Dev Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 po zimnej ma tak samo jak K03S, srodek muszli jest inny
wampir Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 No to zdecyduj się w końcu czy są jakieś różnice po stronie zimnej? PS: a to apropos roztaczania strony gorącej
Dev Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 goraca mozna roztoczyc, tylko po co osłabiac to miejsce ?
gelus Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 to jak? wkoncu ma znaczenie czy przerabia sie k03 czy k03s jesli chodzi o hybryde?
Imhotet Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 @Wampir Skad te fotki wygrzebałeś ?
wampir Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 @Wampir Skad te fotki wygrzebałeś ? Z internetu a tak na powaznie to są zdjęcia k03 zapewne k03-029 oraz przeróbki na SP51X (scrollproduct). Turbina k03-029 (k03 z B6) ze względu na swoje większe rozmiary niż k03-005 (k03 z B5) jest w USA określana jako k03s (sport). W naszym kraju na k03s mówimy turbine z BEX czyli k03-073, która ma jeszcze większą stronę zimną od k03-029 i zarazem taka sama jak k04-015 (mowa o wirnikach) . Te zdjęcia pokazują jak rozwiercono muszlę czyli część gorącą turbiny i wstawiono tam wirnik z k04-015. Po stronie zimnej ktoś też rozwiercił wlot. Widać to po tym, że ścianki są szlifowane na równo, a w k03-073 jak np u mnie jest charakterystyczny stożek na początku. Można zobaczyć na foty w moim temacie. Z tego co poczytałem na necie to cała sztuka w robieniu turbin moim zdaniem polega na tym aby zachować muszlę strony gorącej aby pasowała pod kolektor wydechowy najlepiej z wiekszym wirnikiem jaki jest w k04-015 aby nie blokował spalin oraz wpakować coś większego na stronę zimną. Ponieważ z moich obserwacji k03-073 i k04-015 to nic innego jak k03-029 z fabrycznie cinszymi sciankami na wlocie to trzeba odpowiedni dobrać wirnik. Sam wirnik nie ma jednego rozmiaru. Określa go dwa rozmiary inducer i exducer. Nie znam polskich określen. Pewnie turbiniarze się beda teraz ze mnie smiac Patrząc się na to już chyba można wywnioskować, że obudowa zimnej strony jest limitem jeżeli chodzi o wlot (inducer) do maksymalnie 38mm. Nasz kolega Jarek rozwierca muszlę jeszcze bardziej. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na efekty jego pracy i kibicujemy mu! Jaki jest limit exducera po stronie zimnej? Nie wiem. Skoro scrollproduct wpakowało tam większy wirnik inducer 38mm, ale większy exducer tzn, że się da. Kiedyś widziałem logi k04-015, która ponoć miała exducer 56mm. Trzymała ponad 1.1bar do odcinki. Ponad 200g/s. Scrollproduct zastosowali jeszcze wirnik o innej liczbie łopatek i kącie nachylenia co pewnie też ma spore znaczenie. Dla przykładu turbiny Frankenturbo F21mają inducer chyba 42mm, a exducer 56mm albo i wiekszy. Nie jestem pewny czy to nie jest wirnik (koło kompresji) z k04 RS6, ale głowy nie dam. F21 ma odpowiedni większy wirnik (turbine) po stronie gorącej. Nie wiem czy taką jak w k04-015 czy jeszcze większą. Sztuką jest dobrać tak wszystko, aby wlot do turbiny i wylot gazów nie blokował. Dlatego nasz kolega Waldi ma taki dobry wynik bez napinania bo ma zwyczajnie "większą" turbine A teraz do roboty i każdy szuka skad wziac wieksza obudowe strony zimnej oraz goracej, która pasuje pod kolektor seryjny lektura: Wheel Trim How To Buy Your First Turbo - Hot Rod Magazine
Venom666 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Super opis.W takim razie poswiece swoja turbine.Rozmontuje,,,wrzuce na obrabiarke i zobacze ile miesa jestem w stanie zebrac. Potem najwyzej wysle Devsovi i zobaczymy co mozna zrobic
krzysiekvtec Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Pytanie, czy jesli moje wtryski nie daja sobie rady a w planach mam sekwencje brc to zostawic benzynowe w spokoju i skupic sie na tych lpg ? Czy moze i tei te musza byc wystarczajace ?
Labiel Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Żeby LPG dobrze działało to i PB musi dobrze działa. Pewnie "ręcznie" dałoby się jakoś wystroić LPG żeby było ok, ale to takie kombinowanie trochę. Ja jednak ogarnąłbym wtryski PB.
barb123 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Montował ktoś walbro 255 do seryjnego kosza w b6?
gelus Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 i co nikt nie rozkminil turbo k03s co sie da z tego wyciagnac wiecej ? czy nikt sie nie chce pochwalic ?
Dev Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 237kM/300Nm Niut nedzny po sprzęgło na wykonczeniu.
gelus Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 a cos wiecej ktos modzil? zostawiajac strone goraca, rozwiercajac strone zimna badz zmiana strony zimnej i wiekszy wirnik z jakiejs wiekszej turbinki?
Dev Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 McGiver kombinował, sprawdz jego posty.
barb123 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Kilkanaście stron wcześniej Gregor pisał co było z moja turbina robione i jakie wyniki Na moje pytanie nt pompy walbro nikt nie odpowie?
Booster Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 do seryjnego kosza może być ciasno, ori bosch ma 37mm, walbro GSS341 ma 40mm, po lekkim rezaniu kosza powinna wpaść, dodatkowo trzeba przerobić wtyczkę i zamontować dłuższy język bo walbro jest krótsza od ori pompy. Zastanów się na Boschem 040
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się