Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 16.02.2021 o 07:34, matheo18w napisał:

Jeśli chodzi o trzymanie temperatury to wielu walczyło z termostatami z aso i różnych firm i często nie przynosiło to efektów, u mnie był podobny problem że gdy na zewnątrz temperatura spadła poniżej 0st to samochód nie mógł złapać przysłowiowych 90st. Co prawda u mnie Audi a5 2012 2.0 CGLC. Pomogło mi i kilku kolegom z forum odwrócenie zaworu zwrotnego znajdującego się w wężu płynu chłodniczego. Nie wiem czy u Ciebie coś takiego występuje ale wrzucam link do forum gdzie szerzej opisany jest temat.
https://a4-klub.pl/topic/436516-wąż-wody-03l121157ac/

Odnośnie tematu DPF czy mógłbyś opisać dokładniej użycie cleanery? To jest środek typu K2 w sprayu, który pryska się w miejscu czujnika czy coś podobnego? oraz co masz na myśli reset wyuczonych wartości? reset ilości popiołu ? Jak zmieniły się wartości ciśnienia po wymianie czujnika, jakoś zauważalnie ?
Mam podobny problem z częstym wypalaniem DPF średnio co 230km, codziennie robię trasę w cyklu mieszanym ok 23km i ostatnio zacząłem analizować temat.
Ilość popioły to 0.14l
Offset różnicy ciśnienia to 3hPa przy biegu jałowym (obr.829)
Różnica ciśnienia 13hPa przy biegu jałowym (obr.829)
Obliczona masa sadzy 9,8g
Zmierzona masa sadzy 12,3g

 

Witaj,

U mnie byli tak:

odpalan auto- różnica ciśnień 7 hpa, obroty 830, jadę 1-2km. 

I już obroty jałowe 1000 a różnica ciśnień 11-13.

zgasze i odpalę i sytuacja się powtarza.

na zgaszonym różnica ciśnień była -4 hpa..

ta wartość ujemna zdecydowała o wymianie czujnika.

nadtepnie adaptacja czujnika i reset wyuczonych wartości w bloku; „pomiary rozszerzone” i resort sonda lambda 

clesnera k2 użyłem jak na yt przedstawiają.

obecnir mam tak-

 

865792C4-F669-4425-AF29-EB539622D87F.jpeg

Opublikowano
8 godzin temu, KonradFT napisał:

Czy po regeneracji DPF wystarczy go zaadaptować za pomocą VCDS (Adaptation of Carbon Mass)?

Mowa wjęciu filtra jego wyczyszczenia i ponownego montażu?

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Mowa wjęciu filtra jego wyczyszczenia i ponownego montażu?

Tak, wyciągnięcie, czyszczenie i ponowne założenie.

Opublikowano

Musisz wartość popiołu nową wpisać a nie sadzy. 

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Musisz wartość popiołu nową wpisać a nie sadzy. 

Czyli nie adaptacja tylko zerowanie wartości popiołu? Tylko to?

Opublikowano

Tak, zeruje się wartość popiołu ale widzę, że na zdjęciu już masz zero. U niektórych nie przyjmuje zera więc wpisują najmniejszą wartość, o jaką filter zapełnia się popiołem, czyli 0,06.

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, Muskel1 napisał:

Tak, zeruje się wartość popiołu ale widzę, że na zdjęciu już masz zero. U niektórych nie przyjmuje zera więc wpisują najmniejszą wartość, o jaką filter zapełnia się popiołem, czyli 0,06.

To nie ja wstawiałem zdjęcie.

Czyli nic więcej nie trzeba robić po założeniu filtra niż tylko wyzerowanie tej wartości popiołu? Żadne adaptacje, żadne czujniki etc. tylko wyłącznie popiół na 0?

 

 

Edytowane przez KonradFT
Opublikowano (edytowane)

Ach, ok. Źle popatrzyłem. Zerujesz ilość popiołu, przeprowadzasz adaptacje czujnika różnicy ciśnień i tyle. Resztę wartości wpisze sobie sterownik silnika z czasem (czyli sadza itp). 

Swoją drogą po takim zabiegu jak wymiana czy czyszczenie dpf powinno soę dla pewności wymienić czujnik różnicy ciśnień na nowy. Jaki miałeś przebieg, że czyściłeś dpf?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
16 minut temu, Muskel1 napisał:

Ach, ok. Źle popatrzyłem. Zerujesz ilość popiołu, przeprowadzasz adaptacje czujnika różnicy ciśnień i tyle. Resztę wartości wpisze sobie sterownik silnika z czasem (czyli sadza itp). 

Swoją drogą po takim zabiegu jak wymiana czy czyszczenie dpf powinno soę dla pewności wymienić czujnik różnicy ciśnień na nowy. Jaki miałeś przebieg, że czyściłeś dpf?

230 tysięcy.

Opublikowano

Trochę wcześnie, ile miałeś popiołu?

Wywalało błąd dpf?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Trochę wcześnie, ile miałeś popiołu?

Wywalało błąd dpf?

Bez błędu, ale popiół 0.17 i wypalanie co 200km.

Opublikowano (edytowane)

Niby dla 2.0 CR zgodnie z danymi producenta przy 175 ml jest zapełniony (to jest oczywiścke wartość wyliczona). Trochę wcześnie osiągnęłeś to 170ml. Masz wszystko sprawne? Oleju Ci nie spala? Jakie profil użytkowania? Miasto?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
33 minuty temu, Muskel1 napisał:

Niby dla 2.0 CR zgodnie z danymi producenta przy 175 ml jest zapełniony (to jest oczywiścke wartość wyliczona). Trochę wcześnie osiągnęłeś to 170ml. Masz wszystko sprawne? Oleju Ci nie spala? Jakie profil użytkowania? Miasto?

Nie ma oznak spalania oleju, brak błędów, brak kopcenia. Ja raczej krótkie trasy, przeważnie miasto, ew. ~30 km w jedną stronę, ale samochód kupiłem pół roku temu.

Opublikowano

Ok. Krótkie odcinki sprawiają, że dpf zapełnia się szybciej sadzą bo jest jej więcej w takim cyklu wytwarzane. 

Opublikowano
W dniu 19.03.2021 o 11:55, Muskel1 napisał:

Ok. Krótkie odcinki sprawiają, że dpf zapełnia się szybciej sadzą bo jest jej więcej w takim cyklu wytwarzane. 

DPF zregenerowany, wyzerowana wartość popiołu, nowy czujnik ciśnienia, również zaadaptowany. Jest spora różnica między wartością wyliczoną a zmierzoną, a filtr zapełnia się tak samo szybko jak wcześniej. Gdzie szukać problemu?

Screenshot_20210320-125132_VAG DPF.jpg

Opublikowano

W jakim stanie injektory?

Opublikowano
W dniu 19.03.2021 o 10:37, KonradFT napisał:

Bez błędu, ale popiół 0.17 i wypalanie co 200km.

 

W dniu 19.03.2021 o 11:40, KonradFT napisał:

Ja raczej krótkie trasy, przeważnie miasto, ew. ~30 km w jedną stronę

 

Godzinę temu, KonradFT napisał:

DPF zregenerowany, wyzerowana wartość popiołu, nowy czujnik ciśnienia, również zaadaptowany. Jest spora różnica między wartością wyliczoną a zmierzoną, a filtr zapełnia się tak samo szybko jak wcześniej. Gdzie szukać problemu?

Muskel w sposób zwięzły podał odpowiedź.

Jeśli zainteresowany jesteś trochę obszerniejszym wyjaśnieniem (a pomoże Ci to zrozumieć, w jaki sposób, to działa), przeczytaj :

https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5517979

https://a4-klub.pl/topic/417181-zapchany-filter-dpf-moc-auta-spadla-co-robic/?do=findComment&comment=5404463 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Tomnik napisał:

 

 

Muskel w sposób zwięzły podał odpowiedź.

Jeśli zainteresowany jesteś trochę obszerniejszym wyjaśnieniem (a pomoże Ci to zrozumieć, w jaki sposób, to działa), przeczytaj :

https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5517979

https://a4-klub.pl/topic/417181-zapchany-filter-dpf-moc-auta-spadla-co-robic/?do=findComment&comment=5404463 

Dziękuję za materiały, natomiast zaznaczam, że rozumiem sposób działania, ale jadąc mniej więcej stałą prędkością, około 90 km/h przez 40 km przybyło 25% zapełnienia, co moim zdaniem nie jest zjawiskiem normalnym.

Edytowane przez KonradFT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...