darkle Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Powinno pomóc jak zrobią to dobrze bo poza tym wytarciem to tam się nie ma co popsuć w tym wariatorze
daro84.pl Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Warto spróbować. Cena przystępna i wielu osobom może pomóc
benyA4 Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Panowie przystapili juz do dzialania. Dodatkowo wewnetrzny otwor bedzie pare setnych milimetra mniejszy aby uwzglednic wytarcie pierscieni. W przyszlym tygodniu bedzie montaz i testy, napewno zrobie pare zdjec i opublikuje. Jak sei okazuje dosc latwo zdiagnozowac uszkodzony wariator wystarczy odkrecic trzy sruby trzymajace zawor sterujacy, jesli wyjdzie bezproblemu to dobrze jesli pierscienie beda go trzymaly wariator wytarty. Szkoda tylko ze nie wiedzialem tego 1000zl temu uczymy sie na bledach
darkle Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Michał, kiedyś podobny sposób naprawy tego wariatora czytałem a właściwie oglądałem na zdjęciach na jakiejś ruskiej stronie. Tak że oni też pokazywali na zdjęciach wytarcie od pierścieni. Nie pamiętam czy wrzucałem linka ale na pewno wrzucałem gdzieś tu rosyjską fotorelację z remontu ALT a z tym wariatorem było na tej samej stronie:wink:
benyA4 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Tak tak pamietam ten link dlatego tez postanowilem to zrobic , skoro im sie udalo to moze i mi sie uda ---------- Post dopisany 14-06-2013 at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2013 at 08:31 ---------- Panowie szukam zdjec nowego wariatora, rozlozonego na czesci. Mam pewien problem z ustaleniem jak dokladnie wyglada gniazdo blokady, wariatora. Mechanicy mowia ze powinien byc delikatny slizg, inni ze nie. Sprawa dotyczy miejsca zaznaczonego na zielono. Moze ktos widzial nowy wariator i podpowie jak to wyglada. ---------- Post dopisany 22-06-2013 at 13:20 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2013 at 22:10 ---------- Witam Auto odebrane od mechanika po wymianie wariatora , tyrkotania brak Trzeba jeszcze potestowac ale wyglada na to ze operacja tulejowania wariatora zakonczyla sie sukcesem. Teraz napisze co jak i z czym : Jak juz wiemy powodem tyrkotania jest uszkodzony wariator a dokladniej jego wewnetrzna czesc, ktora wyciera sie od pierscieni zaworu sterujacego. Lekarstwem na to jest ponowne tulejowanie . efekt : W wariatorze ulega rowniesz uszkodzeniu tzw hamulec , wytarcie widoczne na zdjeciu, mozna rowniez zregenerowac i to ale jesli mamy sprawny wariator to hamulec nie jest uzywany , gdyz cisnienie oleju utrzymywane jest w wariatorze. Nim przystapimy do wymiany i naprawy wariatora nalezy sie zaopatrzyc w pierscienie hakowe ktore znajduja sie na zaworze sterujacym, przy demontazu zaworu z uszkodzonego wariatora istnieje duze prawdopodobienstwo ze pierscienie popekaja. Pierscienie mozna zamowic w firmie BLUS M.K. ul. Gen. Józefa Bema 60a 91-492 Łódź tel. 601 254 509 Wymiar pierscienia hakowego to 25x2x1,20 (srednica zewnetrzna , szerokosc, grubosc promieniowa). Pomiar gdy haki sa zaczepione i scisniete. Pierscienie zabezpieczane sa w kapieli wolframowej (z tego co pamietam) wiec przed montazem nalezy troszke spolerowac ich boki na papierze o gradacji 400. Wtedy ladnie wchodza na swoje miejsce. Mam nadzieje ze dalsze testy beda pozytywne i bedzie mozna powiedziec ze udalo sie ogarnac temat pozdrawiam i zycze sukcesow ---------- Post dopisany 23-06-2013 at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany 22-06-2013 at 13:20 ---------- Po dalszych testach okazalo sie ze , wariator zatyrkotal po calonocnym postoju w ciagu dnia nie bylo problemu. Nie poddaje sie i regeneracji zostanie poddany kolejny tym razem rowniez hamulec zostanie zregenerowany.
Maagik1984 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Wielkie dzięki, że tak dokładnie wszystko opisujesz:wink:, widzę, że strasznie jesteś zdeterminowany by problem "trykotu" rozwiązać. Ja to może, i bym wymienił nawet wariator na nowy gdybym wiedział na 100%, że stuki znikną zupełnie. Ale takiej gwarancji nie ma, tak naprawdę to chyba jeszcze nikt nie znalazł recepty na stuki. Bo chyba nawet ktoś z tego forum wymienił wariator i dalej są stuki tyle, że krótsze.
benyA4 Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Uszkodzony : "hamulec" po regeneracji Temat opanowany, jestem pare dni po wymianie wariatora z naprawionym tzw "hamulcem" tyrkotania brak, czy to na zimnym , cieplym czy po nocy czy po paru godzinach wariator nie tyrkocze. Po tych wszystkich wymianach i naprawach doszedlem do wniosku iz, czas trwania tyrkotania uzalezniony jest od wytartej tuleji , a samo tyrkotanie od uszkodzonego hamulca. Tak czy siak gdy chcemy naprawic wariator, musimy go wytulejowac oraz zregenerowac hamulec, do tego dochodzi koszt zakupu nowych pierscieni na zawor sterujacy.
michale5288 Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Witam wszystkich uzytkownikow tego forum pragne podzielic sie informacjami na temat terkotania silnika alt przy rozruchu. Przerobilem ten temat juz chyba w kazdy mozliwy sposob na poczatek wymienilem napinacz lancucha poniewarz taka byla diagnoza mechanika koszt jakies 700zl za napinacz w serwisie zamiennikow nie ma nic to nie pomoglo kolejny mechanik postawil na walek rozrzadu wraz z wariatorem i nastawnikiem zmiennych faz rozrzadu koszt to juz kilka tys zl ja kupilem uzywke ale dobra i tez nic dalej terkotal az w efekcie siilnik zgubil gdzis cisnienie oleju. koszty naprawy pompy oleju i glowicy znacznie wzrosly wiec postanowilem wymienic caly motor. koszt okolo 2500 z wymiana. Nareszcie mam spokuj. Radze wiec zaczac od sprawdzenia cisnienia oleju a dopiero potem podejmowac dalsze dycyje.
benyA4 Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 A skad pewnosc ze uwywka byla dobra , rozkrecales wariator by sprawdzic hamulec??? Ja tez jeden tak kupilem i byl uszkodzony. Jak bys wczesniej poczytal to wiedzial bys ze napinacz nie ma z tym nic wspolnego. Mysle ze masz kiepskich mechanikow i silnik od tak nie traci cisnienia oleju. Nawet jak nie masz odpowiedniego cisnineia oleju to wariator powinien byc na "hamulcu" i nie tyrkotac. Oczywiscie brak odpowiedniego cisnienia to smierc dla silnika ale to juz inny watek.
sgx Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Skoro dzięki koledze benyA4 sprawa jasna może jakieś grupowe regenerowanko , Michał a zawór też regenerowałeś u siebie czy dobry miałeś?
benyA4 Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Na zaworze zostaly zmienione tylko pierscienie bo stare popekaly w chwili demontazu uszkodzonego wariatora. Mozna wiec powiedziec ze z zaworem nic powaznego nie robilem.
sławek85 Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 A czy w ASN 3.0 tez morze być taka kłopot z tym wariatorami ?
benyA4 Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 ASN chyba ma inne wariatory. nie mam pewnosci ale nigdzie nie widzialem tematu zeby w tym silniku sie psuly.
Tyryl Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Problem jest taki ze, jak samochod sobie troche postoi odpalam i jest straszny klekot jakies 2-3 sekundy a potem wszystko jest ok. Jak by nie bylo w ogole oleju. podpowiecie cos ciekawego?
WinterOOOO Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 http://a4-klub.pl/2-0-219/2-0-alt-halas-rozgrzaniu-silnika-269146/ Cztery posty niżej masz taki sam wątek. P.S. dojdź do ładu z opisem konta bo 2.0 to nie AFV
yarosyaros Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Koledzy ja na dobry początek wymieniłem tylko wariator, terkotanie na zimnym ustało, ale niestety zaczęło delikatnie terkotać na ciepłym , i trzeba było zmienić zawór teraz jest jak makiem zasiał.
MaciekW. Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Koledzy skontaktujcie się z Kolegą benyA4; On znalazł alternatywę na wymianę wariatora na nowy. Wykonał regenerację swojego wariatora i zaworu i z tego co wiem to działa to u niego bez zastrzeżeń
Tomi86 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 u mnie w a4 b6 2.0 benzyna silnik ma stuki bardziej słyszalne w kabiny w srodku po ogledzinach znajomego mechanika przyczyna jest napinacz lancucha rozrzadu oraz do wymiany łańcuch czesci 300zl (po znajomości ) jestem umowiony na wtorek
benyA4 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Daj znac czy to napewno byl lancuch, bo z tego co juz widzialem i slyszalem uszkodzony napinacz, za luzny lancuch wydaja inny dzwiek niz uszkodzony wariator.
rade Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 U mnie zarówno łańcuch , napinacz jak i wariator są ok ( sprawdzane przy okazji wymiany rozrządu) , a stukać i tak stuka przez jakieś 3 sek po odpaleniu ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się