ono Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Takie połączenie daje dobry dół kompresora i wydajność turbo . A robią to pewnie przez małą pojemność silnika , gdzie kompresor jest mało wydajny a duże turbo miało by big laga . Tak mi sie wydaje ,ale h*j wie o co tym szwabom chodzi Ja mam 450 Nm od 1100 obr/min bez turbo i bez kompresora
Buba Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Takie połączenie daje dobry dół kompresora i wydajność turbo . A robią to pewnie przez małą pojemność silnika , gdzie kompresor jest mało wydajny a duże turbo miało by big laga . Tak mi sie wydaje ,ale h*** wie o co tym szwabom chodzi Ja mam 450 Nm od 1100 obr/min bez turbo i bez kompresora i tak najlepszy jest ten koles co ma niebieskiego mustanga z białymi pasami. widziałem ostatnio wykres
OQS Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 jak to jest załatwione tzn dostarczanie powietrza? To się łączy w jeden dolot? czy jak? jak takie zestawienie wpływa na doładowanie? Rozwiązanie na przykładzie silnika VW 1,4 TSI: Kompresor pracuje jako główne źródło doładowania do 2400 obr/min, powyżej gdy doładowywać zaczyna turbosprężarka kompresor zostaje odciążany poprzez uchylanie zaworu bypass, przy 3500 obr/min sprawność turbosprężarki wzrasta na tyle że kompresor zostaje całkowicie wysprzęglony. W ten sposób połączone zostały zalety obu rozwiązań, zarówno kompresor jak i turbosprężarka projektowane są do określonych obrotów przy których są najefektywniejsze i dlatego nie trzeba stosować kompromisów, w przypadku kompresora nie interesują nas duże opory przy wysokich obrotach bo po prostu jest odłączany, a w przypadku turbo nie trzeba martwić się lagiem bo ładuje wtedy kompresor.
honda Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Witam, ciekawy wątek ale trzeba pamiętać, że napędzenie kompresora zabiera sporo mocy z silnika (awaryjność po kilku latach eksploatacji kompresoer + turbo ) to tak na marginesie
Thom4s Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 za***iste rozwiązanie do Big turbo. Na niskich dobry dół z kompresora, a na wysokich kick. Przydał by się taki kompresorek u mnie.
KuSter Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Thom4s dzięki za poprawienie właśnie o BT z Ski mi chodziło domjenick, ono dał Ci odpowiedź ;] OQS dzięki Ci wielkie za odpowiedź właśnie o coś takiego mi chodziło sam schemat nie wygląda źle... układ 2 moim skromnymrozumowaniu byłby stosunkowo "prosty" aczkolwiek ten By-pass byłby największym problemem... komputer musiałby sterować kompresorem ze sprzęgłem (np Eaton M62) i tym skrzydełkiem (coś jak 2-ga przepustnica) ... wszystko do ogarnięcia ale coś mi sie wydaje że za mało miejsca na to pod maską... (tzn orurowanie)
Buba Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 z tym miejscem to faktycznie największy problem
zibun Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 lepiej byście powiedzieli kto i gdzie montuje kompresor do 2.8 i za ile
Kowi87 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 lepiej byście powiedzieli kto i gdzie montuje kompresor do 2.8 i za ile tu dostaniesz http://www.superchargersonline.com/product_detail.asp?PartNumber=PES-2830VSC
ctv Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Bez problemu mozemy zamontowac zarowno do 2.8 jaki i s4 rs4
zibun Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 9tysi to juz mamy silnik od s4 2.7 BI
domjenick Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 a jak to jest w silnikach wolnossących (np. V6)-supercharger montowany jest w miejsce kolektorów ssących-chociaż mniejsza z tym-gdzie-interesuje mnie-jak jest rozwiązany problem sprężanego powietrza-potrzebny jest intercooler?Czy w takim przypadku -po prostu jest tylko dobry dolot zimnego i izolowanie termiczne wydechowych?Bo z turbiną/turbinami i superchargerem-to wiadomo
ctv Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 intercooler jest wbudowany w kompresor
wampir Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Sa gdzies opisane projekty z kompresorem w B5 2.8 albo B6 3.0 ?
Norbi Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Sa gdzies opisane projekty z kompresorem w B5 2.8 albo B6 3.0 ? Gdzieś na SR były jakiś czas temu takie projekty.
olovski Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 mialem taki kompresor w rekach Jackson Rancing ma w srodku chlodniczke wodna ktora chlodzi powietrze powiem szczerze ze daje rade a przewage ma nad turbina ze ciagnie od samego dolu bo smiga z paska w autach montuja oba rozwiazania kompres ciagnie od dolu a turbina gore
Embe Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Panowie a jak wygląda żywotność kompresorów? Jak wypadają w porównaniu z żywotnością turbin?
OQS Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Kompresory mają duże lepsze warunki pracy - brak kontaktu ze spalinami.
TomiFox Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 witam chcialbym zamontowac turbine lub kompresor do B6 3,0 ... czy ktos juz sie w to bawił? jakie turbo polecacie ? K03- K04 ? czy kompresor? jak wytrzymuje przy tym skrzynia... uklad napęowy? z gory dziekuje za odpowiedz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się