Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po zimnej ma tak samo jak K03S, srodek muszli jest inny

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to zdecyduj się w końcu czy są jakieś różnice po stronie zimnej?:)

PS: a to apropos roztaczania strony gorącej

100_1362.jpg

100_1366.jpg

100_1367.jpg

Opublikowano

goraca mozna roztoczyc, tylko po co osłabiac to miejsce ?

Opublikowano

to jak? wkoncu ma znaczenie czy przerabia sie k03 czy k03s jesli chodzi o hybryde?

Opublikowano

zawsze ma

Opublikowano

A coś konkretniej?

Opublikowano

z K03 robisz K03S

Opublikowano

A z k03s?

Opublikowano

@Wampir Skad te fotki wygrzebałeś ? ;)

Opublikowano
@Wampir Skad te fotki wygrzebałeś ? ;)

Z internetu ;)

a tak na powaznie to są zdjęcia k03 zapewne k03-029 oraz przeróbki na SP51X (scrollproduct).

100_1360.jpg

100_1362.jpg

100_1363.jpg

100_1366.jpg

100_1367.jpg

Turbina k03-029 (k03 z B6) ze względu na swoje większe rozmiary niż k03-005 (k03 z B5) jest w USA określana jako k03s (sport). W naszym kraju na k03s mówimy turbine z BEX czyli k03-073, która ma jeszcze większą stronę zimną od k03-029 i zarazem taka sama jak k04-015 (mowa o wirnikach) .

Te zdjęcia pokazują jak rozwiercono muszlę czyli część gorącą turbiny i wstawiono tam wirnik z k04-015.

Po stronie zimnej ktoś też rozwiercił wlot. Widać to po tym, że ścianki są szlifowane na równo, a w k03-073 jak np u mnie jest charakterystyczny stożek na początku. Można zobaczyć na foty w moim temacie.

Z tego co poczytałem na necie to cała sztuka w robieniu turbin moim zdaniem polega na tym aby zachować muszlę strony gorącej aby pasowała pod kolektor wydechowy najlepiej z wiekszym wirnikiem jaki jest w k04-015 aby nie blokował spalin oraz wpakować coś większego na stronę zimną.

Ponieważ z moich obserwacji k03-073 i k04-015 to nic innego jak k03-029 z fabrycznie cinszymi sciankami na wlocie to trzeba odpowiedni dobrać wirnik.

Sam wirnik nie ma jednego rozmiaru. Określa go dwa rozmiary inducer i exducer. Nie znam polskich określen. Pewnie turbiniarze się beda teraz ze mnie smiac :)

turbo2_zpsabe613b5.png

turbo1_zpscb293be1.png

Patrząc się na to już chyba można wywnioskować, że obudowa zimnej strony jest limitem jeżeli chodzi o wlot (inducer) do maksymalnie 38mm. Nasz kolega Jarek rozwierca muszlę jeszcze bardziej. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na efekty jego pracy i kibicujemy mu! ;)

Jaki jest limit exducera po stronie zimnej?

Nie wiem.

Skoro scrollproduct wpakowało tam większy wirnik inducer 38mm, ale większy exducer tzn, że się da. Kiedyś widziałem logi k04-015, która ponoć miała exducer 56mm. Trzymała ponad 1.1bar do odcinki. Ponad 200g/s.

Scrollproduct zastosowali jeszcze wirnik o innej liczbie łopatek i kącie nachylenia co pewnie też ma spore znaczenie.

Dla przykładu turbiny Frankenturbo F21mają inducer chyba 42mm, a exducer 56mm albo i wiekszy. Nie jestem pewny czy to nie jest wirnik (koło kompresji) z k04 RS6, ale głowy nie dam. F21 ma odpowiedni większy wirnik (turbine) po stronie gorącej. Nie wiem czy taką jak w k04-015 czy jeszcze większą. Sztuką jest dobrać tak wszystko, aby wlot do turbiny i wylot gazów nie blokował.

Dlatego nasz kolega Waldi ma taki dobry wynik bez napinania bo ma zwyczajnie "większą" turbine ;)

A teraz do roboty i każdy szuka skad wziac wieksza obudowe strony zimnej oraz goracej, która pasuje pod kolektor seryjny ;)

lektura:

Wheel Trim

How To Buy Your First Turbo - Hot Rod Magazine

Opublikowano

Super opis.W takim razie poswiece swoja turbine.Rozmontuje,,,wrzuce na obrabiarke i zobacze ile miesa jestem w stanie zebrac.

Potem najwyzej wysle Devsovi i zobaczymy co mozna zrobic

Opublikowano

Pytanie, czy jesli moje wtryski nie daja sobie rady a w planach mam sekwencje brc to zostawic benzynowe w spokoju i skupic sie na tych lpg ? Czy moze i tei te musza byc wystarczajace ?

Opublikowano

Żeby LPG dobrze działało to i PB musi dobrze działa. Pewnie "ręcznie" dałoby się jakoś wystroić LPG żeby było ok, ale to takie kombinowanie trochę. Ja jednak ogarnąłbym wtryski PB.

Opublikowano

Montował ktoś walbro 255 do seryjnego kosza w b6?

Opublikowano

i co nikt nie rozkminil turbo k03s co sie da z tego wyciagnac wiecej ? czy nikt sie nie chce pochwalic ?:)

Opublikowano

237kM/300Nm

Niut nedzny po sprzęgło na wykonczeniu.

Opublikowano

a cos wiecej ktos modzil? zostawiajac strone goraca, rozwiercajac strone zimna badz zmiana strony zimnej i wiekszy wirnik z jakiejs wiekszej turbinki?

Opublikowano

McGiver kombinował, sprawdz jego posty.

Opublikowano

Kilkanaście stron wcześniej Gregor pisał co było z moja turbina robione i jakie wyniki

Na moje pytanie nt pompy walbro nikt nie odpowie?

Opublikowano

do seryjnego kosza może być ciasno, ori bosch ma 37mm, walbro GSS341 ma 40mm,

po lekkim rezaniu kosza powinna wpaść, dodatkowo trzeba przerobić wtyczkę i zamontować dłuższy język bo walbro jest krótsza od ori pompy.

Zastanów się na Boschem 040

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...