funkmasta Opublikowano 6 Stycznia 2008 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Zgadzam się że to normalny objaw. Jak tylko kupiłem moją AVG to od razu wymieniłem termostat i czujnik temperatury i niestety nic się nie zmieniło. Pojechałem do serwisu z opisanym wyzej przez kolegów problemem i oni oczywiście mnie uświadomili że to norma w samochadzie z tym silnikiem. (tzn. długie nagrzewanie i spadek temp. na postoju przy włączonym ogrzewaniu)
simon__75 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 ogrzewanie postojowe super sprawa i wplywa korzystnie na eksploatacje silnika - uruchamiamy praktycznie cieply silnik. niektorzy koledzy montuja sobie klimatyzaje w samochodach, coz za problem zamontowac i ogrzewanie postojwe. 1. AVF i AWX powinny przy temperaturze -5C nagrzewac sie do temperatury 90C po przejecheniu 5-6km przy wyłaczonym ogrzewaniu. 2. chwilowy spadek temp po wlaczeniu nagrzewnicy jest zjawiskiem naturalnym jednak w trakcie jazdy powinna wrocic do poziomu 90C. 3. na biegu jałowym bardzo długo osiagaja temp 90C Dzis lece do mechanika z podobnym chyba problemem :/ Wszyscy opisuja ze za mało sie nagrzewa itp... U mnie natomiast wyglada sparwa nastepujaco: Nie widze wogole zeby płyn wchodził na "duzy" obieg :/ Przejade sie jakies 30km - w zbiorniczku płyn zimny:/ rury doprowadzajace płyn do zbiorniczka - zimne. :shocked: Wskaznik na zegarach pokazuje 90stC poczym na postoju spada do ok 70stC :/ JAk dla mnie nie jest to normalne... :/ Stawiam na termostat i/lub pompe wody - najlepsze jest to ze bylo to wszystko wymienione jakies 4 tygodnie temu w ASO na ori cześciach :/ Szlag mnie trafi kiedys bo 2 upierdliwe jak juz zauwazyłem dla tego modelu usterki ( tj temperatura i "zamarzające biegi") złozyły sie do kupy tuz przed długą podruża na sylwestrowe balety :/ Czy wymiana termoststu jest podobna choc w małym stopniu do tej opisanej w AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ ??? Pozdrawiam!! Szymon.
NYNA Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Dziwne jest to że węże masz zimne bo to że jak jest zimno i na postoju przy włączonym ogrzewaniu spada temperatura to normalny objaw. Termostat we wszystkich 1.9 się łatwo i szybko wymienia.
simon__75 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Dziwne jest to że węże masz zimne bo to że jak jest zimno i na postoju przy włączonym ogrzewaniu spada temperatura to normalny objaw. Termostat we wszystkich 1.9 się łatwo i szybko wymienia. NIe wiem o co biega-pewne jest tylko to ze cos sie spier...ło :/ Jak to mozliwe ze po przejechaniu 30km moge odkrecic korek od zbiorniczka i wsadzic tam palucha ?? :/ Lipa lekka :/ albo zdechlo sie pompie...albo termie... :/ Tak czy inaczej mam dzien na rozwiazanie tego :/
rp78 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Moje spostrzezenai z zimowego rozgrzewanai sie AVFa (temperatura wg. wskaznika na desce rozdzielczej): - najszybciej rozgrzewa sie pod duzym obciazeniem - tzn jazda na 5 - 6 biegu po rownym, a najlepiej pod gorke - jazda w korkach 1 - 2 bieg, wolne obroty - bardzo ciezko nagrzac na mrozie - najszybciej nagrzewa sie przy wylaczonej klimie, srednio z klima przy obiegu wewnetrznym, najwolniej przy klimie ustawionej na wietrzenie kabiny powietrzem z zewnatrz I dzisiaj rano rekord - rozruch przy -13C (Beskidy), samochod nocowal na dworze , potem bardzo delikatna jazda (srednia predkosci ok 45km/h, 1500 -2000 obr/min) wymuszona warunkami na drodze - na zegarze ok 50-60 km/h (temp od -11.5 do -14,5), najczesciej 4ty bieg, rzadziej 70-75 na 5tym biegu, najpierw 7km z gory, potem ok 10km po rownym (pagorki), a nastepnie 20 km caly czas delikatnie pod gore. Musialem urzywac ogrzewania, bo szyby sie szronily. Wskazowka zblizyla sie do 90 stopni po... 25 km (ponad pol godziny slimaczej jazdy).
simon__75 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu.... Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki
Musashi Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu.... Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki to nie duzy fiat. dopoki nie dogrzejesz silnika, cieply plyn omija chlodnice. najlepiej kup pianke izolacyjna i wypelnij nim komore silnika z miska olejowa i chlodnica wlacznie
PAWEL69 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu.... Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki to nie duzy fiat. dopoki nie dogrzejesz silnika, cieply plyn omija chlodnice. najlepiej kup pianke izolacyjna i wypelnij nim komore silnika z miska olejowa i chlodnica wlacznie nieeee no pomysł przedni sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać
GRazny Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 ..."zamarzające biegi"... przepraszam za OT ale obserwuję tematy z termostatami bo u mnie jest jak u Was i zastanowiło mnie powyższe stwierdzenie... u mnie tragedia z tymi biegami (szczególnie jedynka i wsteczny) - jest na to jakiś sposób?
Pawlo 2004 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Chyba z tymi AVF-ami juz tak jest, ja dzisiaj przejechałem 16km (nie po mieście) przy temp -5*C zanim temperatura wody osiągnęła 90*C. Wjechałem na CPN nie gasiłem auta i tankowałem w tym samym czasiew właczyłem ogrzewanie, po powrocie jakieś 3 minutki temp miała juz 70*C po ruszeniu i przejechaniu nastepnego km wróciła spowrotem do 90*C. Mowa oczywiście o wskazniku na blacie. Morał jest jeden, tak juz musi być byle tylko -30*C do nas nie zawitało bo kiepsko to widze Co do biegów to jest na to rozwiązanie, czekać do lata az odmarzną :polew: oczywiście zartuje. Był ten temat juz ruszany wystarczy użyć Ok GRazny pomoge Ci tu masz ten temacik http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t22193.0.html;highlight=zamarzni
simon__75 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu.... Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki to nie duzy fiat. dopoki nie dogrzejesz silnika, cieply plyn omija chlodnice. najlepiej kup pianke izolacyjna i wypelnij nim komore silnika z miska olejowa i chlodnica wlacznie nieeee no pomysł przedni sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać czapki z głów :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się