Flaha Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Witam. Ostatnio pewien znajomek, z którym przy browarkach gadałem o naszych autkach uparcie twierdził, że toczenie się na tzw. luzie, np. z górki, szkodzi skrzyni biegów. Nigdy podobnej opinii nie słyszałem, ale facet twierdził kategorycznie, że tak jest. Sprawa jest dla mnie istotna bo mam na trasie do pracy kilka fajnych górek, z których zawsze korzystałem żeby oszczędzić troszkę paliwa. Co Wy na to, rzeczywiście nie taczać się na luzie???
Hugo Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Sprawa jest dla mnie istotna bo mam na trasie do pracy kilka fajnych górek, z których zawsze korzystałem żeby oszczędzić troszkę paliwa. Co Wy na to, rzeczywiście nie taczać się na luzie??? Aod kiedy to jak jedziesz na luzie z górki , to oszczędzasz paliwo ???? :shock: Pragnę Cię poinformować , że jak chcesz oszczędzić paliwko jadąc z górki , albo dojeźdzając do swiateł , to wrzucasz na bieg i puszczasz całkowicie gaz.Wtedy silnik nic nie pali.Dziwne ale prawdziwe
grzesioo Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Zgadzam się z Hugo. Puszczasz gaz i też jedziesz ale za free
pre_pl Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 poza tym, zawsze bezpieczniej jest jechac nie na luzie... A moze cos postanowi wyskoaczyc na droge ? wrzucic bieg i "przygazowac" jest znacznie wolniej niz nacisnac na pedal gazu I pali podczas jazdy z górki wtedy '0' :twisted:
Wihajster Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Witam. Ostatnio pewien znajomek, z którym przy browarkach gadałem o naszych autkach uparcie twierdził, że toczenie się na tzw. luzie, np. z górki, szkodzi skrzyni biegów. Nigdy podobnej opinii nie słyszałem, ale facet twierdził kategorycznie, że tak jest. Sprawa jest dla mnie istotna bo mam na trasie do pracy kilka fajnych górek, z których zawsze korzystałem żeby oszczędzić troszkę paliwa. Co Wy na to, rzeczywiście nie taczać się na luzie??? ten twoj kolega to chyba za duzo w tedy miał chmielu juz w zyłach ze tak powiem :razz:
szogun0 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 No chyba, że miał na myśli automat. Bo automatem nie jeździ się na luzie.
adadur Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Na luzie skrzynia się nie niszczy gdzyż poprostu jest odłączona! od silnika - jedynie hamulce szybciej sie skończą przy hamowaniach z górki. Co do jazdy na luzie jest ona kompletnie bez sensu bo kiedy puscisz noge z gazu auto ma zerowe spalanie.
bratpit Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 przy hamowaniu silnikiem np. jadąć z góry odcinany jest dopływ paliwa i wtedy auto faktycznie niezużywa paliwa , a jeżeli silnik chodzi na luzie to logiczne że musi coś palić bo najnormalniej w świecie by zgasł.
arek2642 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 W jeżdżeniu na luzie nie ma żadnej oszczędności, są tylko straty w paliwie, bo zawsze jakieś tam ilości silnik pobiera, dodatkowo zużywa się sprzęgło przy wyrzucaniu na luz i ponownnym wbijaniu biegu. Owszem dało się oszczędzać jeźdżąc na luzie, ale to były starsze dieslowskie technologie praktykowane często przez kierowców PKS, przy nowszych silnikach nawet oni nie wyrzucają na luz.
maciekg Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Wytlumaczcie mi jak pracujacy silnik moze spalac 0 paliwa ?
Pikuś Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Wytlumaczcie mi jak pracujacy silnik moze spalac 0 paliwa ? Nie wiem jak w benzynie ale w dieslu jest podobno tak, ze jesli hamujesz silnikiem to komputer zamiast podawac paliwo na wtryski podaje je na powrot do baku. Dzisiaj prawdopodobnie bede robil Logi wiec jak starczy czasu i bedzie opcja wyswietlania z predkoscia to Ci udowodnie. Mam nadzieje, ze u mnie nic nie bedzie palil. :mrgreen:
pre_pl Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Wytlumaczcie mi jak pracujacy silnik moze spalac na luzie do podtrzymania obrotów biegu jałowego potrzebne jest paliwo, hamując silnikiem nie, wystarczą do tego koła W tdi z tego co wiem, następuje całkowite odcięcie paliwa, w innym silnikach minimalizowana jest tylko dawka paliwa (ale zawsze oszczedza się coś ) EDIT: ale pytanie było o skrzynię... chyba chodzi o to, ze pewno kolega myslal, ze jak hamujemy silnikiem, to moze skrzynia dostaje po d*pie, bo "też hamuje" wystarczy hamujac silnikiem wcisnac sprzeglo, i nie wyrzucac biegu co sie stanie ? :twisted:
bolek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Ja tez tak słyszalem ze jazda na luzie nie zmniejsza zuzycia paliwa a zwieksza :smile: Ale słyszalem tez ze Dieslem nie powinno sie redukowac za mocno,bo zmniejsza to potwornie zywotnosc silnika :?: :!:
bolek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 jne głupoty i farmazony ???????????????????????????????????
pre_pl Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 ??? może moje, także spoko :twisted:
Wihajster Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 nie powinno sie redukowac za mocno,bo zmniejsza to potwornie zywotnosc silnika co masz na mysli
bolek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 No ja tak słyszałem ze redukcja biegami w dieslu nie wpływa dobrze na zywotnosc silnika,wiadomo ze diesle nie lubia bardzo wysokich obrotów
Wihajster Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 tdi uwielbiaja wysokie obroty chyba ze masz na mysli stare diesle to moze
bolek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 tdi uwielbiaja wysokie obroty Yhy Przez 200 tysięcy a pozniej szukasz nowego silnika Dobra bo robimy OT,uciekam z tej głupiej dyskusji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się