Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Swap silnika beznynowego zamiast diesla??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

siemka

tak mnie ziomek ostatnio zaskoczyl pytaniem czy da rade upchnac silnik beznynowy do diesla?

Ma obecnie AJMa i zastanawia sie czy zmienic auto czy da rade ogranac wlozenie to niego 1.8T

Kombinowal ktos juz w te strone??

Jesli tak jak wyglada taka zamiana silnikow??

dzieki za info

Opublikowano

wszystko się da jak masz odpowiednia gotówkę :decayed: Jedna Calibra w TDI jeździ (silnik 2.0 16v TDI z Audi A3)

Opublikowano

no wiem ze d asie wszystko tylko czy taki zabieg jest oplacalny??

Opublikowano

Pytanie co osiągnie przez taką zmianę, przypuszczam, że będzie musiał budę ciąć a to nie jest korzystne dla auta, za tym idzie wymiana skrzyni,półosi, przegubów i piast oraz licznika, wydechu zbiornika paliwa no i kompa. Niech sobie przeliczy nawet po używkach ile go to wyniesie bez roboty hehehe.

Opublikowano

Pytanie co osiągnie przez taką zmianę, przypuszczam, że będzie musiał budę ciąć a to nie jest korzystne dla auta, za tym idzie wymiana skrzyni,półosi, przegubów i piast oraz licznika, wydechu zbiornika paliwa no i kompa. Niech sobie przeliczy nawet po używkach ile go to wyniesie bez roboty hehehe.

no budy to raczej nie trzeba bedzie ciac

a do do swapa to liczy sie z kompletnym silnikiem nie wiem jak kompatybilna jest skrzynia wiem ze do Golfow 4 z silnikiem 1.8T pakowali skrzynie z 1.9 TDI jesli to by pasowalo to skrzynia pisaty i polosie odpadna z zabiegu

licznik to nie wielki problem podobnie jak wydech

co mysle to jeszcze ECU i wiazka silnikowa

bak jest inny w beznynie i dieslu nie da rady adoptowac pompki z 1.8T???

Opublikowano

Tego nie wiem ale ze skrzynią to raczej nie dawali tak jak piszesz masz inne siły inne momenty, dla przykładu podam że w AJM Twoim są inne przeguby niż w moim, ja mam napęd na jedną oś.

Podlicz silnik z osprzętem przynajmniej 3,5-4 koła, pewności nie ma co do stanu, nie wiem czy pompka jest inna ropa jest tłusta i smaruje a bęzyna nie, podałem Ci elementy które mi przyszły do głowy, ja bym tam nie zamieniał AJM 1.8 T mam programik na 140 kucy i auto zapierdziela jak diabli, jak już to lepiej pomyśleć o skrzyni 6-cio biegowej był montowane w Borach przy AJM, jak bym nie sprzedawał autka to bym taki spaw zrobił.

Opublikowano

no dobrze sie dowiedziec co i jak zeby wiedziec co dalej dzialac

napewno mam w GT opis Golfa 4 1.8T ze skrzynia z TDI i napewno wkladaja bo sa trwalsze i wlasnie dlatego ze inne wieksze momenty w dieslu :)

no a skrzynia 6 zdaje sie na trasach glownie w moim ATJ taka mam i w miescie nie ma kiedy tego wykorzystac pewnie z mojego tez by podeszla chociaz ja mam wieksze sprzeglo ale to drugi plan :)

cos moze ktos sie jeszcze wypowie albo cos doda:)

Opublikowano

Ale ciągle chodzi mi po głowie ta skrzynia diesel ma sporo mniejsze obroty a tego co wiem to wszelkie skrzynie jak się projektuje to główne parametry to moment i obroty jakie musi przenieść.

A patrzyłeś jak z łapami do silnika jak jest w AJM a jak w benzynie?

Opublikowano

dajcie spokój swap jest nieopłacalny.. lepiej sprzedać i kupić 1.8T.. zawsze wyjdą jakieś pierdoły w trakcie, nie wspominając o rozrządzie, paskach osprzętu, napinaczach, olejach, filtrach i już lekko ponad tysiaka..

Opublikowano

kupić anglika i przekładać :kox:

Opublikowano

kupić anglika i przekładać :kox:

no to juz jakies rozwiazanie :)

jak sie ma przekladka jesli chodzi o magiel

producent cos przewidzial wystarczy wyciac i przelozyc czy musowo spawanie grodzi??

jak to wyglada z B5?

Opublikowano

Tniesz gródź i rzeźbisz, przekładanie b5 to kiepska sprawa. Chyba najlepsze wyjście kupić jeżdżącego angola i przełożyć cały zespól napędowy jak stoi, po drodze silnik na nowo uszczelnić, rozrząd zmienić itp. pierdoły.

Opublikowano

Chyba najlepsze wyjście kupić jeżdżącego angola i przełożyć cały zespól napędowy jak stoi, po drodze silnik na nowo uszczelnić, rozrząd zmienić itp. pierdoły.

Moim zdaniem to jedyna racjonalna alternatywa :good: Jak masz doinwestowana bude i pewne (pod wzgledem technicznym) pozostale podzezspoly a silnik kleknal (np peknal pasek rozrzadu i kupa)to tylko pod takim warunkiem pisalbym sie na taki zabieg... Inaczej lepiej kupic benzyniaka czy diesla-w zaleznosci kto co chce :wink4:

Opublikowano

Nic nie trzeba ciąć. Kupujesz angola w quattro (tak jak u Ciebie), przekładasz graty i jeździsz. Według mnie nie jest to opłacalne, lepiej sprzedać Twojego i kupić takiego jak chcesz. Ja bym tam wolał dobrego AJM :naughty: .

Opublikowano

szkoda zachodu,kombinacji a później niepotrzebnych rozczarowań.oprzerabiasz sie tylko,stracisz czasu,zachodu, dołożysz kupe kasy no i po co? jak by nie prościej było sprzedać obecne i to co masz włożyć w przerabianie dołożyć i kupić inne z tym silnikiem który pasi. pomyśl także że takim przerabiakiem nie będziesz jeździł wieczność więc pomyśl również o przyszłej sprzedaży :gwizdanie:

Opublikowano

przypuszczam, że będzie musiał budę ciąć

- ale glupoty

- zamiana diesla na silnik benzynowy juz z zalozenia jest nieoplacalna. osiagow nie podniesiesz a zuzycie paliwa zwiekszysz wybitnie.

- koszty robocizny beda duze.

- silnik diesla sprzedasz szybko skrzynie podobnie. na tym nie stracisz.

- skrzynia z diesla nie pasuje trzeba zamontowac z benzyny. najprossciej kupic kompletny zespol napedowy.

- musisz wymienic licznik i ECU a to rzezbienie w wiazkach, 3/4elektrykow sobie z tym nie poradzi.

- zakup anglika pomysl dobry, ale jako zrodlo czesci a nie pojazd docelowy.

- nie lepiej zrobic sobie porzadnego chipa w AJM? nie dosc ze uzyskane parametry beda przewyzszac 1,8 t to jeszcze zachowasz ekonomie?

Opublikowano

Moze dla kolegi ekonomia nie wchodzi w gre??? :) A tak powaznie to ogolnie swapy silnika jak dla mnie to kicha :thumbdown: Lepiej sprzedac to co sie ma i dolozyc pieniadze ktore mialy isc na przerobke i kupic to co sie chce... Mniej zachodu a i zywotnosc nabytku z pewnoscia lepsza jak po przeszczepie. I nie wazne czy swap diesla czy benzyny... Chyba ze ktos sobie sam to zrobi, ma czas i mozliwosci a dawce kupil za grosze ale to sie rzadko zdaza :wink4:

Opublikowano

zywotnosc nabytku z pewnoscia lepsza jak po przeszczepie. I nie wazne czy swap diesla czy benzyny...

Z całą resztą się zgadzam, ale tego stwierdzenia szczerze mówiąc nie rozumiem, przełożony silnik i skrzynia szybciej zdechną bo tak? Zaczynacie bić pianę panowie.

Opublikowano

Kolego to jest moje zdanie nie poparte zadnymi badaniami tylko wlasnymi skromnymi przemysleniami i sposrzezeniami:cool1: taka akcja to jest rzezbienie na maksa i jest u mnie w miescie sporo typkow co takie patenty sobie ogarneli... 3-4 to mechanicy z wlasnym warsztatem a ci pozostali to stali bywalcy poprzednikow :wink4: chocby kto ci to poskladal (nie ublizajac nikomu) to i tak to nie jest to co bylo fabrycznie... bo wiadomo ze razem se swapem wstawiasz wieksze turbo itp i bijesz w wieksza moc (bo jak dla mnie to swap tylko po to ma sens) i wtedy zawsze cos kleknie... a jezeli przekladasz wszystko i zostaje fabryka to z pewnoscia nie masz co robic z kasa bo taka impreza sporo kosztuje :) no chyba ze przeszczepa uzywasz okazjonalnie to nie ma kiedy sie cos sypnac a gdy jezdzisz nim na codzien to czeste wizyty u mechera to normalka...

Opublikowano

nom i temat chyba z 100% wyjasniony

wielkie dzieki za wszelki info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...