martikawka Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 a co to EZEKTOR i gdzie on jest i poco ??????????????
MaciekW. Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Eżektor to jest to ustrojstwo co zaznaczyłem czerwonym kółkiem na foto
kiko79 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Eżektor to jest to ustrojstwo co zaznaczyłem czerwonym kółkiem na fotohttp://s1.postimg.org/6ompi9tgr/Audi_a4_b6_112_E_EKTOR.jpg ale czyściutko...hmm:naughty: ---------- Post dopisany at 10:47 ---------- Poprzedni post napisany at 10:42 ---------- Może zawór .........jowy.---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ---------- Zauważam, że silnik ALT bazuje na oleju i elementach, przez które on przełazi. Wystarczy, że jeden element się skończy, to ciągnie za sobą kolejny. Zauważcie, że wszystkie te wątki w tym A4 B6 dotyczą hałasów silnika. Co może hałasować. Każda rzecz z osobna lub dwie lub wszystkie razem. Więc zawór wysokiego ciśnienia, wariator, napinacz łańcucha rozrządu, łańcuch rozrządu. Sporadycznie ktoś miał problem ze szklanką. Nie wymieniam już takich elementów jak plastyki silnika typu czwórnik, odma, które również wpływają na pracę silnika, utrzymując ciśnienie w układzie. Również ezektor (eżektor). u mnie po wymianie węży podciśnienia z eżektorem silnik jakby lepiej pracuje
MaciekW. Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Przemek czyściutko bo to fotka sprzed roku; zaraz po zrobieniu remontu silnika aż miło było patrzeć bo czyściej miałem pod maską niż wewnątrz auta
enrike2 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 ja myslalem na pocztaku ze przerobiles w fotoszopie ;p;p ja tez tak zrobie ze bedzie czystko ;-) fajnie to wyglada ---------- Post dopisany at 23:29 ---------- Poprzedni post napisany at 23:28 ---------- po czytaniu tego wszystkiego chalas na zimnym jest przez wariator i nastawnik a halas na cieplym przez lancuch i napinacz dobrze rozumiuje??
benyA4 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 zle rozumujesz , halas na zimnym przez hamulec wariatora , hałas na cieplym przez zawor sterujacy wariatorem, jesli masz uszkodzony napinacz lancucha to halasuje i na zimnym i na cieplym i jest to inny halas niz z uszkodzonego wariatora czy zaworu.
enrike2 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 to juz wiem czyli lancuch i napinacz narazie nie musze wymieniac ;d jestem spokojny tak jak ci pisalem we wrzesniu biore od ciebie wariatora beny ;-)
bartek2838 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Witam, orientuję się ktoś jaki potencjał steruje zaworem wysokiego ciśnienia? Mam uszkodzoną wtyczkę do zaworu i zastanawiam się czy trzeba wymieniać z całym przewodem czy można sobie pozwolić na lutowanie (bo sama wtyczka chyba nie rozbieralna?)
Dajmon Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Ja bym dołamał tą Twoją wtyczkę, tak aby wyciągnąć przewody razem z pinami - bez ich uszkodzenia. Wyciągnięte przewody z pinami wprowadzić do nowo nabytej wtyczki - nowej z ASO lub używanej skądś. Nie byłoby wówczas potrzeby lutowania. Jeśli zaś masz ułamany przewód, to wg mnie nic nie stoi na przeszkodzie aby przewód ten polutować i zaizolować termokurczem i taśmą. Co do potencjału to nie wiem o jakiej wartości on jest. Czy jest to 5V czy 12V z AKU i czy napięcie to jest w prost ze sterownika czy pośrednio przez jakąś cewkę (transformator) z tranzystorem. Jak coś to polutuj - nie jest to sonda lambda. Sondy lambda nie powinno/nie wolno lutować, ponieważ zmieniają się parametry przewodu, jak np. pojemność, tłumienność - a parametry te wpływają na kształt sygnału sinusoidalnego. Tu na zaworze występuje tylko napięcie zasilania i to w krótkich impulsach. Proponuję wymianę wtyczki jak pisałem wyżej - bez lutowania.
WinterOOOO Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Nic nie łamać, tylko wsuwka do włosów, odcinasz końcówkę tak żeby zostało z 2,5 - 3 cm, lekko zaginasz końce do środka ( minimalnie ) i wkładasz w starą wtyczkę - piny powinny same wyjść.
bartek2838 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Zastanawiałem się właśnie czy jest to napięcie stałe czy zmienne. Przy zmiennym wiem ,że mogą być zakłócenia sygnału. Dzięki za podpowiedź.
benyA4 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Sterowanie zaworu to 12V bezposrednio ze sterownika, mozesz smialo lutowac. Ja mam pare takich wtyczek z roznymi przewodami , jak sprawdzam zawor to podlaczam go bezposrednio pod zwykly zasilacz laboratoryjny. Zawor nie ma plynnej regulacji jak w silniczkach krokowych jest tylko opcja ON i OFF.
bartek2838 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 dzięki beny, zabieram się do roboty!
zaraza23 Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Przeczytałem 32 strony i się zastanawiam co może być u mnie, nie jest to stukot z filmów, mi chodzi o stukot który jest słyszalny tylko wewnątrz auta, na zimnym i na ciepłym, dobrze słyszalny do 100km/h, tak jakby coś przynosiło dźwięk na obudowę. Jestem laikiem, proszę o pomoc. Z tego co czytam to chyba napinacz albo łańcuch, ten dźwięk jest taki bardziej głuchy, jak daje na N staje się mniej słyszalny albo wcale, auto jest z 2003 roku i ma przejechane 56 tys potwierdzone w 4 serwisach audi w pl i de Zapomniałem dodać że mam 2.0 fsi mulitronic 110 kw
MariuszGDA Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 kolego shearer to co stuka to walniety wariator, niestety tez kupilem auto z ta usterka nie spodziewajac sie jaki jest koszt naprawy , sam wariator ok 1500zl a do tego najlepiej zawor sterujacy tym wariatorem 1000zl , do tego robocizna . Sam za rada kolegow z forum postanowilem nic z tym nie robic do mometu az zacznie stukac na cieplym . Musisz tylko lac dobry olej i filtr oleju najlepiej oryginalny. Teraz moje pytanie. Co się dzieje w tym magicznym przełomowym momencie kiedy (JAK NA MOJE ŁAŃCUCH LUB WARIATOR) zaczyna halasować na cieplym silniku?
benyA4 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Ta magiczna jak dla ciebie chwila , to moment w ktorym pierscienie z zaworu sterujacego wytra glebokie rowki przez co nie trzymaja cisnienia oleju w wariatorze. Lub wytarcie tloka w zaworze sterujacym przez co sam zawor nie jest w stanie utrzymac cisnienia w wariatorze. Z braku odpowiedniego cisnienia oleju w komorach wariatora ten przy naglej zmienie obrotow (zmian fazy) zaczyna stukac . stuka na cieplym bo olej jest zadszy i szybciej ucieka przez pierscienie i zawor sterujacy.
MariuszGDA Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 W przypadku auta którym się zajmuję jest dźwięk przez pierwsze 2 sekundy (niby standard ), a później po rozgrzaniu zaczyna "klekotać" - także stadium zaawansowane. Czy podczas akcji wymieniałeś również zawór wysokiego ciśnienia? Bo regenerując/wymieniając wariator po X czasie znowu się wytrze hamulec i cała reszta powróci jak bumerang...? Z innej beczki - jaki jest powód tej awarii. Rozumiem ze wariator wyciera się z braku oleju, a brak oleju jest spowodowany zaworem który go po prostu upuszcza kropelkami przez te parę godzin. A co powoduje awarię zaworu??? Dodatkowe pytanie. Co może się wydarzyć jeżeli tego nie naprawię. Oczywiście to czysto teoretyczne pytanie bo nie mam takiego zamiaru. Chodzi mi o to co mogło się dzięki temu dodatkowo uszkodzić o czym może jeszcze nie wiem....
MaciekW. Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Podpinam się pod ostatnie pytanie MariuszaGDA w powyższym poście. U mnie też zaczyna sk..wiel hałasować; myślałem że wytrzymam z tematem do kolejnej wymiany rozrządu i wtedy przy okazji zrobię rozrząd + wariator + zawór, ale do wymiany rozrządu zostało mi jeszcze 30 tys km a to u mnie prawie rok jazdy
Strażak R1 Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 czy ten odglos jest podobny do tego na filmie? http://www.youtube.com/watch?v=w45vvhb_lgw&feature=related Identyczny problem jak na filmie poprawił mi się niedawno, nie wiem, co z Nim zrobić...
Dajmon Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Panowie. Wy dalej atakujecie te tematy. Tyle razy były wałkowane. Sam przerobiłem wszystko od zera. Czytajcie wszystkie tematy w tym 2.0. Jak przeczytacie wszystkie posty, to będziecie mieli same odpowiedzi. Zacznijcie pprzykładowo od mojeo wątku tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/231132-halas-po-rozgrzaniu-silnika/page-7#entry3891977 przez http://a4-klub.pl/index.php?/topic/231132-halas-po-rozgrzaniu-silnika/page-9#entry3977812 po końcówkę, w której zapodałem dwa filmiki przedstwiające klekotanie zagrzanego silnika na starym zaworze sterującym i na nowym zaworzez z ASO: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/231132-halas-po-rozgrzaniu-silnika/page-10#entry4006542 BenyA4 rozkminił dokładnie wariator i to, że na początku podczas uruchamiania silnika występujący terkot spowodowany jest hamulcem, który nie się nie blokuje, wyciera ściankę w metalu. Jest dokładnie ozdjęciowane co i jak w tym temacie. Jeśli natomiast po uruchomieniu się już silnika, silnik ogrzewa olej i zaczyna pojawiać się kolejny nowy hałas: terkotanie, klekotanie żurawi i iine wymyślone nazwy dźwiękowe, to pozostaje w pierwszej kolejności do podstawienia zawór wysokiego ciśnieia. Opisywałem, że należy objąć ręką ten zawór i wyczuć w dłoni czy zawór (trzpień) klekota. Wiem, że każdy oszczędz jak może. Niestety, ja kupiłem taki samochód, w którym wiele musiałem przez czas dwóch lat wymienić. Wymieniłem prawie wszystko. Zostało mi tylko zrobiene remontu pierścieni, gdybym chciał się pozbyć zjadania 0.5litra oleju na 1tys. km oraz zrobienie zawieszenia, które mogłoby lepiej pracować - nie tak twardo jak aktualnie. Niestety. Smochody, które posiadamy, mają po 13/12lat (2001/2) i od tamtej pory nic przy nich nie było robione. Teraz czas pokazuje, że przychodzi moment na wymianę koztownych elementów, których nie zawsze da się zregenerować lub podstawić z innych modeli.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się