Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Coś ostatnio było z nią nie halo, miał się dpf wypalać i tak jakby pominęła ten cykl, zawsze około 360 380 teraz dobiła do 560 i dziś po pracy przegonię i zobaczymy czy wróci do normy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z planem dpf został wypalony bez niespodzianek,nie zwróciłem wcześniej uwagi ale te okienka o których mowa dopiero podczas wypalania odżyły :glupek2:chyba ze się mylę to niech ktoś kumaty mnie douczy :mysli: zrobiłem zrzuty przed ,w trakcie i po wypaleniu. Pozdrawiam 176486295_Screenshot_20211203-140224_VAGDPF.thumb.jpg.f31878214828dd40c6b2f0607cc78843.jpg169932134_Screenshot_20211203-141813_VAGDPF.thumb.jpg.5cd503cde6e8ca64fd37939a48f244c5.jpg1153689573_Screenshot_20211203-142546_VAGDPF.thumb.jpg.a3e8ba402e560951fa69932909853dc5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wdzięczny bym był gdyby kolega Muskel oko na tym zawiesił, mam nadzieję że ten dpf pożyje jeszcze trochę czy mam się zacząć martwić :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post injection w w normalnym trybie pracy silnika pokazują 0,00. Pokazują dopiero wartości gdy dpf regeneruje. Myślałem, że w ogóle są nieaktywne (czyli mają ciemny kolor, tak wwtedy wyglądają gdy są deaktywowane). W każdym razie jest to wartość wtryskiwanego paliwa po OT, by podwyższyć temperaturę spalin. Dpf musi osiągnąć temp. ok 600 °C by wypalić sadzę na popiół. W czasie normalnej jazdy jest to niemożliwe, dlatego wtryskuje dodatkowo paliwo:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grzywka-1970 napisał:

Wdzięczny bym był gdyby kolega Muskel oko na tym zawiesił, mam nadzieję że ten dpf pożyje jeszcze trochę czy mam się zacząć martwić :mysli:

Wartość zapełnienia filtra popiołem olejowym masz obecnie 120 ml więc do 175 ml jeszcze trochę pojeździsz. W Golfie 6 żony, którego miałem kilka lat temu, jednostka także 2.0 TDI monitorowałem to dość wnikliwie i notowałem wartości. I tak z wyliczeń wynikało, że przed wgraniem softa związanego z aferą diesel gate na każdy przebyty kilometr przybywało 0,0005662432 ml. Po wgraniu na każdy kilometr przybywało już  0,0011904762 ml popiołu, czyli w tym tępie na każde 10.000 km przybywało 11,904 ml. Dla porównania 5,662 ml/10.000 km przed update. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Muskel1 napisał:

Wartość zapełnienia filtra popiołem olejowym masz obecnie 120 ml więc do 175 ml jeszcze trochę pojeździsz. W Golfie 6 żony, którego miałem kilka lat temu, jednostka także 2.0 TDI monitorowałem to dość wnikliwie i notowałem wartości. I tak z wyliczeń wynikało, że przed wgraniem softa związanego z aferą diesel gate na każdy przebyty kilometr przybywało 0,0005662432 ml. Po wgraniu na każdy kilometr przybywało już  0,0011904762 ml popiołu, czyli w tym tępie na każde 10.000 km przybywało 11,904 ml. Dla porównania 5,662 ml/10.000 km przed update

czyli na wprost można wywnioskować że po zmianie softu odkłada więcej popiołu co teoretycznie zmniejsza toksyczność spalin ale za to częściej wypala dpf?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej, że po nowym sofcie samochód produkuje więcej sadzy, co zwiększa częstotliwość wypalań DPFa, a tym samym rośnie szybciej ilość popiołu w przeliczeniu na pokonaną odległość.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sebaa napisał:

Bardziej, że po nowym sofcie samochód produkuje więcej sadzy, co zwiększa częstotliwość wypalań DPFa, a tym samym rośnie szybciej ilość popiołu w przeliczeniu na pokonaną odległość.

Dokładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RALF76 napisał:

czyli na wprost można wywnioskować że po zmianie softu odkłada więcej popiołu co teoretycznie zmniejsza toksyczność spalin ale za to częściej wypala dpf?

Częściowo, w skrócie powiedziawszy, problemem były wysokie wartości NOx, które powstają w wyniku gorącego spalania, gdy mała ilość paliwa spalana jest z dużą ilością tlenu temperatura spalin jest wysoka, co z kolei prowadzi do powstawania dużej ilości NOx. Aby zmniejszyć temp. spalin VW zmienili soft i dopasowali częstość otwierania zaworu egr, podnieśli ciśnienie wtryskiwania paliwa, w niektórych warunkach pracy nawet o 250 Bar oraz zaprogramowali split main injection pattern. Dzięki temu zrredukowali ilość wytworzonego NOx, kosztem nieco podwyższonego spalania i produkcji sadzy. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje ,jak myślicie warto zmienić na ,,stary'' soft ,mam możliwość zmiany z przed afery ,warto czy nie zaprzątać sobie głowy :eusathink:

Podziękowania dla kolegi, Muskel:hi:szacun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma sensu powrotu do serii. Jak już zmieniać soft to na jakiś program. Dpf jest częścią zamienną, która się zużywa (zapełnia), podobnie jak tarcze czy klocki, które należy kiedyś wymienić. Nie ma się co gorączkować. Jak się zapełni oddać do profesjonalnego czysczenia i cieszyć się po tym następne 200-250 kkm:wink:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wypalający się DPF co 200km to też nie jest zdrowe dla silnika.. A mi właśnie co tyle się wypala na tym sofcie po aferze (jeżeli w 60% poruszam się po mieście). Na trasie wzrasta do 400-500km.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oryginalnym sofcie w jeździe miejskiej też będzie częściej regenerował bo przy takich cyklach produkuje więcej sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oryginalny soft. Jazda po mieście i tym bardziej w zimę wypala się nawet co 200km. A jak robię długie odcinki to co ok zbiornik. Przebieg ponad 340 000 pierwszy DPF. Jeszcze trochę i trzeba się zacząć interesować czyszczeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, moje a5 2010 2.0tdi caha 304kkm z czego co wiem od aso wymieniany dpf był już przy 60 000km i od tamtej pory nie wiem czy był ponownie zmieniany. Wypala się co około 480km. Większość jeżdzę po mieście. Powinienem szykować się na czyszczenie?

Edytowane przez b3wu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie 480 km to świetny wynik, u mnie w miescie wypala się co ok 250-300km, w trasie 600-700 km

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podpowie ktoś jaki interfejs kupić żeby móc  podglądać wypalanie Dpf-a w aplikacji  Vag-Dpf.  Czy do A4 B9 wystarczy ELM 327 ?. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten

Veepeak Mini Bluetooth OBD2 Scanner Diagnosewerkzeuge Auto Diagnose Engine Code Reader für OBD II/ EOBD Fahrzeuge für Android https://smile.amazon.de/dp/B011NSX27A/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_QYBSSR7G74Z7871RZKV2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak do B9, ale w B8 miałem jakiegoś taniego ELM 327 z aliexpress i o ile w innych programach działał, to z VAG DPF nie chciał. Zakupiłem https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208 i działa bez problemów. Do tego fajny bo bodajże po 30 min nieaktywności sam się wyłącza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...