jaca Opublikowano 8 Września 2006 Opublikowano 8 Września 2006 Czy ktoś wie jakim momentem dokręca się półoś w piaście w przednim kole - dane z książki. Problem powstał po wymianie jednego łożyska, mechanik wymienił po ok 2 tyś zaczęło znowu szumieć (łożysko Optimal). Ponowna wymiana, reklamacja i dostawca twierdzi, że za mocno było dokręcone. Dałbym spokój bo moze trafiłem na feler, ale po zrobieniu następnego 1 tyś znowu się odezwało chyba to samo, bo jeszcze nie sprawdzałem na 100%. Mechanik twierdzi, że tam nie da się za mocno dociągnąć bo jest tam jakiś dystans. Znajomy, a zarazem mechanik, dobry i solidny jak do tej pory przez parę lat nigdy nie miałem żadnych wpadek (może już czas) Podczas wymiany łozyska widać było że jeden koszyk z kukami zmienił kolor czyli tak jakby dostawca łożysk miał rację, że za mocno dokręcone i pracowało po duży obciążeniem. Kto ma rację bo nie man zamiaru wymieniać łożysk co 3 tyg. a wydaje mi się że mój znajomy ostatnio ma za dużo siły, albo za duży klucz i w tym jest problem, ale do tego potrzebuje danych z książki.
geri74 Opublikowano 8 Września 2006 Opublikowano 8 Września 2006 Łożysko Optimal i wszystko jasne. Chociaż wersja ze zbyt mocnym dokręceniem też jest całkiem prawdopodobna - klucz dynamomentryczny powinien załatwić sprawę. masz tam łożyska kulkowe więc nie bardzo jest możliwość ich zbyto mocnego dokręcenia w sumie. no chyba że ktoś sie baaaaardzo postara.
Radek321 Opublikowano 8 Września 2006 Opublikowano 8 Września 2006 Nie wiem czy są jakieś dane w książce ale łożyska dokręca się w piaście koła w ten sposób że najpierw łożysko dokręca się aż do momentu gdy koło swobodnie się nieobrace a potem odkręca o 1/6 do 1/2 obrotu.
jaca Opublikowano 8 Września 2006 Autor Opublikowano 8 Września 2006 Łożysko Optimal i wszystko jasne. Co masz na myśli, jakieś sugestie co do tego producenta?
geri74 Opublikowano 8 Września 2006 Opublikowano 8 Września 2006 Łożysko Optimal i wszystko jasne. Co masz na myśli, jakieś sugestie co do tego producenta? tak to łożyska z tak zwanego dalekiego wschodu pakowane w pudełka z napisem OPTIMAL GERMANY
szogun0 Opublikowano 8 Września 2006 Opublikowano 8 Września 2006 Nie wiem czy są jakieś dane w książce ale łożyska dokręca się w piaście koła w ten sposób że najpierw łożysko dokręca się aż do momentu gdy koło swobodnie się nieobrace a potem odkręca o 1/6 do 1/2 obrotu. Przód się tylko dokręca. Ja zawsze dokręcam na siłe, nawet przy pomocy rurki i nigdy nie miałem takich problemów. Całkiem możliwe, że jest półoś krzywa i rozwala łożysko, lub piasta jest wyrobiona. Hehe sprawdziłem i na 100% nic się nie popuszcza. Dokręcasz momentem: Dla śrub M14: 115 Nm + 180 stopni dla śrub M16: 190 Nm + 180 stopni.
jaca Opublikowano 9 Września 2006 Autor Opublikowano 9 Września 2006 Łożysko Optimal i wszystko jasne. Co masz na myśli, jakieś sugestie co do tego producenta? tak to łożyska z tak zwanego dalekiego wschodu pakowane w pudełka z napisem OPTIMAL GERMANY Łożysko oryginał Optimal Germany napisy widoczne na łożysku, a nie na opakowaniu. Z piastą i półosią jest wszystko OK bo wcześniej auto zrobio ok. 140 tyś w tym ja ok 30 bez żadych zdarzeń które mogły by być przyczyną uszkodzeń. Następna wymiana i dociągnięcie w/g danych i zobaczymy co się będzie działo. :?:
geri74 Opublikowano 11 Września 2006 Opublikowano 11 Września 2006 Łożysko Optimal i wszystko jasne. Co masz na myśli, jakieś sugestie co do tego producenta? tak to łożyska z tak zwanego dalekiego wschodu pakowane w pudełka z napisem OPTIMAL GERMANY Łożysko oryginał Optimal Germany napisy widoczne na łożysku, a nie na opakowaniu. Z piastą i półosią jest wszystko OK bo wcześniej auto zrobio ok. 140 tyś w tym ja ok 30 bez żadych zdarzeń które mogły by być przyczyną uszkodzeń. Następna wymiana i dociągnięcie w/g danych i zobaczymy co się będzie działo. :?: różnica między OPTIMAL GERMANY a MADE IN GERMANY jest ogromna - ale cóż eksperymentuj dalej powodzenia. a tak na marginesie SKF produkuje łożyska samochodowe do ciężarówek z gwarancją na milion (1000000) kilometrów - to jest dopiero przebieg;)
wojtek79 Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 Nie wiem czy są jakieś dane w książce ale łożyska dokręca się w piaście koła w ten sposób że najpierw łożysko dokręca się aż do momentu gdy koło swobodnie się nieobrace a potem odkręca o 1/6 do 1/2 obrotu. Masz rację Radek321, ale ten sposób jest dobry tylko wtedy, gdy mamy do czynienia z łożyskami stożkowymi, np. w piascie koła tylnego.
Yaqb Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Troche odgrzeje kotlecika, wiem ze to temat B5 ale czy ktos mi moze powiedziec jakim momentem dokrecamy polos w piascie przedniego kola w B6?? szukalem na forum ale nieudalo mi sie nic znalezc
marcin120383 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Też bym prosił o taką informacje jaka siła dla B6 przód
przem8 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 3 godziny temu, marcin120383 napisał: Też bym prosił o taką informacje jaka siła dla B6 przód Według "Sam naprawiam" śruba M14 115nm, śruba M16 190nm na podniesionym aucie i potem dokręcenie na kołach obracając śrubę o 180 stopni.
marcin120383 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 W dniu 8.02.2017 o 10:04, przem8 napisał(a): Według "Sam naprawiam" śruba M14 115nm, śruba M16 190nm na podniesionym aucie i potem dokręcenie na kołach obracając śrubę o 180 stopni. dzięki za info Witam a więc tak po wymianie łożyska jest głośniej niż przed problem jest bo myślałem że mechanik słabo dokręcił ale jest dokręcone teraz 200 Nm i 180 stopni i hałas jest dalej zauważyłem że jak wyrzucę na luz to też hałasuje i jak ruszę lewarkiem zmiany biegów w lewo lub w prawo to robi się głośniej w czym tkwi przyczyna dodam jeszcze że łożysko do włożenia było pobijane a nie wciskane na prasie czy mógł je uszkodzić nie mocno delikatnie pobijał przez stare łożysko co jest grane proszę o pomoc z góry dzięki
przem8 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Wadliwe łożysko może się trafiło. Z reklamacją do mechanika jak wymiana nic nie dała.
marcin120383 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 7 minut temu, przem8 napisał: Wadliwe łożysko może się trafiło. Z reklamacją do mechanika jak wymiana nic nie dała. a jest możliwe że po wymianie jest z tym lewarkiem że jak wezmę go na bok to jest głośniejszy hałas dodam że tak nie było przed wymianą a łożysko FAG także nie najgorsze
przem8 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Lewarek z łożyskiem jakoś mi się nie łączy i nie słyszałem o takim przypadku. A w czasie jazdy jak skręcasz lewo, prawo to hałasy się nasilają lub słabną?
marcin120383 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 cały czas tak samo tylko jak lewarkiem ruszam
marcin120383 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam a co powiecie na zmianę oleju w skrzyni bo jak wyło łożysko to się na nim skupiałem a teraz ten hałas jest bardziej słyszalny jak już jest cisza z łożyskiem no i ten lewarek jak ruszę w lewo czy prawo to się nasila
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się