FRANCO Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Witam Czytałem duzo wypowiedzi negatywnych o tym silniku a jednak zarayzykowalem kupic taki samochod. jestem posiadaczem tego autka od miesiąca i jak narazie odpukać nic sie nie dzieje wymieniem olej sprawdziłem go pod komputerem i przymierzam ssie do wymiany rozrządu. Potrzebuje lekkiej porady jak zapobiegać a nie leczyć ten silnik czy moszna zrębic jakieś wcześniejsze czynności które zaoszczędza pare TRZY i nerwow Pozdrawiam
marcin j Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Filtr odmy wymienic, jezeli nie byl wymieniany, sprawdzic przeplywomierz, wymienic kompletny rozrzad z pompa wody, nie palowac jak zimny, zalac dobry olej. Szczegoly i wiele info jest w dziale silniki diesla i w FAQ.
Gość bibon Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Zgadzam się z marcinem j..Rozrząd wymień u dobrego mechaniora,a nie u partacza i części tylko ori.Potem stosuj 10 przykazań a "będzie pan zadowolony" :>
marcin j Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Ja moje 2.5 czasem poglaskam zapewne sie wtedy lepiej czuje. Mowia , ze to silnik awaryjny, moze , ale napewno uzytkownik w tym pomaga, np przez oszczednosc, niewiedze... Silniczek dlugo sluzyl bedzie jak bedzie dobrze traktowany, nie jest to 1.9 , ktory zniesie wiecej zlej ``opieki`` . Kiedys ktos powiedzialw 2,5 jedziesz 190 km\h wrzucasz 6 , a 1,9 zastanawia sie czy to dobry pomysl. 2,5 lubi trasy :th:
Gość MorgothV8 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Zajrzyj do wałków i hydrauliki (przy okazji rozrządu), w razie potrzeby napraw, a potem jak koledzy pisali wyżej Jak bedziesz dbał to silnik będzie bardzo trwały, mocny i napewno bardzo długo bedzie Ci służył Awaryjnośc tego silnika wynika głownie z jego złego serwisowania i częsciowo z powodu olejów LL, odmy, hydrauliki i tych nieszczęsnych wałków
SebMis Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 a najlepiej sprawdzić hydraulikę, jeśli nie była wymieniana to wymienić chociaż hydropopychacze, przy rozrządzie koniecznie nie zapomnieć o termostacie! zalać dobrym olejem z pewnego źródła!
Marekpl Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Ja moje 2.5 czasem poglaskam zapewne sie wtedy lepiej czuje. ... i wszystko jasne :>a przy wymianie rozrządu zadbać aby kąt wtrysku ustawili ok. 2.5 V6
FRANCO Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2007 a morze poradzili byście mi jakiś warsztat w okolicach Pruszkowa co podejmą ssie wymiany rozrządu i nie spier... ???
Flyer Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Na Mineralnej 26 (wawa/okecie przy al. krakowskiej) tez Ci to zrobia fachowo i niedrogo. Jaki masz przebieg? Jesli zblizajacy sie do lub powyzej 200.000 - wymien tak jak wspominal Ci SebMis hydraulike zaworowa. Nie jest to tania sprawa, ale znaczaco wplynie na zywotnosc walkow rozrzadu o ile te beda w dobrej kondycji.
slaweq Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Jaki masz przebieg? Jesli zblizajacy sie do lub powyzej 200.000 - wymien tak jak wspominal Ci hydraulike zaworowa. Nie jest to tania sprawa, [/i] Pozwolicie ze podepne sie do tematu... Jakie są (orientacyjnie) koszty wymiany tej hudrauliki zaworowej? Z góry dzieki za odp
Flyer Opublikowano 13 Grudnia 2007 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Nie wiem jak AFB, ale do AKE to 2200 PLN.
SebMis Opublikowano 14 Grudnia 2007 Opublikowano 14 Grudnia 2007 hydroelementy 30PLN/szt. a jest ich 24dźwigienki to samo i podkładki chyba po 10 + robocizna
laicki Opublikowano 15 Grudnia 2007 Opublikowano 15 Grudnia 2007 http://www.fastcar24.pl/ Tutaj masz popychacze firmy INA po 21 zł, regeneracja wałków u Pana Świątka za 1200zł http://www.swiatek.com.pl/kontakt.php
Musashi Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 olej full syntetyk mobil lub motul i wymiana co 8000-10000 km.
peja1000 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 a po co wymieniac przepływke wałki regenerowac po prostu czuc czy auto mam moc ja mam 211 tys km i aż wciska fotele po co sobie robic koszty odma jest bardzo ważna olej też uważaj nie cisnij na zimnym silniku szkoda motocyklisty pod maska wiec na zimnym do 2000obr a na ciepłym od czasu do czasu nie załuj przed jkazda niech sobie poklekocze z 10 min jak jest z -10 na dworze diesiel wogóle powinen złapac przed jazda troche temperatury i nie patrz na opinie bo ja też sie bałem 2,5 v6 a teraz nie chce 1,9 tdi wada troszke dużo pala 2,5 ale frajda niesamowita
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 kolego peja1000 nie dawaj zlych rad! jezeli nie masz z silnikiem problemow i tego tobie zycze to nie znaczy ze jest to regułą! z wymiana elementow rozrzadu to nie do konca jest tak prosto. jezeli zaczynaja zuzywac elementy, to leci juz wszysko po kolei, czasami to dopiero problem dzwigienek lub popychaczy ale po jakims czasie gdy uszkodzenie popychacza lub dzwigni przkroczy pewna wartosc zaczyna zuzywac sie walek rozrzadu. lepiej zapobiegac niz leczyc. nie koniecznie od razu wymiana wszystkiego, ale weryfikacja elementow i wymiana zuzytych jest jak najbardziej wskazana. poza tym czlowiek sie przyzwyczaja do dobrego i do gorszego, mozesz nawet nie wiedziec ze nie ma wlasciwej mocy czy dynamiki. moze sie okazac ze o problemie dowiadujesz sie gdy juz nie da sie jechac. a koszty naprawy sa o wiele wieksze. czekanie 10 min przed ruszeniem jest bez sensu, nawet gdy jest duzy mroz silnik ledwie sie rozgrzeje, a jadac delikatnie po 10 min bedziesz mial juz temperature robocza. wystarczy 1-2 minuty + dobry olej.
wowo Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Akurat w tych silnikach przepływka żyje około 4 miesięcy. Skoro nie wymieniasz i uważasz że jedzie oki, to jesteś w błędzie. Po prostu nie wiesz jak to powinno jeździć. Wsiądź w zdrowy egzemplarz ewentualnie shamuj swój. Poza tym jakby nie patrzeć w serii ten silnik jest do bani :>Dobry program ratuje osiągi tego kondona.
Trenero Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Panowie niedawno kupilem wlasnie Audi A4 z 2.5tdi i bede wlasnie sprawdzal ta hydraulike i chce tez sprawdzic i jezeli potrzeba wymienic ta odme tylko jest jeden problem nie mam pojecia jak to wyglada i gdzie to jest, mozecie podpowiedziec. A i auto ma przebieg 135tys 100% pewny. Pozdrawiam All
Piterex Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Akurat w tych silnikach przepływka żyje około 4 miesięcy. Skoro nie wymieniasz i uważasz że jedzie oki, to jesteś w błędzie. Po prostu nie wiesz jak to powinno jeździć. Wsiądź w zdrowy egzemplarz ewentualnie shamuj swój. Poza tym jakby nie patrzeć w serii ten silnik jest do bani :>Dobry program ratuje osiągi tego kondona. Co TY kolego wygadujesz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się