Musashi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Opublikowano 12 Stycznia 2008 OT lexpar taka łamigówka: jak pododajesz lata o ktorych pisalem to wyjdzie ze juz bylem hehe :> i to juz nie taki mały. zreszta ulatwienie jak rozpoczeli produkcje malucha to wlasnie poszedlem do szkoly w 1977 roku tata kupił nasz egzemplarz ktory lata pozniej, po zrobieniu prawka przejałem . do rzeczy to rowniez dobra metoda wykrecanie na cieplo. aluminium ma duzy wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej a stal z ktorej wykonany jest gwint swiecy mały. natomiast zwroce uwage ze bardzo istotne zeby silnik byl tak jak piszesz cieply a nie goracy poniewaz moze nam gwint z glowicy zostac na swiecy.
DareQ Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2008 Swiece wymienione - jedna stawiala opor ale sie poddala Gwintow nie smarowalem bo poprzednio (moze od nowosci) smarowane niczym nie byly. Gwinty na swiecy czysciutkie. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc!
Gość ciasny Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 co ile wymieniac swiece zarowe mam rok audi 2,5 tdi i jeszcze nie wymieniałem
marewel Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Najpierw je sprawdz. Co do smaru i swiec:[quote name=mgr inż. Stefan Myszkowski Studio Konstrukcyjno-Konsultacyjne Wrocław] Gwinty wymienionych elementów należy pokryć warstwą smaru grafitowego, molibdenowego lub miedzianego - ułatwi to późniejsze odkręcenie i zmniejszy ryzyko uszkodzenia gwintu. Zalecenie producenta :Uwaga -Celem ułatwienia demontażu oraz zapobieżenia korozji należy przed montażem gwint nowej świecy i jej powierzchnie posmarować smarem do świec żarowych BERU GKF.moment dokręcania 15Nm. Ja widziałem urwane świece w tdi. Tyle ode mnie.
KrzyHo Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Smaruje się powierzchnie metalową pod gwintem i sam gwint świecy, po to żeby lepiej nam się w przyszłości odkręcała. Jest specjalny środek do smarowania, nie znam nazwy, ale stosuje się go również przy montażu pompowtrysków, smarując ich powierzchnię przy oringach, aby lepiej trzymały i przy montażu jak i demontażu ich nie uszkodzić
Młodzik Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Przymierzam sie do wymiany swiec zarowych. Jakiego smaru nalezy uzyc do montazu swiec? Slyszalem o smarze miedzianym i teflonowym? Ktory lepszy/odpowiedni? dzieki jedyne co może Ci sie przydać to coś do pomocy przy odkręcaniu świec (np wd40 ) ale nie jak je będziesz wkręcał.
szogun0 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Taki smar można kupić w ASO (niekoniecznie audi). Jest to smar do osadzania wtryskiwaczy. Np. w mercedesie jest sprzedawany w małych białych tubkach.
micglo Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 Panowie, to w końcu co ile wymieniać świece żarowe? Bo wyczytałem i usłyszałem na forach jużróżne rzeczy... 1. co rok (???) 2. co 6 lat 3. tak jak żarówka - jak sie spali to wymień... I bądź tu mądry człowieku!
boberek Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 jak stwierdisz ze słabo w zime pali to wymien
Narcyz 35 Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Są ludzie którzy popełniają błąd poprzez wkręcanie świec ( żarowych bądź zapłonowych ) na gorącej głowicy a później się dziwią że są problemy z wykręcaniem.
smite Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam, Mam pytanie: na Vag-u wyszła przerwa na 4 świecy. Wymienić komplet czy tylko jedna świece? I jakie do mojego silnika zakupić? A jeszcze jedno czy przy spalonej 1 świecy nie powinna sie pojawić jakaś kontrolka na desce? Pozdrawiam Paweł
danu44 Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Witam Panowie, nie znam sie za bardzo na mechanice, ale poczytalam to wszystko co powyzej, i widze ze dyskusja jest zazarta np. o to czy smarowac czy nie. Jesli o mnie chodzi to jestem do tego nastawiona ugodowo, i powiem tak jedna swiece posmarowac a drugiej nie, a za 2-3 lata zrobimy test, i wszystko bedzie jasne... Ale wpadł mi w oko na necie pewnien opis znanej firmy Beru. Jak zdazylam sie zorientowac wszyscy te firme bardzo chwala, wiec prosze zobaczcie sami co tam jest napisane. ps. tekst jest po niemiecku, ale mysle ze wszyscy zorientuja sie o co chodzi. Pozdrawiam BERU AG : Produkte Produktfinder Ihr Fahrzeug Modell Typ Baujahr Leistung Hubraum / Zyl. Audi A4 (8D2, B5) 1.9 TDI quattro 09.1996 - 11.2000 81 kW / 110 PS 1896 / 4 kann mit diesem/n Original BERU Markenprodukt(en) bestückt werden: Produkt Typ Kurznr. Typbez. Bestellnr. Glühkerze GN GN 855 - 0 100 226 227 Montage Information: Für leichtere Demontage und zur Verhinderung von Korrosion, Glühkerzengewinde und Glühkerzenschaft vor dem Einbau mit Glühkerzen - Montagefett (GKF 01 - Best.-Nr. 0 890 300 034) bestreichen. ( posmarowac ) Anzugsdrehmoment [Nm] 15 Bruchmoment [Nm] 35 Anschlußtechnik Ø 4 mm Konussteigung 63° Einbautiefe [mm] 25 Länge über Alles [mm] 92 Gewindemaß M 10x1 Schlüsselweite 10 mm Glühkerzenausführung Stabglühkerze Glühkerzenausführung nachglühfähig Stromstärke [A] 16 Spannung [V] 12 http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/motor/Beru_0890300034.jpg
mech15 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Witam Ja mam pytanie o metodykę wykręcania świec. Przymierzam się do wymiany, ale wystraszyliście mnie zerwaniem gwintu w głowicy. Nie wiem jaki rozmiar klucza, ale podejrzewam że wszyscy odkręcacie jakąś długą nasadką do żabki. Czy po przyłożeniu tego klucza do świecy szarpiecie delikatnie, aż do ustąpienia, czy ciągniecie stopniowo zwiększając siłę??? Interesuje mnie też dokręcanie. Chętnie zapoznam się z osobistymi doświadczeniami i odczuciami forumowych serwisantów, więc piszcie. Pozdr
wieslaw19710111 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Pozdrawiam wszystkich; mam duży problem,urwała mi się świeca żarowa 4 od szyby, czy jest jakiś sposób wykręcić bez ściągania głowicy,wydziałem na allegro takie specjalne wyciągacze do świec żarowych, urwanych mocno zapieczonych firmy niemieckiej ale to trochę kosztuje i nie jestem pewien czy są dobre.Czy może miał ktoś, podobny problem,lub coś takiego robił.
Daimos Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam Ja mam pytanie o metodykę wykręcania świec. Przymierzam się do wymiany, ale wystraszyliście mnie zerwaniem gwintu w głowicy. Nie wiem jaki rozmiar klucza, ale podejrzewam że wszyscy odkręcacie jakąś długą nasadką do żabki. Czy po przyłożeniu tego klucza do świecy szarpiecie delikatnie, aż do ustąpienia, czy ciągniecie stopniowo zwiększając siłę??? Interesuje mnie też dokręcanie. Chętnie zapoznam się z osobistymi doświadczeniami i odczuciami forumowych serwisantów, więc piszcie. Pozdr musisz mieć długą i cienką nasadkę, ja odkręcałem kluczem rurkowym, rozmiar chyba 10mm wcześniej psikasz wd40 i odkręcasz na w miarę ciepłym silniku
mech15 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 dzięki, dałem radę z wymianą ale odkręcałem na zimnym
Orange Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 też wymieniłem 4 szt, bez problemów z odkręcaniem, niczym nie smarowałem gwintu, wymiana na lekko ciepłym silniku, co ciekawe okazało się ze miałem 3 świece spalone a palił przy -15
krakus4891 Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 witam panowie niestety tez mnie czeka wymiana i jak dzwonilem do servisu Boscha to facet mowi ze sie podejmie bez problemu, tylko mozliwe jest dodatkowe gwintowanie...o co kaman???;/ czy moze cos wpasc do cylindra?? prosze o wyjasnienie co chłop mial na mysli sam za bardzo nie chgce sie tego podjac zeby nie urwac gwinta przypadkiem;) pozdro;)
przemek4net Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 panowie niestety tez mnie czeka wymiana i jak dzwonilem do servisu Boscha to facet mowi ze sie podejmie bez problemu, tylko mozliwe jest dodatkowe gwintowanie...o co kaman???;/ czy moze cos wpasc do cylindra?? prosze o wyjasnienie co chłop mial na mysli sam za bardzo nie chgce sie tego podjac zeby nie urwac gwinta przypadkiem;) pewnie jemu chodzi o to samo co Tobie... moze sie urwac a po pitoleniu sie z wykrecaniem urwanej co bedzie z gwintem to bedzie...
krakus4891 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 panowie niestety tez mnie czeka wymiana i jak dzwonilem do servisu Boscha to facet mowi ze sie podejmie bez problemu, tylko mozliwe jest dodatkowe gwintowanie...o co kaman???;/ czy moze cos wpasc do cylindra?? prosze o wyjasnienie co chłop mial na mysli sam za bardzo nie chgce sie tego podjac zeby nie urwac gwinta przypadkiem;) pewnie jemu chodzi o to samo co Tobie... moze sie urwac a po pitoleniu sie z wykrecaniem urwanej co bedzie z gwintem to bedzie... czyli to ew. gwintowanie moze byc szkodliwe czy nie za bardzo???;/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się