Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

jaki kabel VAG polecacie do przeprowadzenia tego modu?

:spam: O kabelkach to inny DZIAŁ

Ja użyłem Viakena KKL + VCDS + WIN7 64 bit

Nic nie zepsujesz ( masz pewnie juz przygotowaną instalacje pod czujnik)

Tylko dlaczego jak wyjąłem ten brązowy z PIN1 i zmasowałem nowy kabel, który włożyłem w jego miejsce to licznik mi zaczął wariować?

"Po przekręceniu zapłonu pojawił się komunikat o KUHLMITTEL oraz migał kluczyk (IMMO). Licznik pokazywał 0 km do przejechania a wskazówka paliwa nie wychyliła się. Nie mogłem odpalić pojazdu."

Tylko czy rzeczywiście był to pin nr 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki kabel VAG polecacie do przeprowadzenia tego modu?

:spam: O kabelkach to inny DZIAŁ

Ja użyłem Viakena KKL + VCDS + WIN7 64 bit

Nic nie zepsujesz ( masz pewnie juz przygotowaną instalacje pod czujnik)

Tylko dlaczego jak wyjąłem ten brązowy z PIN1 i zmasowałem nowy kabel, który włożyłem w jego miejsce to licznik mi zaczął wariować?

"Po przekręceniu zapłonu pojawił się komunikat o KUHLMITTEL oraz migał kluczyk (IMMO). Licznik pokazywał 0 km do przejechania a wskazówka paliwa nie wychyliła się. Nie mogłem odpalić pojazdu."

Tylko czy rzeczywiście był to pin nr 1?

Tak, był oznaczony nawet 1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po przekręceniu zapłonu pojawił się komunikat o KUHLMITTEL oraz migał kluczyk (IMMO).


a wtyka była wpieta ?..........chyba nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Koledzy możecie pomóż w zakodowaniu manetki. Jestem już po wymianie ale nie rozumiem jakie wartości i gdzie mam podać może ktoś podpowiedzieć ?

Posiadam A4 B6 z 2001r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Koledzy możecie pomóż w zakodowaniu manetki. Jestem już po wymianie ale nie rozumiem jakie wartości i gdzie mam podać może ktoś podpowiedzieć ?

Posiadam A4 B6 z 2001r.

w pierwszym poście masz podane kodowanie i co zmieniasz :a4fan::gicior:

Adres 17 - Instruments

10 - Adaptacja --> kanał 19

Tutaj ustawiamy kodowanie wg swojej konfiguracji.

?xxxx: Illumination Option

0 - Needle and Scala only active at 'Light on"

1 - Needle already active at 'Ignition on'

2 - Scale already active at 'Ignition on'

3 - Scala (2. Map) and Needle at "ignition on" active

x?xxx: Board Computer

0 - only Level 2 (long time memory)

1 - Level 1 and 2

xx?xx: Driver Information System (DIS)

0 - DIS 1

1 - Highline without DIS

2 - DIS 2

xxx?x: Ambient Temperature

0 - no Display, Illumination inactive

1 - Display and Illumination active

xxxx?: Remote Clock

0 - Remote Clock not active

1 - Remote Clock active

W praktyce zmienia się poz. 2 z 3.

Po tym zabiegu mamy już FIS ale nie mamy sterowania na manetce.

Trzeba zrobić jeszcze jedno kodowanie

Cytat

Adres 16 Steering Wheel

w 07 RECODE i w oknie wyboru SOFTWARE CODDING

0?xxx: rodzaj kierownicy

0 - standardowa (4-ramienna bez sterowania)

1 - 3-ramienna (sportowa)

2 - MFL ze sterowaniem radia

3 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu

4 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu/(system głośnomówiący ?)

0x?xx: Tiptrionic/podgrzewanie kierownicy

0 - bez Tiptronica w kierownicy/bez podgrzewania

1 - Tiptronic w kierownicy

2 - podgrzewanie kierownicy (oprócz kierownicy 3-ramiennej)

3 - podgrzewanie, Tiptronic w kierownicy (tylko dla wielofukcyjnej)

0xx?x: komputer pokładowy/tempomat

0 - bez komputera pokładowego, bez tempomatu

1 - komputer pokładowy

2 - tempomat

4 - komputer pokładowy/tempomat

0xxx?: typ karoserii (wycieraczka tylniej szyby)

1 - sedan/cabrio

2 - Avant/Coupe (wycieraczka tylniej szyby)

tutaj jeśli tylko dokładaliśmy FIS to zmieniamy pozycje przedostatnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po wymianie manetki przestał działać klakson i kierownica multifunkcyjna, (system głośnomówiący, sterowanie głośnością itd).

Manetka wycieraczek działa.

Nie robiłem jeszcze adaptacji w VAG. Czy to może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

pytanie mam za 100 pkt.

Wymieniłem manetkę kierunkowskazów i po złożeniu wszystkiego do kupy,

coś obciera przy skręcaniu kierownicy w lewo.

Coś za mocno skręciłem czy o co chodzi?

Może to taśmę słychać... ? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam pytanie za 100pkt z innej trochę beczki, lecz w temacie.
Zabrałem się za wymianę manetki tej od wycieraczek (przy okazji montażu licznika półfis--> pełny fis) i na wstępie napotkałem spory problem, ktoś tu był już przede mną i jedna śrubka od poduchy jest zajechana jak koń po westernie, nie idzie jej ruszyć bo albo normalny klucz nie pasuje, albo jak normalnymi metodami w takich sytuacjach próbując kruszy się śruba. Nie chce jej do końca styrać więc stwierdziłem, że napiszę. Ktoś ma jakieś pomysły? jak wykręcić niewykręcalną śrubę. Aha, ktoś dla ułatwienia ją dokręcił w opór.... :facepalm: POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

pytanie mam za 100 pkt.

Wymieniłem manetkę kierunkowskazów i po złożeniu wszystkiego do kupy,

coś obciera przy skręcaniu kierownicy w lewo.

Coś za mocno skręciłem czy o co chodzi?

Może to taśmę słychać... ? :facepalm:

Domyslam się, ze pytasz o B6 a nie Hondę jak masz w profilu.

No więc wg, mnie masz źle ustawione manetki wzgledem obudowy i kierownicy.

Od dołu osłony kolumny kierowniczej masz malutki otwór. włóż do niego imbus, ten, którym przykręcałeś manetki i poluzuj śrubkę. Poruszaj manetkami aż się ułożą tak, że nic nie będzie obcierać i przykręć ale nie za mocno.

Ten otwór na imbus jest własnie po to, żeby bez demontażu można było ustawić manetki.

Edytowane przez koleś1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

mam problem, otóż działając zgodnie z instrukcją zamontowałem manetkę, zakodowałem i działa poprawnie, więc wziąłem się za pin 1 podpinając go do masy. [auto to a4 b6 AVF AVANT 11.2004]

Po podpięciu w niebieskiej kostce pinu 1 (puste miejsce, oznaczony jako 1, sprawdzałem kilkukrotnie) oraz połączeniu go z masą, po przekręceniu kluczyka na zegarach pojawiał się napis "SAFE", auto dało się uruchomić ale po chwili gasło.

Na początku myślałem, że uwaliłem zegary ponieważ odpięcie pinu 1 od masy nie dało żadnego efektu, na zegarach nadal świeciło się "SAFE", jednak po wyjęciu pinu 1 z kostki, zegary wróciły do poprzedniego stanu i wszystko funkcjonowało normalnie.

Próbowałem kilkukrotnie - mam kabelek z pinem od CD-Romu - i niezależnie od tego czy jest on podpięty do masy czy też nie, samo jego umieszczenie w kostce powoduje opisane powyżej objawy.

Jakieś pomysły? Może znacie kogoś w trójmieście, kto by to ogarnął bo wkurza mnie ten pomarańczowy piktogram od spryskiwaczy.

Edytowane przez kaes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadz ori pin i bedzie dobrze. podejzewam ze zle zapieta wtyczka w licznik i cos Ci nie laczylo.

Jakiś pomysł skąd taki pin wziąć? Chociaż szczerze nie jestem do tego rozwiązania przekonany, kabel który mam teraz jest zbliżony wymiarami do ori, kostka wchodzi bez problemów. Próbowałem także włożyć bardzo cienki przewód, bez pinu na końcu, by wykluczyć że pin powoduje niemożliwość dociśnięcia kostki i efekt był ten sam - SAFE.

Myślałem, że może piny są zamienione ale nie mam pojęcia jak do tego dojść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na logike, pin podlaczony do kostki ale nie zmasowany to jak moze powodowac bledy? prowadzi do nikad :)

walaja mi sie te piny daj adres to Ci po weekendzie wysle poczta. na bank cos nie dolega i immo ci blokuje odpalenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saturday,09,January,2016,16:00:17:33490
VCDS Version: Release 12.12.3

                Address 17: Instruments       Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl
Control Module Part Number: 8E0 920 900 M
  Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D42
           Software Coding: 00001
            Work Shop Code: WSC 44938  
           Additional Info: WAUZZZ8E25A117451     AUZ6Z0D0351150
                      VCID: 2E5578E3EA95976E391-5000
11 Faults Found:

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2) 
            35-10 - - - Intermittent
00457 - Control Module for Network (J519) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
01331 - Door Control Module; Driver Side (J386) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J389) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
01320 - Control Module for Climatronic (J255) 
            49-10 - No Communications - Intermittent
01304 - Radio 
            49-10 - No Communications - Intermittent

Wychodzi na to, że teoria @niestandardowy chyba jest słuszna. Odezwę się na PW.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adaptacji pierwszej zeby odblokować fis co by było gdybym druga pozycje zmienił na 0 wtedy bym miał tylko wyświetlanie pierwszego kierowcy ? Bez możliwości zmiany z 1 kierowcy na 2 ???

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem ori pin, ładnie zablokował się w kostce, porównałem jego wygląd z pozostałymi - na pewno jest taki sam. Kostkę dokładnie docisnąłem, klamra bez żadnego problemu zaskoczyła.

Efekt? Na budziku dalej pojawia się SAFE. Nie mam już pomysłu co to może być...

edit:

Oczywiście próbowałem zarówno z pinem podłączonym do masy, jak i wiszącym luźno - bez zmian, SAFE nadal wyskakuje na liczniku.

Edytowane przez kaes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaes, mam pewną teorię ale nie wiem czy to jest w ogóle możliwe. Może ktoś tam wcześniej zaglądał i zamienił obudowy lewą z prawą?

Jak wyciągniesz licznik to niebieską masz po prawej stronie czy po lewej?

Masę trzeba podpiąć do prawej wtyczki, pin 1.

Edytowane przez koleś1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...