Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Instalacja pod czujniki klocków hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że czujniki występują tylko w przednich klockach.

Mam FIS, więc chyba można wykonać instalację pod czujniki klocków, abym miał info na FIS-ie.

Ktoś ma jakieś namiary na wątek albo ktoś już to robił??

Opublikowano

nie warto sie grzebac

jezeli maszz Fis a nie ma kabli znakiem tego ktos podmienil licznik

Opublikowano

a jaki kabel idzie do klocków ? bo mam FIS i mam wszystkie papiery od auta łącznie z dowdem zakupu i był od poczatku FIS więc powinienem mieć instalacje do podpięcia czujnika złużynia klocków ?

Opublikowano

Niestety ale nie wszystkie AUDI A4 B5 z FIS-em miały sygnalizację zużycia klocków.

(Opcja)

Opublikowano

To jest bardzo prosty układ. Na pinie 7 złącza zielonego w liczniku musi być masa aby informacja o klockach się nie świeciła. Odcięcie masy powoduje wyświetlania informacji o zużyciu klocków. W najprostszy sposób można to zrobić tak. Przy jednym kole, powiedzmy prawym, znajdujesz jakąś dobrą masę. Ciągniesz jeden kabel od tej masy to zacisku prawego, następnie kabel, który pójdzie między prawym i lewym kołem, a od lewego koła do pinu 7 zielonej kostki licznika. Zmieniasz kodowanie licznika na 01XXX, zakładasz klocki z czujnikami zużycia i masz działający układ. Zasada jest taka: w klocku jest zatopiony przewód, który przeciera się gdy klocek jest już zbyt cienki. Przetarcie, któregokolwiek klocka odetnie masę i zapali się kontrolka.

Opublikowano

Napisałem Ci jak najprościej uzyskać efekt. Nie wiem czy tak jest w oryginale.

Swoją drogą na Twoim miejscu darowałbym sobie te czujniki. Złączki do klocków są umieszczone w takich miejscach (blisko koła - dużo błota, wody, soli), że jeśli nie zastosujesz oryginalnych wtyczek to prędzej czy później będą problemy w kontakcie. Do tego przyzwoite klocki to wydatek 150-200zł.

Opublikowano

czasami klocki z czujnikami są tańsze od tych bez :decayed:

wiązka biegnie od klocka wzdłuż przewodu od czujnika ABS i wchodzi do wnętrza przez nadkole tak jak kabel od ABS. potem we wnętrzu te kabelki z obu kół są odpowiednio połączone i podłączone do licznika. resztę instrukcji podał kolega wyżej. kostki do połączenia przewodów można kupić bez problemu w ASO, groszowe sprawy i wszystko wygląda jak w oryginale.

Opublikowano

Posiada ktoś zdjęcie kostki do której wpina się przewód wychodzący z klocka? Poszukuję wiązki, ale nie mam pojęcia jak kostka wygląda...

Opublikowano

kostka do klosckow jest razelz czujnikiem ABS puszczona wiec niedaleko czujnika szukaj czy Cinie wystaje. Zwykla kostka na 2pin

Opublikowano

To wiem, ale chciałbym zobaczyć jak wygląda ta kostka 2pin, bo na allegro dużo wiązek i raczej nie podpisują która kostka do czego, więc ciężko mi czegoś szukać na ślepo ;)

Opublikowano

Jak nie znajdę to zrobię po swojemu ,np. wykorzystując wiązkę abs'u, aby przewody były jakoś w miarę zabezpieczone na warunki tam panujące. Schemat podłączenia jest bardzo prosty - "sam naprawiam audi a4" str. 365. Jedynie ta kostka nie wiem jaka :mysli:[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2011, 15:42_________________________________________________Z tego co widzę, jeśli chce się mieć w miarę oryginalnie to trzeba wymienić wiązkę przy zwrotnicy razem z czujnikiem ABS'u (a weź wyjmij czujnik bez niszczenia piasty...). Koszt za 2 sztuki 100zł

http://allegro.pl/abs-czujnik-przod-audi-a4-vw-passat-skoda-superb-i1528510327.html

Ta pośrodku to kostka od czujnika zużycia wkładek ciernych.

Opublikowano

witam. czy mozna zamontowac klocki hamulcowe z czujnikami i je obciac ?

info od kolesia z allegro.

"zawsze można odciąć czujnik, takie same klocki bez czujników są droższe więc po co przepłacać. Potrzebny będzie nr VIn ponieważ na tył są dwa typy i zmiana byla na przełomie 98/99r a po nr VIN określimy które są u Pana."

dziekuje za odpowiedzi

Opublikowano

witam. czy mozna zamontowac klocki hamulcowe z czujnikami i je obciac ?

info od kolesia z allegro.

"zawsze można odciąć czujnik, takie same klocki bez czujników są droższe więc po co przepłacać. Potrzebny będzie nr VIn ponieważ na tył są dwa typy i zmiana byla na przełomie 98/99r a po nr VIN określimy które są u Pana."

dziekuje za odpowiedzi

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

zakładasz takie jakie powinny byc w danym zacisku

Opublikowano

W tym problem, że wszystkie klocki hamulcowe na przód boscha na allegro są z czujnikami. Ja chcę wymienić wszystkie 4 tarcze i wszystkie klocki przód+tył. Wymiary tarczy przód: 288mm średnica tarczy, piasta średnia 68mm, na 5 śrub. Wymiary tarczy tył: 245mm średnica tarczy. Do tego klocki hamulcowe wszędzie bez czujników zużycia...

stąd pytanie czy nie można ich obciąć ?

pozdrawiam

Opublikowano

poniewaz klocek z kablem i bez maja rozne wymiary

wystarczy 1mm a juz beda sie dzialy cuda z hamulcami

temat juz byl przeze mnie opisywany na forum

zreszta wystarczy przejrzec oznaczenie klocka WVA aby stwierdzic ze klocki

z kablem i bez maja inne oznaczenia poniewaz oznaczenie VWA ma odniesienie do wymiarow zarysu klocka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...