niuniek222 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Wczoraj zapaliła mi się lampka zużyte okładziny (klocki), traf tak chciał, że do środy mam ważny przegląd i boje się, że mogą mi nie podbić. Tak czy tak muszę wymienić klocki i tu mam kilka pytań. 1. Jakiej marki kupić klocki tak abym był z nich zadowolony, żeby sie szybko nie zuzywały no i żeby dobrze hamowały. W tej chwili mam założone TRW i przejezdziłem na nich ok 70 tyś wiec wydaje mi się, że nie jest tak źle? 2. Czy w przednich i tylnych klockach jest czujnik zużycia? 3. Ile jeszcze może jezdzić z taką zapaloną kontrolką, pytam tak z ciekawości bo i tak do środy będę chciał wymienić te klocki. Jak zerkam na klocka to praktycznie jest jeszcze gruby i ma może ok 1cm, czy to możliwe, że jak sie zedrze klocek do połowy to już zapala się lampka? 4.Ile tak średnio tysięcy km wytrzymują klocki w B6 zakładając, że nie jeżdzi sie jakoś bardzo szybko ale też nie wolno, raczej tak pomiędzy(wiadomo jak to jest u nas w naszym kraju, jezdzi sie tyle na ile pozwala stan drogi). 5. Czy jak sie wymienia klocki to od razu przód i tył (wydaje mi się, że najlepiej komplet wymieniać)?
OQS Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 1. ATE, Ferodo, Zimmermann, TRW... na forum znajdziesz mnóstwo opinii o klockach. 2. Czujniki są tylko z przodu. 3. Jak sprawdziłeś wizualnie i jest jeszcze ok to jeździj śmiało, kontrolka informuje że klocki się kończą i należy zaplanować wymianę a nie że się skończyły. Jest pewna tolerancja umieszczenia czujnika i czasem się zaświeci później a czasem jak jeszcze do końca kilka tysięcy km. 5. Nie ma takiej zasady chyba że o czymś nie wiem, wymieniasz na tej osi na której się kończą.
niuniek222 Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 czy jak wymienie klocki to kontrolka sama zgaśnie czy będę muszał podłaczyć vag, żeby ją skasować? czy TRW i Lucas to jedna firma ?
Krzy0 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 czy jak wymienie klocki to kontrolka sama zgaśnie czy będę muszał podłaczyć vag, żeby ją skasować? czy TRW i Lucas to jedna firma ? Zgasnie sama.Ja mam teraz trw i jest ok nic nie piszczy
akjam Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Wczoraj zapaliła mi się lampka zużyte okładziny (klocki), traf tak chciał, że do środy mam ważny przegląd i boje się, że mogą mi nie podbić. Tak czy tak muszę wymienić klocki i tu mam kilka pytań. 1. Jakiej marki kupić klocki tak abym był z nich zadowolony, żeby sie szybko nie zuzywały no i żeby dobrze hamowały. W tej chwili mam założone TRW i przejezdziłem na nich ok 70 tyś wiec wydaje mi się, że nie jest tak źle? 2. Czy w przednich i tylnych klockach jest czujnik zużycia? 3. Ile jeszcze może jezdzić z taką zapaloną kontrolką, pytam tak z ciekawości bo i tak do środy będę chciał wymienić te klocki. Jak zerkam na klocka to praktycznie jest jeszcze gruby i ma może ok 1cm, czy to możliwe, że jak sie zedrze klocek do połowy to już zapala się lampka? 4.Ile tak średnio tysięcy km wytrzymują klocki w B6 zakładając, że nie jeżdzi sie jakoś bardzo szybko ale też nie wolno, raczej tak pomiędzy(wiadomo jak to jest u nas w naszym kraju, jezdzi sie tyle na ile pozwala stan drogi). 5. Czy jak sie wymienia klocki to od razu przód i tył (wydaje mi się, że najlepiej komplet wymieniać)? Ad. 3. Spokojnie możesz z tym jeździć jeśli kontrolka zaświeciłą się "teraz". Nie musisz do środy tego wymieniać i przegląd powinien spokojnie przejść. Około 1000km powinieneś zroibć. Zależy oczywiści to od stylu jazdy ale kilka setek na pewno zrobisz. Ad. 5. Zerknkij jak wyglądają klocki z przodu i jak z tyłu i wtedy oceń czy trzeba wymieniąć przód i tył.
ROBERT Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 Ad. 3. Spokojnie możesz z tym jeździć jeśli kontrolka zaświeciłą się "teraz". Nie musisz do środy tego wymieniać i przegląd powinien spokojnie przejść. Około 1000km powinieneś zroibć. Zależy oczywiści to od stylu jazdy ale kilka setek na pewno zrobisz. ... Ja po zaświeceniu się kontrolki zużycia okładzin klocków zrobiłem jeszcze ~ 4 kkm , po takim dystansie okładziny były grubości papieru tarcze i tak miałem do wymiany
niuniek222 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Już założyłem nowe klocki takie jak miałem TRW. Szczerze mówiac klocki były jeszcze w bardzo dobrym stanie mimo, że zrobiłem na nich ok 70 tyś, tył praktycznie nowy. Cała wina była w jednym klocku który się troszke bardziej przytarł i dzieki niemu zapaliła sie kontrolka. Wymieniłem komplet choc tyłu mogłem wogółe nie ruszać bo klocki na tyle były mało starte. Ale mimo wszystko ja jestem zdania jak komplet to komplet nie bawie sie w tego typu rzeczy, że najpierw przód a pózniej za jakis czas tył. Zresztą na bezpieczenstwie nie ma co oszczedzać.
Jarol Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Już założyłem nowe klocki takie jak miałem TRW. Szczerze mówiac klocki były jeszcze w bardzo dobrym stanie mimo, że zrobiłem na nich ok 70 tyś, tył praktycznie nowy. Cała wina była w jednym klocku który się troszke bardziej przytarł i dzieki niemu zapaliła sie kontrolka. Wymieniłem komplet choc tyłu mogłem wogółe nie ruszać bo klocki na tyle były mało starte. Ale mimo wszystko ja jestem zdania jak komplet to komplet nie bawie sie w tego typu rzeczy, że najpierw przód a pózniej za jakis czas tył. Zresztą na bezpieczenstwie nie ma co oszczedzać. Klocki na tylniej osi najcześciej wystarczają na o wiele więcej kilometrów niż na przedniej. Czasami nawet na dwa zestawy klocków z przodu więc dla mnie głupotą jest wymienić komplet przód +tył.
Dev Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 nie tak do konca wszystko zalezy od tego jak sa rozlozone sily na osie sa auta w ktorych tyl leci dwa razy szybciej jak przod dla przykladu: astra G, mercedes A
krisch Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 W audikach klocek tylny leci co trzecia wymianę przedniego . tak mniej więcej . I tez się mówi ze tarcze przy dobrych klockach trzy wymiany klocka powinny wytrzymać.
ROBERT Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Tak " dla potomnych " u mnie siedziały ORI klocki wymienione jeszcze w ASO w DE ( wiem to z historii serw. ) z przodu był to TEXTAR a z tyłu GALFER
pioteros Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 ja kupilem klocki boscha pod uzywane tarcze ATE i jestem zadowolony, moge polecic, zadnych piskow czy innych niespodzianek, zobaczymy jak z zywotnoscia z tylu siedza TEXTARY jeszcze z serwisu ze szwajcarii, sa doslownie jak nowe, wiec tyl o wiele mniej sie zuzywa
posti_a6 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 załóz ferodo FDB1717 , bardzo dobry stosunek jakości do ceny
george17w Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 hi sorki, że odświeżam, mam pytanie: Muszę wymienić klocki z przodu-co myślicie o Textar'ach? Wydaje mi się, że są ok. Nie piszczą? jak z pyleniem?
songo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 ja ostatnio wymieniłem na trw i jak na razie nie mam co narzekać a co do wymiany przód +tył to ja tak wymieniałem bo przód zero a tył brał nierówno i jedna strona klocka całkiem całkiem sporo a druga minimum więc od razu poszedł i przód i tył
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się