saint4 Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam Mam zamiar zakupic A4 2.0 TDI CR , chciałem uzyskać troche informacji na temat tego silnika i awaryjności, prosze o pomoc!!
POPO Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 narazie nic nie wiadomo o ich awaryjności bo mają za male przebiegi
david_n Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Słyszalem, ze duzo lepiej niz 2.0 na pompowtryskach. Wiele powiedzieć się nie da, mi stuknelo 60kkm i narazie wszystko gro
RALF76 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Zakładałem podobny temat ale też za wiele się nie dowiedziałem, zbyt małe są przebiegi w PL. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163910.0;highlight=tdi+cr Z ciekawości powiem, ze wyczytałem w internecie że na zachodzie mają już 200k nalatane i podobno z silnikiem problemów nie ma ale tylko jeden taki post widziałem więc nie wiem czy to prawda.... Chyba poprawiono DPF i trochę mniej jest kłopotów z nim ale niech właściciele się wypowiedzą... Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 o awaryjnosci CR bedzie mozna powiedziec gdy juz calkiem niedlugo, zaczna trafiac w PL auta z licznikowym przebiegiem 120.000 a rzeczywistym 400.000 ...
emil82 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 na zachodzie mają już 200k nalatane i podobno z silnikiem problemów nie ma ale tylko jeden taki post widziałem więc nie wiem czy to prawda....Chyba poprawiono DPF i trochę mniej jest kłopotów z nim ale niech właściciele się wypowiedzą... wg mnie w DE nie ma problemów z DPF'em bo kierowcy regularnie go wypalają na autostradach. Normalny kierowca, który robi przebiegi w granicach 10k km rocznie w DE nie kupuje diesel'a tylko benzynę, bo płaci mniejszy podatek za silnik. Większość aut ciągle jest na gwarancji, więc nawet jeśli się coś posypie to ASO to naprawia i nic nie dyskutuje. Dlatego narazie cisza
saint4 Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 ostatnio mialem okazje zakupic b8 za 68000 tys zł ale przebieg 171000, facet ktory go sprzedaje juz zalatwil mojej rodzince 4 samochody, nie sprowadza dziadostwa, sam mowi ze to dobra jednostka, mowi nawet ze jedna z lepszych, no ale nie wiem czy tak jest naprawde, ma kogos w niemczech w serwisie, sprzedaje auta sprawdzone nie złom, a czy wiecie czy sa montowane 136 konne wersje, i co jeszcze mnie irytuje ze w b8 jest filtr czastek stalych, qmpel mial passata tez z filtrem i mial niezle przejscia ale jest gosc co to naprawia skutecznie, koszt spory ale zrobione!! a powiedzcie jeszcze cos wiecej na temat b8, jak jest z miejscem na tylnej kanapie, czy tez tak malo miejsca jak w poprzedniej wersji?? jakie sa wasze wrazenia, czy warto wydac pieniadze na ten samochod???????
RALF76 Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 a czy wiecie czy sa montowane 136 konne wersje? Prawdopodobnie od 2009 roku...
grom Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Od października mam b8 tdi 2.0 cr kupione z salonu gdzie jeździło jako demo. Obecnie ma 25000km (sam zrobiłem 15000) ,jak na razie poza zaciętymi spryskiwaczami lamp nie mailem z nim problemów. Silnik jest całkiem przyjemny,względnie cichy,malo pali zwłaszcza w trasie nawet przy dość dynamicznej jeździe,jedynie co mnie denerwuje to to, ze slabo sie grzeje. Co do dpf to odpukać na razie cisza,choć na codzien jezdze glownie ,b krotkie trasy. Co do wersji 136km to zdaje mi sie że oferowane byly na niektórych rynkach ze wzgledów podatkowych,ale to jest wg mnie ten sam silnik. Odnosnie ilosci miejsca z tylu to ciezko mi sie wypowiadac ,gdyz tam nie jezdze ,choc siedzialem kilka razy i przy moich 187cm moge napisac ze jest w miare wygodnie. Jak dla mnie mega atutem tego auta jest wyglad i prowadzenie ktore jest naprawde duzo lepsze niz u poprzedników. Minusem na pewno lekkie niedostatki jakosciowe, np słynna ramka wokól zegarów,tandetne wykończenie bagażnika,czy słabe audio chociaż mam jakies ponad standardowe. Ogólnie auto warte zaineresowania, a czy swojej ceny ?? Powiem tak: gdyby nie fakt ,ze trafil mi sie fajnie wyposazony egzemplarz w cenie golasa to chyba wybrał bym coś innego np Honde accord ,bo jakościowo jest naprawde b spoko. pozdrawiam i życze trafnych wyborów :>
marda16 Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Od października mam b8 tdi 2.0 cr kupione z salonu gdzie jeździło jako demo. Obecnie ma 25000km (sam zrobiłem 15000) ,jak na razie poza zaciętymi spryskiwaczami lamp nie mailem z nim problemów. Silnik jest całkiem przyjemny,względnie cichy,malo pali zwłaszcza w trasie nawet przy dość dynamicznej jeździe,jedynie co mnie denerwuje to to, ze slabo sie grzeje. Co do dpf to odpukać na razie cisza,choć na codzien jezdze glownie ,b krotkie trasy. Co do wersji 136km to zdaje mi sie że oferowane byly na niektórych rynkach ze wzgledów podatkowych,ale to jest wg mnie ten sam silnik. Odnosnie ilosci miejsca z tylu to ciezko mi sie wypowiadac ,gdyz tam nie jezdze ,choc siedzialem kilka razy i przy moich 187cm moge napisac ze jest w miare wygodnie. Jak dla mnie mega atutem tego auta jest wyglad i prowadzenie ktore jest naprawde duzo lepsze niz u poprzedników. Minusem na pewno lekkie niedostatki jakosciowe, np słynna ramka wokól zegarów,tandetne wykończenie bagażnika,czy słabe audio chociaż mam jakies ponad standardowe. Ogólnie auto warte zaineresowania, a czy swojej ceny ?? Powiem tak: gdyby nie fakt ,ze trafil mi sie fajnie wyposazony egzemplarz w cenie golasa to chyba wybrał bym coś innego np Honde accord ,bo jakościowo jest naprawde b spoko. pozdrawiam i życze trafnych wyborów :> myślałem że może w B8 poprawili to grzanie a tu nic z tego jak widzę,poprzednie moje diesle Laguna 2,Vectra C i obecnie B7 tak samo wolno się nagrzewają
turdzi Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 o awaryjnosci CR bedzie mozna powiedziec gdy juz calkiem niedlugo, zaczna trafiac w PL auta z licznikowym przebiegiem 120.000 a rzeczywistym 400.000 ... Mam kontakt do mechnika od Beltowskiego ( ASO w krakowie ) zaganalem goniedawo i bardzo dobrze sie wypowiadal , mowil ze obecny CR to poprzednic 2.0 to wogole nie ma co porownywac.Mowl ze VAG odrobil lekcje po wtopie z poprzednim 2.0 TDI
Martin_Speed Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Z nieciepliwoscia czekam na konkretne opinie bo juz myslalem ze swoja 1,9 bede do konca zycia jezdzil b8 to juz naprawde piekne auto o marze o takim z silnikiem jak 1.9
saint4 Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 oj tak 1,9 115 koni w b8 to by bylo marzenie, malo mocy ale mozna kupowac w cieemno, ojciec ma passata b6 105 koni i wlje paliwo i jezdzi a spalanie jest oki, prawda, to zamalo dla tak duzego samochodu, ale cos za cos!!! mam znajomego mechanika, i narazie nic nie slyszal na temat cr , czyli moze bedzie oki!!
przemek4net Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 pierwsze CRy (3 literkowe kody) sa inne niz te z kodami 4 literkowymi. Silnik 2.0CR w calym volkswagenie niezaleznie od znaczka do 19.10.2009???? mialy dokladnie ten sam zestaw walkow wyrownujacych , pompe oleju i imbusik co "poprawione 2.0PD" (czyli juz zebatki bez lancucha w napedzie walkow wyrownujacych ale ciagle krotki imbusik 77mm- czyli klopoty przy przeboegach 200tys prawdopodobne/po 10.2009 imbusik ma 100mm + inne walki i pompa oelju) Pala malo... cholernie malo - mam seata exeo 2,0tdi CR 143ps i na trasach gdzie passat 2.5v6tdi w automacie wcinal po 7,5-8L to exeo zadowala sie 5.8-6.2L (czesto robie dlugie powtarzalne trasy) a waga aut podobna Jedyny mankament tych silnikow (to cecha tych 4 literkowych) to durne wskazanie temperatury (chyba gdzies czujnik temp dla tacho jest na zejsciu sie powrotu z nagrzewnicy bo wystarczy wlaczyc ogrzewanie przedniej szyby i w minute temperature wskazana mozna zbic z 90 do 60stopni (w exeo, octaviach i a4 b8 ludzie to zgalszaja) i jak sie stoi w korkach to tez spada przy wlaczonym ogrzewaniu - poza tym problemem natury estetycznej przez 10tys km nic nie zauwazylem Cichy na wolnych obrotach ale tak gang przyspieszenia v6tki milszy uchu (drugi problem natury estetycznej) Exeo to a4 b7 z motorem od b8 ale pewnie w a4 b8 +-0.1L/100 zuzycie i +-0,1s "do setki" wszystko jest podobnie Przemek
saint4 Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 kolega Przemek widać zna sie na rzeczy, a czy moze zamiast cr zakupic poprawionego PD?? co wy na to?? i czy moze wiecie w PD tez jest ten nieszczesny filtr czastek stalych, bo chcialbym ominąc ten problem!!
dante0018 Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Co do filtra to tego problemu nie ominiesz raczej.... Zielonym odp***** co do emisji spalin
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 Pala malo... cholernie malo - mam seata exeo 2,0tdi CR 143ps i na trasach gdzie passat 2.5v6tdi w automacie wcinal po 7,5-8L to exeo zadowala sie 5.8-6.2L (czesto robie dlugie powtarzalne trasy) a waga aut podobna g przyspieszenia v6tki milszy uchu (drugi problem natury estetycznej) Exeo to a4 b7 z motorem od b8 ale pewnie w a4 b8 +-0.1L/100 zuzycie i +-0,1s "do setki" wszystko jest podobnie Przemek nie porownuj silnika V6 do R4, przeciez wiecej cylindrow to wieksze opory ruchu a wiec i wieksze zuzycie paliwa. zuzycie 5,8-6,2 to zadna rewelacja tyle samo palą 2.0 tdi PD, a 1,9 tdi PD sa oszczedniejsze....
przemek4net Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 nie porownuj silnika V6 do R4, przeciez wiecej cylindrow to wieksze opory ruchu a wiec i wieksze zuzycie paliwa. zuzycie 5,8-6,2 to zadna rewelacja tyle samo palą 2.0 tdi PD, a 1,9 tdi PD sa oszczedniejsze.... moge porownywac ... z punktu widzenia usera nowsze 2.0tdi cr przy w serii wiekszym momencie niz seryjne 2.5v6tdi, podobnej elastycznosci z dolu, cichszej pracy i wiekszej oszczednosci - sa po prostu lepsze Oczywista bzdura jest ze 2,0tdi PD pala mniej.. wystarczy wysilic sie i zerknac np w dane techniczne a4b7 z motorem 2,0tdiPD oraz jego blizniaka exeo z motorem 2.0TDI CR (a4 b8 to troche inny samochod): wiecej mocy, momentu, mniej wachy przepalonej i czystrze spaliny dla srodowiska...dodatkowy gratis: odpadaja emocje z zanikiem cisnienia oleju (po 10.2009) Ja przytoczylem moje zuzycie paliwa o okreslonych powtarzalnych warunkach z okreslona predkoscia... nie mozesz powiedziec ze to duzo czy male (w sensie "a PD byloby lepiej") bo nie znasz tej trasy na ktorej takie konkretnie zuzycie notuje (nie wspominalem o tym wiec w sumie nie masz do czego sie odnosic) - producent mowi, ze sie mylisz Przemek P.S. pierwsze CRy (kody 3 literkowe motorow ) to byly upgradowane 2,0tdiPD o nowszy system zasilania - nowsze CRy to po prostu inne silniki z czasem czesciami wspolnymi z poprzednikami
turdzi Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 pierwsze CRy (kody 3 literkowe motorow ) to byly upgradowane 2,0tdiPD o nowszy system zasilania - nowsze CRy to po prostu inne silniki z czasem czesciami wspolnymi z poprzednikami chyba nie tak do konca to jeli juz to moze blok byl podobny ale reszta jest juz zupelnie inna.Zreszta CRy juz sa chyba 8V i na jednym wlaku , ale tego nie jestem pewien.[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 19:25_________________________________________________ 5.8-6.2L (czesto robie dlugie powtarzalne trasy) a waga aut podobna nie ma co generalizowac bo mi moje pierwsze 2.0 TDI palilo miedzy 4,8-5,5 i do 7 litrow w miescie.Duzo zalezy od nogizreszta porownanie V6 i R4 jest wogole bez sesu.
saint4 Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 zgadza sie, to jest inna technologia, i spalanie w najwiekszej mierze zalezy od nogi , moje 1,9 TDI w B6 jak jechalem ostrożnie paliło 4,8. a ciekawy jestem czy PD po 2008 roku juz sprawują sie oki?? czy nadal są wadliwe??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się