wojak1980 Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 Witam, na wstępie chciałbym pogratulować autorowi postu- kawał dobrej roboty. Mam pytanie, bo przymierzam się do podobnej operacji w AJM, może przy okazji ktoś również wymieniał w tym silniku i może powiedzieć czy operacja się różni bardziej lub mniej? może z dostępem do śrub jest problem ? A co do odkręcania/dokręcania drążków od magla to czy bez problemu można klienta umieścić w imadle ściskając jego korpus czy trzeba raczej unieruchomić tą prowadnicę która jest w nim wmontowana, by nic nie uszkodzić. Z góry dzięki za podpowiedz pozdr
krzysiek23 Opublikowano 19 Września 2009 Autor Opublikowano 19 Września 2009 bez problemu mozesz wkrecic magiel w imadle i odkrecic drazki,a co do silnika to nie pomoge ale raczej nie powinno sie niczym zbytnio roznic AJM-AFN,gorzej z jednostkami 2,5 bo silniki sa wieksze i zajmuja wiecej miejsca,jezeli nawet bedzie jakas roznica to raczej niewielka................
wojak1980 Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 Wielkie dzięki za info, Pozwolę sobie dodać kilka informacji do całej operacji wymiany: - klucz imbusowy/ ampulowy do wybicia końcówki drążka to rozmiar 10mm - podkładki/ pierścienie uszczelniające do węży olejowych przy maglownicy to: 2x 16x22mm [ETKA N0138486] 2x 14x20mm [ETKA N0138494] - opaski zaciskowe na osłonach gumowych: 2x 22x10mm 1x 67x7x0,8mm [ETKA N90654101] 1x 59x7x0,8mm [ETKA N90654001]
Radziu Audi A4 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Przy maksymalnie skręconych kołach układ będzie słychać i to wg mnie nie jest nic nienormalnego, ponieważ generuje się wysokie ciśnienie w układzie. Jeżeli układ Ci nie wyje(jadąc prosto, lub przy lekkich skrętach), nie przecieka, wspomaganie działa równomiernie w każdym zakresie obrotów silnika to możesz wykluczyć maglownicę. Ok wszystko wporządku. U mnie jest tak: drążki i końcówki są wporządku. 0 luzu. a mimo wszystko auto na prostej drodze mi ucieka, w koleinach i przy wyprzedzaniu jest bardzo nerwowe i cały czas muszę kontrować, a jak kręce na postoju prawo lewo coś napierdziela wlaśnie w układzie kierowniczym. A pompa wspomagania, jak rano odpale auto, to jest bajka, a później jak się rozgrzeje to ciut gorzej. Więc?? ;(
Grzegorz76 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Przy maksymalnie skręconych kołach układ będzie słychać i to wg mnie nie jest nic nienormalnego, ponieważ generuje się wysokie ciśnienie w układzie. Jeżeli układ Ci nie wyje(jadąc prosto, lub przy lekkich skrętach), nie przecieka, wspomaganie działa równomiernie w każdym zakresie obrotów silnika to możesz wykluczyć maglownicę. Ok wszystko wporządku. U mnie jest tak: drążki i końcówki są wporządku. 0 luzu. a mimo wszystko auto na prostej drodze mi ucieka, w koleinach i przy wyprzedzaniu jest bardzo nerwowe i cały czas muszę kontrować, a jak kręce na postoju prawo lewo coś napierdziela wlaśnie w układzie kierowniczym. A pompa wspomagania, jak rano odpale auto, to jest bajka, a później jak się rozgrzeje to ciut gorzej. Więc?? ;( Hmm, wg mnie maglownica. Niech jedna osoba kręci na rozgrzanym układzie a Ty posłuchaj odgłosów pod kierownicą, tam gdzie drążek kierowniczy łączy się z maglem, potem posłuchaj pompy. Zobacz skąd dochodzi ten dzwięk. Poza tym uciekanie na prostej drodze nie musi być spowodowane maglem i raczej nie jest. Sprawdź geometrię kół, zbieżności, ciśnienie w oponach, natomiast w koleinach przy szerszych oponkach auto się tak zachowuje, wpadając w koleinę nie trzymając kierownicy auto może w momencie zrobić skok w bok. To jest normalne przy szerokich oponach.
Radziu Audi A4 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Przy maksymalnie skręconych kołach układ będzie słychać i to wg mnie nie jest nic nienormalnego, ponieważ generuje się wysokie ciśnienie w układzie. Jeżeli układ Ci nie wyje(jadąc prosto, lub przy lekkich skrętach), nie przecieka, wspomaganie działa równomiernie w każdym zakresie obrotów silnika to możesz wykluczyć maglownicę. Ok wszystko wporządku. U mnie jest tak: drążki i końcówki są wporządku. 0 luzu. a mimo wszystko auto na prostej drodze mi ucieka, w koleinach i przy wyprzedzaniu jest bardzo nerwowe i cały czas muszę kontrować, a jak kręce na postoju prawo lewo coś napierdziela wlaśnie w układzie kierowniczym. A pompa wspomagania, jak rano odpale auto, to jest bajka, a później jak się rozgrzeje to ciut gorzej. Więc?? ;( Hmm, wg mnie maglownica. Niech jedna osoba kręci na rozgrzanym układzie a Ty posłuchaj odgłosów pod kierownicą, tam gdzie drążek kierowniczy łączy się z maglem, potem posłuchaj pompy. Zobacz skąd dochodzi ten dzwięk. Poza tym uciekanie na prostej drodze nie musi być spowodowane maglem i raczej nie jest. Sprawdź geometrię kół, zbieżności, ciśnienie w oponach, natomiast w koleinach przy szerszych oponkach auto się tak zachowuje, wpadając w koleinę nie trzymając kierownicy auto może w momencie zrobić skok w bok. To jest normalne przy szerokich oponach. Nie zrozumiałeś mnie kolego. Auto mi usieka w prawo i lewo jak kierownicę trzymam obojgiem rąk w jednakowej pozycji. Poprostu to się chyba nazywa "myszkowanie" o ile nie pomyliłem pojęć. Czyli: jadeprosto i kierownicę też trzymam porosto w jednakowym położeniu a autko mi ucieka na boki. coś okropnego bo j=ostatnimi czasy nie przekraczam 120 bo nie da rady utrzymać auta...nie życzę nikomu takiej jazdy
Grzegorz76 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Przy maksymalnie skręconych kołach układ będzie słychać i to wg mnie nie jest nic nienormalnego, ponieważ generuje się wysokie ciśnienie w układzie. Jeżeli układ Ci nie wyje(jadąc prosto, lub przy lekkich skrętach), nie przecieka, wspomaganie działa równomiernie w każdym zakresie obrotów silnika to możesz wykluczyć maglownicę. Ok wszystko wporządku. U mnie jest tak: drążki i końcówki są wporządku. 0 luzu. a mimo wszystko auto na prostej drodze mi ucieka, w koleinach i przy wyprzedzaniu jest bardzo nerwowe i cały czas muszę kontrować, a jak kręce na postoju prawo lewo coś napierdziela wlaśnie w układzie kierowniczym. A pompa wspomagania, jak rano odpale auto, to jest bajka, a później jak się rozgrzeje to ciut gorzej. Więc?? ;( Hmm, wg mnie maglownica. Niech jedna osoba kręci na rozgrzanym układzie a Ty posłuchaj odgłosów pod kierownicą, tam gdzie drążek kierowniczy łączy się z maglem, potem posłuchaj pompy. Zobacz skąd dochodzi ten dzwięk. Poza tym uciekanie na prostej drodze nie musi być spowodowane maglem i raczej nie jest. Sprawdź geometrię kół, zbieżności, ciśnienie w oponach, natomiast w koleinach przy szerszych oponkach auto się tak zachowuje, wpadając w koleinę nie trzymając kierownicy auto może w momencie zrobić skok w bok. To jest normalne przy szerokich oponach. Nie zrozumiałeś mnie kolego. Auto mi usieka w prawo i lewo jak kierownicę trzymam obojgiem rąk w jednakowej pozycji. Poprostu to się chyba nazywa "myszkowanie" o ile nie pomyliłem pojęć. Czyli: jadeprosto i kierownicę też trzymam porosto w jednakowym położeniu a autko mi ucieka na boki. coś okropnego bo j=ostatnimi czasy nie przekraczam 120 bo nie da rady utrzymać auta...nie życzę nikomu takiej jazdy To na pewno nie maglownica..., maglownica nie działa podczas jazdy na wprost. Koniecznie jedź na szarpaki, jeżeli to będzie konieczne to sprawdź zbieżności i geometrię. Wygląda to na jakiś luz w zawieszeniu..., jakiś element zdechł.
Radziu Audi A4 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Najśmieszniejsze jest to, ze całe zawieszenie mam wymienione:D oprócz amorków;) a amorki sprawdzałem i mają po: przód 48 i 59% tył 51 i 69% No ale generalnie jak masz luz na listwie głównej w maglu, to prawde mówiąc środek tej listwy(czyli jak jedzie się na wprost) jest najbardziej wyrobiony...Kurde, dlaczego nie mam takiego kumpla, który u mnie na miejscu chciał się ze mną pobrudzić, i pomóc mi?? niestety u mnie w Szczytnie nie ma takich zapaleńców jak ja (a przynajmniej nie znam)...a szkoda...
krzysiek23 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 jedynie co zostaje jak mowisz ze wszystko wymieniles to luz na maglu tzw.listwie,i ta twoja sprawnosc amorkow juz mi sie nie podoba 48,59 duza roznica na przodzie a tyl jeszcze gorszy,mysle ze czas by bylo je wymienic....wysiadz z auta otworz okno odpal auto i wykonuj szybkie krotkie ruchy kierakiem prawo-lewo zobacz jak sie kola zacowuja w stosunku do twoich ruchow czy nie maja znacznego opoznienia,jak maja to by znaczylo o wiekszym luizie na maglu
Radziu Audi A4 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 własnie, jak kręce kierownicą, to opóźnienie w kołach jest. także będzie to chyba magiel. jeszcze podjade na jedną stacje diagnostyczną i zobaczymy co mi powiedzą. może chociaż troszke da rade go podkręcić?
krzysiek23 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 niby regulacja tam jest do kasowania luzu klucz chyba 18-w orginale,jak magiel regenerowany juz byl to magicy zaklepuja to i juz nie da sie skasowac tego przynajmniej u mnie tak jest
Grzegorz76 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 jedynie co zostaje jak mowisz ze wszystko wymieniles to luz na maglu tzw.listwie,i ta twoja sprawnosc amorkow juz mi sie nie podoba 48,59 duza roznica na przodzie a tyl jeszcze gorszy,mysle ze czas by bylo je wymienic....wysiadz z auta otworz okno odpal auto i wykonuj szybkie krotkie ruchy kierakiem prawo-lewo zobacz jak sie kola zacowuja w stosunku do twoich ruchow czy nie maja znacznego opoznienia,jak maja to by znaczylo o wiekszym luizie na maglu Ja rozbierałem magiel i kolumna kierownicza jest bezpośrednio połączona z listwą, przekładnią ślimakową, więc gdzie ten luz może tam być. Mogła się ta przekładnia tak wyrobić, że przeskakuje na zębach?, wątpię. No chyba, że na odcinku listwa - drążki bo nie wiem jak tam jest to połączone, tam nie zaglądałem. [br]Dopisany: 19 Listopad 2009, 00:59_________________________________________________ Najśmieszniejsze jest to, ze całe zawieszenie mam wymienione:D oprócz amorków;) a amorki sprawdzałem i mają po: przód 48 i 59% tył 51 i 69% No ale generalnie jak masz luz na listwie głównej w maglu, to prawde mówiąc środek tej listwy(czyli jak jedzie się na wprost) jest najbardziej wyrobiony...Kurde, dlaczego nie mam takiego kumpla, który u mnie na miejscu chciał się ze mną pobrudzić, i pomóc mi?? niestety u mnie w Szczytnie nie ma takich zapaleńców jak ja (a przynajmniej nie znam)...a szkoda... Sama listwa się nie może wyrobić. Listwa to kawał pręta stalowego na którym siedzą różne zimerki, tulejki, pierścionki, które mają za zadanie stawiać opór napierającego oleju, co wspomaga ruch całego układu. Oczywiście ciśnienie generuje się tylko podczas skręcania a nie jazdy na wprost. Jak pisałem wyżej, nie wiem jak listwa łączy się z drążkami kierowniczymi, na sztywno czy może tam jakieś elementy gumowo-metalowe, które mogły ulec zużyciu. Tam bym sprawdził...
Radziu Audi A4 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 sprawdzałem drązki kierownicze i tam jest wszystko sztywne, natomiast jak z lewej strony ciągałem za odpiętą końcówkę, ewidentnie gdzieś z głębi magla było charakterystyczne stukanie które słychać przy energicznych ruchach kierownicy prawo lewo.. więc będzie to chyba luz na maglu. ;(
mech15 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 mam pytanie odnośnie przewodu zwrotnego, na rys. poniżej nr 15. Odkręciłem go i po ponownym przykręceniu kapie mi z niego soczyście. Jest on tak jakby złączony z kilku krótszych przewodów obejmami sprężynującymi. Kilka takich obejm od strony zbiorniczka, dalej w str maglownicy już ich nie ma. Czy wy też tak macie, czy po prostu poprzedni właściciel tak naprawił ten przewód?? poniżej zdjęcie tych opasek na przewodzie powrotnym: jak bezpiecznie je demontować i jakim przyrządem je prawidłowo zakładać??
_Solar_ Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 mech15 zdemontowac je mozsesz uzywając srubokręta podważająć końcówke opaski a potem kombinerkami je dalej śąiągnąć ( ja tak robiłem ) zamiast takich oryginalnych zaciskanych specjalnym kluczem ( niestety nie wiem jak sie nazywa ) możesz zakupic ( w jakims sklepie z narzedziami śrubkami itp w odpowiednim rozmiarze ) za grosze opaski sciskające na śrubokęt.Łatwiej bedzie je skręcić lub ponownie odkręcic
wojt23 Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Czy trzeba ściagać liczniik i calą deske wraz z nawiewami ???
AudioBas Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Witam! Dziś zabrałem się za wymianę końcówek oraz drążków. I kurde mam problem z wykręceniem drążka z maglownicy. Nie wiecie jaki klucz pasuje na to nacięcie? Bo tak kręcić samym drążkiem się boję, aby w maglownicy nic nie ukręcić....
BartekT81 Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Hej klubowicze!!! Mam takie pytanko, a mianowicie czy orientuje się ktoś gdzie w pobliżu Tarnowa regenerują maglownice?? Z moją w zasadzie się nic wielkiego jeszcze nie dzieje tylko wycieka po stronie kierowcy i chciał bym to naprawić żeby mieć spokój. Dajcie znać jak ktoś coś wie. Pozdrawiam.
Goofer Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 A czy ktoś regenerował może tutaj: http://allegro.pl/maglownica-przekladnia-audi-a4-vw-passat-b5-i2221407754.html Cena jest pare zł niższa... komentarze pozytywne...
Obsession Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 koledzy czy da się wyjąć magiel w ABC (2.6 V6) bez wyjmowania skrzyni tudzież silnika?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się