gielda211 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Witam, W kierownicy powietrza nie rusza się ramie przy dodawaniu gazu. Z informacji które dostałem od uzytkownika michass wynika ze uszkodzona jest mębrana która znajduje się gdzieś wewnątrz. Czy ktoś z was fabrykował tą mebranę? lub wie jak ta częśc nazywa się na allegro:) oryginał w sopocie kosztuje 601zł.... http://images43.fotosik.pl/755/3336322044cbf5ca.jpg część nr 4
fido920 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Daj sobie spokój z fabrykowaniem MEMBRANY , moje ramię było ułamane i nie reagowało na dodawanie gazu, a nawet jakby...to po rozebraniu okazało się, że po rozebraniu klapki, które kierują powietrze w kolektorze były odłamane od reszty, więc nie działało zupełnie nic w tym mechanizmie...niestety złotówka słaba więc zespól regulacji też podrożał, ja płaciłem chyba coś ponad 500zł...
gielda211 Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Opublikowano 28 Marca 2011 Rozpołowiłem tą dolna cześć kierownicy i odziwo okazalo się ze mębrana jest cała. Czy macie inne pomysły gdzie szukać przyczyny nieruszającego się ramienia kierownicy?
uris Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Właśnie jestem w trakcie naprawy kierownicy powietrza a dokładniej ułamane ramię .Ramię może się nie ruszać jak nie dochodzi zasilanie ( ta dwu pinowa kostka ) jak ja odłączymy to ramię się nie porusza .
gielda211 Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Opublikowano 30 Marca 2011 Powiem tak. rozebrałem cale to ustrojstwo i ramie mam cale. mebrana cała. w srodku ten mechanizm caly tzn te cos w krształcie owalnym obracające się w zalezności od polozenia ramienia. Czyli mowisz zebym sprawdził zasilanie na kostce??
uris Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 Jak kleiłem ramię jak widzisz to żeby ono nie pracowało i klej dobrze złapał to odłączyłem tą kostkę co widać na zdjęciach w tedy na dodanie gazu był brak reakcji co pozwoliło mi na wyschnięcie kleju .
ROBERT Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 Witam, W kierownicy powietrza nie rusza się ramie przy dodawaniu gazu. Z informacji które dostałem od uzytkownika michass wynika ze uszkodzona jest mębrana która znajduje się gdzieś wewnątrz. Ten element "zespołu napędu regulacji" ma pociągnąć tą łapę w dół ... ale dopiero przy gwałtownym dodaniu gazu
ed3ride Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Do czego jest podlaczony ten przewod podcisnieniowy? Wchodzi pod kolektor, ale co dalej? Mam obawy ze podczas klejenia dzwigni ulamalem calkiem ten przewod, poniewaz zauwazylem,ze jest przetarty i chcialem to sprawdzic. Akurat pod przewodem cos tam wystaje i pewnie tarlo o to. Jutro zobaczymy jak wyschnie czy bedzie trzymac i czy jeszcze dziala, bo dzis bylo ok.
ROBERT Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Do czego jest podlaczony ten przewod podcisnieniowy? Wchodzi pod kolektor, ale co dalej? ... kolektor ssący zespół napędu regulacji >>> elektrozawór N156 >>> zbiornik podciśnienia >>> zawór zwrotny >>> wąż łączący >>> kolektor ssący
michass Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Wuja gielda211 jednak miał przerwaną membranę i coś z wężuma od podciśnienia. Moja skromna rada-sprawdzajcie na dzień dobry ramię i mębrane(dokładnie),unikniecie niepotrzebnego grzebania,a pada właśnie to w większości przypadków.Koledze mębranę skleili,jak dętkę,więc może nie musimy wszyscy żygać po 600peso za całe gufno w aso.
ROBERT Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 ... więc może nie musimy wszyscy żygać po 600peso za całe gufno w aso. lepiej już w takiej sytuacji kupić używany cały kolektor ssący z tym mechanizmem , dużo taniej wyjdzie
pucliczek_86 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Witam proszę powiedzcie mi gdzie to się znajduje ta rzecz co piszecie
TomOskroba Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 odświeżam, u mnie membrana była cała jak wyjmowaliśmy cały kolektor to sprawdziliśmy z kolegą właśnie jej stan i był nienaganny. zna ktoś kod tego wężyka podciśnienia od kierownicy powietrza do kolektora ? KOSZTUJE pewnie grosze więc wymienię, ten czujnik który jest wpięty jak się dokladnie nazywa ? chciałbym doprowadzić ja do porządku z racji tego że do 3,5 tyś nie idzie jak powinna, no chyba że jest na ssaniu
kamil-vag Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Tomek, na co Ci ori wężyk kupujesz metr silikonowego 3mm i wymieniasz. Potrzebne Ci dwa kawałki Od zbiornika podciśnienia przy kolektorze do zaworka - 170mm Od zaworka do gruszki skracania dolotu (zespół regulacji napędu) - 90mm Czujnik czy zaworek ? Czujnik temperatury to 06B905379D Zaworek sterowania gruszki to 037906283C Masz tu schemat i sobie przepatrz najlepiej: http://chomikuj.pl/xoslox/ALT+-+Uk*c5*82ad+ss*c4*85cy,5555569937.pdf
TomOskroba Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 Czujnik czy zaworek ? Czujnik temperatury to 06B905379D Zaworek sterowania gruszki to 037906283C najlepiej sprawdzić oba faktycznie, masz rację zacznę od wymiany wężyków podciśnienia, wyjmęteż ten cały ujład z kolektora po to zeby zobaczyć czy klapki nie są połamane. jeżeli to nie pomoże wymieinę te czujniki, bo chyba więcej nic nie zostało
kamil-vag Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 To wszystko idzie łatwo sprawdzić... bierzesz strzykawkę, wypinasz wężyk ze zbiornika podciśnienia idący do zaworka i zasysasz strzykawką - tylko weź taką końską - akumulator 12V dwa kabelki i dotykasz do pinów zaworka i wtedy widzisz czy gruszkę rusza czy nie... Jak nie wypinasz teraz wężyk za zaworkiem - ten idący do gruszki i zasysasz strzykawką jak gruszka ruszy no to wina zaworka jak nie ruszy to już problem z samą gruchą/membraną... Łopatologicznie drogą dedukcji po kolei sprawdzasz... Jeszcze możesz sprawdzić czy w ogóle dochodzi podciśnienie do zbiornika podciśnienia z kolektora...dotknij końcówkę wężyka palcem i czujesz, czy zasysa czy nie. Najlepszy by był wakuometr, wtedy widać też wartość... Według schematu to lecisz po kolei - kolektor (1) - wężyk (28) - zaworek zwrotny (31) - zbiornik podcisnienia (5) - wężyk do zaworka (48) - zaworek (15) - wężyk do gruszki (47) - gruszka. Zobacz też zaworek zwrotny czy puszcza tylko w jedną stronę...
TomOskroba Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) super instrukcja, dzieki, zastosuję się do tego. , pierwsza proba sprawdzenie kabelkami, dźwignia się nie przesuwa, słychać jedynie terkotanie w gruszce zrobiłem tak dwa kable akumulator wypiałem ten wężyk ze zbiorniczka (najkrótszy bo chyba innych nie ma) zassałem strzykawką i sprawdzałem piny. słychać tylko delikatne trykotanie w gruszce Jeszcze możesz sprawdzić czy w ogóle dochodzi podciśnienie do zbiornika podciśnienia z kolektora...dotknij końcówkę wężyka palcem i czujesz, czy zasysa czy nie zasysa wychodfzi na to że problem jest z zaworiem, bo jak już mówiłem membrana jest calutka ;O Edytowane 24 Września 2016 przez TomOskroba
Fli Opublikowano 9 Października 2020 Opublikowano 9 Października 2020 U mnie było pęknięte ramię ale od strony membrany, skleiłem teraz ładnie trzyma ale podaje podciśnienie cały czas, czyli jak tylko odpalę ciągnie za wajchę i już tak zostaje. Zaworek chyba puszcza cały czas, spróbuję go podmienić
Maxiiiii Opublikowano 15 Stycznia 2021 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Witam, tak żeby nie zaśmiecać tutaj podpytam. Jakiej średnicy wew. są wężyki podciśnienia przy gruszce? Moje są bardzo miękkie a dźwigienka reaguje ledwo co. Sprawdziłem membranę, jest cała. Kierownica też cała (cała w oleju). Borykam się z problemem ubogiej mieszanki i raczej winę ponosi niedziałająca kierownica. Ktoś może podpowie czy to normalne, że gdy odłączyłem wężyk podciśnienia prowadzący od kolektora do zaworu przy gruszce to tak jakbym odkręcił wentyl w rowerze, tylko odwrotnie, dużo podciśnienia tam siedzi, tak ma być? Wydaje mi się że ten elektro zaworek przy gruszce jest nie sprawny i nie otwiera. Jutro sprawdzę czy dostaje napięcie. Powiedzcie jeszcze czy dźwigienka gdy się ją naciska to ma tak ciężko chodzić? U mnie trzeba użyć dosyć sporo siły.
Maxiiiii Opublikowano 18 Stycznia 2021 Opublikowano 18 Stycznia 2021 (edytowane) Witam, ktoś podpowie gdzie w ALT jest czujnik podciśnienia (map sensor)? Mam u siebie brak sterowania gruszką, napięcie na kostce w momencie wciśnięcia gazu tylko na ułamek sekundy podaje około 13V, a tak tylko 8V stale podaje bez względu na że tak powiem gazowanie i elektrozawór się nie otwiera. Sam map sensor znalazłem jako część zamienną w etce więc w tym silniku on powinien gdzieś być. Jedynie gdzieś pod kolektorem bo tylko tam nie jestem w stanie bez jego demontażu zajrzeć. Dodam jeszcze, że od czasu do czasu pokaże mi się błąd czujnika sprzęgła - niewiarygodny sygnał czy cos takiego. Czy to może mieć związek? Edytowane 18 Stycznia 2021 przez Maxiiiii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się