sonyy24 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam. Co może być przyczyną że kopci auto na niebiesko jak jest zimne tak do około 70 C i słychać jakiś taki metaliczny szum gdy z chodzi z obrotów ?
mikolaj85 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Jak na niebiesko to znaczy że bierze olej, jedź do dobrego mechanika jak najszybciej, szkoda motoru
sonyy24 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2011 czy może to być wina turbiny? jakiś czas temu podpinałem pod kompa i żadnych błędów nie pokazało.
marec-ki Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Podjedź do mechanika bo tak to będziesz gdybał co i jak. Metaliczny podźwięk -> zobacz w tym dziale jest temat z nagraniami i sobie posłuchaj czy u Ciebie jest to samo. Wątek ma chyba ponad 60 stron gdybania i nie został rozwiązany. Ale skoro kopci na zimnym na niebiesko i turbina wydaje dźwięk to ja już bym jechał do mechanika. Ubywa Ci oleju. Ile na ile km ?
sonyy24 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2011 Przejechałem 2 tyś. km było wcześniej zalane na max i ubyło 2 mm
marec-ki Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 2mm po 2kkm to ciut dużo. A możesz jeszcze spróbować odkręcić tą rurę na turbo i zobacz czy będzie tam stał olej i jak dużo. Przy okazji możesz sprawdzić luzy na wirniku.
sonyy24 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Ok. Dzięki [br]Dopisany: 20 Czerwiec 2011, 12:35_________________________________________________Witam panowie wroce do tego tematu. Bylem u mechaników i żaden z nich nie potrafi powiedzieć od czego tak może być. Jak zimny to kopci na taki szaro-niebieski dym i czuć w spalinach taki jakiś zapach ropy. Podpinali pod kompa wszyscy i nic. Wszystko w normie. [br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 11:13_________________________________________________Witam panowie wroce do tego tematu. Bylem u mechaników i żaden z nich nie potrafi powiedzieć od czego tak może być. Jak zimny to kopci na taki szaro-niebieski dym i czuć w spalinach taki jakiś zapach ropy. Podpinali pod kompa wszyscy i nic. Wszystko w normie.
Kukis Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 wg mnie trzeba zwrócić uwagę na wtryski, spotkałem się z tym, że auto nie brało oleju a kopciło na niebiesko z tym, że smród był jak ze starego Jelcza
letallec Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Ok. Dzięki [br]Dopisany: 20 Czerwiec 2011, 12:35_________________________________________________Witam panowie wroce do tego tematu. Bylem u mechaników i żaden z nich nie potrafi powiedzieć od czego tak może być. Jak zimny to kopci na taki szaro-niebieski dym i czuć w spalinach taki jakiś zapach ropy. Podpinali pod kompa wszyscy i nic. Wszystko w normie. [br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 11:13_________________________________________________Witam panowie wroce do tego tematu. Bylem u mechaników i żaden z nich nie potrafi powiedzieć od czego tak może być. Jak zimny to kopci na taki szaro-niebieski dym i czuć w spalinach taki jakiś zapach ropy. Podpinali pod kompa wszyscy i nic. Wszystko w normie. To podjedz do kogoś z VAG'iem. Zrobisz kompletne logi i się zobaczy, co mu dolega.
g_egorz Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 .. wyjmij filtr powietrza a wtedy usłyszysz czy to turbina..
gregson Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 sprawdź korekcje wtryskiwaczy jak czujesz zapach ropy może leja i jej nie spala, sprawdź też ciśnienie w cylindrach będziesz wiedział w jakim stanie jest silnik powinno wynosić 31 bar a poniżej 26 bar (taka chyba jest dolna granica jak mi się wydaje) nie jest dobrze, zdejmij dolot na dole przy turbo zobacz czy nie ma luzu wirnik, ale jak twierdzisz że czuć ON to ewidentnie coś z paliwem. Jak ogarniesz daj znać co i jak
sonyy24 Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Opublikowano 3 Lipca 2011 A jak sprawdzić wtryski czy leja czy nie
Kukis Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 żeby sprawdzić czy na 100% leją to raczej tylko demontaż i do pompiarza, ale wcześniej spróbuj zalać jakiś lepszy płukacz do układu paliwowego, ew. zmienić miejsce tankowania rozumiem , że po za dymieniem na niebiesko nie ma innego problemu z silnikiem?
ocinus Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 kolego sonyy24 mam pytanie czy auto dymi cały czas czy tylko po przy gazowaniu. U mnie było tak że jak chwilę pochodziło to po dodaniu gazu waliło na niebiesko przez chwilę i było ok ale jak trochę pochodził to znów kopcił aż temp. doszła do 70 i było ok, oczywiście silnik brał olej. W końcu turbo padło i trzeba było wstawić drugie dobre co od razu wyeliminowało problem. Turbo pompowało dobrze ale puszczało olej i to powodowało dymienie na niebiesko. Pozdrawiam.
sonyy24 Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 Witam.No musze stwierdzić ze zrobilem po wymianie oleju 2,5 tyś km i jakies 5 mm na miarce oleju nie mam.Kopci jak jest zimny do puki się nie zagrzeje i do tego jakiś taki metaliczny dżwięk jest jak się puszcza nogę z gazu. A to przecież nie jest Star
33Pietrek? Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Nie wiem jak jest na pompo wtryskach ale u mnie w afnie po zrobieniu softu tez mialem niebieski dymek nie wiedzialem co jest az w koncu trafilem na okazje zamiany wtryskow na 216 i problem zginął, wiec uważam że u ciebie moze byc podobnie pompo wtryski do wymiany lub regenaracja
agabar Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 najprawdopodobniej turbina ma zbyt duże luzy i puszcza olej lub coś z odmą
marec-ki Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Też obstawiam turbinę. Odma by chyba tyle oleju nie puściła ?? Podjedź do jakiegoś zakładu gdzie się zajmują turbinami i niech Ci sprawdzą. Sam też możesz sprawdzić luzy. Odkręć rurę i zobaczy czy na wirniku wyczuwasz luzy poprzeczne i wzdłużne i jak duże. O ile poprzeczne są dopuszczalne - nieduże, o tyle wzdłużny już najmniejszy kwalifikuje turbo do wymiany.
Danieel Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Cześć wszystkim Podepnę się pod temat bo bez sensu zakładać na nowy wątek audi a4 1.9 tdi 2007 2008 przelot 150 tyś ostatni serwis w DE 138 tyś U mnie też jest niebiesko szary dym... tylko że.. jest taki makament że dymi dopiero gdy pochodzi na jałowych obrotach .. ;( gdy startuję zimnym odrazu na trasę nawet bączka nie puści.. a wystarczy ze od domu do drogi dojadę bez gazu około 5 minut bo u mnie dziury to jak wyjeżdżam na drogę to fioletowo dym że świata nie widać. natomiast jak już ma 70 stopni i stoję czasami w korku to znów potem sadzi z tłumika szarym dymem... :confused4: Dodam że oleju ubywa ale tylko jak się po mieści gdzieś depnie jak trochę zimny , na trasie ani grama.. ma ktoś jakieś pomysły?? byłem u mechaniora ale niestety nic nie znalazł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się