Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana przegubu zewnętrznego bez ściągania wahaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio wymieniałem w niuni oba zewnętrzne przeguby niestety nie mam fotek.

Mam nadzieję ze komuś się to przyda. Robiłem to po raz pierwszy więc proszę o ewentualne poprawki i sugestie.

Potrzebne narzędzia:

- klucz 24 oczkowy wygięty lub nasadka albo fajkowy (może być przydatna przedłużka)

- mały płaski śrubokręt lub coś innego do zdjęcia pierścienia sprężynującego

- lewarek i klucz do kół

- młotek gumowy

Kupując przegub w komplecie dostajemy niezbędny smar grafitowy, osłonę gumową, sprężynę krążkową, pierścień dystansowy z tworzywa sztucznego, pierścień sprężynujący (te trzy elementy wymieniamy przy każdorazowej wymianie przegubu) oraz opaski. Co do opasek to sugeruje w sklepie sprawdzić jakie mamy w komplecie i ewentualnie zaopatrzyć się w opaski skręcane bo w moim komplecie były zaciskowe :kwasny: .

1. Popuszczamy śrubę mocującą przegub do zwrotnicy. Jeżeli mamy założone stalowe felgi (tak jak w moim przypadku) może to zrobić przed uniesieniem autka na lewarku natomiast jeżeli mamy aluski robimy to po uniesieniu autka blokując oś skrzynią biegów lub jeżeli mamy kogoś pod ręką hamulcami.

2. Po uniesieniu autka wykręcamy w/w śrubę ale nie do końca. Demontujemy opaski i gumę. Jeżeli przegub nie chce się wysunąć z wieloklinu możemy delikatnie uderzyć w śrubę młotkiem gumowym. Kiedy nasz przegub już jest luźny wykręcamy śrubę całkowicie i skręcamy kołami (jeżeli wymieniamy lewy przegub to w prawo, jeżeli prawy to w lewo). W tym momencie przyda się nam odrobina cierpliwości i sprytu, ponieważ wyjęcie przegubu w tej pozycji jest możliwe lecz utrudnione ograniczonym polem manewrów. Ważne jest aby cofnąć półoś maksymalnie do skrzyni biegów zyskujemy w ten sposób odrobinę luzu. Kiedy mamy półoś wraz z przegubem odciągamy je w stronę tyłu auta opierając na wahaczu.

3. Aby zdjąć przegub z półosi musimy wkręcić naszą śrubę z powrotem w przegub który musi być ustawiony osiowo do półosi. Wkręcamy ją maksymalnie i kiedy poczujemy opór bierzemy klucz i kręcimy kluczem aż do momentu kiedy poczujemy że śruba kręci się luźno - oznacza to że przegub zszedł z pierścienia rozprężającego.

4. Oczyszczamy półoś ze starego smaru, zanieczyszczeń i usuwamy pierścień sprężynujący.

5. Na półoś zakładamy kolejno małą opaskę i dużą, osłonę gumową, sprężynę krążkową, pierścień dystansowy, pierścień sprężynujący. W nowy przegub i osłonę aplikujemy smar grafitowy (dostarczona ilość smaru w komplecie powinna wystarczyć). W przegubie powinno znajdować się możliwie jak najwięcej smaru.

6. Na wieloklin półosi wsuwamy ostrożnie przegub. Aby wsunąć przegub do końca należy uderzyć delikatnie w niego młotkiem gumowym do momentu rozprężenia się pierścienia sprężynującego uważając jednocześnie aby nie uszkodzić pierścienia dystansowego. Należy uważać aby pierścień sprężynujący nie wcisnął się miedzy wielokliny - będziemy czuli wtedy bardzo duży opór nawet uderzając młotkiem. W celu sprawdzenia poprawności zamontowania należy mocno szarpnąć za przegub.

7. Reszta to zamontowanie przegubu w wieloklinie zwrotnicy, zamocowanie opasek i zakręcenie śruby.

Starałem się opisać wszystko jak najdokładniej aby wszystko było jasne. :)

Pozdrawiam

Opublikowano

1. Popuszczamy śrubę mocującą przegub do zwrotnicy. Jeżeli mamy założone stalowe felgi (tak jak w moim przypadku) może to zrobić przed uniesieniem autka na lewarku natomiast jeżeli mamy aluski robimy to po uniesieniu autka blokując oś skrzynią biegów lub jeżeli mamy kogoś pod ręką hamulcami.

Obu sposobów nie polecam.

Niektórzy producenci wręcz nie zalecają jej ze względu na uszkodzenia skrzyni.

Wystarczy zdjąć koło, wkręcić dwie śruby do kół i zablokować dłuższą rurką opierając o podłoże w garażu.

Opublikowano

A najlepiej niech ktoś nadusi na pedał hamulca.

Opublikowano

Bardzo dobry opis. Osobiście skorzystałem ze tego jak ściągnąć przegub z półosi booo... głowiłem się nad tym jakaś godzine :decayed:

A co do odkręcenia śruby to najlepiej blokować przez naciśnięcie pedały hamulcy. Zawołać mame albo babcie :polew::kox: Aby w razie czego skrzyni nie uszkodzić.

Ale ogolnie to wszystko robiłem tak jak w opisie....

pozdro

neever

Opublikowano

Witam. Wczoraj wymieniałem przegub prawy zewn. Zastosowałem się do sposobu kolegi i muszę powiedzieć, :oklaski: że szybko udało mi się to wymienić i bez żadnych problemów. Śruby odkręcałem poprzez wcisnięcie pedału hamulca. Ale każdy radzi sobie jak może. :dance: Pozdrawiam Skiba. :audi:

Opublikowano

mysle ze kolega sie nieobrazi jak dozuce kilka fotek

oczywiscie wykonal b.dobra robote

1.odkrecasz imbusem 14,srube trzymajaca przegub(samochod na biegu)

2.odkrecasz kolo, i podnosisz autko

3.najlepiej jak ktos ci pomoze na max.skrecic kierownice(lewy przegub-kierown w prawo i na odwrot)

4.wypychasz przegub w str.skrzyni i wyciagasz na bok przy czym wczesniej wybij bieg na luz wtedy mozesz przy wyciaganiu swobodnie go przekrecic

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7341033e1ffef0a9.html

5.odczepasz opaski

6.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3fcb854790af240.html

i tak jak na obrazku wkrecasz srube spowrotem i przegub schodzi elegancko

(ja mialem sciagniete tarcze bo zmienialem ale niepotrzeba)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/574eab864238c4a2.html

7 sciagasz podkladke,zabezpieczenie i ten plastik za podkladka i zakladasz wszysrko nowe,przy czym najpierw wyczysc wszystko ze smaru w ropce

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f08ab202cc611cb3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/621b5076f5a5501c.html

powyzej masz widok od tylu przelec to papierkiem sciernym odswiezysz czujnik ABS

8.zakladasz czarna oslone gumowa

8.zakl.najpierw podkladke metal.potem pierscien dystansujacy(plastikowy),tylko pamietaj ktora str.byl wczesniej odwrocony,i zawleczke na koncu

9.ladujesz smar do nowego przgubu srubokretem lekko podopychaj go do srodka

10.wcisnij przegub na polos,zeby zaskoczyl za zawleczke nasun oslone ta czarna,zaloz opaske i wloz przegub spowrotem,jak bedziesz skrecal ta srube gl.od przegubu to wbij bieg i autko niech juz bedzie opuszczone na kolach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fdac80985a218246.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7912cf580f8af44f.html

i pamietaj mocno scisnij opaski

powodzenia

ps.panowie...wyciagniecie przegubu bez sciagania czegokolwiek jest mozliwe na 2 kolach lub 1 lub na zadnym to zalezy od tego jak macie skrecona zbieznosc na drazkach i przede wszystkim koncowkach drazkow,bo mozna tak skrecic koncowki ze z 1 strony dacie rade wyjac przegub ,a po przekreceniu w druga juz nie da rady.......a zbieznosc wciaz bedzie oki........dlatego jak nie dajecie rady po skreceniu kol wyjac przegubu z piasty,pierwsze co odkreccie koncowke drazka, wybijcie ja i sprobujcie ponownie skrecic kola na maxa powinno pomoc,jak juz w ostatecznosci i to zawiedzie odpinamy wahacze z gory.............

Opublikowano

Panowie mam takie pytanko... po skręceniu juz wszystkiego tą śrubę centralna co trzyma przegub(24 lub imbus 14) to trzeba na full dokręcic czy dokręcic i cofnąc troszke??

Opublikowano

Dokrec na full

Opublikowano
A najlepiej niech ktoś nadusi na pedał hamulca.

ja zawsze sobie robie tak (dziala tylo przy wentylowanych tarczach) ze wkladam w srodek tarcz srubokret i sie ladnie blokuje o zacisk/jarzmo.[ftp][/ftp]

Opublikowano

wczoraj wymienialem i opis za***isty i wogle sposób ok bo 2-3 godz i wymienione z dwóch stron:) a z tym hamulcem to nie lepiej poprostu poluzowac jak samochód jeszcze na kołach stoi?? ja tak zrobilem :)

Opublikowano

yuby1988 podpowiada wzorowo!!!! :th: Ja też tak zawsze robiłem. :cool1:Z tym blokowaniem i hamowaniem to tak jak by najpierw podnosić auto a dopiero później popuszczać śruby od koła... też tak blokujecie?

Auto opuszczone, ręczny i dobra przydłużka ( może być rura metrowa ) bo tam ma być mocno dokręcone. :kox:

Opublikowano

sposób super tylko że ja miałem akurat tego pecha, że za bardzo odchyliłem półoś i nie wiem jakim cudem

ale jednak - w przegubie przy skrzyni wyleciała mi jedna kulka.

no i niestety trzeba było rozebrać przegub przy skrzyni i poskładać go od nowa - co nie jest łatwe, ale młotek miedziany pomógł w wbiciu ostatniej kulki .

Co ja się nawqrwiałem :hi:

Opublikowano

Paowie wszystko ladnie pieknie ale mam problem z wlozeniem przegubu do piasty.Stary wyszedl lekko bo rozlecial sie :kox:a nowego nie moge wlozyc.Na polos weszlo elegancko.Pomoze ktos z gory dzieki

Opublikowano

no co ty zawsze wiekszy problem sprawia wstawienie tego na polos niz do piasty,wyczysc dokladnie koncowke przgobu ta z frezami i przesmaruj smarem ruszaj na boki podczas wkladania musi wejsc,

ps.spr.czy wogole koncowka z frezami od przegobu niejest za duza i wchodzi chociaz na poczatku

Opublikowano

Proponuję również wyciągnąć czujnik ABS. Mi mechanior nie wyciągnął i tak wcisnął przegub że zmiażdżył mi czujnik :kwasny:

Opublikowano

co do montażu i demontażu to trzeba delikatnie z wyczuciem łomikiem albo twardym śrubokręterm podważać... niestety dużo cierpliwości to wymaga:) ja jak wymieniałem u siebie przeguby to myślałem ze szlag mnie trafi no ale udało sie i jest ok :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...