RafGar Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Witam. Chciałem spytać czy w normie jest taka dolewka oleju jak w temacie. Dziś troszkę się przestraszyłem a więc podchodzę do samochodu, siadam przekręcam raz kluczyk i na żółto dostaję kontrolkę od oleju (nawet nie zapaliłem silnika) Otwieram maskę, patrzę na bagnet a tam takie już słabe minimum. Dolałem około 0.5l oleju i wszystko jest ok tylko mam pewien niepokój czy od wymiany mam przejechane 5 tyś km i mój silniczek wypił tyle oleju? To normalne? Gdy miałem starą b5 z silnikiem 90 km nie musiałem dolewać ani kropli.
heretic Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 a ile dolałeś przy wymianie i standardowo po przejechaniu 500 - 1kkm mus sprawdzic ile jest na bagnecie jak dla mnie to troche dziwnie ze dolales 0,5l po 5kkm
dariodario Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 zalezy jak go sie piluje jak mocno to dobry wynik 0,5l na 5tkm
RafGar Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 a ile dolałeś przy wymianie i standardowo po przejechaniu 500 - 1kkm mus sprawdzic ile jest na bagnecie jak dla mnie to troche dziwnie ze dolales 0,5l po 5kkm Wiem że jak nalałem po wymianie na max w sensie na full na bagnecie to po odpaleniu zeszło mi do połowy bagnetu. Już zostawiłem bo mowie w sam raz miedzy minimum a max. Sprawdzałem po około tyś km i wszystko było ok więc nie dolewałem i jakoś tak zwlekałem z następnym spr stanu bo a to zimno a to to. Jeszcze sobie myślałem spr. i było oki to musi być oki a tu dziś zonk. Na komputerku żółta kontrolka
fayera Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Nie ma tragedii ale trochę za dużo. Ja dolałem 0,6 po 12 tys.od wymiany.
piotr_1982 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Zaczyna sie. Ja dolalem tyle a ty tyle. Zależy jak kto jeździ. Moja zona zrobiła jak mnie nie było rok w Polsce zrobiła audiczka 15tys i nic oleju nie wzięła a ja po 10 tys dolalem ponad litr ale moja jazda to 70 % pełny but także wszystko zależy od stylu jazdy. To jest tak samo jak ze spalaniem. Jakbyś dolał na 5 tys 2 litry to bym sie martwił a takto to spoko i niech fura śmiga.
Daras Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 jaki olej lejesz? U ojca w B6 na Castrolu piła sporo, po przejściu na Motula bez dolewek...
MAGIC87 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 10 tys i ubytku moze z 200-300 ml... a wolno nie smigam
ERW0 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 silnki PD łykają olej to normalne. wymogi pompowtrysków są surowe olej 505.01 lub 505.06 jest to żadki olej i nieważe od przebiegu czy 100tkm czy 500tkm taki należy lać i to nic dziwnego że przy większych przebiegach łyka oleju troche więcej. w starych modelach silnikach to możemy sterować od syntetyku po mineralny olej w zależności od złużycia silnika.
Kukis Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 wszystko OK, tylko częściej kontroluj a nie jak lampka przypomni
vertus69 Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Wszystko zależy od stylu jazdy.Koledzy się wypowiadają ,że na Motulu silniki są mniej "olejożerne".
moscic Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Jak jechałem do Polski z Anglii to w Niemczech musialem dolewać. Ok 0,5 litra po przejechaniu ok 800 km (ale poziom oleju nie był zbyt wysoki i teraz juz wiem ze jeśli wybierać sie w taka podroż to lepiej żebyś poziom oleju był blisko max). Ale powiem szczerze ze silnik ma 90 KM i 140 km/h praktycznie nie schodziło w trasie. Ale jak jeżdżę po Anglii bez takiego dociskania to poziom oleju utrzymuje sie taki sam przez cały czas. Wiec zależy to jak sie użytkuje samochód. W drodze powrotnej do Anglii postanowiłem juz tak nie piłować. I tylko troszkę dolalem po przejechaniu od ostatniej dolewki (po ok 1800-2000 km)
davidoati Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 normalka, nie ma co sie przejmowac Te silniki mają troszkę apetyt na olej.. bez dolewki ciężko przejeździć 12k. Więc pozostaje ci pilnować, jeśli apetyt wzrośnie to wtedy trzeba będzie pomyśleć nad przyczyną
Dev Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 czestą przyczyną nadmiernego zuzycia oleju jest nadwyrężone turbo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się