Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompowtryski PD - Demontaż, Wymiana, Ustawienie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

o :D heh, nie zauważyłem tego PDF ^_^ Dzięki Kamil :hi:


Mam jeszcze pytanko.
Potrzebuję zrzucić  dźwigienki ponieważ wypadły mi broki. Chcę je tam włożyć na klej i zapunktować. Poza tym wszystko gra.
Czy mogę zrzucić te dźwigienki bez odkręcania regulacji pompowtrysków? Dodam, że bipy jak i same wtryski są git dlatego chciałbym tego nie tykać a nie mam zegara aby na nowo to ustawić.
Czy nie da rady takiego manewru wykonać i muszę zacząć dzwonić po znajomych za zegarem ;)

WRCUiDm.jpg

Edytowane przez Marcinx52
Opublikowano

Dlaczego wszyscy się tak boją tej regulacji PD ? To jedna z najłatwiejszej rzeczy w całej tej procedurze, bierzesz imbus i wkładasz, kręcisz palcem wskazującym i w pewnym momencie samo się zatrzymuje (to jest ten wyczuwalny opór) i cofasz o 180, czyli pół obrotu... Takie dokręcanie dźwigienek pod naprężeniem na pompki to nie jest raczej dobre rozwiązanie...

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Boja sie bo nie potrafia znalezc górnego połozenia dzwigienki a tak naprawde to nie trzeba do tego zadnego czujnika zegarowego jak podaje serwisowka bo dzwigienka stoi w miejscu przez 70st obrotu wału i spokojnie mozna zrobic to na "oko"[emoji6] no cheba ze masz pingle jak denka od jabola[emoji23]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Zrobione na oko, pacjent przeżył ^_^ Musiałem jednak odkręcić obie dźwigienki więc poszła regulacja wszystkich pompek.
Dzięki za info. Pzd.:D

Edytowane przez Marcinx52
Opublikowano

Noo zobaczymy na spocie jak teraz wyglądają korekcje :D 

Opublikowano

Witam w jakie pozycji mają być krzywki przy ustawieniu pompowtryskiwaczy bez użycia zegara .

Opublikowano

W najwyższym położeniu , pompka wciśnięta 

Opublikowano
6 minut temu, Ditomee napisał:

Witam w jakie pozycji mają być krzywki przy ustawieniu pompowtryskiwaczy bez użycia zegara .

Dźwigienka ma maksymalnie naciskać na sprężynę pompki i wtedy regulujesz na 180... 

6-0.jpg

Krzywka wałka ma być ku górze a dźwigienka w dole.

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Ditomee napisał:

Witam w jakie pozycji mają być krzywki przy ustawieniu pompowtryskiwaczy bez użycia zegara .

Czy może tak jak gość mówi w 26 minucie ??

 

 

Edytowane przez Ditomee
Opublikowano
31 minut temu, kamil-vag napisał:

Dźwigienka ma maksymalnie naciskać na sprężynę pompki i wtedy regulujesz na 180... 

lub 225

Opublikowano

Witam po sprawdzeniu na zegarze punkt idealny 0 dla pompowtryskiwacza jest właśnie kiedy krzywke jest dokładnie w środku tego kolka od dzwigienki , nie w górę jaką jest powszechna opinia .Dziekuje za wszelką pomoc życzę powodzenia i polecam regulację co 50.000.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to przecież tak Ci napisaliśmy... Krzywka wałka w górze, dźwigienka maksymalnie naciska na pompkę w dole... 

Opublikowano

No troszkę krzywka jest na godzinie 11 nie 12 tak jak na filmiku 26minuta 

Opublikowano

Witam dziś będę wymieniał uszczelniacze na pompowtryskiwaczach. Na ile stopni wyregulować 180 czy 225? Piszą też na 120 stopni. Mój silnik 1,9 BKE. Proszę o pomoc w temacie

Opublikowano

Czy ustawisz 180 , czy 225 to nie ma praktycznie znaczenia.

120 stopni to według mnie za mało,  jakiś margines bezpieczeństwa musi być by ryzyko uszkodzenia pompek było zerowe  :hi:

Opublikowano
14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Czy ustawisz 180 , czy 225 to nie ma praktycznie znaczenia.

120 stopni to według mnie za mało,  jakiś margines bezpieczeństwa musi być by ryzyko uszkodzenia pompek było zerowe  :hi:

Dzięki. Ustawiłem na 225 i chodzi ciszej jak dawniej na 180 albo takie moje dziwne wrażenie ale jest OK.

Opublikowano
10 godzin temu, damianos26 napisał:

Dzięki. Ustawiłem na 225 i chodzi ciszej jak dawniej na 180 albo takie moje dziwne wrażenie ale jest OK.

U siebie też ustawiałem na 225 stopni i też jest OK :hi:

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie !

Mam parę dni wolnego to postanowiłem zabrać się w końcu za sprawdzenie moich pompek. Dziś zawiozłem je do serwisu BOSCH prawdopodobnie w sobotę będą sprawdzenie, podobno trwa to poł dnia takie sprawdzenie.

Przesyłam kilka fotek jak wyglądają moje gniazda wtryskiwaczy. Chyba nie wygląda to za dobrze bo wyrobione rowki od oringów delikatnie czuć pod palcem. Po stronie mocowania pompowtryskiwacza powierzchnia jest gładka, ehh to są skutki montowania tych pompek na jedną śrubą ;) Jak to panowie oceniacie, tragedii jeszcze nie ma ? Co można z tym zrobić ?

DSC_0440.JPG

DSC_0439.JPG

 

DSC_0444.JPG

 

 

DSC_0438.JPG

A ostatnie zdjęcie to w jakim stanie wygląda końcówka :)

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Większość gniazd wygląda podobnie trzeba delikatnie zebrać ostre ranty i wypolerować , żeby nie pociąć nowych oringów podczas montażu i powinno być ok, co do pompki u mnie 3 końcówki były suche z delikatnym nagarem , jedna mokra czysta końcówka i ta jedna wg mnie leje stąd taki stan

Opublikowano

No to trzeba będzie to spolerować. W jaki sposób to sie regeneruję ? Napawują to jakoś i do obrabiarki CNC ? Pewnie kosztowana jest taka regeneracja.

U mnie trzy wtryski tak wyglądały nie mam pojęcia czy lały ale na zimnym silniku strasznie dymi na niebiesko i trzęsie nim.  W silniku wszystko dosłownie po remoncie prócz tych pompek. Zobaczymy co w serwisie powiedzą.

Jak to jest z regulacją pompek - dla zdrowszych silników dać na 180stiopni a dla silników z przebiegiem ponad 500tyś km na 225st. ? Moj ma grubo nalatane ponad 500 tyś km, jestem tego pewien.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...