Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Regeneracja tylnego spryskiwacza z mechanizmem napędu wycieraczki.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie szybkie pytanie - w którą stronę powinna się obracać wycieraczka? Wydaje mi się, że u mnie kręci się w drugą stronę po ostatniej wymianie silnika... :( Help!

Czyżby silniczek od passata?

Opublikowano

No właśnie o to się martwię. Mechanik wadził coś czego do końca nie był pewien. Już się umawiam na "naprawienie".

Dodatkowy problem to to, że dysza nie pasowała. Mam nadzieję, że wszystko się wyjaśni. :)

Opublikowano

Witam,

jak już wcześniej pisałem, wyczyściłem ten mechaniz i teraz działa (tak wyglądało przed czyszczeniem -> https://www.dropbox.com/sh/ui8zarx7169ztz4/5GKADZegDdl ).

Mam teraz taki problem, że po użyciu tylnego spryskiwania i po otwarciu tylnej klapy bagażnika, cieknie mi do bagażnika z tego mechanizmu płyn (raczej pomiędzy metalową pokrywą a mechanizmem).

Gdzie może być ten przeciek, jak to uszczelni i co ewentualnie kupić i wymienić ?

Opublikowano

Prawdopodobnie podczas prac z mechanizmem, wielokrotnie otwierałeś i zamykałeś klapę i w końcu ukręciłeś wężyk doprowadzający płyn. Mój opis kilka stron wcześniej.

Opublikowano

Hmm..no ale jak bym ukręcił wężyk to nie powinien płyn cieknąć np po mechanizmie a nie z wnętrza mechanizmu ?

Opublikowano

Tak z rozpędu pomyliłem Ciebie z kolegą Madbar z którym to pozytywnie przebrnęliśmy przez temat wycieku płynu i pomyślałem że mu teraz cieknie ale gdzie indziej.

Postudiuj poprzednią stronę tematu, tam zrobiłem doktorat na temat ośki, simeringu itd, myślę że to także dotyczy twojego przypadku.

Opublikowano
Jak nie ma simeringa jak ja na twoich zdjęciach go widzę.

http://s2.postimg.org/432nqgyh1/2013_11_11_17_18_04_mod.jpg

Rozebrałem to, dostałem się do tego simeringa (swoją drogą to nie wygląda najgorzej), ale w gorszym stanie jest ta ośka ... podobnie jak u Ciebie jest skorodowana przez co jest duży luz.

Simering zakupie, ale faktycznie to nic nie da, trzeba się zając ośką. Tą tulejkę gdzieś zakupiłeś, masz może zdjęcie lub wymiary jak to wygląda ?

Gdzieś pisali jeszcze o innym simeringu, czy jeszcze na któryś warto zwrócić uwagę ?

A może ktoś ma do sprzedania ten mechanizm to bym odkupił ?

Opublikowano

O tulejce też jest na poprzedniej stronie.

Kolega Madbar kupił w markecie budowlanym a ja zastosowałem kawałek wkładu do długopisu "zenit" ale taki ze starych czasów, teraz są plastikowe.

Ja zdjęć nie mam, może Madbar ma.

Opublikowano
O tulejce też jest na poprzedniej stronie.

Kolega Madbar kupił w markecie budowlanym a ja zastosowałem kawałek wkładu do długopisu "zenit" ale taki ze starych czasów, teraz są plastikowe.

Ja zdjęć nie mam, może Madbar ma.

W Leroy-Merlin jest mały rogalik z profilami aluminiowymi i PCV firmy GAH Alberts.Tam poszukaj rurki średnicy zew 6 mm. Ma długość metra i kosztuje bagatela 8 PLN. Ppotem pilnik suwmiarka w dłoń i jechane. Na koniec kropelka i gotowe.

Powodzenia

Opublikowano

Koledzy gdzie szukac problemu jesli jest brak zasilania we wtyczce do silniczka wycieraczki? Wtyczka ma cztery kable, masowy jest plus na czwartym jest caly czas 12v. Przestal dzialac spryskiwacz i silniczek. Prosze o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Panowie u mnie problemem jest ciągła praca wycieraczki, mimo manetki w pozycji wyłączonej. Domyślam się, że układ wysiadł, dlatego na dniach kolega, który ma pojęcie zajrzy czy coś da się naprawić. Problem polega na tym, że nie mogę ściągnąć części metalowej, która została po wycieraczce. Jak się tego pozbyć? Dodam tylko, że młotkiem lekkie stukanie nie poskutkowało. Kombinerki i obcążki też nie pomogły. Psikałem WD-40 wielokrotnie i niestety bez skutku. Chciałbym wyczyścić środek ale to mnie blokuje.
81121578926312859861.jpg

Edytowane przez Zymek1989
Opublikowano

Witam.

Panowie mam pytanie do Was.

Tylna wycieraczka podczas włączenia pierwszy ruch robi płynnie (start z 0° na 180°), natomiast podczas powrotu przycina się na chwilę, cały czas w tym samym miejscu czyli w momencie powrotu na wysokości ok,8-10cm, powiedzmy powrót z kąta 180° i na ok.160-155° zatrzymanie na ok.0,5s i powrót do 0°. Dzieje się tak tylko w fazie przerywanej, jeśli zacznę szybę spryskiwać, wycieraczka działa płynnie do czasu wyłączeniu spryskiwaczy lub wyłączenia całkowicie wycieraczki. Oczywiście ostatni powrót zawsze z przycięciem.

Ktoś miał podobny przypadek? Początek zalania silniczka, czy coś ze szczotkami?

Z góry dzięki za informację.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam , jesli chodzi o dysze wycieraczki tył to w aso 42plni macie nowa .

Opublikowano

Witam "mobile" po roku bezawaryjnej pracy, wycieraczka zaczęła znowu szwankować :kwasny:.

Już zaniepokoiłem się, że coś źle ostatnio zostało zrobione.

Po totalnym rozpruciu całego mechanizmu okazało się, że wytarte są szczotki w silniczku napędu wycieraczki (lubię takie wyzwania).

20120117824.jpg

Nawet nie sprawdzałem ile kosztuje wymiana silnika (ewentualnie całego mechanizmu). Puściłem się w teren celem znalezienia właściwych szczotek (wymiar: 4x4mm, zasilane bocznie z kątowym fazowaniem i bardzo ważne z dodatkiem miedzi). Oczywiście nigdzie nie było. Wybrałem najbardziej zbliżone wzorowi. Po 2-ie minuty szlifowania i szczotki jak nowe. Zamontowałem. Śmiga jak ta lala :naughty:.

W kilku postach czytałem, że koledzy mieli/mają problemy z wycieraczką, więc to nie tylko może być problem zalanego mechanizmu, lecz i wytartych szczotek silniczka.

Objawy awarii to: przerywana głośna praca, zatrzymanie w dowolnym miejscu.

Kolega Boseron pisze, że ma problem ze ściągnięciem wycieraczki. Ja ten temat rozwiązałem tak:

dsc06252jo.jpg

Proszę zwrócić uwagę na mała nakrętkę (przyłożona, celem zabezpieczenia króćca od spryskiwacza).

Oczywiście, rok temu podczas demontażu metalowy środek wycieraczki został na sworzniu (tak była zapieczona) i z tym dałem radę, a środek (część metalowa) został wklejony na POXIPOL

dsc06248ej.jpg

Polecam przed założeniem wycieraczki przesmarować sworzeń jakimś smarem grafitowym.

dsc06250k.jpg

Pozdrawiam koledzy. Może tych kilka zdań uchroni was przed lichwiarskim serivis'em.

Kolego zagma czy przewody od szczotek musiales lutowac do ukladu po wymianie? Mam ten sam problem wlasnie rozbebeszylem calosc i tu niespodzianka szczotki starte do 0 :)
Opublikowano (edytowane)

Czy autor moglby wrzucic zdjecia na inny serwer, bo czeka mnie weekendowa zabawa z tym silniczkiem i chcialbym sie dowiedziec krok po kroku jak sie do niego dostac.

Ewentualnie, moze ktos poratuje numerem schematu lub samym schematem montazu silniczka w klapie z ETKi?

BTW - gdyby ktos potrzebował, mam u siebie na zbyciu cały mechanizm tego silniczka tylniej wycieraczki. Zarowno naped slimakowy jak i plastikowe najwieksze kolko nie jest wytarte. Podczas rozbnierania wypadly mi szczotki i nie chcialo mi sie ich szukac, wiec kupilem caly nowy uklad.

Edytowane przez mravel
Opublikowano (edytowane)

Mi też odmówiła posłuszeństwa wycieraczka w a4, odesłano mnie do tego wątku natomiast porblem polega na wiekszości nie działających linkach od fotek bądź tematów. Może jakiś UP by się przydał ?? :hi:

W jaki sposób oderwaliście mechanizm wycieraczek od klapy (oczywiscie 3 śruby wykrecone) trzyma się jakby na trzpieniu? wybijaliście czpień od strony wycieraczki, nie chcialem tego za mocno zrobic zeby szyba nie pekla.

Edytowane przez HeresR32
Opublikowano

witam, potrzebuję kogoś do pomocy przy prawdobodobnie pęknietym wężyku tylnego spryskiwacza, chętnie zapłacę żeby ktoś zrobił, bo przy moim szczęściu up...dolę wszystkie możliwe zatrzaski :decayed: .

Opublikowano

Jest szansa że ktoś poprawi fotki w temacie bo nie wyskakują??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...