silnik Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) Auto: A4 B6 (FWD)Nadwozie: AvantSilnik: AVF 131KM (2002)Skrzynia: GBA 6BKategoria wagowa osi przedniej: 0JJ (9)Kategoria wagowa osi tylnej: 0YL(11)Zawieszenie: 1BA HakP (przód): 68,5cmT (tył): 68cmIlość paliwa: 1/2 bakuFelga/opona: 17" 235/40oś 1 - 1075 kgoś 2 - 1075 kg Niedługo będę zmieniał na 1BE o 2 kategorie niżej, zobaczymy co z tego wyjdzie. Wygląda to tak: Po zmianie zawieszenia, skrzyni i felg wygląda to tak: Auto: A4 B6 (FWD)Nadwozie: AvantSilnik: AVF 131KM (2002)Skrzynia: JEM 6BKategoria wagowa osi przedniej: 0JF (6)Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH(8)Zawieszenie: 1BE HakP (przód): 65,5cmT (tył): 64cmIlość paliwa: 3/4 bakuFelga/opona: 18" 225/40oś 1 - 1075 kgoś 2 - 1075 kg Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez silnik
mistrzugt Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Witam Potrzebuje pomocy, bo nie bardzo ogarniam ten temat zawieszenia. Chialbym delikatnie obnizyc swoje autko , tak o 20mm do 30mm max Dane auta: Audi A4 B7 2005r, avant , 2,0TDI 140KM, silnik BLB Nie mam ksiazki zeswisowej ani wlepki, wiec nie wiem jak odczytac klase wagowa. Udalo mi sie jedynie znalezc oznaczenia sprezyn: Przod : niebieski, czerwony , rozowy, rozowy (klasa wagowa 10 wg katalogu B6) Tyl : bialy zielony (klasa wagowa 10) Jaki zestaw bym potrzebowal?? Dzieki za pomoc
adrian242424 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Witam! Panowie mam problem kupiłem niedawno A4 B6 i z kodów wyszło, że mam zawieszenie 1BV, zajrzałem pod koła i faktyczne 4 czerwone amortyzatory o numerach odpowiadającym 1BV. Jednak z tego co zauważyłem mam nieoryginalne sprężyny, nie mogłem się doszukać na nich żadnych odznaczeń (na jednej wydaje mi się że pisze KYB). Chciałbym obniżyć autko o 2-3cm i załozyć felgi 17/18 (aktualnie siedzą 16) jednak nie jestem pewny czy sprężyny, które posiadam są od 1BV czy 1BA. Wymiary odległości od podłoża do błotnika to: przód 66,5cm, tył 66cm. Jest ktoś w stanie ocenić czy autko jest niżej od serii? Niestety nie mam porównania z inną Audi, a nie chciałbym wydać pieniędzy na sprężynki obniżające, na których nie będzie innego efektu Tak auto prezentuje się na 16 opona 205/55/16 Edytowane 27 Lipca 2016 przez adrian242424
zaba84 Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Panowie mam taka sprawe.... Przód mi wyżej stoi po wymiane wahaczy .... Zamówiłem w aso te talerzyki pod spręzyny OE 8E0 512 145, Czy do ich wciśnięcia trzeba wszystko rozbierać czy da się np tylko założyć sciagacz scisnać spręzyne i wcisnac te talerzyki ?
Kornel1989 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 (edytowane) Trzeba całą kolumnę zawieszenia wyciągnąć, odkręcić górne mocowanie z poduszką amortyzatora i wyjąć sprężynę i wymienić talerzyki. inaczej nie ma możliwości Edytowane 31 Lipca 2016 przez Kornel1989
zaba84 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Ale mi chodzi tylne talerzyki. ... Na poniższym rysunku nr 2.
Kornel1989 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 (edytowane) Ja masz taki ściągacz co tam podejdzie to wystarczy tylko koło ściągnąć... Ja miałem zwykły ściągacz to odkrecalem amor,zacisk hamulca,tarcze i osłonę a i tak dostęp ciężki był. Edytowane 4 Sierpnia 2016 przez Kornel1989
tobias Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 (edytowane) witam, przeczytałem ten temat i w b6 schodzimy sprężynami o 2kat. niżej a w b7 chcąc obniżyć szukamy tych samych kat. wagowych? potwierdzi to ktoś z kolegów? i jeszcze jedno kto poda mi jakie mam kolory sprężyn bo wg mnie pierwsza to biała hehe a patrzyłem że w b7 1ba przód to zaczynają się od różowego https://zapodaj.net/03793a412d220.jpg.html Edytowane 26 Października 2016 przez tobias
piwoszek28 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 U mnie to wogole sa jaja. Kupilem auto i mial gwint ale juz amory lały wiec dalem autko mechanikowi zeby zalozyl nowe zawieszenie czyli sprezyny amory wahacze.... po odebraniu auta przód stał jak myśliwiec przed startem czyli wosokosc okolo 72 cm a tył ok 65 cm czyli masakra ... nawet świateł się nią dało ustawić. Wsadził zestaw kyb . Wlepke mam 1ba.Wierzyłem się i sam zmieniłem sprezyny z przodu na używane ori kategorii 9 i przod zszedł do 68 cm ale itak tyl ma 65 więc jest galanta różnica. Jak to najlepiej wyrównać ? Założyć same sprezyny od 1 be czy to coś D ? Założyć uzywane amory i sprezyny 1be ? Czy założyć sprezyny 1ba ale o 2 kategorie wagowe niższe ?
andrew01 Opublikowano 18 Maja 2017 Opublikowano 18 Maja 2017 Witam, tak patrzę na wyniki pomiarów i zastanawia mnie dlaczego przy zawieszeniu 1BA czasem jest z tyłu 67-68cm, a czasem 64-65cm? Z czego to może wynikać? U mnie jest coś pokręcone (pisałem w tym wątku dawno temu), przód 67,5cm, tył 65,5cm - przy czym sprężyny patrząc po kolorach mam poprawne: przód 8E0 411 105 BF - zółty biały różowy różowy - klasa wagowa 8 - 0JH tył 8E0 511 115 CP - biały biały biały biały - klasa wagowa 7 - 0YG Czy w standardzie, w sensie jak auto wyjechało z fabryki, to powinno stać równo? Czy fabrycznie tył jest niżej i jedyne wyjście to wstawić podkładki 8E0 512 145? Pozdrawiam Andrzej
zaba84 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Panowie takie bardzo szybkie pytanko.... Prawdopodobnie musze wymienic tylne sprezyny... Mam fabrycznie 1BE w avancie. Według wlepki mam 0YH czyli klasa wagowa 8 (520-544kg) do tego mam założene te plastikowe podkładki pod spręzyny. Czy mogę założyć na tyl spręzyny z klasa wagową 10 ( 571-597 kg) ? I czy tył będzie troche wyżej stał ??
Łukaszbl Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 Witam, ponowię pytanie bo nikt nie podał odpowiedzi: co oznacza na amorkach oznaczenie 3m, 5m, 7m?
adrian242424 Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 W dniu 2.10.2017 o 20:29, ?ukaszbl napisał: Witam, ponowię pytanie bo nikt nie podał odpowiedzi: co oznacza na amorkach oznaczenie 3m, 5m, 7m? Jest to wartość tłumienia czyli po prostu twardość amortyzatotów, 3m to seria, 5m (1BE) to twardsze ale nadal komfortowe, 7m (1BV) to beton.
michcio1985 Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 W audi na fabrycznym nie grzebanym zawieszeniu prawie zawsze tył jest niżej. Nie tylko w a4. U siebie mam po 69cm i żeby to osiągnąć musiałem wstawić na przód 11kl. a na tył az 13 kl. wagową. Mimo to dalej mam wrażenie że tył lekko siedzi. Dlatego mam w planach obniżyć przód talerzykami z b5. Lubię jak optycznie tył jest delikatnie wyżej niż przód.Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
michcio1985 Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 Dodam że mam już takie skrzywienie że każde mijane a4 oceniam pod tym kątem ;-)Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
tobias Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 (edytowane) 8 minut temu, michcio1985 napisał: U siebie mam po 69cm ja pierdziele ostro wysoko, jak możesz to wrzuć fotke. Z fabryki wychodziły 1ba na 68, srednio po 10latach uzytkowania i z racji, że tył siada szybciej powinno gdzieś byc przód 67,5 tył 67, dajesz talerzyki z b5 i masz odpowiednio 66 i 67 i stoi równo Edytowane 5 Października 2017 przez tobias 1
michcio1985 Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 Sory mam 68. Miałem eibachy z czerwonymi amorami,auto stało idealnie po 63cm ale było za twardo i za nisko. Samochód ma być rodzinny stąd zmiany. Poza tym lubię jak jest wyżej, ideał to A4 Allroad ;-) fotki wrzucę popołudniu.Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
tobias Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 2 minuty temu, michcio1985 napisał: Sory mam 68 hehe, dobra nie wstydz sie tych 69 2 minuty temu, michcio1985 napisał: Poza tym lubię jak jest wyżej, ideał to A4 Allroad ;-) co Ty gadasz?
Łukaszbl Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 5 godzin temu, adrian242424 napisał: Jest to wartość tłumienia czyli po prostu twardość amortyzatotów, 3m to seria, 5m (1BE) to twardsze ale nadal komfortowe, 7m (1BV) to beton. Dzięki za info. obecnie mam 1ba. przod 10, tył 11 chce niżej trochę ale twardo by skrzynia multi nie trzeć. wlasnie nabyłem zestaw- springi -20 przod7 kat tył 9.+ amorki 7m pytanie: zakladac ten komplet czy zmienić tylko sprężyny a amorki zostawić od 1ba? chce uniknąć rozczarowania i podwójnej regulacji zbieżności. co podpowiecie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się