Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Oczywiście pomogło

Teraz mam inny problem nie mogę uruchomić tempomatu tzn zakodowałem go według instrukcji i nic sprawdziłem w blokach pomiarowych pedały i wydaje sie że jest ok tzn reagują pod wpływem nacisku, manetka temp też wydaje się że jest dobra gdyż w ostanim okienku bloku pomiarowego gdy jest w pozycji off są zera ale gdy ruszam nią to wartości się zmieniają jedynie gdy naciskam set nic nie pokazuje.

Tak więc znowu prosze o pomoc co może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chciałbym podziękować za opisanie wszystkiego jak montować tempomat. Operacja udana po dwugodzinnej walce z G85 udało mi się wszystko zrobić:) wszystko działa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować za opisanie wszystkiego jak montować tempomat. Operacja udana po dwugodzinnej walce z G85 udało mi się wszystko zrobić:) wszystko działa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytam tutaj bo nowy temat poleciał do kosza i chyba słusznie bo pewnie było poruszono kilka razy - niestety nie znalazłem, mianowicie mam zwykłą 4 ramienną kierownicę bez multi i chcę ją wymienić na 3 ramienną też zwykłą bez multi, czy do takiej przekładki wystarczy mi sama kirownica czy potrzebuje jeszcze taśmę itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie potrzebujesz. Zamieniasz kiere za kiere i po robocie, jesli zakladalbys tempomat lub multifunkcje to potrzebujesz moduł z b6, jesli zakladal bys tempomat i multifunkcje z b7/b8 to potrzebujesz modul z b7, tasme z b7 i łącznik poduszki 4pin, wiązke poduszki również z b7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec jesli masz tempomat to dokladajac multifunkcje to twoj modul i tak da rade, jak bys chcial zakladac grzana kiere lub z b7/b8 to musial bys go zmienic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wielkie dzięki za fajny tutek i info różnych osób. Ja akurat "męczyłem" i dalej męczę się z tempomatem :)

Zachciało mi się FIS'a i tempo. Oczywiście skorzystałem z poradnika tego to tempo, jak i innego (odblokowanie FIS). O ile wszystko przeszedłem prawie bez problemu i komputer już działa, to tempomat kaput :(

Zakodowałem, aktywowałem i dalej nie działa. Zauważyłem, że ten tempomat przysparza o dziwo wielu problemów i w moim przypadku chyba niestety jest walnięta manetka :( grrr

Pozostały mi tylko błędy:

Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.lbl

Part No SW: 8E0 909 557 HW: 8E0 909 057

Component: 2.0L R4/5VS G 0003

Coding: 0011501

Shop #: WSC 63351 000 00000

VCID: F0EB54F39863

2 Faults Found:

17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal

P1569 - 008 - Implausible Signal

18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics

P1699 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

oraz

Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl

Part No: 8E0 953 549 N

Component: Lenksáulenmodul 0611

Coding: 00041

Shop #: WSC 63251

VCID: 3E773ACB12B7

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00895 - Cruise Control Switch (E45)

04-00 - Mechanical Malfunction

sprawdziłem, jak co niektórzy sugerowali czujniki sprzęgła i hamulca - sprawne. UWAGA - używający VCDS (mój 11.6) w silniku,bloku pomiarowym 6, nie ma żadnych informacji o czujnikach

'Engine' grupa 6, w drugim oknie pokazuje naciśnięcie pedałów hamulca i sprzęgła '1000'

VCDS_Altitude.jpg

natomiast w VCDS jest to jakoś dziwnie wyrzucone do grupy 66

WP_000372.jpg

w 2 okienku jest opis, wartości się zmieniają gdy naciskam pedały. Sprawdziłem dzięki temu czujnik hamulca, światło stopu, czujnik sprzęgła.

w 4 okienku niestety już nie jest tak różowo

WP_000373.jpg

tutaj niestety działa tylko UP, DOWN, SET - nic się nie dzieje jak włączam (tak jakby cały czas był włączony tempomat - zwarcie), oraz nie reaguje na RESUME - rozumiem, że prawidłowo działający tempomat w spoczynku jest jak najdalej "od nas", pociągam do siebie - klik - włączenie, i jeszcze raz do siebie jak ma być RESUME - ale u mnie jakby wajcha nie miała takiego biegu, tzn pociągam do siebie ale tak jakby nie można było wykonać tego drugiego machnięcia (jest twarda jak skała) i się nie odgina.

Dla pewności poszedłem jeszcze do 16-Steering Wheel - i sprawdziłem w blokach pomiarowych i tam również tylko wykrył UP/DOWN/SET

Muszę poszukać jak rozebrać tą manetkę od tempo i zobaczyć czy może jakieś wtyki, styki nie działają. A jak nic nie pomoże to nowa manetka $$$*$^#%@$^

Od razu zaznaczam, że gdzieś wyczytałem odnośnie błędu 18107 iż trzeba wejść do 19-Can Gateway, ale niestety mój kabel zgłasza błąd komunikacji (A4 B6 2002 2.0 ALT), lecz nie wiem czy ma to związek z tym tempomatem.

Dzięki za podpowiedzi i przydatne info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że prawidłowo działający tempomat w spoczynku jest jak najdalej "od nas"

Bardziej jakby wyłaczony, środek "czuwanie" i do siebie resume

U mnie mam zawsze na środku, jak potrzebuję włączyć to przycisk set a wyłączam np przyhamowując

Włączam resume czyli do siebie a manetka wraca do położenia "czuwanie" tzn. "ON"

Coś masz nie tak z manetką, może się zablokowała w środku - brak resume

3910221967

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie , kupiłem manetkę i długo z nią się mordowałem zeby działał tempomat. Postanowiłem ją rozebrać. W środku było poprzestawiane, nastawiłem wszystkie prowadniczki na swoje miejsce i błędy zniknęły. Tempomat działa.

Rozbierz manetkę i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu. Uważaj bo jest tam dużo drobiazgów ale naprawa jest intuicyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregu22 ktos ci podał informacje o blokach pomiarowych dla diesla czylo 006 natomiast ty masz beznzyne i dlatego masz w grupie 066.

---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:35 ----------

Od razu zaznaczam, że gdzieś wyczytałem odnośnie błędu 18107 iż trzeba wejść do 19-Can Gateway, ale niestety mój kabel zgłasza błąd komunikacji (A4 B6 2002 2.0 ALT), lecz nie wiem czy ma to związek z tym tempomatem.

Niby jak ma sie połączyc twój vcds-em ze sterownikiem can w grupie 16 jak go nie ma fizycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem po montażu mutlifunkcji w swoim aucie. Sprawę miałem ułatwioną gdyż fabrycznie był tempomat więc modułu nie musiałem wymieniać, tylko taśmę kierownicy. Mam u siebie także fabryczny bluetooth i poduszka z multi jaką założyłem jest również z przyciskami do obsługi telefonu. Wszystko działa jak należy, chociaż jeszcze muszę wgryźć się w obsługę głosową.

Jak na razie jestem troche zawiedziony, że nie ma możliwości zmian zaprogramowanych już stacji radiowych z kierownicy. W wersji poduszki multi bez telefonu można to robić dolnymi przyciskami z lewej i prawej strony. U mnie jednak jest tu obsluga telefonu. Natomiast lewe przyciski góra/dół powodują tylko wyszukiwanie stacji jedna po drugiej w calym pasmie częstotliwości.

Może da radę coś tu zmienić np. innym kodowaniem? Tylko gdzie bo pod 16: Steering wheel, nie widzę takiej możliwości, obecnie mam kod: 04042.

Wolalbym przyciskami góra/dół zmieniać już zaprogramowane stacje.

Radio to Concert. Poduszka multi jest z B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Concercie tego nie zrobisz, a że masz przyciski z ikonką telefonu nie oznacza wcale że nie możesz ich zakodować pod radio i vice versa. Ale wiadomo że obsługa telefonu z MF jest wygodniejsza. W RNS-E fajnie jest bo stacje przerzucasz tymi góra dół, w Concercie tylko wyszukiwanie stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Concercie tego nie zrobisz, a że masz przyciski z ikonką telefonu nie oznacza wcale że nie możesz ich zakodować pod radio i vice versa. Ale wiadomo że obsługa telefonu z MF jest wygodniejsza. W RNS-E fajnie jest bo stacje przerzucasz tymi góra dół, w Concercie tylko wyszukiwanie stacji.

Jesteś pewien, że w Concercie nie można przerzucać stacji? Nawet, jeśli mam kierownicę z B7 i radio z B7, to nie da rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy wyżej o kierce B6. A ja nie miałem okazji obsługiwać Concerta z kiery B7 (tylko RNS-E), ale raczej tak samo jest w kierownicy z B7. nitroo masz o tyle plus że masz radio z B7, bo z radiem B6 z taką kierownicą działa tylko głośność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b7 mozna przerzucac stacje, wyszukiwac i zmieniac poziom glosnosci przy chorusie na bank. Ale czy concercie nie mam pojecia. Ale concert to chyba wyzsze radio wiec powinno to dzialac...

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie uspokoiliście Panowie, bo już myślałem, że kasę w błoto wyrzucam :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przy Concercie będzie to samo:wink:

potwierdzam!

mam radio concert, kierownicę 4 ramienna, multifunkcja, co do obsługi? wyszukiwanie stacji radiowych, zmiana stacji radiowych i zmiana poziomu głośności, pozostałe funkcje to do RNS-E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, potrzebuję pomocy. Wrzuciłem dzisiaj poduchę z multifunkcją do kierownicy czteroramiennej z B6. Komplet zakupiłem od kolegi z forum -Stichy- więc obstawiam, że wszystko sprawne. Niestety po kodowaniu na 02042 nie działa multifunkcja. Przyciski nie reagują i nie świecą, radio concert. W Adaptation, comunikacja z multifunkcją jest ok, ale przyciski nie reagują. Co jest nie tak? Moduł kierownicy z końcówką N, taśma 12 pinowa. Trzeba jakoś radio kodować ?

---------- Post dopisany at 20:10 ---------- Poprzedni post napisany at 19:25 ----------

Dodatkowo klakson nie działa :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...