lord_maciek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Witam. Zmagam się z dziwnym stukaniem przy silniku. Temat opisałem w dziale B6 1.9 TDI "Klikanie dochodzące z silnika. " rozwiązania tego problemu nie znalazłem. Domyślam się, że te dźwięki dochodzą z kompresora klimatyzacji. Sprawdziłem historię serwisów i dwa razy była adnotacja odnośnie zużycia sorzęgiełka /łożyska pompy klimatyzacji. Mógłby ktoś z was rzucić okiem na ten temat i wyrazić swoją opinię. Dzięki. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/317249-[AVB]-Klikanie-na-zimnym-silniku. Edytowane 23 Czerwca 2015 przez lord_maciek
KoJ@K Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Panowie w temacie mam pytanko - czy nie sprawna rolka alternatora moła by byc przyczyną zerwania się tego sprzęgiełka na klimie, czy raczej w drugą stronę, czyli nie sprawna (np przytarta sprężarka) mogła uszkodzic rolkę alternatora ?! Przy wymianie rozrządu zmieniłem od razu rolkę alternatora, a za nie długo planuję wziąśc się za tą nie działającą klimę i nie wiem czy szukac innej używanej sprawnej sprężarki czy próbowac i bawic się kolejny raz (zaraz po zakupie auta znalazłem zerwane sprzęgiełko leżące na osłonie silnika, sprzedający auto, jak do niego zadzwoniłem niby mówił, że nie dawno było ono robione razem z gumkami) w wymianę sprzęgiełka wraz z tymi gumkami ??
Młody92 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Panowie w temacie mam pytanko - czy nie sprawna rolka alternatora moła by byc przyczyną zerwania się tego sprzęgiełka na klimie, czy raczej w drugą stronę, czyli nie sprawna (np przytarta sprężarka) mogła uszkodzic rolkę alternatora ?! Przy wymianie rozrządu zmieniłem od razu rolkę alternatora, a za nie długo planuję wziąśc się za tą nie działającą klimę i nie wiem czy szukac innej używanej sprawnej sprężarki czy próbowac i bawic się kolejny raz (zaraz po zakupie auta znalazłem zerwane sprzęgiełko leżące na osłonie silnika, sprzedający auto, jak do niego zadzwoniłem niby mówił, że nie dawno było ono robione razem z gumkami) w wymianę sprzęgiełka wraz z tymi gumkami ?? Kolego miałem to samo u siebie. Że miałem zerwane sprzęgiełko. Więc masz do wymiany całą sprężarkę bo pewnie jest ona zatarta. Koszt takiej sprężarki po regeneracji to około 400 600 zł. Chyba że chcesz nową to koszt około 1000 zł. A przyczyną zerwania sprzęgiełka było to że nie było oleju w sprężarce i czynnika.
MiruK Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Panowie mam sytuację podobną jak mateusz_t16 , tzn. na wyłączonej klimatyzacji coraz wyraźniej stuka i żęzi, jak włączę to zawsze cichnie, klima poza tym działa normalnie. Powiedzcie w co się zaopatrzyć przed rozbiórką, czy do czasu remontu lepiej cały czas jeździć na włączonej klimie czy to bez różnicy ?
OskiUK Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 Odgrzeje kotleta Jak zdjac ta oslone sprzegla w 6seu12c? Odkrecam srube 10tke i probuje podwazyc ta blache ale ani drgnie. Pomocy
elmer80 Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Tak normalnie to jest do tego taki uchwyt jak do gumowki ;-) ale młotek i bijak lub dobry śrubokręt też pójdzie wysłane z Commodore 64
OskiUK Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 No wlasnie probuje dlugim, solidnym srubokretem to podwazyc z kazdej strony ale nie schodzi. Jak dobrze rozumiem ta blacha osadzona jest na wieloklinie na walku? Kurde, nie chce jej zniszczyc.
elmer80 Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Odkręć a nie wyrywaj. wysłane z Commodore 64 Ooo masz tu... https://youtu.be/ZFbxUT1oyMM wysłane z Commodore 64
OskiUK Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 To nie ta sprezarka. Ja mam taka tarczke http://www.polarbearinc.com/Webstore/images/products/HD/clutches/CA166.jpg Sent from my SM-G900F using Tapatalk
elmer80 Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 no tak Ty masz AWX - dopiero zajarzyłem nie pomogę
OskiUK Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 Luzik:) Dzieki mimo wszystko Sent from my SM-G900F using Tapatalk
PrzemoP Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Witam. Po demontażu u siebie stwierdzam, że w instrukcji na początku tematu jest błąd co do kierunku kręcenia podczas odkręcania. Stąd te zmielone łby. Mamy tutaj normalny gwint prawostronny. Trzeba sobie tylko wyobrazić, gdzie jest śruba a gdzie nakrętka. "Śruba" to trzpień wychodzący ze sprężarki i wchodzący do "nakrętki" którym jest koło pasowe, ale uwaga... od strony sprężarki. Więc reasumując, patrząc od przodu auta, aby wykręcić z nieruchomego trzpienia (trzymamy kluczem 7) koło pasowe, kręcimy kołem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jeśli chcemy wykręcić oś z koła (trzymamy za koło specjalnym kluczem lub kluczem do filtrów z miękką podkładką), to kręcimy kluczem 7 w kierunku ruchu wskazówek zegara. Nie ma potrzeby stosowania kluczy udarowych ani innych ciekawych wynalazków. Dobra 7 nasadowa i klucz do filtrów wystarczy, co do siły potrzebnej do odkręcenia to koło w rowerze jest przykręcone mocniej. Potem montaż gumek no i czekam na tarczę sprzęgła (jeden z palców wchodzących pomiędzy gumki pękł niestety). Swoja drogą to ten łeb 7 na ośce jest zrobiony ze słabego stopu, nietrudno go zmielić. Pozdrawiam
KoJ@K Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 (edytowane) Kupilem uzywke sprezarke, ale miala delikatny luz na kolku, wiec przez zalozeniem postanowilem jeszcze wymienic gumki, po odkreceniu sprzegla gumki w kawalkach wysypaly sie. po zalozeniu nowych gumek kółko sie ladnie kreci, a luzow na nim brak. wzialem sie wczoraj pod wieczor za wymiane, ale mimo tego ze dokupilem kilka nowych oringow, to i tak mi braklo dwoch do osuszacza i skladal bede dopiero dzisiaj, bo oringi juz mam wszystkie. Ogolnie wyjecie sprezarki to nic skomplikowanego, ani trudnego, są tam 3 sruby na klucz 13, dwie srubki na torxa 40 chyba i jedna na klucz 16 od "ciezarka wyrownowazajacego" , ktory zaslania nam dostep do jednej ze srub od sprezarki. Po powrocie z pracy montaz, niestety z nabiciem i sprawdzeniem klimy juz dzisiaj nigdzie nie zdaze. Edytowane 1 Sierpnia 2015 przez KoJ@K
jacek2121 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) Utrapienie z ta klimą... Powiedzcie mi co zrobić, bo już nie mam siły.... Kupiłem samochód przy kupnie było wiadomo, że kompresor jest lichy ale wszystko działało... Mechanik na przeglądzie powiedział, że na razie działa nie bd ruszać sezon może wytrzyma to w zimę jak bd trochę wolnego czasu zmienimy kompresor itp. Oczywiście mi jako człowiekowi w czepku urodzonemu nie wytrzymał i pewnego dnia podczas jazdy szarpnęło trochę samochodem przestała działać klima cóż trudno się mówi wiadome było to że może się niebawem zakończyć jego żywot.. Kupiłem kompresor używany ale wyglądał na sprawny leciutko się kręcił itp. I sprawny był przez 2 tyg po czym podczas jazdy znów szarpnęło samochodem zblokowało go jeb.....ło coś i nagle przestało działać wspomaganie ładowanie itp. tak go zblokowało, że wypluł z siebie wszystko co miał w środku po czym spalił się pasek i od nowa impreza... poniżej zdjęcie zrobione po demontażu... Kupiłem kolejny kompresor przy mnie zdemontowany z samochodu dla pewności kupiłem nowe koło pasowe z gumeczkami i sprzęgłem, osuszacz i filterek. układ został oczyszczony sprawdzony pod względem szczelności napełniony czynnikiem i olejem, pojeździłem 2 dni i wczoraj podczas jazdy odpadło sprzęgło, odkręciło się... i wykruszył się kawałek rantu koła pasowego .... a było na 100 % dobrze wkręcone i dodatkiem stop gwintu... Co radzicie teraz ?? kupić znów koło pasowe itp założyć jeszcze raz?? Bo już nie mam siły i pomysłów do tego. Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez jacek2121
KoJ@K Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 O kutwa !! Czy przed zalozeniem sprezarki zalewales ją tym olejem? Sprawdzales reszte osprzetu, ktora chodzi na tym samym pasku co klima - napinacz, czy np sprzegielko alternatora lub pompa wspomagania nie sa przytarte itd ?
jacek2121 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Wszystko jest ok a to może mieć wpływ na moje problemy z klimą??
KoJ@K Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 No jezeli np ktores kolko jest zatarte to na logike biorac stawia duzy opor, przez co reszta osprzetu na tym pasku ma ciężej.
KoJ@K Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Jeden przecinek w tym zdaniu i calkowicie zmienia jego sens, a teraz nie wiadomo czy wszystko jest okej czy nie okej ?!
jacek2121 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) Przepraszam, szybko pisałem. Jest wszystko ok na 100 %. Witajcie ponownie nikt nie odp nic konkretnego co może być przyczyną. Jest sens kupić kolejne sprzęgiełko i założyć, czy raczej ten kompresor jest nie dobry?? A teraz mi jeszcze przyszło na myśl... wcześniej miałem kompresor ze sprzęgłem takim : http://www.polarbearinc.com/Webstore/images/products/HD/clutches/CA166.jpg A teraz założony jest z takim jak pokazał wyżej kolega elmer80 może przez to tak się stało? Czy nie ma znaczenia jaki się założy ?? Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez jacek2121
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się