jasam Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Poszło nieźle. Dziękuję za opis operacji. PS podkładki kupiłem w sklepie z łożyskami, co prawda miedziane a nie aluminiowe ale wszystko jest szczelne. wysłane to wysłane :-)
ROBERCIK7777777 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Witam zalozylem magiel od s4 niby taki sam ale piszczy cos w nim ma postoju co to za przyzyna
danio30069333 Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 witam wszystkich!!!! przyszedl czas na wymiane maglownicy poniewaz moja zaczela puszczac olej(czasami pompa zapiszczala przy malym skrecie(brak cisnienia w maglu)),autko zachowywalo sie niestabilnie na zakretach oraz w koleinach dlatego czas bylo cos z tym zrobic(zaznacze tylko ze luzow nigdzie niebylo,a ubytki oleju byly znikome 200ml dolewki na 20000tys.km) Garaz i kanal bardzo przydatne bez tego jest bardzo duzo gimnastyki i bardzo ciezko.... 1.podnosimy autko z obydwu stron i sciagamy kola(autko stawiamy na kobylkach lub drewnianych kolkach)nigdy niezostawiac na lewarku. 2.odkrecamy koncowki drazkow -nakretka klucz 16(srube wybijamy mlotkiem z zastosow.deseczki) -sruba gorna klucz 13 -do wybicia koncowki uzywamy torxa 5/8 i mlotka(mozna takze wybijaka krotkiego) a teraz czyscimy i robimy to samo z 2 strony 3.przenosimy sie do srodka auta -odkrecamy 4 sruby na klucz 8,(2 sa pod skrzynka bezpiecznikow,nastepne 2 po prawej i lewej stronie kierownicy)i sciagamy plastic -nastepnie odkrecamy nakretke na klucz 16, u dolu kolumny(z drugiej strony torx)kolumne wypychamy do gory,tym samym sciagajac ja z koncowki magla 4.spuszczamy plyn z ukladu -sciagamy rure od dolotu(fot.1,2-dwie opaski,sruba klucz 10)nastepnie luzujemy opaske na wezu powrotnym(malym)od magla do zbiorniczka i zastepujemy go drugim wezem skierowanym do banki(w ten sposob oproznilismy zbiorniczek z plynu) -z magla zeby spuscic plyn trzeba wlozyc ten scagniety waz powrotny do butelki i ruszac kierownica do oporu w prawo i lewo(silnik zgaszony) -z pompy ciezko bylo mi pozbyc sie oleju w ten sposob jw. wiec odpalilem autko na chwile i krecilem w prawo i lewo kierownica ale nie do oporu(pompa nawet niezamruczala,a plyn polecial sobie przez magla i waz powrotny do butelki. 5.odkrecamy przewody doprowadzajace olej i odprowadzajace olej z maglownicy(te przy samej maglownicy) na zdjeciu widoczna jest tylko jedna sruba,druga jest schowana za nia, widac weza idacego do niej(tuz obok sruby regulacyjnej)zdjecie jest juz na nowym maglu bo na starym zapomnialem zrobic... -i tak pierwsza sruba(widoczna na zdjeciu)odkrecamy ja z kanalu z zastosowaniem dwoch przedluzek(duzych),klucza(grzechotki),jakiejs przedluzki na klucz(rurka) i nasadki (22)(sruba po rozkreceniu bedzie z 4 otworami po bokach) -druga sruba jest na klucz 20 i dojscie tylko i wylacznie od gory oczkowym kluczem(przydala by sie przedluzka lub mocna reka)tutaj sruba jest z taka siateczka w srodku,wyciagamy sruby oraz podkladki aluminiowe.. 6.odkrecamy maglownice -maglownica trzyma sie na trzech srubach,1-pod akumulatorem,2-kolo serwa od hamulcow,3-po stronie kierowcy od spodu(odkrecamy z kanalu)na zdjeciu wyzej ta niebieska(wszystkie byly w tym kolorze) sruby sa na klucz nasadowy 10(dwunastokatny)niewiem jak go fachowo nazwac -magiel wyciagamy od strony kierowcy,uprzednio sciagajac oslone plastikowa przy nadkolu(klucz 10 jedna sruba,i dwa korki plastikowe) 7.mamy juz maglownice na ziemi,wiec przystepujemy do rozebrania jej z drazkow i koncowek drazkow -koncowki drazkow sciagamy za pomoca klucza 18,z zastosowaniem kontry -nastepnie sciagamy dwie opaski i zdejmujemy oslony gumowe(a to ukazalo sie po zdjeciu oslon,ta brazowa plama pod maglem-to moje 200ml plynu z lewej jak i prawej strony,a bylem przekonany ze wyciek jest tylko ze sruby regulacyjnej bo tylko tam go widzialem) -po zdjeciu oslon odkrecamy drazki kierownicze klucz 36 i przedluzka(ja zastosowalem francuza bo innego niemialem) \ nowy magiel -drazki przekladamy na nowy magiel,zakladamy oslony(ja zalozylem stare po wymyciu ich w ropie,jezeli sa w dobrym stanie to polecam ta operacje poniewaz nowe oslony sa gumowe((dostalem wraz z maglem)guma jest czesto slabej jakosci i czesto szybko parcieje i peka,natomiast ori jest sztywniejsza i przypomina jakby byla z jakims utwardzaczem)jest o wiele wytrzymalsza -skrecamy oslony opaskami i wkrecamy nowe koncowki drazkow 8.wkladamy magiel do auta i przykrecamy go 3srubami,nastepnie podlaczamy weze zasilajace i odprowadzajace olej,pamietajac o nowych podkladkach aluminiowych-skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci z zastos.nowych srub i nakretek koncowki drazka 9.majac to wszystko przystepujemy do plukania ukladu(nowej maglownicy)opisy sa juz na forum ale po krotce opisze -wlewamy plynu do max.krecimy kierownica na wylaczonym silniku(przydaje sie pomoc drugiej osoby)dolewamy plynu(poniewaz plyn splynal do pompy)palimy silnik,i krecimy na boki kierownica pamietajac zeby uzupelniac plyn na biezaco(zeby niezostalo zassane powietrze),a druga osoba kreci kierownica(prawo-lewo na maxa),tak kilka razy pokrecic. -nastepnie spuszczamy plyn z ukladu(jak na poczatku),i wten sam sposob napelniamy uklad nowym plynem pamietajac tylko ze krecimy kierownica az plyn w zbiorniczku przestanie sie pienic koszty calej operacji: -maglownica(allegro)900zl(-300)po zwrocie starej-gwarancja 1rok -koncowki drazkow lemforder 220zl-2szt. -plyn aso 2butelki 2X39zl -aluminiowe podkladki 4szt.2duze po 1,80zl,,,2male po 1,30zl -zbieznosc 40zl niestety niemialem mozliwosci zregenerowania i wymiany w tym samym miejscu,poniewaz zaklad w koszalinie niebyl polecany przez kilku moich znajomych,wiec musialem skorzystac z allegro,za wymiane chciano 200zl,wiec podziekowalem(czas trwania operacji to 7h-pierwszy raz) efekty(zmiana plynu bardzo korzystnie wplynela na pompe wspomagania ,pompa chodzi ciszej przy max.skrecie,plyn jest koloru zielonego,a nie brazowego)przejechalem juz 1500tys km i jak narazie wszystko super. jakby cos bylo niejasne i zrobilbym blad gdzies prosze o poprawe, POWODZENIA PANY CZESTO PISZECIE NA PW CZY JESTEM ZADOWOLONY Z REGENERACJI? POWIEM ZE W 100PROC.TAK SAMOCHOD JEST CIAGLE ZE MNA OD REGENERACJI MINELO--- 3,5 ROKU I 110TYS.KM I MAGIEL WCIAZ SIE BARDZO DOBRZE TRZYMA...WYMIENIAM PLYN CO 2 LATA I HULA.....28.06.2011 28.07.2014 NA PRZEGLADZIE WYSZLO ZE MAGIEL MA JUZ LUZ ----NIE CIEKNIE,NIC NIE POKOJACEGO SIE Z NIM NIEDZIEJE ALE MA JUZ WYCZUWALNY LUZ...... TERAZ TEN UZYTKOWNIK NA ALLEGRO WYSTEPUJE JAKO ARGO-REGEN tel501-637-642 723-637-642 mam pytanie czy a4 b6 jest tak samo co do wymiany magli?
adasm112 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Witam Panowie. Czy efektem zużycia waszych magli było stukanie jakieś np po przejechaniu przez próg bądź na nierównościach stuki. Mam wymienione wszystkie wahacze końcówki itd. Pytam bo tak stwierdził mechanik. A to nie jest mały wydatek a wole się upewnić. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
wesz82 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Witam Panowie. Czy efektem zużycia waszych magli było stukanie jakieś np po przejechaniu przez próg bądź na nierównościach stuki. Mam wymienione wszystkie wahacze końcówki itd. Pytam bo tak stwierdził mechanik. A to nie jest mały wydatek a wole się upewnić. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Tak magiel może stukać tak samo jak inne elementy zawieszenia.
adasm112 Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 Witam. Stuki rozwiązane. Maglownica wymieniona. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
AudiA45 Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Dziękuje za bardzo przydatne poradniki , Pozdrawienia Ode mnie i od taty
ogienkorwa Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 A4 B6 sedan 2,5 tdi AKE Przewod na klucz 19 ( opis 20) - magiel w gore >> przewod w tył aby sie minol zawieszenie srort czy jak tam to zwal obnizone 1* odkrecic amor od spodu - i tak przeciez po zbieznosci 2* rurka i wdol - albo noga kolegi wylazl po poblaczce blokowal sie o sprezyne KOYO odkryta z niezadowoleniem ...
Piotr Janecki Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 koncowki poszly lekko wyczyscilem szczotka druciana i bylo latwo drazki kierownicze ida ciezko ale bez problemu jak magla w imak wsadzisz,najgorzej 2 sruby jest odkrecic z wezami z magla przy samym maglu,widac je na foto ptk5.tylko nie te niebieskie trzymajace magiel do karoseri,przedluzki chyba 2 laczylem bo niebylo jak kluczem obrocic,1 sruba pojdzie lekko bo jest dostep z druga jest czeski bo niema zbytnio miejsca ale dobry oczkowy i do dziela...opis masz wyzej ..powodzenia jak co to na priva pisz jak beda problemy Polecam lekko przyciety klucz "poligonowy" ja oba węże od dołu odkrecalem i poszło bez problemu
Marcel2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Dzieki za manual pomocny 3 godzinki z ojcem kupiłem używke z 2.5 diesel wyposażona w teleskop tzn amortyzator skrętu trochę inna jazda w mojej maglownicy wycieki ubytki oleju wszystko gromadziło sie w gumach . Pozdrawiam
kichy Opublikowano 3 Marca 2018 Opublikowano 3 Marca 2018 Witam i jak z tą firmą Argo co możecie powiedzieć po czasie?
wesz82 Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 Na forum znam dwa przypadki z Argo.. Jeden happy a drugi po 2 latach szukał innej firmy,puściły uszczelnienia..
kichy Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 (edytowane) A ty coś możesz polecić bo większość to te Argo poleca Edytowane 4 Marca 2018 przez kichy
wesz82 Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 Nie,niestety nie robiłem nigdy regeneracji. Tomek tj Dev cos mi kiedys mówił ze wysyła do chłopaków bo ma sprawdzony zakład co ogarnie to dobrze. Dzwon do niego on poda Ci namiar. Moze sam sie odezwie jak znajdzie to.. Kiedys lata temu dzwoniłem do nich i nie mieli na podmiankę wiec musiałbyś z dobry tydz zakotwiczyć auto..
Emejcz Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Czy układ nie będzie zapowietrzony po tej procedurze gdzie trzeba odkręcić wszystkie przewody przecież?
Piotr Janecki Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 20 minut temu, Emejcz napisał: Czy układ nie będzie zapowietrzony po tej procedurze gdzie trzeba odkręcić wszystkie przewody przecież? U mnie było tak ze chwile trzeba było pokręcić a później to minimalnie była zapowietrzona ale zwijalem majdan i jak chwile odstala to samo zeszło i było git
wesz82 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Uklad bardzo latwo sie odpowietrza.
Emejcz Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 (edytowane) Właśnie skończyłem wymianę. Założyłem używkę kupioną na forum, bo moja już za dużo płynu pobierała. Po wymianie wspomaganie chodzi tak jak chodziło, ale słyszę mocniejsze buczenie pompy jak manewruję parkingowo. Ma ktoś pomysł co to może być? Czy jest możliwe, że ten magiel który założyłem jest uszkodzony, czy to raczej wina czegoś podczas montażu? Jedyne co chyba możliwe to że gdzieś jakieś paprochy by wpadły podczas montażu, no i ogólnie ta śruba jedna co się przykręca do magla z takim sitkiem to załozyłem inna, bo w moją jak dmuchałem to był ten zaworek lekko nieszczelny. Edytowane 28 Kwietnia 2018 przez Emejcz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się