amokk Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Wiem, że czujniki występują tylko w przednich klockach. Mam FIS, więc chyba można wykonać instalację pod czujniki klocków, abym miał info na FIS-ie. Ktoś ma jakieś namiary na wątek albo ktoś już to robił??
Dev Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 nie warto sie grzebac jezeli maszz Fis a nie ma kabli znakiem tego ktos podmienil licznik
amokk Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Sam sobie podmieniłem, jak również dużo innych rzeczy... I chce zrobić kolejny mod... Ktoś poratuje??
trezor4 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 a jaki kabel idzie do klocków ? bo mam FIS i mam wszystkie papiery od auta łącznie z dowdem zakupu i był od poczatku FIS więc powinienem mieć instalacje do podpięcia czujnika złużynia klocków ?
krzysztof_waldi Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Niestety ale nie wszystkie AUDI A4 B5 z FIS-em miały sygnalizację zużycia klocków. (Opcja)
shelby Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 To jest bardzo prosty układ. Na pinie 7 złącza zielonego w liczniku musi być masa aby informacja o klockach się nie świeciła. Odcięcie masy powoduje wyświetlania informacji o zużyciu klocków. W najprostszy sposób można to zrobić tak. Przy jednym kole, powiedzmy prawym, znajdujesz jakąś dobrą masę. Ciągniesz jeden kabel od tej masy to zacisku prawego, następnie kabel, który pójdzie między prawym i lewym kołem, a od lewego koła do pinu 7 zielonej kostki licznika. Zmieniasz kodowanie licznika na 01XXX, zakładasz klocki z czujnikami zużycia i masz działający układ. Zasada jest taka: w klocku jest zatopiony przewód, który przeciera się gdy klocek jest już zbyt cienki. Przetarcie, któregokolwiek klocka odetnie masę i zapali się kontrolka.
amokk Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2011 To prosze jeszcze o rady jak fabrycznie poprowadzona jest wiazka miedzy kolami...
shelby Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Napisałem Ci jak najprościej uzyskać efekt. Nie wiem czy tak jest w oryginale. Swoją drogą na Twoim miejscu darowałbym sobie te czujniki. Złączki do klocków są umieszczone w takich miejscach (blisko koła - dużo błota, wody, soli), że jeśli nie zastosujesz oryginalnych wtyczek to prędzej czy później będą problemy w kontakcie. Do tego przyzwoite klocki to wydatek 150-200zł.
Bartoszzz Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 czasami klocki z czujnikami są tańsze od tych bez wiązka biegnie od klocka wzdłuż przewodu od czujnika ABS i wchodzi do wnętrza przez nadkole tak jak kabel od ABS. potem we wnętrzu te kabelki z obu kół są odpowiednio połączone i podłączone do licznika. resztę instrukcji podał kolega wyżej. kostki do połączenia przewodów można kupić bez problemu w ASO, groszowe sprawy i wszystko wygląda jak w oryginale.
amokk Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Dzieki za info... Wiazke kupie ori... Klocki na przod i tyl ceramiczne Master-Sport... Namiar: http://ms-shop.eu
pawelwor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Posiada ktoś zdjęcie kostki do której wpina się przewód wychodzący z klocka? Poszukuję wiązki, ale nie mam pojęcia jak kostka wygląda...
Mauros88 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 kostka do klosckow jest razelz czujnikiem ABS puszczona wiec niedaleko czujnika szukaj czy Cinie wystaje. Zwykla kostka na 2pin
pawelwor Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 To wiem, ale chciałbym zobaczyć jak wygląda ta kostka 2pin, bo na allegro dużo wiązek i raczej nie podpisują która kostka do czego, więc ciężko mi czegoś szukać na ślepo
amokk Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Ja również czekam na więcej info. Obecnie nikt nie ma na sprzedaż, a jak ma to ciężko z demontażem
pawelwor Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Jak nie znajdę to zrobię po swojemu ,np. wykorzystując wiązkę abs'u, aby przewody były jakoś w miarę zabezpieczone na warunki tam panujące. Schemat podłączenia jest bardzo prosty - "sam naprawiam audi a4" str. 365. Jedynie ta kostka nie wiem jaka [br]Dopisany: 23 Kwiecień 2011, 15:42_________________________________________________Z tego co widzę, jeśli chce się mieć w miarę oryginalnie to trzeba wymienić wiązkę przy zwrotnicy razem z czujnikiem ABS'u (a weź wyjmij czujnik bez niszczenia piasty...). Koszt za 2 sztuki 100zł http://allegro.pl/abs-czujnik-przod-audi-a4-vw-passat-skoda-superb-i1528510327.html Ta pośrodku to kostka od czujnika zużycia wkładek ciernych.
ziomiasty Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 witam. czy mozna zamontowac klocki hamulcowe z czujnikami i je obciac ? info od kolesia z allegro. "zawsze można odciąć czujnik, takie same klocki bez czujników są droższe więc po co przepłacać. Potrzebny będzie nr VIn ponieważ na tył są dwa typy i zmiana byla na przełomie 98/99r a po nr VIN określimy które są u Pana." dziekuje za odpowiedzi
Dev Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 witam. czy mozna zamontowac klocki hamulcowe z czujnikami i je obciac ? info od kolesia z allegro. "zawsze można odciąć czujnik, takie same klocki bez czujników są droższe więc po co przepłacać. Potrzebny będzie nr VIn ponieważ na tył są dwa typy i zmiana byla na przełomie 98/99r a po nr VIN określimy które są u Pana." dziekuje za odpowiedzi :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: zakładasz takie jakie powinny byc w danym zacisku
ziomiasty Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 W tym problem, że wszystkie klocki hamulcowe na przód boscha na allegro są z czujnikami. Ja chcę wymienić wszystkie 4 tarcze i wszystkie klocki przód+tył. Wymiary tarczy przód: 288mm średnica tarczy, piasta średnia 68mm, na 5 śrub. Wymiary tarczy tył: 245mm średnica tarczy. Do tego klocki hamulcowe wszędzie bez czujników zużycia... stąd pytanie czy nie można ich obciąć ? pozdrawiam
Dev Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 poniewaz klocek z kablem i bez maja rozne wymiary wystarczy 1mm a juz beda sie dzialy cuda z hamulcami temat juz byl przeze mnie opisywany na forum zreszta wystarczy przejrzec oznaczenie klocka WVA aby stwierdzic ze klocki z kablem i bez maja inne oznaczenia poniewaz oznaczenie VWA ma odniesienie do wymiarow zarysu klocka
ziomiasty Opublikowano 31 Października 2011 Opublikowano 31 Października 2011 Mimo rad czujniki zużycia klocków zostały obcięte... wszystko ładnie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się