der fuhrer Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam, postanowiłem dołożyć u siebie w aucie tempomat. Kupiłem moduł z literką N oraz manetkę. Kodowanie zrobiłem wg. opisu na pierwszej stronie (oprócz modułu komfortu bo tam nie było żadnych błędów). Sprawdziłem Vagiem czujnik światła stop oraz pedału sprzęgła (są sprawne) oraz sprawdziłem samą manetkę (reaguje na każde naciśnięcie). Moim problemem jest to że tempomat nie działa w czasie jazdy, nie zaświeca mi się kontrolka na liczniku ani samochód nie utrzymuje prędkości. Jakieś sugestie? Proszę o pomoc. Dziś drugi raz wziąłem się za kodowanie tempomatu i dalej nic. Steering Wheel 16-> measuring block ->group 004 ruszając manetką status się zmienia, jedynie zastanawia mnie pozycja 4 mam tam napisane "not instaled" co tam powinno być? Engine ->Measuring Blocks-> group 006 dla czujnika pedału hamulca,sprzęgła, przyspieszenia jest prawidłowy, dla tempomatu wynosi 1.0 gdy manetką go wyłączę zmienia się na 0 więc jest prawidłowy. Nadal nie działa mi tempomat w czasie jazdy, co jeszcze powinienem sprawdzić? NA tym zdjęciu http://img233.imageshack.us/img233/4434/kiera13lj8.jpg jest żółta kostka, od czego ona jest, u mnie jest ona urwana. Może to ma jakiś związek?
jarek_ns Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Żółta kostka to jest chyba czujnik położenia kierownicy.
Lukaszxxx Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 żółta kostka to jest od poduszki..
der fuhrer Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Sterownik kierownicy i abs nie wywala żadnego błędu, a ten czujnik skalibrowałem wg opisu i podczas kręcenia kierą, vag pokazuje różne wartości, więc działa. Poduszka też nie pokazuje błędów, raczej to nie poduszka. Żółta kostka od niej jest pod airbagiem na kierownicy a dalej komunikacja leci taśmą
Lukaszxxx Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Sterownik kierownicy i abs nie wywala żadnego błędu, a ten czujnik skalibrowałem wg opisu i podczas kręcenia kierą, vag pokazuje różne wartości, więc działa. Poduszka też nie pokazuje błędów, raczej to nie poduszka. Żółta kostka od niej jest pod airbagiem na kierownicy a dalej komunikacja leci taśmą No co ty gadasz.. to zdjecie co wkleiles to kostka żółta po prawej jest od poduszki..
der fuhrer Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Kiedyś wyskoczył mi błąd poduszki kierowcy i okazało się że taśma nie łączyła, trochę nią poruszałem i problem zniknął, jeśli to rzeczywiście kostka od poduszki to nie ma nic wspólnego z tempomatem. A ile powinno wynosić workshop code w sterowniku 16 steering wheel (recode u mnie wynosi 00042)? Różni ludzie różnie mają, jak je dopasować?
Wilku9b1 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Witam koledzy, moglibyście podpowiedzieć gdzie moge znaleźć ten sterownik elektroniki kierownicy? Ten który obsługuje tempomat? Jak moge go poznać? Czy to jest ten do którego podpięte są manetki kierownicy? Proszę o jaką kolwiek podpowiedz.
wielki1980 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 tak to jest ten co masz wpięte manetki wycieraczek i kierunkowskazów.
letallec Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Witam koledzy, moglibyście podpowiedzieć gdzie moge znaleźć ten sterownik elektroniki kierownicy? Ten który obsługuje tempomat? Jak moge go poznać? Czy to jest ten do którego podpięte są manetki kierownicy? Proszę o jaką kolwiek podpowiedz. Tu masz caly komplet z modulem L w dobrej cenie http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-manetki-audi-a4-2003-i2051178268.html
albert0 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam, mam kilka pytan w sprawie mojej a4 b6. po podlaczeniu kompa wyszlo mi, ze mam blad 01426 Controls in Steering Wheel (E221) 004 - No Signal/Communication. czy ktos moglby mi pomoc, bo nie bardzo wiem co mam zle? przed rokiem zmienialem kierownice z czteroramiennej multifunkcji na trojramienna S-line, czy to moglo miec jakis wplyw? i czasami zapala mi sie kontrolka ESP i nie gasnie dopoki nie zgasze silnika, czy to jest powiazane?
sgx Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam, mam kilka pytan w sprawie mojej a4 b6. po podlaczeniu kompa wyszlo mi, ze mam blad 01426 Controls in Steering Wheel (E221) 004 - No Signal/Communication. czy ktos moglby mi pomoc, bo nie bardzo wiem co mam zle? przed rokiem zmienialem kierownice z czteroramiennej multifunkcji na trojramienna S-line, czy to moglo miec jakis wplyw? i czasami zapala mi sie kontrolka ESP i nie gasnie dopoki nie zgasze silnika, czy to jest powiazane? Jakie masz kodowanie modułu kierownicy? co do ESP sprawdź błędy w module ABS/ESP częstym powodem takiego zachowania kontrolki jest wyłącznik świateł stop
albert0 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 bylem w warsztacie i powiedzieli mi ze mam tylko ten jeden blad. jakie mam kodowanie tego niewiem, chcialbym to zalatwic jak najmniejszymi kosztami, dlatego pokico staram sie znalezc sam w czym jest problem, jak nie to bede musial oddac auto do warsztatu..
sgx Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 bylem w warsztacie i powiedzieli mi ze mam tylko ten jeden blad. jakie mam kodowanie tego niewiem, chcialbym to zalatwic jak najmniejszymi kosztami, dlatego pokico staram sie znalezc sam w czym jest problem, jak nie to bede musial oddac auto do warsztatu.. Może być ciężko bez vag'a na początku sprawdziłbym przewody CAN obu sieci czy są w porządku podłączone rozpiski znajdziesz w dziale układ elektryczny
DżedajGrd Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Właśnie dzisiaj jestem po zabiegu montowania tempomatu (wszystko przebiegło bez najmniejszych problemów) Dzięki kolego pre_pl za opisik (w szczególności kodowanie Vag-iem)
verpa Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 a jeśli nie odłącze aku, a kluczyków nie będzie w stacyjce to puduchy nie wywali ?
jarek_ns Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 a jeśli nie odłącze aku, a kluczyków nie będzie w stacyjce to puduchy nie wywali ? Ja tak montowałem pełnego fisa, później tempomat i nic się nie stało. Ale powinno się jednak odpiąć akumulator i odczekać chwilę.
verpa Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 i tak bym zrobił, ale gdzies mi wcieło PIN do radia Ale jak Ci nie strzeliła to u powinno być to samo
Lukaszxxx Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 i tak bym zrobił, ale gdzies mi wcieło PIN do radia wallbashAle jak Ci nie strzeliła to u powinno być to samo smiley Jak masz radio ori z auta to mozesz wyciagac akumulator, kod sie nie skasuje, ewentualnie trzeba bedzie włączyc vaga..
verpa Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 i tak bym zrobił, ale gdzies mi wcieło PIN do radia wallbashAle jak Ci nie strzeliła to u powinno być to samo smiley Jak masz radio ori z auta to mozesz wyciagac akumulator, kod sie nie skasuje, ewentualnie trzeba bedzie włączyc vaga.. A robiłeś już wcześniej tak? radio ori concert II. Vaga tez mam.... Hmmm ale jakoś boję się ze wyskoczy pin i bedzie d*pa. Jeśli nic się nie dzieję z poduszkami, jeśli nie ma kluczyka w stacyjce to chyba nie ma się czym bać.
miszcz_kierownicy Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 i tak bym zrobił, ale gdzies mi wcieło PIN do radia wallbashAle jak Ci nie strzeliła to u powinno być to samo smiley Jak masz radio ori z auta to mozesz wyciagac akumulator, kod sie nie skasuje, ewentualnie trzeba bedzie włączyc vaga.. A robiłeś już wcześniej tak? radio ori concert II. Vaga tez mam.... Hmmm ale jakoś boję się ze wyskoczy pin i bedzie pupa. Jeśli nic się nie dzieję z poduszkami, jeśli nie ma kluczyka w stacyjce to chyba nie ma się czym bać. Mam zamontowanego seryjnie concerta i po wyciąganiu aku/rozłączaniu klem radio nie woła o żaden kod
Rekomendowane odpowiedzi