Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akcja zbiorowa - rozkminiamy zawieszenie 1BA vs 1BE ( kat. mas osi)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Auto: A4 B6 (FWD)
Nadwozie: Avant
Silnik: AVF 131KM (2002)
Skrzynia: GBA 6B
Kategoria wagowa osi przedniej: 0JJ (9)
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YL(11)
Zawieszenie: 1BA

Hak
P (przód): 68,5cm
T (tył): 68cm

Ilość paliwa: 1/2 baku
Felga/opona: 17" 235/40

oś 1 - 1075 kg
oś 2 - 1075 kg

Niedługo będę zmieniał na 1BE o 2 kategorie niżej, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Wygląda to tak:

92897b921f16c14dgen.jpg

Po zmianie zawieszenia, skrzyni i felg wygląda to tak:

Auto: A4 B6 (FWD)
Nadwozie: Avant
Silnik: AVF 131KM (2002)
Skrzynia: JEM 6B
Kategoria wagowa osi przedniej: 0JF (6)
Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH(8)
Zawieszenie: 1BE

Hak
P (przód): 65,5cm
T (tył): 64cm

Ilość paliwa: 3/4 baku
Felga/opona: 18" 225/40

oś 1 - 1075 kg
oś 2 - 1075 kg

71d48c9aac64aed3gen.jpg

Edytowane przez silnik
Opublikowano

Witam

Potrzebuje pomocy, bo nie bardzo ogarniam ten temat zawieszenia.

Chialbym delikatnie obnizyc swoje autko , tak o 20mm do 30mm max

Dane auta:

Audi A4 B7 2005r, avant , 2,0TDI 140KM, silnik BLB

Nie mam ksiazki zeswisowej ani wlepki, wiec nie wiem jak odczytac klase wagowa.

Udalo mi sie jedynie znalezc oznaczenia sprezyn:

Przod : niebieski, czerwony , rozowy, rozowy (klasa wagowa 10 wg katalogu B6)

Tyl : bialy zielony (klasa wagowa 10)

Jaki zestaw bym potrzebowal??

Dzieki za pomoc

Opublikowano

A patrzyłeś pod tylną kanapą?

Opublikowano (edytowane)

Witam! Panowie mam problem kupiłem niedawno A4 B6 i z kodów wyszło, że mam zawieszenie 1BV, zajrzałem pod koła i faktyczne 4 czerwone amortyzatory o numerach odpowiadającym 1BV. Jednak z tego co zauważyłem mam nieoryginalne sprężyny, nie mogłem się doszukać na nich żadnych odznaczeń (na jednej wydaje mi się że pisze KYB). Chciałbym obniżyć autko o 2-3cm i załozyć felgi 17/18 (aktualnie siedzą 16) jednak nie jestem pewny czy sprężyny, które posiadam są od 1BV czy 1BA. Wymiary odległości od podłoża do błotnika to: przód 66,5cm, tył 66cm. Jest ktoś w stanie ocenić czy autko jest niżej od serii? Niestety nie mam porównania z inną Audi, a nie chciałbym wydać pieniędzy na sprężynki obniżające, na których nie będzie innego efektu :) Tak auto prezentuje się na 16 opona 205/55/16

2649ac46cf14.jpg

af6922346495.jpg

Edytowane przez adrian242424
Opublikowano

Panowie mam taka sprawe....

Przód mi wyżej stoi po wymiane wahaczy ....

Zamówiłem w aso te talerzyki pod spręzyny OE 8E0 512 145, Czy do ich wciśnięcia trzeba wszystko rozbierać czy da się np tylko założyć sciagacz scisnać spręzyne i wcisnac te talerzyki ?

Opublikowano (edytowane)

Trzeba całą kolumnę zawieszenia wyciągnąć, odkręcić górne mocowanie z poduszką amortyzatora i wyjąć sprężynę i wymienić talerzyki. inaczej nie ma możliwości

Edytowane przez Kornel1989
Opublikowano

Ale mi chodzi tylne talerzyki. ...


Na poniższym rysunku nr 2.

podkadkiA4_zps2r4nmvn8.png

Opublikowano (edytowane)

Ja masz taki ściągacz co tam podejdzie to wystarczy tylko koło ściągnąć... Ja miałem zwykły ściągacz to odkrecalem amor,zacisk hamulca,tarcze i osłonę a i tak dostęp ciężki był.

Edytowane przez Kornel1989
Opublikowano (edytowane)

witam,

przeczytałem ten temat i w b6 schodzimy sprężynami o 2kat. niżej a w b7 chcąc obniżyć szukamy tych samych kat. wagowych? potwierdzi to ktoś z kolegów?

i jeszcze jedno kto poda mi jakie mam kolory sprężyn bo wg mnie pierwsza to biała hehe a patrzyłem że w b7 1ba przód to zaczynają się od różowego

https://zapodaj.net/03793a412d220.jpg.html

Edytowane przez tobias
Opublikowano

U mnie to wogole sa jaja. Kupilem auto i mial gwint ale juz amory lały wiec dalem autko mechanikowi zeby zalozyl nowe zawieszenie czyli sprezyny amory wahacze.... po odebraniu auta przód stał jak myśliwiec przed startem czyli wosokosc okolo 72 cm a tył ok 65 cm czyli masakra ... nawet świateł się nią dało ustawić. Wsadził zestaw kyb .

Wlepke mam 1ba.Wierzyłem się i sam zmieniłem sprezyny z przodu na używane ori kategorii 9 i przod zszedł do 68 cm ale itak tyl ma 65 więc jest galanta różnica. Jak to najlepiej wyrównać ?

Założyć same sprezyny od 1 be czy to coś D ?

Założyć uzywane amory i sprezyny 1be ?

Czy założyć sprezyny 1ba ale o 2 kategorie wagowe niższe ?

Opublikowano

Witam,

tak patrzę na wyniki pomiarów i zastanawia mnie dlaczego przy zawieszeniu 1BA czasem jest z tyłu 67-68cm, a czasem 64-65cm? Z czego to może wynikać? U mnie jest coś pokręcone (pisałem w tym wątku dawno temu), przód 67,5cm, tył 65,5cm - przy czym sprężyny patrząc po kolorach mam poprawne:

przód 8E0 411 105 BF - zółty biały różowy różowy - klasa wagowa 8 - 0JH
tył 8E0 511 115 CP - biały biały biały biały - klasa wagowa 7 - 0YG

Czy w standardzie, w sensie jak auto wyjechało z fabryki,  to powinno stać równo? Czy fabrycznie tył jest niżej i jedyne wyjście to wstawić podkładki 8E0 512 145?

Pozdrawiam
Andrzej

 

Opublikowano

Panowie takie bardzo szybkie pytanko....

Prawdopodobnie musze wymienic tylne sprezyny... Mam fabrycznie 1BE w avancie.

Według wlepki mam 0YH czyli klasa wagowa 8 (520-544kg) do tego mam założene te plastikowe podkładki pod spręzyny.

Czy mogę założyć na tyl spręzyny z klasa wagową 10 ( 571-597 kg) ?   I czy tył będzie troche wyżej stał ?? 

Opublikowano

Witam, ponowię pytanie bo nikt nie podał odpowiedzi:

co oznacza na amorkach oznaczenie 3m, 5m, 7m?

Opublikowano
W dniu 2.10.2017 o 20:29, ?ukaszbl napisał:

Witam, ponowię pytanie bo nikt nie podał odpowiedzi:

co oznacza na amorkach oznaczenie 3m, 5m, 7m?

Jest to wartość tłumienia czyli po prostu twardość amortyzatotów, 3m to seria, 5m (1BE) to twardsze ale nadal komfortowe, 7m (1BV) to beton.

Opublikowano

W audi na fabrycznym nie grzebanym zawieszeniu prawie zawsze tył jest niżej. Nie tylko w a4. U siebie mam po 69cm i żeby to osiągnąć musiałem wstawić na przód 11kl. a na tył az 13 kl. wagową. Mimo to dalej mam wrażenie że tył lekko siedzi. Dlatego mam w planach obniżyć przód talerzykami z b5. Lubię jak optycznie tył jest delikatnie wyżej niż przód.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dodam że mam już takie skrzywienie że każde mijane a4 oceniam pod tym kątem ;-)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, michcio1985 napisał:

U siebie mam po 69cm

ja pierdziele ostro wysoko, jak możesz to wrzuć fotke. Z fabryki wychodziły 1ba na 68, srednio po 10latach uzytkowania i z racji, że tył siada szybciej powinno gdzieś byc przód 67,5 tył 67, dajesz talerzyki z b5 i masz odpowiednio 66 i 67 i stoi równo :)

Edytowane przez tobias
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sory mam 68. Miałem eibachy z czerwonymi amorami,auto stało idealnie po 63cm ale było za twardo i za nisko. Samochód ma być rodzinny stąd zmiany. Poza tym lubię jak jest wyżej, ideał to A4 Allroad ;-) fotki wrzucę popołudniu.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, michcio1985 napisał:

Sory mam 68

hehe, dobra nie wstydz sie tych 69 :)

2 minuty temu, michcio1985 napisał:

Poza tym lubię jak jest wyżej, ideał to A4 Allroad ;-)

co Ty gadasz? :facepalm:

Opublikowano
5 godzin temu, adrian242424 napisał:

Jest to wartość tłumienia czyli po prostu twardość amortyzatotów, 3m to seria, 5m (1BE) to twardsze ale nadal komfortowe, 7m (1BV) to beton.

Dzięki za info.

obecnie mam 1ba.

przod 10, tył 11

chce niżej trochę ale twardo by skrzynia multi nie trzeć.

wlasnie nabyłem zestaw- springi -20 przod7 kat tył 9.+ amorki 7m 

pytanie:

zakladac ten komplet czy zmienić tylko sprężyny a amorki zostawić od 1ba?

chce uniknąć rozczarowania i podwójnej regulacji zbieżności.

co podpowiecie? 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...