Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

witam, ktoś w okolicach Częstochowy dysponuje sprzętem i czasem żeby wypalić DPF? czy zostaje mi tylko serwis?

Wejdz na Zloty Spociki nastepnie Slaskie znajdz czestochowa i jest tam wiele osob co chetnie za pare groszy ci pomoga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego _Bumier_ obroty także spadną jak dodasz delikatnie gazu i puścisz.

Edytowane przez pieron82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobiłem 2tys km i nie zaważyłem wypalania filtra dpf ,może tak być? Dodam że nie jeżdżę po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jezdzisz w trasie to tego az tak nie czuc wiec mozna nie zauwazyc. Dla pewnosci podepnij sobie VCDSa on prawde Ci powie :) bo moze go juz nie masz ;)

Edytowane przez pieron82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe nie mialem tego na mysli :) sprawdz vcds'em tam sprawdzisz kiedy sie wypalal, stan zasyfienia etc

Nie dorobiłem się jeszcze vds muszę ściągnąc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego _Bumier_ obroty także spadną jak dodasz delikatnie gazu i puścisz.

Czyli jeżeli spalanie spadnie do normalnych to mogę gasić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego _Bumier_ obroty także spadną jak dodasz delikatnie gazu i puścisz.

Czyli jeżeli spalanie spadnie do normalnych to mogę gasić ?

Powinny spasc tez obroty do normalnej granicy w moim wypadku delikatnie ponad 800 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam i robie tak, ze jezeli dojade gdzies na miejsce, a wiem, ze dpf sie jesze wypala...czekam. Po jakims czasie slychac, ze wypalanie sie skonczylo obroty u mnie zostaja tak jak podczas wypalania, wtedy wciskam lekko gaz i wracaja tak jak Lukasz pisze - delikatnie ponad 800rpm. Trzeba sie wsluchac w swoj motor i wwzystko bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam i robie tak, ze jezeli dojade gdzies na miejsce, a wiem, ze dpf sie jesze wypala...czekam. Po jakims czasie slychac, ze wypalanie sie skonczylo obroty u mnie zostaja tak jak podczas wypalania, wtedy wciskam lekko gaz i wracaja tak jak Lukasz pisze - delikatnie ponad 800rpm. Trzeba sie wsluchac w swoj motor i wwzystko bedzie ok.

Kolego ale Ja identycznie zrobiłem , było "takie przejście pracy silnika" i spalanie spadło do normalnych a obroty nie więc nacisłem lekko gaz i też spadły do normalnych :wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie gdzie za pomocą VCDSa sprawdzić w silniku CAHA zapełnienie DPFa ? Które wartości sprawdzić i jakie powinny być odpowiednie wartości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co za wartosci tam beda i jakie sa dopuszczalne ?

Tylko w CR u mnie w 2010 roku juz z tego co pamiętam bloki pomiarowe nie dzialaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz rozszerzone bloki pomiarowe (to na pewno masz dostępne) i jak wyskoczy Ci tabelka to poszukaj numer w okolicach 160 (nie pamiętam dokładnie, który numer ale tam będzie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a jak stwierdzic jaka wartosc jest ok a jaka zla ?

Sprawdziłem i mam u siebie:

-Zawartośc popiołu rzeczywista ok 15g

- Zawartośc popiołu zmierzona też ok 15g

Jak odpaliłem serwisowe wypalanie cząstek stałych to kazał mi naciskać pedały hamulca sprzęgła i gazu i na końcu był komunikat: Uruchomiony: Nie wymagany

Czyli mam rozumieć że stwierdził że procedura nie jest konieczna ?

Tylko te bloki MVB co są podane to w silniku CR z 2010 nie maja odwzorowania w Blokach rozrszerzonych. Tam są zupełnie pod innymi numerami...

Edytowane przez PiterEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie dziś w drodze na.zakupy po zatrzymaniu się na światłach obroty podwyższone i spalanie również wiec pomyślałem ze to wypalanie dpf. Na parking - i kolo samochodu bylo czuć dziwny zapach jakby palony plastik. Niestety tylko po takich objawach można stwierdzić rozpoczęcie procesu? Nie czekałem długo, w tył zwrot i na autobahne. Przejechalem 15km z obrotami 2500 zatrzymałem się i obroty spadły spalanie również.

Czy proces odbył się prawidłowo? Nie dysponuje kablem wiec nie jestem w stanie sprawdzić. Żadne kontrolki się nie zapaliły, zero komunikatów na fis.

Fotka przed i po:

2fb1ec0a7b03d6895a80a6d223de054d.jpg

7dc484cd2d5ae6f92c8ddf95b5e9b9c4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie też kiedyś zauważyłem taki sam objaw - tylko ze mnie akurat spotkało to w korku - po 10 min jazdy spadły obroty więc prawdopodobnie procedura została zakończona - tak samo jak u Ciebie obroty podwyższyły się do tego poziomu i potem spadły. Potem jechałem obwodnicą więc troszkę też pogoniłem po tym zajściu - nic innego nie zauważyłem więc tylko po obrotach wolnych można poznać wypalanie dpf. Zakładam że jak procedura się załączy w trasie to nawet się nie zorientujesz że wypala dpf.

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio 180 km\h na blacie zapach spalonego plastiku podobno temp. spalin wymusza takie zajawisko, Moraj jak obroty spadly i zero bledow dpf wypalil sie prawidlowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...