Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, KonradFT napisał:

jadąc mniej więcej stałą prędkością, około 90 km/h przez 40 km przybyło 30% zapełnienia

Ile jednostek (wartości obliczonej, jak mniemam - jeśli rzeczywistej napisz, to bardzo istotne ) przybyło przez te 40km ? Te 30% niewiele mi mówi.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Tomnik napisał:

Ile jednostek (wartości obliczonej, jak mniemam - jeśli rzeczywistej napisz, to bardzo istotne ) przybyło przez te 40km ? Te 30% niewiele mi mówi.

Wyliczonej około 5g, zmierzonej około 3g.

Edytowane przez KonradFT
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, KonradFT napisał:

Wyliczonej około 5g

Tak, potwierdzam, to za dużo. 

Wysłałem wiadomość na PW.

Co do wtrysków, przyjrzałbym się numerowi 2 (0,85mg/str) zamienić (w ramach testu) miejscami z np. nr 1, sprawdzić, czy ta korekcja przeniesie z wtryskiem.

Na temat korekcji długoterminowych nie wypowiem się - nie znam wartości granicznych tych wtryskiwaczy w silniku 4-cylindrowym. 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Zdarz jest w porządku? NAJ 298000KM, PALI 300-400KM CAGA 105KW170764800_3800557876697212_2006946046883244528_n.jpg

Opublikowano
10 minut temu, sparco gti napisał:

Zdarz jest w porządku? NAJ 298000KM, PALI 300-400KM CAGA 105KW170764800_3800557876697212_2006946046883244528_n.jpg

Filtr dpf jest zapełniony. 210ml popiołu. Górna wartość dopuszczalna jest 175ml. 

Opublikowano
 
 

Preklad:

Czy jest to możliwe w wartości 0,21l Ja słabość samochodu?

Opublikowano (edytowane)

Po części zapchany dpf może nieznacznie przyczynić się do utraty mocy, gdy ciśnienie spalin jest wysokie i spaliny nie mogą swobodnie wydostać się na zewnątrz. 
W Twoim przypadku masz ciśnienie 11 hPa więc nie jest jeszcze tragiczne. Wychodzę z założenia, że na biegu jałowym?
 Sprawdż jakie masz wskazanie czujnika różnicy ciśnień  w czasie jazdy przy ok 2500 obr/min.

Myśle, że w Twoim przypadku musisz szukać przyczyny utracy mocy gdzie indziej, chyba że auto złapało już tryb awaryjny? Świecą się jakieś kontrolki? Są w sterowniku silnika jakieś błędy?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
problem z dpf to nie wydechy są czyste, błąd diagnostyczny nie zgłasza tylko od dołu nie mam wystarczającej wydajności do 2200 obr / min idzie tak jak powinno

 

 

Náhľad:

Je možné v hodnote 0,21 l I slabosť auta?

Opublikowano

Pomimo wszystko przy 210ml popiołu filtr nadaje się do czyszczenia lub wymiany na nowy. 

Brak mocy u dołu ma inną przyczynę

Opublikowano
Dałem też nowy oryginał turbo, ciężar powietrza i nadal jest otwór turbo, spróbuję wyczyścić dpf i zobaczymy
 

 

Náhľad:

Je možné v hodnote 0,21 l I slabosť auta?

Opublikowano
Dałem też nowy oryginał turbo, ciężar powietrza i nadal jest otwór turbo, spróbuję wyczyścić dpf i zobaczymy
Opublikowano

Ostatnio zauważyłem, że DPF wypala się co około 70km (około 150-180 minut pracy silnika) głownie jazda po mieście a w zasadzie stanie w korku, po przeczytaniu całego wątku nie znalazłem, żeby u kogoś dystans był mniejszy. Zauważyłem również że przy wskazaniu wartości  obliczonej i zmierzwionej na poziomie 16 gr (pasek pokazuje 50-60 procent ) od razu przeskakuje na poziom 22-23 gramy (pasek 100%) i rozpoczyna się proces wypalania sadzy.  Czy z załączonych zrzutów ekranu z aplikacji VAG DPF, można wywnioskować czy coś jest nie tak z DPF?

max.jpg? po.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jaki masz aktualny przebieg? Czy filtr był już wymieniony lub czyszczony? Jeżeli nie, to  wartość popiołu olejowego 0,08 l na auto t 2012r. jest jak dla mnie nie wiarygodna. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Jaki masz aktualny przebieg? Czy filtr był już wymieniony lub czyszczony? Jeżeli nie, to  wartość popiołu olejowego 0,08 l na auto t 2012r. jest jak dla mnie nie wiarygodna. 

Witam, zrzuty ekranu były robione na 105 tys. (aktualnie mam przebieg 106 tys,) DPF nigdy nie był wymieniany ani czyszczony. Jeżeli chodzi o przebieg raczej jestem pewny (znam historie auta), Auto  ma rzadko trasy, raz  w miesiącu trasa dwa razy po 120 km. Średnio rocznie przebiegu mam 10 tys. Jedyny problem jaki mam zdiagnozowany, to niedogrzewanie silnika przy temperaturach poniżej 5 stopni, przy spokojnej jeździe i stojąc w korkach temperatura w układzie chłodzenia i temperatura oleju w granicach 70 stopni

Stosując zasadę, że popiołu olejowego przybywa 0,01 l na 10-15 tys. oraz godziny pracy silnika razy średnia prędkość z komputera to raczej przebieg jest ok.

Edytowane przez jarzyna83
Opublikowano
W dniu 11.04.2021 o 13:15, Muskel1 napisał:

W Twoim przypadku masz ciśnienie 11 hPa więc nie jest jeszcze tragiczne. Wychodzę z założenia, że na biegu jałowym?
 Sprawdż jakie masz wskazanie czujnika różnicy ciśnień  w czasie jazdy przy ok 2500 obr/min.

 

Możesz podpowiedzieć, jakie powinno być ciśnienie DPF i w jakiej sytuacji (np. na jałowym, przy 2500 obr/min, itp.)?

Szukałem tego info na forum, skakłem po tematach, ale na nic konkretnego nie trafiłem. W moim przypadku wszystko śmiga, choć zapełnienie popiołem 0.22l, ale chciałem jeszcze rzucić okiem na ciśnienie, tylko nie wiem, jakie uznać za prawidłowe.

Opublikowano

Filtr nadaje się do wymiany lub czyszczenia pomimo tego, że auto normalnie jeździ. Jakie masz to ciśnienie przy stojącym na biegu jałowym, na wolnych obrotach oraz przy 2500? Jakie masz także  pod częściowym obciążeniem? (W czasie jazdy z prędkością ok. 80 km/h) na 4 i 5  biegu?

 

Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Filtr nadaje się do wymiany lub czyszczenia pomimo tego, że auto normalnie jeździ. Jakie masz to ciśnienie przy stojącym na biegu jałowym, na wolnych obrotach oraz przy 2500? Jakie masz także  pod częściowym obciążeniem? (W czasie jazdy z prędkością ok. 80 km/h) na 4 i 5  biegu?

 

mi pokazuje zapełnienie 0.28,wypala średnio co 300-500km ,w zależności od jazdy(trasa/miasto),rozmawiałem z Szymonem Kożuszynem z K-Tronic,bo chciałem z tym coś robić,kazał nie ruszać,nie zaglądać,auto jeździ normalnie to tak ma być..

Opublikowano

Auto będzię dalej jeździć aż cię wysra. To nie jest komunikat o AdBlue, że zablokuje rozruch silnika gdy mocznik się skończy. Jedynie tryb awaryjny, któregoś pięknego dnia ale wtedy może być nie tylko ten dpf do wymiany ale także turbina.

Nie od parady są te wartości progowe. Każdy zrobi jak uważa. Fakt jest, dla 2.0 TDI CR przy 175ml jest koniec żywotu dpf. 

Opublikowano

pytanie,czy to jest wartość rzeczywista...wiem,że w 2018 auto było na jakimś serwisie dpf  w niemcowni,ale nie wiem co było robione

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...