Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Temperatura po raz kolejny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Normalny objaw.

Mam to samo

Opublikowano

Zgadzam się że to normalny objaw.

Jak tylko kupiłem moją AVG to od razu wymieniłem termostat i czujnik temperatury i niestety nic się nie zmieniło.

Pojechałem do serwisu z opisanym wyzej przez kolegów problemem i oni oczywiście mnie uświadomili że to norma w samochadzie z tym silnikiem. (tzn. długie nagrzewanie i spadek temp. na postoju przy włączonym ogrzewaniu)

Opublikowano

ogrzewanie postojowe super sprawa i wplywa korzystnie na eksploatacje silnika - uruchamiamy praktycznie cieply silnik.

niektorzy koledzy montuja sobie klimatyzaje w samochodach, coz za problem zamontowac i ogrzewanie postojwe.

1. AVF i AWX powinny przy temperaturze -5C nagrzewac sie do temperatury 90C po przejecheniu 5-6km przy wyłaczonym ogrzewaniu.

2. chwilowy spadek temp po wlaczeniu nagrzewnicy jest zjawiskiem naturalnym jednak w trakcie jazdy powinna wrocic do poziomu 90C.

3. na biegu jałowym bardzo długo osiagaja temp 90C

Dzis lece do mechanika z podobnym chyba problemem :/

Wszyscy opisuja ze za mało sie nagrzewa itp...

U mnie natomiast wyglada sparwa nastepujaco:

Nie widze wogole zeby płyn wchodził na "duzy" obieg :/

Przejade sie jakies 30km - w zbiorniczku płyn zimny:/ rury doprowadzajace płyn do zbiorniczka - zimne. :shocked: :shocked:

Wskaznik na zegarach pokazuje 90stC poczym na postoju spada do ok 70stC :/ JAk dla mnie nie jest to normalne... :/ :kwasny:

Stawiam na termostat i/lub pompe wody - najlepsze jest to ze bylo to wszystko wymienione jakies 4 tygodnie temu w ASO na ori cześciach :/

Szlag mnie trafi kiedys bo 2 upierdliwe jak juz zauwazyłem dla tego modelu usterki ( tj temperatura i "zamarzające biegi") złozyły sie do kupy tuz przed długą podruża na sylwestrowe balety :/

Czy wymiana termoststu jest podobna choc w małym stopniu do tej opisanej w AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ ???

Pozdrawiam!!

Szymon.

Opublikowano

Dziwne jest to że węże masz zimne bo to że jak jest zimno i na postoju przy włączonym ogrzewaniu spada temperatura to normalny objaw.

Termostat we wszystkich 1.9 się łatwo i szybko wymienia.

Opublikowano

Dziwne jest to że węże masz zimne bo to że jak jest zimno i na postoju przy włączonym ogrzewaniu spada temperatura to normalny objaw.

Termostat we wszystkich 1.9 się łatwo i szybko wymienia.

NIe wiem o co biega-pewne jest tylko to ze cos sie spier...ło :/

Jak to mozliwe ze po przejechaniu 30km moge odkrecic korek od zbiorniczka i wsadzic tam palucha ?? :/ Lipa lekka :/

albo zdechlo sie pompie...albo termie... :/

Tak czy inaczej mam dzien na rozwiazanie tego :/

Opublikowano

Moje spostrzezenai z zimowego rozgrzewanai sie AVFa (temperatura wg. wskaznika na desce rozdzielczej):

- najszybciej rozgrzewa sie pod duzym obciazeniem - tzn jazda na 5 - 6 biegu po rownym, a najlepiej pod gorke

- jazda w korkach 1 - 2 bieg, wolne obroty - bardzo ciezko nagrzac na mrozie

- najszybciej nagrzewa sie przy wylaczonej klimie, srednio z klima przy obiegu wewnetrznym, najwolniej przy klimie ustawionej na wietrzenie kabiny powietrzem z zewnatrz

I dzisiaj rano rekord - rozruch przy -13C (Beskidy), samochod nocowal na dworze :(, potem bardzo delikatna jazda (srednia predkosci ok 45km/h, 1500 -2000 obr/min) wymuszona warunkami na drodze - na zegarze ok 50-60 km/h (temp od -11.5 do -14,5), najczesciej 4ty bieg, rzadziej 70-75 na 5tym biegu, najpierw 7km z gory, potem ok 10km po rownym (pagorki), a nastepnie 20 km caly czas delikatnie pod gore. Musialem urzywac ogrzewania, bo szyby sie szronily. Wskazowka zblizyla sie do 90 stopni po...

25 km (ponad pol godziny slimaczej jazdy).

Opublikowano

U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy :)

Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu....

Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki :)

Opublikowano

U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy :)

Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu....

Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki :)

to nie duzy fiat. dopoki nie dogrzejesz silnika, cieply plyn omija chlodnice.

najlepiej kup pianke izolacyjna i wypelnij nim komore silnika z miska olejowa i chlodnica wlacznie :decayed:

Opublikowano

U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy :)

Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu....

Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki :)

to nie duzy fiat. dopoki nie dogrzejesz silnika, cieply plyn omija chlodnice.

najlepiej kup pianke izolacyjna i wypelnij nim komore silnika z miska olejowa i chlodnica wlacznie :decayed:

nieeee no pomysł przedni :polew:

sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać :kox:

Opublikowano

..."zamarzające biegi"...

przepraszam za OT ale obserwuję tematy z termostatami bo u mnie jest jak u Was i zastanowiło mnie powyższe stwierdzenie... u mnie tragedia z tymi biegami (szczególnie jedynka i wsteczny)

- jest na to jakiś sposób?

Opublikowano

Chyba z tymi AVF-ami juz tak jest, ja dzisiaj przejechałem 16km (nie po mieście) przy temp -5*C zanim temperatura wody osiągnęła 90*C. Wjechałem na CPN nie gasiłem auta i tankowałem w tym samym czasiew właczyłem ogrzewanie, po powrocie jakieś 3 minutki temp miała juz 70*C po ruszeniu i przejechaniu nastepnego km wróciła spowrotem do 90*C. Mowa oczywiście o wskazniku na blacie.

Morał jest jeden, tak juz musi być :decayed: byle tylko -30*C do nas nie zawitało bo kiepsko to widze :no:

Co do biegów to jest na to rozwiązanie, czekać do lata az odmarzną :polew: :polew: oczywiście zartuje. Był ten temat juz ruszany wystarczy użyć :szukaj:

Ok GRazny pomoge Ci tu masz ten temacik http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t22193.0.html;highlight=zamarzni

Opublikowano

U mnie wczoraj przeprowadziłem skromniutkie testy :)

Faktycznie ciepło zaczyna leciec z nawiewów po ok 2-3 km.. 90stC osiaga po ok 8-10km...NA postoju faktycznie "spada" temperaturka....Po dłuższej "ostrzejszej" jezdzie wszystkie rury nabierają temperaturki...Jedyne co mi przychodzi na mysl to.... zasłonic chłodnice kartonem zeby nie miały zbytnio duzego przewiewu....

Moze to pomoze w nadmiernym wychłodzeniu sie furki :)

to nie duzy fiat. dopoki nie dogrzejesz silnika, cieply plyn omija chlodnice.

najlepiej kup pianke izolacyjna i wypelnij nim komore silnika z miska olejowa i chlodnica wlacznie :decayed:

nieeee no pomysł przedni :polew:

sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać :kox:

:hi: czapki z głów :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...