Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Uszkodzony wałek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Rok temu zakupiłem piękne A4 z 2007r z przebiegiem 168tyś 2.0 tdi. Auto przyjechało prosto z Niemiec, pełny serwis. Auto czyste, zadbane no i w automacie piękna jazda. Gdy robiłem pierwszą wymianę oleju to z silnika ściekło mi prawie 8 litrów oleju co było bardzo niepokojącym objawem ale myślałem że to coś Niemiaszki popieprzyli. Ale tak nie było. Kilka dni temu moja A4 zaczęła głośno stukać w silniku przy odpalaniu ale potem cichła i było ok. Moc silnika wydawała się dobra. Zajechałem do mechanika który zdiagnozował że coś się dzieje z wałkiem rozrządu i miał rację. Po zdjęciu obudowy okazało się że jest wytarty wałek rozrządu na 2 i 4 cylindrze. Ba nawet już są dziury w szklankach. Przy okazji okazało się, że ktoś wcześniej ingerował w silnik ponieważ był kładziony silikon na uszczelkę oraz śruby były zmieniane mocujące wałek rozrządu. Mój silnik ma teraz 199 tyś km i nie wiem co robić - czy zmieniać tylko wałek rozrządu i szklanki czy poszukać cały sinik i mieć spokój. Nie jestem pewny co do wcześniejszych mechaników i nie wiem co było wcześniej robione w tym silniku. Biorąc pod uwagę fakt, że po wymianie oleju po 6 tyś km jest ponownie znacznie podwyższony stan oleju w silniku mam zamiar jednak szukać nowego motoru z małym przebiegiem. Informuję jednocześnie , że stan płynu chłodniczego nie ubywa. Co szanowni forumowicze mi poradzicie? Podoba mi się te auto i raczej nie chciałbym go sprzedawać. bardzo proszę o rady. Krzysiek[br]Dopisany: 01 Maj 2011, 23:34_________________________________________________i może ktoś z Was ma namiary na odpowiedzialnego i pewnego dostawcę silników.

Opublikowano

rób sam wałek ze szklankami - nie ty pierwszy i nie ostatni ...

Opublikowano

rób sam wałek ze szklankami - nie ty pierwszy i nie ostatni ...

wcześniej zlokalizuj którędy ci się paciara leje do silnika

Opublikowano

też to przerabiałem, wymienisz wałek i szklanki a oleju i tak będzie przybywać i znowu będą do wymiany, oleju przestanie przybywać jak zrobisz porządek z dpf-em :>

Opublikowano
też to przerabiałem, wymienisz wałek i szklanki a oleju i tak będzie przybywać i znowu będą do wymiany, oleju przestanie przybywać jak zrobisz porządek z dpf-em cheesy

100% potwierdzam...

Opublikowano

8 litrów spuszczone z silnika to dwa razy więcej niż go tam być powinno :decayed:

Przy prawidłowo działającym DPF-ie na 100 % nie jest to jego wina.

Wyciągnij pompowtryski i oceń stan ich gniazd w głowicy, bo to one na 90 % są przyczyną przybywania oleju w Twoim silniku.

BPW ma jednopunktowe mocowanie pompek, w czasie pracy kiwające się pompki wycierają gniazda w głowicy aż dochodzi do utraty szczelności oringów i napęd leje się do oleju.

Robiłem u siebie uszczelkę pod głowicą przy 110 kkm i stan gniazd był taki że jak dotrwają bez przecieków do 200 kkm to będzie bardzo dobrze :gwizdanie:

Jeżeli moje przypuszczenia się potwierdzą, to pozostaje kupienie nowej głowicy ( do dostania za 2kPLN jak się dobrze poszuka)

lub tulejowanie gniazd, ale nie mogę nikogo polecić kto da na taką naprawę gwarancję.

Wymiana samych oringów pomoże, ale na krótko ( pod warunkiem że zapodasz oryginały , a przed montarzem skrobaczkiem obrobisz ranty wygniecione w gniazdach).

Głowica BPW jest taka sama jak w AJM, AVF, AWX .

Wałek rozrządu jest inny, ma inny profil krzywek pompowtrysków ze względu na konieczność realizacji dotrysku przy aktywnej regeneracji DPF-a.

Pozostałe 10% możliwości przedostawania się paliwa do oleju to padnięcie usczelnienia na pompie tandemowej znajdującej się z tyłu głowicy.

P.S. Wymiana sinika na inny, używany ma tylko sens, jeżeli znajdzisz go naprawdę tanio, i to z gwarantowanym przebiegiem np. do 50kkm , a to jóż łatwe nie będzie :gwizdanie:

Opublikowano
Przy prawidłowo działającym DPF-ie na 100 % nie jest to jego wina.

Wyciągnij pompowtryski i oceń stan ich gniazd w głowicy, bo to one na 90 % są przyczyną przybywania oleju w Twoim silniku.

Wbrew mojemu poprzedniemu postowi jestem sklonny ci @piotrsob przyznac racje. DPF jest calkiem poza ukladem smarowania,wiec jak niby tam ma sie dostac ropa? Jest male "ale"-przy jezdzie na krotkich odcinkach (ok.6kkm) oleju robi sie prawie dwa stany,dlugie odcinki oleju nie przybywa ani grama. :mysli:

Opublikowano

Chyba niezbyt uważnie czytacie to forum.

Paliwo dostaje się do oleju podczas wypalania DPF gdyż jest do tyle ze nie zdąża się spalać w cylindrze i nie jest to tylko problem silnika audi lecz szeregy niedopracowanych konstrukcji.Aby pozbyć się problemu wystarczy pozbyć się dpf...

Opublikowano
Paliwo dostaje się do oleju podczas wypalania DPF gdyż jest do tyle ze nie zdąża się spalać w cylindrze

Ale pomiedzy PDF-em a cylindrem jest turbina i interkoler ...:mysli: wiec

Opublikowano

Miałem ten sam problem zaraz po zakupie auta. Kupowałem je ze świadomością wymiany pompo wtryskiwaczy a okazało się zupełnie coś innego czyli wytarty wałek rozrządu. Ja wymieniłem cały zestaw wraz z popychaczami, szklankami i uszczelkami, podobno wymiana samego wałka usuwa problem ale na bardzo krótko...

Przejechałem juz około 2 tyś km po wymianie i zauważyłem że silnik pracuje coraz bardziej miękko, spalanie tez jakby się zmniejszało i jakby lepiej się wkręcał na obroty.

PS: Ktoś mądry mi gdzieś powiedział że jest to wada fabryczna nowych silników VAG ponieważ wałki są zbyt miękkie także zakup oryginalnego wałka montowanego na pierwszy montaż tez nie jest dobrym pomysłem.

Opublikowano

nie tak dawno znajomemu w Golfie V Plus z motorkiem 1.9 też wytarł się wałek :blink:

jakość materiałów Panowie jest winna, wałki teraz robią chyba z plasteliny :wallbash:

Opublikowano

Jakoś u siebie podczas trzyletniej eksploatacji i przejechaniu 80 kkm, nie zauważyłem zjawiska przybywania oleju, aktualnie 130 kkm przelotu.

Ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka nakazująca wykonanie jazdy regeneracyjnej, mimo że czasami jeżdżę na krótkich dystansach.

Dlatego napisałem wyżej że przy prawidłowo pracującym DPF-ie nie ma to wpływu na przybywanie oleju.

Powodów jego nieprawidłowej pracy mogą być setki, jeżeli mamy takie podejżenia to należy najpierw wykonać porządną diagnostykę silnika (VAG), i ustalić przyczynę.

Przyczyna jego nieprawidłowej pracy może być poza samym DPF-em i jego osprzętem, np. lejące wtyski, żygająca olejem po stronie gorącej turbawka i wiele innych.

W celu zapoznania się z zasadą działania i złożonością problemu polecam zapoznanie się z materiałem zamiesczonym tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318&postdays=0&postorder=asc&start=0[br]Dopisany: 03 Maj 2011, 11:30_________________________________________________

nie tak dawno znajomemu w Golfie V Plus z motorkiem 1.9 też wytarł się wałek :blink:

jakość materiałów Panowie jest winna, wałki teraz robią chyba z plasteliny :wallbash:

Kolega Krzysztof wyraźnie napisał że jego motorówka jest smarowana mieszaniną pół na pół oleju i napędu i tu bym upatrywał przyczyny awarii :)

Opublikowano

Moze ja sie wypowiem...Marewel ma tutaj sporo racji.

Problemow z wytartymi szklankami w PD jest sporo. Zaczelo sie to od ARL (tak tak) i robilismy wiele motorow w ktorych nie ma ani DPF, ani nowych walkow, ani innych udziwnien. Ale zazwyczaj przebiegi byly sporo wyzsze niz 200tys km wiec moze po prostu warto dbac o szklanki i co wymiane rozrzadu zerknac pod walek. Jak zobaczymy popekania, wklesniecia itp to warto wymienic od razu kpl bo pozniej dochodzi jeszcze uszkodzenie walka.

W autach z DPF ewidentnie widac problem z rosnacym poziomem oleju poprzez przybywanie ropki. Ma to zwiazek z cyklami wypalania tego g... i skutecznie psuje wlasciwosci smarne danego oleju. Dodajmy do tego olej LONGLIFE i obrazek jest taki:

- sliczne pachnace serwisowane auto z niemiec z przebiegiem 150-200tys ma 3 gora 4 wymiany oleju. W tym czasie olej zdarzyl sie wielkokrotnie rozrzedzic w kazdym z tych cykli i stracil wlasciwosci smarne.

- jako ze juz w ARL widac bylo ze szklanki nie sa mocnym elemententem przy prawidlowym smarowaniu tutaj zuzywaja sie po prostu jak by smarowane byly woda....

Zazwyczaj takie audi ma po glowica wiekszy burdel niz AJM z 2000r....

RADA: sprawdzac co sie pod czapka dzieje, wywalic DPF, olej co 15-10tys zmieniac.

Opublikowano

Szklanki wycierają się w każdym pd przy przebiegu 220-250tys jest to norma wymieniałem tego sporo.

Przy dpf dochodzi jeszcze rzadszy olej 5w30,LL i możliwość rozrzedzenia oleju.

Opublikowano
Ma to zwiazek z cyklami wypalania tego g... i

Moze mi kto wytlumaczyc jaki zwiazek? :hi:

Opublikowano

Przy sprawnym silniku i ukł. DPF związek jest żaden, w skrajnych przypadkach niesprawności układu DPF-a i jazdy na bardzo krótkich odcinkach może być przyczyną przybywania oleju, ale na pewno nie w ilości 4l od wymiany do wymiany oleju :naughty:

Opublikowano

No patrz... a to ciekawe co piszesz. Bo znam auta w ktorych po wykastrowaniu DPF zamiast przybywac jak do tej pory najwyzej ubywa...

Wypalanie DPF w skrocie to lanie paliwa w mega dawkach. Ma to na celu podniesienie temp spalania. Wystarczy ze wtryski sa lekko zuzyte, jezdzimy na krotkich dystansach gdzie procedura jest przerywana czesto i problem masz gotowy.

Opublikowano

No jak wywaliłeś zamiast naprawić to pomogło :decayed:

Dawka dotryskowa nie spala się w cylindrze tylko w obrębie samego DPF-a i tam dopiero podnosi temperaturę, pod warunkiem że wszystko jest sprawne :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...