wiesgaj Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Czeka mnie wymiana rozrządu. Czy z kolegów próbował kiedyś wymienić go bez zdejmowania przedniego pasa.Czy jest to w ogóle możliwe.Przy zdejmowaniu chłodnicy spuści się płyn a co przy klimie co z chłodnicą .Miałem Ibizę ,A3 i chciałbym tam było bez problemu .Teraz mam A4 AVB i też chciałbym spróbować.
Banan Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Chłodnica z klima jest na gumowych wężach więc nie trzeba tego ruszać można odchylić , bez zdejmowania przodu wydaję się niemożliwa zmiana rozrządu , zresztą utrudni to tylko pracę. MOi mechanicy twierdzą że tak jest nawet lepiej bo trudniej jest popełnić błąd bo wszystko masz na wierzchu
Lardza Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Podstaw jakieś wiaderko pod chłodnice po rozpięciu spłynie Ci może ze 2l i później sobie dolejesz Klimy nie trzeba rozpinać po ściągnięciu przedniego pasa wystarczy że go odchylasz i masz zadowalający dostęp do rozrządu.
vertus69 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Pas przedni odsuniesz na tyle żeby wymienisz rozrząd nie musisz nawet spuszczać płynu z chłodnicy,a tym bardziej opróżniać klimę.
konrad_A4 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 prosta robota, wysuwasz pas w pozycje serwisową a tu mały hint: http://eurowerks.org/showthread.php?t=10063&page=1
Renegade Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Pas przedni odsuniesz na tyle żeby wymienisz rozrząd nie musisz nawet spuszczać płynu z chłodnicy,a tym bardziej opróżniać klimę. Czytam tak te rozważania i nasuwa się kilka pytań, pomimo wielu przewijających się wątków o zmianie rozrządu w tym silniku, bijatyk słownych i przepychanek na tym i innych forach w rozlicznych tematach. Co do pasa przedniego nie ma większych przeciwwskazań do jego odsunięcia delikatnego. ELSA wyraźnie kieruje krok po kroku, skracając - nie ma tam jakiś większych wygibasów z przodem taksówki. Ale ciekawe jest jedno, co zrobi owner gabloty za chwilę ze starą pompą wody kiedy przestanie się kręcić lub w lightowym wydaniu zacznie z niej się wydobywać dźwięk podobny do próby grania na skrzypcach przez młodych adeptów trenujących na tym instrumencie, też pewnie zmieni bez spuszczania cieczy chłodniczej?... Raczej już nie, ale napinanie paska rozrządu znów i cały korowód od nowa nie należy do przyjemności. Wielokrotnie spotykam jegomościów którzy handlują pojazdami i mawiają...proszę zmienić sam pasek i napinacz oraz wystawić fakturę na części... a reszta... zgoda jeśli jest to stary kibel typu 1Z, AFN gdzie pompa wody nie jest smagana paskiem rozrządu... Tym bardziej brak w/w przemyśleń, generuje jakieś tam kolejne koszta... Post pozostawiam pod rozwagę noszącym się z zamiarem zmiany paska zębatego i tym którzy zmienili a zapomnieli o zmianie "niektórych" elementów. PS. @wiesgaj Jeśli zamierzasz sam zmieniać, załączam poglądówkę z niutonem dokręcania. http://img690.imageshack.us/img690/2449/prnn.jpg
sołtys85 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Ja jak wymieniałem rozrząd to odsunąłem przód całkowicie. Idealnie wtedy widać w jakim stanie są podzespoły, simeringi, łatwiej wymienić pompę wody, wyczyścić stary silikon. Nie wyobrażam sobie jak to można zrobić fachowo bez całkowitego demontażu. Dodatkowo nie ryzykuje sie uszkodzenia chłodnic.
vertus69 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Renegade masz rację,pompę trzeba bezwarunkowo wymienić.Trochę się źle wyraziłem.Chodziło mi o to ,że można odsunąć przód bez odpinania jakichkolwiek węży od chłodnicy i klimy.
zarzyk2 Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Właśnie kilka dni temu wymienialem rozrząd u siebie. Tzn kuzyn wymieniał ja podawałem klucze hehe też mówił ze można wymieniać nie rozbierając za dużo, ale mówi zę on woli rozkręcić kilka srubek od zderzaka od pasa. Wtedy przodzik stoi kilkanascie cm przed autkiem i jest fajny dostep do całego rozrządu... wszystko widać, lepszy dostep do pompy.
wiesgaj Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Opublikowano 9 Maja 2011 A powiedzcie mi AVB ma napinacz hydrauliczny czy mechaniczny .Bo chciałem kupić i sprzedawca powiedział że hydrauliczny i z pompą kosztuje 960zł. Aż mnie serce zabolało.
dariodario Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 A powiedzcie mi AVB ma napinacz hydrauliczny czy mechaniczny .Bo chciałem kupić i sprzedawca powiedział że hydrauliczny i z pompą kosztuje 960zł. Aż mnie serce zabolało. zmien sprzedawce bo ci niedlugo jakas kobyle sprzeda jak mu powiesz ze ci mocy ubylo. napinacz mozesz miec mechaniczny,albo mechaniczny z hydraulicznym tlumikiem drgan.
wiesgaj Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 No dobra ,to wymieniać ten tłumik czy nie, jeśli oczywiście jest zdrowy. A ile kosztuje taki rozrząd.[br]Dopisany: 10 Maj 2011, 11:21_________________________________________________A jeszcze jedno ustawia się coś vag_iem po wymianie rozrządu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się