Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie mikrostyku w zamkach drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może się komuś przyda, bo ja pomimo wielu przeczytanych na ten temat postów natrudziłem się niemiłosiernie :wallbash:.

Pomocne tematy :

===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/133569-all-b6-wymiana-zamka-drzwi-tylych-oraz-demontaz-tylnej-tapicerki/#entry1960740

===>
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=60780

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-seat-skoda-oryginal-fa-i5358004178.html



No więc zaczynamy od zdjęcia tapicerki przednich drzwi:
- ciągniemy listwę od lewej strony do siebie (jest na kilku zaczepach), prawa strona listwy jest wsuwana, więc po wypięciu zaczepów należy listwę pociągnąć w lewo w kierunku samochodu. wszystko idzie lekko więc nie należy za mocno ciągnąć żeby nic nie urwać.
- następnie odkręcamy 4 wkręty znajdujące się pod listwą.
- odkręcamy wkręt znajdujący się w uchwycie drzwi od spodu
- odkręcamy wkręt na dole drzwi w środkowej części

drzwi1.jpg

Następnie chwytamy tapicerkę od spodu i ciągniemy energicznie do siebie. Wyskoczą lub połamią nam się spinki, ale nic nie powinniśmy urwać. Tapicerkę wyciągamy do góry.

Następnie odpinamy wtyczki od głośniczka, otwierania szyb i cięgno od klamki i odkładamy na bok.

Kolejnym etapem jest wyjecie zamka. Odkręcamy więc śruby mocujące (klucz spline M8):

drzwi.jpg

Tutaj niestety nie zrobiłem zdjecia, ale wyjęty zamek wygląda tak:

zamek.jpg

Linią zaznaczony jest zamek, który za pomocą zaczepów:

oslona_zamka.jpg

"przymocowany" jest do osłony.

Cięgno klamki wewnętrznej ma na końcu mały plastikowy element, który należy przekręcić o około 90 stopni i swobodnie wyjdzie nam z zamka.

Aby wyjąć zamek bez osłony należałoby wcześniej zwolnić wspomniane wcześniej zaczepy oraz cięgno klamki wewnętrznej. Ja wyciągałem zamek razem z całą osłoną. Osłona jest przymocowana do drzwi w jej górnej części przy pomocy tego trójkąta po lewej stronie i "tulejki" po prawej.


zamek2.jpg


Niestety znajdują się one na samej górze i dobrze jest sobie najpierw sprawdzić z użyciem lampki jak jest umieszczony ten trójkąt, żeby nam potem nie blokował cięgna klamki zewnętrznej. Tak więc sprytnymi rączkami musimy wyjąć tą "tulejkę" (nie wiem jak to inaczej nazwać) i odgiąć trójkąt żeby cała osłona poszła w dół. Może ona być jeszcze fabrycznie sklejona w górnej części do poszycia więc trzeba powoli ja oderwać.
Aby wyjęcie zamka było możliwe należy jeszcze wypiąć cięgno klamki zewnętrznej (znajdujące się z tyłu zamka). W tym celu musimy opuścić tulejkę blokującą na dół:

uchwyt_ciegna.jpg


i "delikatnie" choć mocno należy wypiąć cięgno z tulei (ta długa rozcięta). Wygląda ona jakby miała w środku gwint, tak samo jak na końcówce cięgna (jest to po to aby się cięgno nie ślizgało w tej tulei).

Jak już mamy wypięte cięgno i wypiętą górną część osłony możemy wyciągnąć zamek na zewnątrz. No i jeszcze zapomniałem o wypięciu wtyczki. Najlepiej ją wypiąc po wykręceniu zamka, bo zawleczka zwalniająca wtyczkę jest z tyłu pod osłoną i ciężko tam wsadzić paluchy.

Oddzielenie części mechanicznej od "elektrycznej" (centralny zamek) odbywa się poprzez odkręcenie jednej śrubki i odczepienie dwóch zaczepów:

mechanizm.jpg

Oczywiście aby dobrać się do mikrostyku odpowiedzialnego za sygnalizowanie otwartych drzwi nie trzeba rozkręcać części mechanicznej z elektryczną.
W tym celu należy zlokalizować dwa przewody w kolorach czerwonym i niebieskim:

umiejscowienie_mikrostyku.jpg

Mikrostyk zaczepiony jest blaszanym zatrzaskiem który należy podważyć i wychodzi nam:


mikrostyk.jpg


Strzałką zaznaczyłem element, który jest dociskany w momencie otwarcia drzwi.

Aby otworzyć to "urządzenie" należy odgiąć cztery zaczepy umiejscowione na rogach (kółka na poprzednim zdjęciu).


zamektyl.jpg

Z powodu braku aparatu (zdjęcia z telefonu) nie mogę pokazać zawartości mikrostyku, ale jest on prosty. Jest sprężynka połączona z blaszką zwartą z inną blaszką, która po naciśnięciu wtyku zwiera z kolei inną blaszkę (masło maślane, ale jak to otworzycie to wszystko będzie jasne).
Ja miejsca styku przeczyściłem delikatnie papierem ściernym i dodatkowo obróciłem o 180 stopni ten przycisk (bo zauważyłem że jest mocniej wytarty z jednej strony i mógł nie zwierać). Przycisk ma małe podtoczenie przy górze w które wchodzi ta uszczelniająca gumka i to pozwala pracować jakby na sprężynce.

U mnie to pomogło i teraz FIS ładnie sygnalizuje otwarte drzwi ( mam nadzieję, że długo będzie).

Najgorsze spotkało mnie jednak przy składaniu i choć śmierć zajrzała w oczy :evil: to spokój :gwizdanie: i opanowanie pomogło.

Składanie przebiega w odwrotnej kolejności do demontażu. Niemniej jednak kilka jeszcze ważnych kwestii.

Wkładamy najpierw osłonę wciskając dobrze tulejkę w górnej części osłony oraz trójkąt. Następnie wkładamy powoli zamek wciskając go w zaczepy osłony i przykręcamy wstępnie do drzwi.
Kolejnym etapem jest zamontowanie cięgna klamki zewnętrznej. Trzeba opuścić ruchomą tuleję na dół i długim przyrządem wcisnąć cięgno w tuleję tak aby podtoczenie na cięgnie dokładnie zaczynało się na górze czarnej tulei:

ciegnotuleja.jpg

Ponieważ założenie tego cięgna klamki zewnętrznej było najbardziej kłopotliwe wcześniej jedną ręką ciągłem w dół tą plastikową tuleję i od góry bezproblemowo wchodziło w nią to nieszczęsne cięgno:

ciegnotulejazle.jpg

i to było powodem sporych nerwów. Zamontowałem sobie zamek i najpierw na sucho zamknąłem drzwi (śrubokrętem) i później centralnym. Pierwsza próba na otwartych drzwiach przebiegła pozytywnie, więc kolejną podjąłem na na zamkniętych drzwiach. Centralny pyk zamknięte, centralny pyk otwarte i szczęśliwy za klamkę. A tu klamka chodzi a drzwi się otworzyć nie da. No to szybko za cięgno klamki wewnętrznej i tu znowu zonk. Zapanował mrok i pustka w głowie. Posypały się niecenzuralne słowa. ale po chwili nerwów zacząłem tam grzebać (bo nie było innego wyjścia) i cudem udało się drzwi otworzyć.
Po dobrej chwili "zabawy" i ciągłego wyciągania i zakładania zamka okazało się że powodem było własnie to cięgno klamki zewnętrznej. Musi być wciśnięte do końca podtoczenia bo inaczej będzie blokowało drzwi.

Później wsuwany cięgno klamki wewnętrznej, dokręcamy zamek i zakładamy tapicerkę.

I to by było na tyle. no w zasadzie jak ktoś ma problemy z centralnym to trzeba odkręcić te kilka śrubek z części elektrycznej i środek wygląda już tak:

elektronika.jpg

W środku mamy dwa silniczki ze ślimakami i zapadkami załączającymi dwa mikrostyki.

Teoretycznie tematów o rozbieraniu tapicerki było sporo, i jeśli admin uzna tego posta za OT to trudno, ale czasem człowiek robi coś pierwszy raz i "przez przypadek" coś urwie, a ten temat może temu zapobiec.

A może ktoś jeszcze coś dopowie???

Opublikowano

Na ten artykuł czekałem! Wielie dzięki Dastin :good:

W warsztatach na tą usterkę proponowali mi zawsze wymianę całego zamka (4stówy), ale coś przeczuwałem że nie tędy droga :gwizdanie:

Opublikowano

No tak piękny manual .

Sam zastanawiam się czy dam radę . U mnie mikrowyłącznik raz działa raz nie . Jak poruszam klamką wewnętrzną to czasem zaskoczy, a potem znowu nic . Chłopaki za wymianę zamka wołają 470 albo 270 za wymianę zamka po regeneracji. Chyba pójdę zakupić parę spinek na wszelki wypadek i spróbuję sam zerknąć .

Ile czasu trzeba poświęcić na naprawę. Może kolega się pochwali, bo nie wiem ile browców kupić na uspokojenie nerwów. :polew:

Opublikowano

nie taki piękny bo zdjęcia straszne, ale nie mogłem inaczej.

Ja się z tym bawiłem jakieś 3 godziny, ale wszystko delikatnie bo pierwszy raz. Najwięcej czasu straciłem na poprawne ustawienie cięgna zamka w tej plastikowej tulei. Ale jak zrobisz to tak jak napisałem to pójdzie szybko.

Z tym cięgnem ostatnio znajomy sie też bawił w toledo, aż go powyginał bo mu się drzwi nie chciały otwierać i teraz zamek działa jak mu się chce.

No to powodzenia i nie uspokajaj nerwów nerwów zbyt dużą ilością piwa bo się robota wydłuży napewno :evil:

Opublikowano

Zastanawiam się czy nie warto wcześniej poszukać owego mikrowyłącznika . Może ktoś z kolegów robił to wcześniej i stosował jakieś zamienniki. Myślę, że podmiana na nowy byłaby lepszym rozwiązaniem. Ostatecznie zdecyduję się na regenerację według kolegi instrukcji.

Może ktoś znajet nr tego pstryczka.

Znalazłem też taki post z sąsiedniego autokącika .

Oto cytat:

Witam,

miałem takie objawy: brak oświetlenia drzwi i stóp, brak brzęczyka(włączał się na kilka sekund po naciśnięciu przycisku dezaktywacji czujnika ruchu-tego na dole po lewej stronie w słupku), oświetlenie działało przy wyłączonym silniku ale po włączeniu silnika już nie.

moja diagnoza:prawdopodobnie padnięty mikrostycznik

rozwiązanie problemu(w moim przypadku):

1.zdjęcie tapicerki drzwi,

2.odkręcenie kluczem typu torx spline(12 rowków) 2-ch śrub zamka i odciągnięcie go na bok w kierunku zawiasów(bez wyciągania),

3.po uzyskaniu łatwego dostępu do przewodów wkucie się sondami miernika do rdzenia kabli i sprawdzenie działania obwodu,

4.jeżeli nie zamyka i otwiera obwodu to najlepiej po zdjęciu wtyczki odciąć przewody stycznika i go wymontować(przytrzymuje go sprężysta blaszka),

5.Czujnik jest rozbieralny(po otwarciu nic się nie wysypuje).Mój po rozebraniu i wyczyszczeniu styków środkiem do ich konserwacji zaczął pracować co najlepiej sprawdzić miernikiem.

6.Po założeniu stycznika, zlutowaniu przewodów, dokręceniu zamka i podłączeniu wtyczki wszystko pracuje poprawnie.

Całość operacji zajęła mi około 40 minut.

pozdrawiam

koniec cytatu.

Opublikowano

Może ktoś znajet nr tego pstryczka.

nr tego pstryczka :) sa V4NCT7 lub V4NST7UL ten drugi jest z gumeczka ;) koszt okolo 13 zeta na TME

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki .

Zabrałem się jednak do roboty bez owego pstryczka . Na chwilę obecną jest OK . Po przeczyszczeniu styków wygląda, że na jakiś czas będzie dobrze. Podczas demontażu tapicerki uszkodziłem 3 spinki. Na szczęście wcześniej kupiłem za Waszą radą 5 sztuk. Samego zamka nie demontowałem- nie trzeba. Wystarczy odkręcić te 2 śruby które go trzymają i jest dostęp do tego mikrostyku. Sam jego demontaż polega na odpięciu takiej blaszki, która podtrzymuję mikrostyk w odpowiednim miejscu . Potem odciągamy mikrostyk, ucinamy przewody gdzieś tak w połowie. Potem delikatne rozebranie -czyszczenie i montaż. Założenie tego pstryczka to już inna historia . Bawiłem się dość długo, ale teraz wiem co i jak . Proponuję dobrze przyjrzeć się przed demontażem jak jest usytuowany mikrostyk i ta blaszka która go utrzymuje .

Całość roboty 1,5 godz.

Koszt 10 złotych - 5 spinek

Potrzebna też .

-Lutownica

-cyna

-koszulka termokurczliwa

-Klucz (spline M8):

-Śrubokręt krzyżakowy

i do dzieła

:hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Może ktoś znajet nr tego pstryczka.

nr tego pstryczka :) sa V4NCT7 lub V4NST7UL ten drugi jest z gumeczka ;) koszt okolo 13 zeta na TME

czy może ktoś potwierdzić na 100% że te mikrostyki pasują?? na zdjęciu kolegi oryginalny mikrostyk ma miejsca które łączą go z "obudową" zaznaczone kółeczkami na zdjęciu:

mikrostyk.jpg

i widać że dochodzą do niego dwa przewody, a na zdjęciach ze strony TME mikrostyki mają 3 nóżki

Opublikowano

tak mi się wydaje że ten mikrostyk w drzwiach ma za zadanie tylko zamykać obwód między tymi dwoma kablami czerwonym i niebieskim, więc myślę, że po prostu ta trzecia nóżka w nowym przełączniku będzie zbędna. Może dało by się przełożyć same bebechy z nowego przełącznika do starego, ale to tylko moje gdybanie

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
tak mi się wydaje że ten mikrostyk w drzwiach ma za zadanie tylko zamykać obwód między tymi dwoma kablami czerwonym i niebieskim, więc myślę, że po prostu ta trzecia nóżka w nowym przełączniku będzie zbędna. Może dało by się przełożyć same bebechy z nowego przełącznika do starego, ale to tylko moje gdybanie

w nowym mikrostyku sa 3 nożki bo posiadaja styki NO i NC tak więc przez to zostaje nam 3 nóżka, a czy da się przełozyc bebechy nie wiem napewno łatwiej założyć nowy ja tak zrobiłem

Opublikowano

a jak go uczepiłeś do "podstawy" bez tych oczek w nowym przełączniku?? - na kleju?? Który przełącznik kupiłeś ten z gumką czy bez??

Pytam bo też mam problem z jednymi drzwiami i bym sobie to naprawił.:decayed:

Opublikowano

mikrostyk uczepiłem na kleju dwuskładnikowym i przez te oczka przeciągłem jeszcze drucik żeby to docisnąć, ale ostatnio padł mi mikrostyk w drugich drzwiach, i idąc pomysłem lukasz_mk2 rozebrałem stary mikrostyk i nowy i okazało się ze góra jest identyczna na co nie zwróciłem uwagi za pierwszym razem tak więc trzeba delikatnie podważyć zatrzaski, po 2 z każdej strony trzeba robić to ostrożnie, gdyż łatwo je uszkodzić. Przekładamy górny elementy i wkłądamy go do starego doginamy zatrzaski do wewnątrz, żeby lepiej trzymały. Zostało nam teraz tylko wszystko zamocować na swoim miejscu i sprawdzić, czy działa poprawnie. ja użyłem tego z gumeczka bo jest podobno odporny na wilgoć.

Opublikowano

bialy1818 a której z trzech nóg nie trzeba podłączać??

v4nst7ul.jpg

nr 1, nr 4 czy nr 2

---------- Post dopisany at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany at 21:14 ----------

mam jeszcze jedno pytanie - dotyczy ono drzwi tylnych, ale z przednimi pewnie jest podobnie. Mianowicie w instrukcji wyjęcia zamka piszą o demontażu ramki okna, czy jest to konieczne??

zamektyl.jpg

Uploaded with ImageShack.us

---------- Post dopisany 06-05-2012 at 20:18 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2012 at 21:36 ----------

Witam ponownie,

no więc mając trochę wolnego czasu zabrałem się za naprawę tego ustrojstwa. Rozebrałem wszystko i ku mojemu zaskoczeniu mikrostyk w zamku jest sprawny, mam natomiast problem z wtyczką wchodzącą w zamek, a mianowicie jak ją lekko poruszam to lampki ładnie świecą. Problem leży pewnie w kablach które mogły się z wiekiem połamać. Mam więc pytanie w jaki sposób wyciągnąć piny z wtyczki, która wchodzi w zamek?? Jak by ktoś pytał to zamek już rozbierałem i tam jest raczej wszystko OK.

Opublikowano

Też mam kolego ten sam problem. Jak przygne kostke przy zamku to wszystko śmiga jak tralala. jak do tej pory nie udało mi się tematu rozwiązać:facepalm:

Opublikowano

Nie pamiętam jakie są konektory we wtyczkach w drzwiach, ale ostatnio wymieniałem wtyczkę od silniczka tylnej wycieraczki bo mi się stopiła przez silniczek i wodę to wyglądały mniej więcej tak jak te w poniższym linku:

http://allegro.pl/konektor-pin-zlacza-vw-audi-f280-0-5-1-0mm2-10szt-i2300566653.html

Po prostu trzeba kombinować z cienką igłą bo raczej wszystkie konektory mają zatrzask (blaszka lekko podgięta), ale najlepiej kupić takie nowe zobaczyć jak i w który miejscu jest ta wygięta blaszka i kombinować.

Nie wiem czy o to wam chodzi, ale chyba innego sposobu nie ma.

Opublikowano

a więc u mnie sprawa się rozwiązała i to w banalny sposób, popsikałem wd40 wtyczkę i gniazdo od zamka i wszystko działa jak należy :banan:

Opublikowano

Też tak u siebie robiłem i niestety u mnie to nia podziałało... u Ciebie pewnie też na dłuższą metę działaś prawidłowo nie będzie. Co ciekawe u mnie w zimie wszystko śmigało jak tralala. Jak się zaczęło robiić ciepło - przestało działać:kwasny:

Opublikowano

studziany miałeś racje dziś znowu się zje..ło :facepalm: i zbytnio nie wiem co z tym zrobić, styki w zamku czyste wtyczka sprawdzona a tu taka lipa. WD40 pomogło na okrągły tydzień. Jedyne co wiem to że mikrostyk jest sprawny.

Opublikowano

Wydaje mi się, że to jest wina zamka - tzn lutów. Trzebaby zamek rozebrać i te lutowania obejrzeć/poprawić. Najpewniej tylko wymiana zamka pomoże:kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...