Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, mazur1990 napisał:

Tak nie jest zalecane częste wymuszanie regeneracji tym bardziej na postoju tzw. wypalanie servisowe. Podczas regeneracji wtryski dostarczają wiecej paliwa do komory spalania co za tym idzie temp. rośnie nawet pow. 700°C, części szybciej się zużywają. Tak w skrócie. Lepiej jak on sobie załącza wypalanie. 

W VCDC wyzeruj wartości wyuczone czujnika różnicy ciśnień. 

Ale najpierw daj log dynamiczny. 

1. Prędkość obrotowa silnika.

2. Różnica cisnienia wartość obliczona.

3. Różnica cisnienia wartość zmierzona.

4. Zawartość popiołu w oleju.

5. Czas od ostatniej regeneracji

6. Kilometry od ostatniej regeneracji. 

W tym silniku nie da się wymusić regeneracji na postoju. Tylko podczas jazdy. Temp.  spalin rośnie do nieco ponad 600°C

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, mazur1990 napisał:

Ale najpierw daj log dynamiczny. 

Taki krótki log za wiele nie pokaże. Przydałby się log z trasy, a jeszcze lepiej najpierw, żeby się pokręcić na mieście i później trasa. Wtedy byłoby widać jak się samochód zachowuje w różnych warunkach.

Co do wymuszonej regeneracji, to warto również zwrócić uwagę na poziom oleju

Według mojej opinii, jeśli wszystko w samochodzie jest ok, odczyty z czujników są OK, to trzeba jeździć i obserwować. Wypalanie co 2000 km jest wartością dużą, nawet bardzo dużą, no ale może ten typ tak ma.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, mazur1990 napisał:

Tak nie jest zalecane częste wymuszanie regeneracji tym bardziej na postoju tzw. wypalanie servisowe. Podczas regeneracji wtryski dostarczają wiecej paliwa do komory spalania co za tym idzie temp. rośnie nawet pow. 700°C, części szybciej się zużywają. Tak w skrócie. Lepiej jak on sobie załącza wypalanie. 

W VCDC wyzeruj wartości wyuczone czujnika różnicy ciśnień. 

Ale najpierw daj log dynamiczny. 

1. Prędkość obrotowa silnika.

2. Różnica cisnienia wartość obliczona.

3. Różnica cisnienia wartość zmierzona.

4. Zawartość popiołu w oleju.

5. Czas od ostatniej regeneracji

6. Kilometry od ostatniej regeneracji. 

Tak właśnie coś gdzieś podejrzalem o tym zerowaniu i też tak zrobię przy najbliższej okazji.

Kurde słabo jeszcze czaje ... Pokierujesz trochę co i jak ? Czy to za łatwo i muszę się bardziej postarać ... 

22 minuty temu, Muskel1 napisał:

W tym silniku nie da się wymusić regeneracji na postoju. Tylko podczas jazdy. Temp.  spalin rośnie do nieco ponad 600°C

I właśnie tak było ... Odpaliłem w vcds gdzie na fisie wyskoczyło info. I mrugala ikonka DPF. Jakieś 15 km i zgasła sama.

Ogólnie to ciekawiło mnie co i jak się zadzieje (pisałem że za hu hu nie mogę wyczuć kiedy się wypala) to w jeździe wiadomo nie ma szans a zaraz po włączeniu w vcds coś tam się zadziało przez chwileczkę z obrotami.

 

Wiadome jest jak sprawa wygląda u Was i przy jakich wartościach wypala. Będziemy obserwować ... 

Opublikowano
13 minut temu, sebaa napisał:

Taki krótki log za wiele nie pokaże. Przydałby się log z trasy, a jeszcze lepiej najpierw, żeby się pokręcić na mieście i później trasa. Wtedy byłoby widać jak się samochód zachowuje w różnych warunkach.

Co do wymuszonej regeneracji, to warto również zwrócić uwagę na poziom oleju

Według mojej opinii, jeśli wszystko w samochodzie jest ok, odczyty z czujników są OK, to trzeba jeździć i obserwować. Wypalanie co 2000 km jest wartością dużą, nawet bardzo dużą, no ale może ten typ tak ma.

Co masz na myśli o oliwie ? Zauważyłem że właśnie miałem na max ... Sprawdzam często a wczoraj rzuciło się w oczy że po 200 km po wypaleniu wymuszonym obyło o jedną jednostkę ... 

Opublikowano
20 minut temu, Ass napisał:

Ogólnie to ciekawiło mnie co i jak się zadzieje (pisałem że za hu hu nie mogę wyczuć kiedy się wypala) to w jeździe wiadomo nie ma szans a zaraz po włączeniu w vcds coś tam się zadziało przez chwileczkę z obrotami.

U mnie jak zaczyna się wypalanie, wskazówka stoi równo na 1.000 obr - na postoju i podczas jazdy jak wrzucisz na luz. Po tym też widzę, kiedy sie kończy. Pokrywa się to z tym, co pokazuje apka VAG DPF.

Opublikowano
28 minut temu, Ass napisał:

Tak właśnie coś gdzieś podejrzalem o tym zerowaniu i też tak zrobię przy najbliższej okazji.

Kurde słabo jeszcze czaje ... Pokierujesz trochę co i jak ? Czy to za łatwo i muszę się bardziej postarać ... 

I właśnie tak było ... Odpaliłem w vcds gdzie na fisie wyskoczyło info. I mrugala ikonka DPF. Jakieś 15 km i zgasła sama.

Ogólnie to ciekawiło mnie co i jak się zadzieje (pisałem że za hu hu nie mogę wyczuć kiedy się wypala) to w jeździe wiadomo nie ma szans a zaraz po włączeniu w vcds coś tam się zadziało przez chwileczkę z obrotami.

 

Wiadome jest jak sprawa wygląda u Was i przy jakich wartościach wypala. Będziemy obserwować ... 

Tu masz link wymiany i zerowanie wartości wyuczonych w VCDS.

Log dynamiczny pokazuje nam szczególnie zachowywanie się czujnika różnicy ciśnienia oraz sprawdzenie przelotu DPF. Jeżeli różnica ciśnienia ma ponad 200hPa, filtr jest zabity należy wyciścić albo wymienić. Ogóle temat DPF jest jak rzeka.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 minut temu, raqu43 napisał:

U mnie jak zaczyna się wypalanie, wskazówka stoi równo na 1.000 obr - na postoju i podczas jazdy jak wrzucisz na luz. Po tym też widzę, kiedy sie kończy. Pokrywa się to z tym, co pokazuje apka VAG DPF.

Wiadome w mieście się kręcąc może i bym natrafił ... Gdzie miasta u mnie jest malutko ... A w jeździe wrzucając luz i tak masz obroty podwyższone ... 

W moim przypadku multitronik ... 

Opublikowano

Przy okazji wolnego czasu zajrzałem do swojego DPF-a. Parametry na zgaszonym.

20220108_114441.thumb.jpg.eb5d7e6a6c8c7e2e1577b60d46d8efbf.jpg

I tu poniżej na odpalonym.

20220108_114547.thumb.jpg.af8cfb03fe988977d049278b454e5c34.jpg

Na moje oko czujnik różnicy ciśnień do wymiany i zapełnienie filtra ponad normę proszę o ocene. Dodam, że  DPF jest od nowości. Ani razu kontrolka się nie zapaliła. Soft z przed afery dielel gate.

 

 

Opublikowano

240ml popiołu to definitywnie za już  dużo. Filtr do wymiany lub czyszczenia. Jaki przebieg? Przy tym zapełnieniu pewnie  ponad 300 kkm

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dokladnie to 342 110km  :)

Zastanawia mnie wartość -4hPa na zaplonie. Powinno być 0hPa. Czujnik różnicy ciśnienie przez to źle zlicza zapełnienie. 

Opublikowano

Nie koniecznie musi być 0. Czujnik RC ma pewne tolerancje. Dlatego należy go skalibrować aby mógł poprawnie wskazywać. Musi mieć po kalibracji zapisaną wartość offset,  którą później przy wskazaniu odlicza od wartości, którą zmierzył. Wartość offset jest bliska zeru, najczęściej -1 lub +1 hPa.

Sprawdź jaką masz wartość offset zapisaną. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wynik na zaplonie20220108_125315.thumb.jpg.77660e71d2831938f6aacf5d3d6881d0.jpg

Wynik na odpalonym.

20220108_125337.thumb.jpg.4fad8a7613a75013b934c083779384fa.jpg

Wynik przy 2500obr.

20220108_125346.thumb.jpg.b2ac70dd3147f9f4e0f8d52c84168338.jpg

 

Opublikowano

Moim zdaniem wygląda ok.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To czujnik różnicy ciśnienia mamy jest ok. 

Poniżej logi dynamiczne, zapomniałem dodać prędkości obrotowej silnika do pomiarów :(.

Zakres pomiarowy był 1500obr. - 4000obr. na 3biegu gaz w podłogę.

1795637999_LOG-01-IDE00427_6_1.thumb.jpg.73c7c7cbc227a8bc7f5356048d33d20e.jpg

 

Wartość różnicy ciśnienia przy najwyższych obrotach ok 4000obr./min przekracza 200hPa. Filtr jak Muskel1 powiedziałeś do czyszczenia.

Teraz moje pytanie czy czyszczenie filtra nie spowoduje jego wewnętrznego uszkodzenia np. pęknięcia itp.? Nowy oryginalny filtr pewno kosztuje krocie. A zamienników ładować nie mam zamiaru. 

Opublikowano

Musisz poszukać jakiejś dobrej firmy zajmującej się tym. Jeżeli zostanie to przeprowadzone zgodnie ze sztuką, to filtr po takim zabiegu będzie porównywalny do nowego i nic mu się nie stanie.

Opublikowano

Witam,
mógłby mi ktoś napisać jak wygląda procedura wypalania DPF-a w silniku CSUA z 2015r z adblue? chciałem zakupić takie auto, ale obawiam się tego dpf-a. Ktoś ma taki silnik i mógłby napisać jak to wyglada?

Opublikowano
31 minut temu, Muskel1 napisał:

Musisz poszukać jakiejś dobrej firmy zajmującej się tym. Jeżeli zostanie to przeprowadzone zgodnie ze sztuką, to filtr po takim zabiegu będzie porównywalny do nowego i nic mu się nie stanie.

Jest niedaleko mnie jest firma co regeneruje turbo i DPF-y. 

Tak sobie myślę puki wszystko dobrze hula, nie ma problemów z wypalaniem ani błędów to może lepiej tego nie ruszać. 

Opublikowano

Zapchany dfp powoduje wzrost ciśnienia spalin, co z kolei na dłuższą metę szkodzi turbinie i silnikowi.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 godzin temu, Muskel1 napisał:

240ml popiołu to definitywnie za już  dużo. Filtr do wymiany lub czyszczenia. Jaki przebieg? Przy tym zapełnieniu pewnie  ponad 300 kkm

A jak idzie zerowanie tej wartości ? Robią to odpowiednim sprzętem czy z automatu się żeruje po czyszczeniu czy też wymianie. 

Opublikowano

Zerowanie wartości popiołu przeprowadza się za pomocą programu diagnostycznego,  np: VCDS.

Samo z siebie się nie wyzeruje.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...