yahoovip Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Witam, wczoraj zaobserwowałem dość ciekawe i niepokojące zjawisko, które wygląda tak: Jadę na 5-tym biegu, 1500 obrotów, prędkość około 70 km/h. Gdy wcisnę gaz do dechy, to w granicach 2000 obrotów mam takie drgania, że słychać jak duperele w schowku podskakują W sytuacji, gdy rozpędzam auto na 5-ce od 1500 obrotów, wciskając gaz w miarę delikatnie, to drganie nie jest wyczuwalne. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na to zjawisko, prawdopodobnie nie występowało. Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy, to uwalone poduszki. A może to jest normalne zjawisko? Proszę o jakieś sugestie i porady. Pozdrawiam
fulki Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 ja mam ahu i mam tak samo chyba ten typ tak ma wątpie żeby to były poduszki bo na wolnych obrotach nie trzęsie kabiną
paweu1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Lewarek lata jak szalony, czy stoi w miejscu? Podczas przyspieszania wciśnij lekko sprzęgło i sprawdz czy przestaje drgać
wiktorsam Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Panowie co do poduszek to mogę coś powiedzieć . Mam u siebie 4 zmasakrowane poduszki, właśnie je wymieniam. Od skrzyni jedna pękła w pół, od silnika lewa się prawie cała urwała, prawa wygięła do tyłu, przez to że poduszki skrzyni nie trzymały i silnik się położył do tyłu. Objawy ? Jedyny niepokojący objaw to latająca wajcha skrzyni biegów podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. Tak nic nie drgało, silniczek chodził cicho, poduchy od góry wyglądały ok. Dopiero jak przy innej okazji zdjąłem pas przedni i obejrzałem je dokładnie okazało się że niewiele z nich zostało. Jak nie masz kasy kupuj używki oryginalne poduszek silnika na allegro, mi się udało kupić dwie w idealnym stanie za grosze, ale od skrzyni lepiej kupić nówki, ja kupiłem nowe lemfordery.
daniel135 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 od zawsze mnie ciekawiło co jest tego przyczyną , dajcie znac:)
franek84 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 kolego mam to samo i wielu innych forumowiczów i to nie poduchy na pewno ja podejrzewam przeguby wewnetrzne u siebie ale czekam jednak aż ktos dojdzie do przyczyny....
majkel_majki Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Ja sądzę, że w przypadku autora tematu takie okresowe drgania to naturalne zachowanie silnika diesla laczowanego z niskich obrotów. Dwumasowego koła zamachowego nie ma, a drgania skrętne zespołu napędowego muszą gdzieś znaleźć ujście, więc się buda trzęsie. Nawet jeżeli coś już szwankuje to auta są przecież stare i zużyte, chyba lepiej się do tego zjawiska przyzwyczaić i unikać takiej, notabene szkodliwej, jazdy gdzie występują wibracje niż wymieniać po kolei pół auta.
yahoovip Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Opublikowano 14 Lipca 2011 Ja sądzę, że w przypadku autora tematu takie okresowe drgania to naturalne zachowanie silnika diesla laczowanego z niskich obrotów. Dwumasowego koła zamachowego nie ma, a drgania skrętne zespołu napędowego muszą gdzieś znaleźć ujście, więc się buda trzęsie. Nawet jeżeli coś już szwankuje to auta są przecież stare i zużyte, chyba lepiej się do tego zjawiska przyzwyczaić i unikać takiej, notabene szkodliwej, jazdy gdzie występują wibracje niż wymieniać po kolei pół auta. Przychylam się do stwierdzenia kolegi. Wajcha od biegów stoi w miejscu.... Ponadto sprawdzałem "ruchy" silnika, przy ruszaniu na ręcznym... Silnik lekko wychyla się do kabiny (podnosi się przód), więc wydaje mi się, że wszystko jest w normie i ten typ tak ma Nie ma się czym przejmować i nie ma sensu piłować silnika od niskich obrotów na wysokich biegach.
a4bydgoszcz Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 u mnie znow jak mam obroty troche ponad 1tysi i wcisne lekko gazu to podskakuje mi podlokietnik. wydaje mi sie ze to poducha skrzyni dlatego ze lewarek czesto sie trzacha i czasami zarzuci kiera. ale tez jeszcze zastanawiam sie nad zlaczami elastycznymi na tlumiku czy to nie to ale za moment wyjdzie co i jak narazie brak kasy takze sie nie zabieram na to. a jakie sa ceny poduchy pod skrzynie lema?? bo w golfie wymienilem pod skrzynia na febiego bo mi wylała i po wymianie bylo jeszcze gorzej niz przed..
Grzesiekkbc Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 A co jest jak wajcha lata a drgań brak?
wiktorsam Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Z wysyłką za dwie nówki lemfordera zapłaciłem 150 zł u kolegi TOM77. Używane igiełki silnika kupiłem jedną za 30, drugą za 35 zł na allegro +kw UP To u mnie tak było - poduchy zmasakrowane
lutas Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 Przeczyściłeś nastawnik pompy wtryskowej ? Bo to również może być jedną z przyczyn takiego zachowania.
paweu1 Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 Przeczyściłeś nastawnik pompy wtryskowej ? Bo to również może być jedną z przyczyn takiego zachowania. Odepnij wtyczkę od impulsatora przy skrzyni i sprawdz czy będzie poprawa. Obstawiam, że nie. Też się z tym męczę, skłaniam się ku skrzyni biegów,
fusse Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 o ile dobrze pamietam to w ahu byly montowane dwumasy, tutaj ewidentnie problem lezy w ukladzie napedowym . na przyszlosc nie rob tak jak napisales,ze 1,5k obrotow i but w podloge na 5 biegu ,bo zaraz bedziesz mial sprzeglo do wymiany, plus pewnie dwumas jesli go masz.
wiktorsam Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 W pierwszych ahu nie było dwumasy, ja nie mam mimo że auto z końcówki 96 roku modelowo 97.
a4bydgoszcz Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 w golfie tez nie mialem dwumasu tez mialem silnik ahu koncowka 96. wiktorsam to mowisz o poduchach skrzyni?? czyli sadze ze tu sa dwie tak?? to jeszcze nie taki duzy koszt ja za febiego dawalem ponad 80 a jakosc miedzy febim a lemem jest na pewno.
lutas Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Mój kolega ma Golfa III z silnikiem 1Z i tam po wymianie poduszek na zamienniki nieolejowe stwierdził, że znacznie bardziej zaczęły przenosić się drgania na karoserię i tym samym zmniejszył komfort. Byłbym ostrożny przed wymianą poduszek jeśli nie są najgorsze - chyba że mają to być oryginały. Oryginały są olejowe i zapewniają o wiele wyższy komfort.
wiktorsam Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Powiedz jeszcze co to znaczy że olejowe . Poduchy skrzyni w mojej a4 to zwykła guma, czy lemki czy oryginalne, silnika lewa tez oleju nie widziała, prawa nie wiem, muszę rozebrać
lutas Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Poduszki olejowe mają w środku smar/olej który ma za zadanie skuteczniej wytłumić wibracje. Te poduszki są z reguły znacznie droższe. Tańsze to tak jak wspomniałeś - zwykły element gumowo-metalowy bez śladu oleju. Chodzą opinie że często lepiej kupić używaną ori poduszkę (w dobrej kondycji) niż nowy zamiennik, właśnie ze względu na komfort.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się