Matisline11 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Witam , dzisiaj rozebralem pampersa i od dolu zobaczylem , że koło na sprężarce się obraca a w środku stoi czy świadczy to o zatarciu czy o zerwaniu sprzęgiełka . i co w takim wypadku zrobic ?
bart1907 Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 I mnie chyba czeka ta robota lecz najpierw wymienie silniczki nagrzewnicy bo bledy pokazuje Wysłane z mojego Szajsunga
quattros Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Po podlaczeniu vaga szukaj testu i powinno byc słychać przekaznik i elektromagnes na sprezarce. Ewentualnie na przewod od sprezarki (kompresora) chyba kolor zielony podaj +12 volt i obserwuj.
darooo Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Po podlaczeniu vaga szukaj testu i powinno byc słychać przekaznik i elektromagnes na sprezarce. Ewentualnie na przewod od sprezarki (kompresora) chyba kolor zielony podaj +12 volt i obserwuj. W B5 faktycznie taki numer przejdzie bo jest cewka ale w B6 jest zupełnie inna konstrukcja. Sprężarka klimatyzacji pracuje cały czas.
Jog Opublikowano 20 Lipca 2014 Opublikowano 20 Lipca 2014 Witam mnie też czeka wymiana sprzęgła, od jakiegoś czasu było słychać ,,terkotanie " na econ, i pewnego razu podczas jazdy całe odpadło, znalazłem tylko obudowę. I tutaj pytanie jaką wersje mam kupić 16 czy 19 mm? Zmierzyłem osłonę suwmiarką i wyszło mi 17,5 mm Auto: Audi a4b6 2002r AVF, osobny pasek na klimę ---------- Post dopisany at 18:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:25 ---------- Witam mnie też czeka wymiana sprzęgła, od jakiegoś czasu było słychać ,,terkotanie " na econ, i pewnego razu podczas jazdy całe odpadło, znalazłem tylko obudowę.I tutaj pytanie jaką wersje mam kupić 16 czy 19 mm? Zmierzyłem osłonę suwmiarką i wyszło mi 17,5 mm Auto: Audi a4b6 2002r AVF, osobny pasek na klimę Dodaje zdjęcie
KoJ@K Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Panowie moglby ktos odswiezyc fotki, bo nie dzialaja? Od nie dawna stalem sie posiadaczem B6, w aucie nie dziala klima, na oslonie silnika znalazlem taka blaszke: Da sie to samo jakos wymienic, zreanimowac, czy w gre wchodzi tylko wymiana sprezarki?
pawel121 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Zerwało się sprzęgło, pierw trzeba znaleźć przyczynę zerwania, może to być zatarcie sprężarki ale też może być problem z elektryką, najlepiej oddać do dobrego fachowca od klimy, ja u siebie sam wymieniłem ale zerwało się na nowo. tutaj masz taką tarczę http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ZABIERAK-%2C-TARCZA-SPRZEGLA-do-Napedu-Kompresora-NIPPONDENSO-6SEU14C-%2C-7SEU17C-zatosowanie-Klimatyzacja-do-Samochodow-%2C-Auto-Klima-%2C-Klimatyzacja-Lodz-%2C-Klimatyzacja-Czesci/1127
GreGoriO Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Zerwane sprzęgło... spuść czynnik jeśli jeszcze jest, i obejrzyj zawór/dyszę rozprężną. Jej wygląd ci wiele powie o stanie instalacji. Do kompletu wymienisz jeszcze osuszacz.
KoJ@K Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Gazu jeszcze bylo duzo, bo jak rozpialem waz przy chlodnicy to chwile syczalo, ale czy jest czynnik to nie wiem. Gdzie znajduje sie ta dysza rozprezna i jak ją sprawdzic? Zauwazylem tez, ze nie na calym okregu sa te czarne gumki, czesc z nich pewnie powypadala. Da sie jakos zdiagnozowac samemu co sie stalo czy trzeba rozbierac sprezarke, by "zobaczyc" przyczyne? Dzieki za odpowiedzi.
GreGoriO Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) samemu możesz spróbować pokręcić kołem sprężarki, jest tam śruba na wale/ośce. Załóż klucz grzechotkę i spróbuj pokręcić, jeśli lekko się obróci to jest szansa że do odratowania, jeśli nie dasz rady i stoi w miejscu to tylko serwis, dysza jest w rurce klimatyzacji która wchodzi w podszybie, po lewej stronie(patrząc od przodu... czyli po stronie pasażera) nad filtrem powietrza. na rurce jest nakrętka na klucz 27. Edytowane 31 Października 2014 przez GreGoriO
KoJ@K Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Kurde a dopiero mialem to na wierzchu, bo robilem rozrzad, ale nie wiedzialem jak to sprawdzic. i co zrobic z tym zaworkiem, jak/co sprawdzic? Tylko najpierw by pasowalo odessac jeszcze ten czynnik. Edytowane 1 Listopada 2014 przez KoJ@K
GreGoriO Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 kładziesz się pod auto i kluczem próbujesz ruszyć ośkę sprężarki. a zawór rozprężny(dysza dławiąca) musisz mieć pusty układ, bo trzeba go wyjąć.
KoJ@K Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 W razie czego to jest do dostania sama ta dysza dlawiaca, czy jest tylko dostepna z innymi elementami lub w jakis zestawach?
GreGoriO Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 Oczywiście, jest mnóstwo tematów na naszym forum, poczytaj ZAPAMIĘTAJ KOLOR dławika zanim go wyrzucisz Jak zapewne zauważysz... MUSISZ też wymienić OSUSZACZ
KoJ@K Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 Patrzylem na osuszacz i jest suchutki. W jakim celu sie go wymienia? I jak bys mogl to podlinkuj cos o tych dlawiacych, bo nie moge znalezc nic ?!
GreGoriO Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 No jak masz suchy osuszacz to układ jest pusty. więc samą dyszę też możesz wyciągnąć. Odszukaj moje posty związane z klimą, tam są podane linki i zdjęcia.
KoJ@K Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Chodzilo mi o to, ze nie jest jakis przypocony na laczeniach itd.
GreGoriO Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 poczytaj proszę wątki klimie, tam wszystko wyjaśnione, nie chce mi się rozpisywać ponownie osuszacz wyciąga wilgoć z gazu który krąży w układzie. który mógłby zagrażać sprężarce.
sebo1991 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Instrukcja dotyczy A4 B6 ze zmienionym rozrządem (od modelu 2003.06) możliwe bardzo że także obejmuje modele B7 1.9 i 2.0 TDI. Instrukcja pokazuje wymianę łożyska w sprzęgle kompresora klimatyzacji 6SEU14C oraz wymianę gumek amortyzujących. Różnie dobrze instrukcja może być pomocna do wymiany całego lub jednego z elementów. W moim przypadku naprawa wykonana w celu wyeliminowania hałasu szczególnie wydobywającego się ze sprzęgła po włączeniu trybu ECON = wymiana łożyska (35x52x22) i gumek amortyzujących. Sprzęgło składa się z: - koła pasowego (koło z tworzywa sztucznego, w otworze osadzona tulejka metalowa - łożysko 35x52x22 - gumki amortyzujące (6 szt.) - tarcza sprzęgłowa - pierścień zabezpieczający tarczę sprzęgłową - pierścień zabezpieczający (Zegera) do osadzenia koła na wirniku sprężarki - podkładka dystansowa Narzędzia i przyrządy: - śrubokręt płaski duży (do zdjęcia dolnej osłony silnika) - śrubokręt płaski mały - klucz płaski 16 - przyrząd do demontażu filtrów oleju z opasaniem gumowym - nasadka 7 - nasadka 13 - przedłużka kardanowa - przedłużka zwykła (krótka) - nasadka 32 (lub tulejka do wyciśnięcia łożyska) - prasa - opaski elektryczne (trytytki) ZDJĘCIE DOLNEJ OSŁONY SILNIKA a. odkręcić wkręty 1 i 2 b. plastykowe wkręty od strony obu nadkoli - zdemontować tylko pierwszy od wewnątrz przekręcając o 90st. i wysuwając Uploaded with ImageShack.us ZDJĘCIE PASKA WIELOROWKOWEGO a. złapać kluczem 16 za nakrętkę napinacza paska wielorowkowego b. przekręcić zgodnie ruchem wskazówek zegara na tyle aż druga osoba zsunie pasek z kółka pasowego alternatora c. zdjąć pasek z koła pasowego kompresora (nie ściągać całkiem paska, zachowamy ten sam kierunek obrotu paska) Uploaded with ImageShack.us ODKRĘCENIE KOMPRESORA KLIMATYZACJI a. Wypiąć węże przychodzące do kompresora z najbliższych zaczepów b. Wypiąć wtyczkę z zaworu zamocowanego w kompresorze, przeciąć opaskę elektryczną c. Wypiąć wtyczkę od czujnika w misie olejowej d. Odkręcić śruby 1 i 2 (M8x88) nasadką nr 13 e. Zabezpieczyć kompresor drutem (podwiesić go) f. Odkręcić (przy użyciu przedłużki z kardanem) śrubę 3 (M8x88) nasadką nr 13 g. Przesunąć wiązki przewodów tak aby opuścić kompresor głównie jego przednią część DEMONTAŻ KOŁA PASOWEGO / SPRZĘGŁA KOMPRESORA a. Zdjąć pierścień zabezpieczający przy pomocy średniego/małego śrubokręta podważając od jednego z końców pierścienia b. Chwycić po obwodzie koła gumowym pasem przyrządu do demontażu filtrów oleju aby zablokować koło przed obracaniem c. Założyć nasadkę 7 na sześciokąt na wirniku kompresora d. Blokując koło odkręcać w stronę przeciwną do strzałki umieszczonej na tarczy sprzęgłowej e. Odkręcać do momentu aż tarcza sprzęgłowa wysunie się i zejdzie z gwintu (uwaga! może część gumek już wypaść) f. Zdemontować pierścień zabezpieczający Zegera (śrubokrętem płaskim lub dedykowanym narzędziem) g. Wyjąć podkładkę dystansową osadzoną na wirniku h. Zdjąć koło pasowe / sprzęgło z wirnika, powinno swobodnie zejść z wirnika i. Zdemontować pozostałe gumki WYCISNĄĆ ŁOŻYSKO uwaga!: koło jest wykonane z tworzywa sztucznego - zachować ostrożność by nie zniszczyć koła przy wyciskaniu/wciskaniu łożyska. Nie polecam zapierania na kołnierzu koła gdzie pracuje pasek, lepiej to robić na mniejszej średnicy, możliwie "blisko" łożyska a. Dopasować tulejką (średnica wew. większa niż 52mm - by oparło się na powierzchni tak gdzie osadza się gumeczki i wysokość tulejki większa niż 22mm, średnica zew. taka by zbyt cienką tuleja nie naruszyć koła) b. Za tłoczek wyciskający zastosować nasadkę 32 (u mnie taka ładnie przypasowała) - zaprzeć na bieżni wewnętrznej łożyska WCISNĄĆ ŁOŻYSKO uwaga!: zachować podobne zasady jak przy wyciskaniu, z reguły łożyska są lekko "tłuste" ale jak ktoś chce może troszeczkę je posmarować smarem UŁOŻYĆ GUMKI ZAMONTOWAĆ KOŁO PASOWE / SPRZĘGŁO KOMPRESORA NA WIRNIK a. Nałożyć kółko na wirnik b. Zabezpieczyć kółko przez zamontowanie pierścienia zabezpieczającego Zegera na wirnik c. Włożyć podkładkę dystansową d. Osadzić tarczę sprzęgłową , przypilnować osadzenie łopatek pomiędzy gumkami e. Dokręcić tarczę sprzęgłową do oporu momentem 35Nm - przy użyciu nasadki 7, blokując koło przyrządem do demontażu filtrów oleju (operacja ta jest znacznie prostsza niż odkręcenie) f. Zamontować pierścień zabezpieczający - upewnić się że dobrze się osadził ZAMOCOWANIE KOMPRESORA KLIMATYZACJI a. Zdjąć drut zabezpieczający b. Załapać śruby 1 i 2 c. Załapać i dokręcić śrubę nr 3 (przy użyciu przedłużki kardanowej) d. Dokręcić śruby 1 i 2 e. Wpiąć wtyczkę w zawór na kompresorze i w czujnik w misie olejowej f. W pobliżu wtyczki przy kompresorze zamontować ponownie nową opaskę elektryczną (trytytkę) g. Zapiąć w uchwyty przewody klimatyzacji ZAŁOŻYĆ PASEK WIELOROWKOWY a. Ułożyć opasanie paska wielorowkowego - pomijając kółko pasowe alternatora b. Założyć klucz 16 na nakrętkę napinacza paska c. Przekręcić napinacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara na tyle aby druga osoba nasunęła pasek na kółko pasowe alternatora ZAMOCOWAĆ OSŁONĘ DOLNĄ SILNIKA UWAGA!!! Instrukcja naprawy pokazana na stronie: http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/Sprężarki%20Kompresory%20Części.html może doprowadzić do uszkodzenie dobrego sprzęgła kompresora klimatyzacji. Przy pomocy tego klucza 3-y bolcowego nic nie odkręcimy a co najwyżej zerwiemy dobre sprzęgło klimatyzacji. Części dotyczące układu klimatyzacji można nabyć u sprzedawców: AUTO KLIMA http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/ łożyska (niemal wszystkie hurtownie z łożyskami są w stanie takie łożyska sprowadzić) witam! czy w tej instrukcji nie ma czasem pomyłki przy kierunku odkrecania tarczy? moze dlatego ludzie urywają klucze... bo jeżeli na tarczy jest gwint to należy ośke wktęcać...
Yassu Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Panowie i Panie, kilka uwag po remoncie koła pasowego u siebie. Jeżeli występują u Was objawy: - rzężenie/chrobotanie koła - jeżeli zobaczycie że tarcza sprzęgła na naciągniętym paskiem kole ma luz i obraca się kilka stopni w lewo/prawo - po ściągnięciu paska wyczujecie delikatny luz podczas poruszania.... ....to na 99% zużyte są amortyzatory gumowe (dostępne na portalu aukcyjnym za ok.30zł/kpl. - szt.6) oraz za jednym zamachem warto wymienić łożysko na kole pasowym (np. NSK 35x52x22) jeśli chcecie wykręcić koło pasowe (sprzegiełko) i wymienić w/w części, dorzucam kilka fotek jak to wyglądało u mnie. Dodam tylko, że klucz nasadowy nr 7 na 1/4" musicie zaopatrzyć się w dobrej jakości. Wszystkie giełdowe kluczyki po 15zł poszły do złomu. Klucz o rozstawie bolców 22mm FOTO 1 FOTO 2 Po odkręceniu sprzęgła... FOTO 3 ...i wysypaniu resztek amortyzatorów - tyle zostało. FOTO 4 FOTO 5 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się