Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Jaka jest róznica w paliwach?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie zlińczujcie mnie jesli temat był ale nie natrafiłem na podobny :)

Pytanko jak w temacie, niektóre stacje oferuja dwa rodzaje ON (te niby lepsze, verva, v-power itp). Jaka jest tak naprawde różnicy między standardowym ON a tymi niby lepszymi? Róznica w cenie jest widoczna a co oprocz tego?

Opublikowano

Te lepsze paliwa, mają jakieś dodatki wzbogacające paliwo. Ale nie wiem jakie to są dodatki. Podobno jest większa moc po tym paliwie, silnik jest mniej zużywany itd. Ale nie wiem ile w tym prawdy jest.

Wszystkie paliwa w Polsce podobno pochodzą z jednej rafinerii, nie ważne jaka to siec stacji. Więc nie wiem ile prawy jest w tych lepszych paliwach.

Opublikowano

ja jestem w szoku.....zatankowałem w kraju i pojechałem 1100km....srednia predkosc ok 110km/h spalanie ok 5,5/100.....zatankowałem w holandii predkosc powrotu podobna a spalanie....4,3/100... czy mi ktos powie czy moze to byc spowodowane jakoscia paliwa??

Opublikowano

Te paliwa poprzez dodatki, albo brak "chrzczenia" w testach wychodzą ok 2-3 konie mocniejsze przy 130 km, więc róznica jest b. mała byle nie lać jakiś dziwności to będzie ok, na zachodzie widać różnice w paliwie jak pisze kolega po przegiebu na nim :)

Opublikowano

Ja o jakosci paliwa na róznych stacjach przekonalem sie na przykladzie poprzedniego auta benzyniaka, przy zatankowaniu tanszego paliwa robilem duzo mniej km. Ale wracając do pytanka z tematu, czy faktycznie te niby lepsze, droższe paliwa mają właściwosci poprawiajace prace silnika, czyszczące układ paliwowy itp??

Opublikowano

moim zdaniem nie ma sensu płacić więcej za niby "lepsze" paliwa np. verva, vpower itp bo nie ma żadnej odczuwalnej różnicy, sprawdziłem to na wielu autach.

jedyną różnicę odczuwam tylko wtedy gdy tankuje w niemczech, tam nieważne jak to stacja i jaki rodzaj paliwa, paliwo jest poprostu o niebo lepsze :thumbup: samochód jest jakby mocniejszy, ciszej pracuje i jest ekonomiczniejszy

Opublikowano

Jeżeli chodzi o paliwa to mogę się wypowiedziec bo sam pracuje na Stacji to coś na ten temat wiem. Jeżeli chodzi o benzyny V-Power, Ultimate i Verva to są to paliwa Eurosuper 95, z tym że przy rozładunku paliw na stacji lub też na terminalu paliw kierowca który rozwozi paliwa dodaje do danej komory dodatek o nazwie Nemo, który to podobo ma poprawic pracę silnika, napewno nie moc i prędkośc max. chodzi tutaj o smarowanie wtrysków, lepszą wydajnośc układu paliwowego. Prawie wszystkie stacje zaopatrują się z Orlen Petrotank. I stąd własnie powstały paliwa 95 ale niby to mocniejsze i lepsze, z opini klientów którzy stosują lepsze paliwa a tymi którzy leją "zwykłą 95" zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że już nie zmienią benzyny inni, że nie czują i nie widzą żadnej rożnicy. Jeżeli chodzi o ON, to tutaj jest troszkę inna bajka, bo to paliwo przychodzi całkiem osobną dostawą, i tylko to jest w cysternie. Mowa oczywiscie o Ultimate czy V-Power Diesel. Z tego co wyczytałem w świadectwie jakości, to napewno w testach wychodzi że np. V-Power ma wyższą liczbę cetanową od zwykłego Diesel Extra, przekladając na benzynę "l.oktanów". Do tego, jest jeszcze dodatek do czyszczenia i smarowania wtrysków.Opinie co do diesla podobne niż klientów "benzynowych". Jednakże większe grono chwali ON wzbogacone niże benzyny "ztuningowane" dodatkiem np. 7,8l dodatku przypada na 22000 ltrów. Eurosuper 95.

Opublikowano

Tankowałem olej normalny jak i ten droższy. Na ultimate, vevie robiłem ok. 40 km więcej na zbiorniku. W związku z tym, że mam PD-ka doradzono mi tankowanie lepszego (droższego) paliwa. Podobno pompowtryski są bardziej czułe na złą jakość paliwa, niż normalne diesle.

Opublikowano

Na BP dodatek jest dolewany w ,,rozlewni". W ,,Auto Swiecie" stoi,ze na paliwie ULTIMATE faktycznie mozna wiecej przejechac,a do tego (jak wspomniał BCHR) korzystnie wpływa na pracę silnika. Faktycznie,dystans przejechany na jednym baku wydłuża sie. LPG natomiast wszedzie jest taki sam...co wiadome ;)

Opublikowano

Mnie tylko ciekawi czy te paliwa na stacjach o liczbie oknanowej 98 (Verva, Ultimate itp) mają faktycznie więcej oktanów niż standardowa Pb95, bo Mój silnik ma zalecaną Pb98 a minimalną Pb95, chyba z powodu sporego stopnia sprężania (w przeciwieństwie do większości silników gdzie zalecana to Pb95 a minimalna bodajże LO.91)

Tankuję Pb98 (Ultimate Pb98 na BP) ale nie wiem czy to właściwie robi różnicę, jeden zbiornik przejechałem kiedyś na Pb95 (na wsi nie było 98) i nie zauważyłem różnicy... ktoś ma wiarygodne informacje na ten temat ??

Opublikowano

Witam,

co do paliw tych ,,leprzych"i normalnych ogladalem program w TV niemieckiej,byl to program ,,Waren test" o paliwach,w programie tym stwierdzono ze wplyw tego paliwa na jazde nie ma zadnego znaczenia jak i na zucie silnikow,przyrost mocy jestpraktycznie niewyczuwakna w granicach 0,3-0,5 KM a dystans przrejechanych Km nic sie nie zmienia,pokazywano rowniez jak sa tankowane cysterny w rafinerii,cysterny podjezdzaja do tego samego nalewaka z wolnych stacji jak i rowniez z firmowych,wiec jest to tylko i wylacznie placenie za Logo firmy.

Kolega stwierdzil ze po zatankowaniu w polsce wyszla mu srednia 5,5/100Km a w Holandii 4,3/100Km,moim zdaniem roznica wziela sie z stad ze zeczywiscie paliwa zachodnie sa leprze jak rowniez ze kolega jechal wiekrzosc trasy na autostradach ze stala predkoscia,a w polsce tak jechac sie nie da.

Tak wiec jestem przekonany ze teoretycznie leprze paliwa nie sa wcale leprze od tych zekomo gorszych pod warunkiem ze nie sa mieszane ze swinstwami typy mazut rozpuszczalniki i inne G...a.Jestem nawet przekonany ze tzw.orenzada jest rowniez dobra jak ON zakupiony na stacji benzynowej a czasami nawet i leprza od sprzedawanych gdzie niegdzie mieszankami,poniewaz tego nieoplaca sie falszowac.

Opublikowano

Tankowałem olej normalny jak i ten droższy. Na ultimate, vevie robiłem ok. 40 km więcej na zbiorniku. W związku z tym, że mam PD-ka doradzono mi tankowanie lepszego (droższego) paliwa. Podobno pompowtryski są bardziej czułe na złą jakość paliwa, niż normalne diesle.

kto tak doradzał? już nie pamiętam kiedy ale była taka rozmowa i chyba Murzyn pisał że to zwykłe on np z orlena jest lepsze bo nie jest "tak suche" jak on verva

warnwarn.gifkolega niegrzecznie zachowwywał się na spocie i dłubał w nosie!

Opublikowano

Przy tankowaniu normalnego ON zauważyłem, że końcówki tłumika są bardziej czarne niż przy ultimate, czy vervie. W tej chwili różnica 20 groszy na litrze to trochę dużo. Daje to 10 PLN na 50 litrach. Przy 24 tankowaniach w roku różnicę łatwo wyliczyć. Nikt jednak nie stwierdził, że na zwykłym ON PD-eki będą źle jeździły, dlatego raz tankuje zwykły, a raz droższy.[br]Dopisany: 13 Listopad 2007, 13:03 _________________________________________________Jeżeli ktoś mnie przekona, że mając PD-eka można tankować zwykły ON, to chętnie to zrobię. Po co przepłacać.

Opublikowano

Do 2.5 TDI zalecane jest paliwo z segmentu premium, czyli ultimate, vpower, verva... Delikatna pompa paliwa poprostu tego wymaga. Jak to jest w praktyce... to ciezko powiedziec. Lalem jakis czas ekodiesla z orlenu i tez jezdzil.

Opublikowano

a co powiecie na to : podobno paliwka z dodatkami [na przykladzie ON] podnosza temperature spalin ... co juz nie jest takie dobre dla silnika .... :rolleyes:

Opublikowano

Do 2.5 TDI zalecane jest paliwo z segmentu premium, czyli ultimate, vpower, verva... Delikatna pompa paliwa poprostu tego wymaga. Jak to jest w praktyce... to ciezko powiedziec. Lalem jakis czas ekodiesla z orlenu i tez jezdzil.

A co już nie lejesz ????

Ja mam AVF na PD i leje od 3 miesięcy EKO DIESEL z Orlenu - nie ma żadnych problemów.

Dodatkowo jak będę wymieniał filtr paliwa to specjalnie go rozwalę żeby zobaczyć co będzie w środku.

Opublikowano

Kujawski i tak rzadzi do TDI :thumbup:

Jedynym plusem tych lepsiejszych ON to brak siarki (BP, Statoil) reszta nie wiem.

Auta napewno nie beda szybsze, bo po tankowaniu sa 60kg ciezsze :P o efekcie placebo juz pisalismy na forum ;)

Opublikowano

Zdania widze na ten temat podzielone, no ale raz na jakis czas mozna by zalac do baku teoretycznie "lepszego" paliwka:)

A powiedzcie mi jak to jest z tym ON w niższych temperaturach, pali Wam autko bez problemu przy temp. powiedzmy -20 czy dolewacie jakiś specyfików?? Sorry za może banalne pytania dla niektórych ale to moj pierwszy diesel :>

Opublikowano

A ja powiem tak mój ojciec kupuje tyg ok 10 tys litrów ropki więc przywożą ja prosto z rafinerii. Wyskakuje koles z ciężarówki i padają słowa jakie lejemy to co na stacje czy lepsze :D heh. Różnica jest taka ze jest kilka gatunków ropy, a najlepiej można to odróżnić w niskiej temperaturze po prostu robi si mleko z ropy i spalanie rośnie w przypadku np VOLO z 31 na 32-33 L :angry: i raczej nie ma co wierzyć ze kupując na stacji paliwo firmowej kupujemy zawsze 100 % pewne. Nie wiem jak z innymi koncernami ale np orlen ma stacje flagowe i nieflagowe na jedne są zaopatrywane tylko paliwkiem z koncernu orlena a inne zaopatrują sie gdzie taniej :angry: a potem glosy zatankowałem na markowej stacji a tu paliwo do d..y to jest polska dopóki nie będzie porządnej kontroli jakości, nie będzie szans na dobre paliwo takie moje zdanie pzdr dla wszystkich :audi: maniaków

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...