511C - silnik nastawczy klapy w przestrzeń na nogi - biały (V70)

8E1820511D - silnik nastawczy obiegu zamkniętego powietrza - niebieski (V113)

8E1820511F - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski (V71)

Też mam problem z nawiewem od strony kierowcy. Leci cały czas zimne niezależnie od nastawy na panelu ( LO / HI ) ale muszę jechać na kompa, bo jeszcze przed awarią któryś silniczek sobie gadał jeszcze po wyjęciu kluczyka. Mam nadzieję, że na kompie wyjdzie, co i jak. Pozdrawiam wszystkich, forumowiczów

nie chce mi wstawić zdjęcia :-( http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/14/11/66/4714116602

i jeszcze zapożyczone ale może byc przydatne : http://docs4.chomikuj.pl/2331806091,PL,0,0,Klimatronik-silniczki.docx

Edytowane przez andi6491
Opublikowano

Pany pacjent to moje A6 C5 polift. W nastawach podstawowych ostatni blok nie schodzi mi do zera. Błędów brak więc nie wiem za który silnik odpowiada ten ostatni blok pomiarowy.... Podpowie ktoś ?

Opublikowano

Witam serdecznie,

posiadam Audi A4 B6 1.9 tdi i od dłuższego czasu mam problem z nawiewem, tzn. dmucha tylko ciepłym powietrzem na Econ nawet jak ustawie na LO i praktycznie na wyłączonym Econ również, komputer wskazał takie oto błędy które nic mi nie mówią:

01842 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy regulacji temperatury

00735 - Potencjometr w silniku nastawczym klapy zamkniętego obiegu powietrza

Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby mi przetłumaczyć co trzeba byłoby wymienić, naprawić, jak się do tego zabrać, czy dużo elementów trzeba zdemontować żeby naprawić te usterki?

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź...

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

7af4cfa394834e8093adf8cc1f35ee07.jpg

Pod deska rozdzielcza masz klapki rozdzielajace powietrze sterowane silniczkami. Prawdopodobnie któryś się zacina lub padł w nim potencjometr.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki POWER-KRIS,
mam jeszcze jedno pytanie...(nie chcę tworzyć nowego postu), pokazują mi się jeszcze dwa błędy :

01317 - sterownik w zestawie wskażników
00466 - sterownik elektroniki kolumny kierownicy

Miał ktoś takie błędy i rozwikłał je?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez SiMn
Opublikowano

Witam! Mnie też dopadł problem ogrzewania, leci cały czas chlodne powietrze, a z środkowych kratek wcale , po przekręceniu kluczyka słychać pod kokpitem chrupanie, pewnie któryś z śilniczków ma problem.Na pierwszej stronie jest napisane że silniczki są takie same i różnią się ramionami, pytanie- czy da się ramię przeszczepić do innego silniczka ?

Opublikowano

Witam! Mnie też dopadł problem ogrzewania, leci cały czas chlodne powietrze, a z środkowych kratek wcale , po przekręceniu kluczyka słychać pod kokpitem chrupanie, pewnie któryś z śilniczków ma problem.Na pierwszej stronie jest napisane że silniczki są takie same i różnią się ramionami, pytanie- czy da się ramię przeszczepić do innego silniczka ?

Da się. Najpierw podłącz po Vaga z czytaj błędy, zrób nastawy podstawowe i będziesz wiedział co jest grane.
Opublikowano

Tak właśnie jutro zrobię, tylko po przejechaniu 50km tak zmarzłem że nie ma sznas żeby ktoś mnie wygnał dzisiaj .Silnik dzięki za odpowiedz!


Właśnie porobiłem adaptacje, i za chwilke jadę zobaczyć czy coś się zmieniło. W skanie nie było żadnych błędów związanych z ogrzewaniem , jedynie z nadzorem wnętrza-01616, zabardzo nie wiem co to może być!

Opublikowano

Po co zmieniać ramiona, nie łatwiej wymienić potencjometr który właśnie się zużywa.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Już po jeździe testowe, i tak nieznaczna poprawa jest, chrupanie pod kokpitem ustało, ale nadal leci niezbyt ciepłe powietrze, a z srodkowych kratek wcale , chyba muszę dostać się do silniczków i zaobserwować jak poruszają się dzwigienki klapek, może że ktoś ma już jakieś doświadczenia z tym i podpowie co można by zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...